Probleem oplossen

Vaste Telefonie problemen oplossen

Loop je tegen een probleem aan bij het gebruiken van Vaste Telefonie van Tele2? Wij helpen je verder.

Met dit korte stappenplan kun je een storing snel verhelpen. Kies je modem om verder te gaan. Heb je geen internet van Tele2? Kies dan voor “geen modem”.

Kies je modem

Terug

Problemen uitsluiten

Voor je je eigen modem gaat troubleshooten, is het een goed idee om te kijken of je met het Tele2 Modem wat je bij je abonnement hebt gekregen wel kunt bellen. Op die manier kun je netwerkstoringen op het telefonievlak, of bijvoorbeeld een probleem met je telefoonnummer uitsluiten.

Gebruik hiervoor de installatiehandleidingen op de site.

Werkt je telefonie wel met het modem wat je van Tele2 gekregen hebt? Kijk dan welke instellingen je nodig hebt om je telefonie te laten werken op je eigen modem, via de landingspagina.

Werkt het ook met je Tele2 Modem niet? Volg dit stappenplan dan opnieuw voor je Tele2 modem, zodat je snel zelf kunt oplossen.

Terug

Als je problemen ervaart met je telefonie is het belangrijk dat je telefoon nog goed is aangesloten. Zo komt het vaak voor dat er een stekkertje los komt als er rond de telefoon schoongemaakt is. Zorg ook dat kabels niet geknikt zijn.

Controleer in ieder geval:

1. De stroomkabel
2. De kabel van de telefoon naar de aansluiting in de muur

Controleer, als je opnieuw aangesloten hebt, of je weer kunt bellen

Werkt je telefonie weer?

Terug

Als je internet niet werkt, dan kun je ook niet bellen.

Lukt het niet om je internet te testen?

Kijk dan op je modem of het lampje boven “DSL" brandt. Brandt dit lampje niet, dan werkt je internet ook niet.

[img Davolink DSL lampje]

Terug

Als je internet niet werkt, dan kun je ook niet bellen.

Lukt het niet om je internet te testen?

Kijk dan op je modem of het lampje boven “DSL" brandt. Brandt dit lampje niet, dan werkt je internet ook niet.

[img Comtrend2 DSL lampje]

Terug

Als je internet niet werkt, dan kun je ook niet bellen.

Lukt het niet om je internet te testen?

Kijk dan op je modem of het lampje boven "internet" brandt. Brandt dit lampje niet, dan werkt je internet ook niet.

[img Technicolor internet lampje]

Terug

Als je internet niet werkt, dan kun je ook niet bellen.

Lukt het niet om je internet te testen?

Kijk dan op je modem of het lampje boven "internet" brandt. Brandt dit lampje niet, dan werkt je internet ook niet.

[img ZTE internet lampje]

Terug

Het is opgelost

Cool! Het is opgelost.

Benieuwd hoe je je telefonie van Tele2 instelt? Kijk dan eens hier.

Terug

Soms loopt een telefoon vast, bijvoorbeeld na een hapering in de lijn. Om dit op te lossen is vaak het herstarten van je telefoon genoeg.

Raadpleeg hiervoor de handleiding van je telefoon. Of haal je telefoon ongeveer 30 seconden van de stroom en sluit hem weer aan. Gebruik hiervoor de aan/uit knop of trek de stekker uit het stopcontact.

Werkt je telefonie weer?

Terug

Probleem helaas niet verholpen

Je probleem is helaas niet verholpen. Het kan zijn dat je een storing hebt. Neem contact op met onze klantenservice, dan helpen we je verder.

Terug

Het kan zijn dat je telefoon geen contact met je modem heeft. Controleer daarom in ieder geval het volgende:

[img Davolink dsl1 poort met kabel naar telefoon]

  1. Je telefoon is aangesloten op het Tel1/FSX1 poortje
  2. Het kabeltje is niet beschadigd
  3. Je hebt geen stoorzenders direct naast je telefoon

Stoorzenders waar je aan kunt denken zijn:

  • Sterke magneten zoals in je stereo.
  • Apparaten die veel energie gebruiken, zoals een magnetron of waterkoker.

Test ook eens een ander kabeltje tussen je telefoon en je modem.

Werkt je telefonie weer?

Terug

Probleem helaas niet verholpen

Je probleem is helaas niet verholpen. Het kan zijn dat je een storing hebt. Neem contact op met onze klantenservice, dan helpen we je verder.

Terug

Het kan zijn dat je telefoon geen contact met je modem heeft. Controleer daarom in ieder geval het volgende:

[img Comtrend2 dsl1 poort met kabel naar telefoon]

  1. Je telefoon is aangesloten op het Tel1/FSX1 poortje
  2. Het kabeltje is niet beschadigd
  3. Je hebt geen stoorzenders direct naast je telefoon

Stoorzenders waar je aan kunt denken zijn:

  • Sterke magneten zoals in je stereo.
  • Apparaten die veel energie gebruiken, zoals een magnetron of waterkoker.

Test ook eens een ander kabeltje tussen je telefoon en je modem. 

Werkt je telefonie weer?

Terug

Probleem helaas niet verholpen

Je probleem is helaas niet verholpen. Het kan zijn dat je een storing hebt. Neem contact op met onze klantenservice, dan helpen we je verder.

Terug

Het kan zijn dat je telefoon geen contact heeft met je modem. Controleer daarom in ieder geval het volgende:

[img technicolor tel1 poort met kabel naar telefoon]

  1. Je telefoon is aangesloten op het Tel 1 poortje
  2. Het kabeltje is niet beschadigd
  3. Je hebt geen stoorzenders direct naast je telefoon

Stoorzenders waar je aan kunt denken zijn:

  • Sterke magneten zoals in je stereo.
  • Apparaten die veel energie gebruiken, zoals een magnetron of waterkoker.

Test ook eens een ander kabeltje tussen je telefoon en je modem.

Werkt je telefonie weer?

Terug

Probleem helaas niet verholpen

Je probleem is helaas niet verholpen. Het kan zijn dat je een storing hebt. Neem contact op met onze klantenservice, dan helpen we je verder.

Terug

Het kan zijn dat je telefoon geen contact heeft met je modem. Controleer daarom in ieder geval het volgende:

[img ZTE Tel1 poort met kabel naar telefoon]

  1. Je telefoon is aangesloten op het Tel 1 poortje
  2. Het kabeltje is niet beschadigd
  3. Je hebt geen stoorzenders direct naast je telefoon

Stoorzenders waar je aan kunt denken zijn:

  • Sterke magneten zoals in je stereo.
  • Apparaten die veel energie gebruiken, zoals een magnetron of waterkoker.

Test ook eens een ander kabeltje tussen je telefoon en je modem.

Werkt je telefonie weer?

Terug

Het is opgelost

Cool! Het is opgelost.

Benieuwd hoe je je telefonie van Tele2 instelt? Kijk dan eens hier.

Terug

Je hebt de aansluiting gecontroleerd en je telefoon herstart, maar je telefonie werkt nog niet goed.

Probeer daarom zoveel mogelijk storingsbronnen uit te sluiten.

Stoorzenders waar je aan kunt denken zijn:

1. Sterke magneten zoals in je stereo.
2. Apparaten die veel energie gebruiken, zoals een magnetron of waterkoker.

Test je telefonie na het uitsluiten van storingsbronnen.

Werkt je telefonie weer?

Terug

Het is opgelost

Cool! Het is opgelost.

Benieuwd hoe je je telefonie van Tele2 instelt? Kijk dan eens hier.

Terug

Je hebt vastgesteld dat de aansluitsituatie niet het probleem lijkt te zijn. Het kan zijn dat de telefonie in je modem een storing heeft. Daarom gaan we je modem opnieuw opstarten.

[img Davolink powerknop/aan uit knop]

  1. Zet je modem uit met de powerknop op het modem. Alle lampjes gaan dan uit.
  2. Zet je modem na 30 seconden weer aan met de knop en wacht tot de lampjes weer branden.
  3. Controleer of je je telefonie weer goed kunt gebruiken.

Werkt je telefonie weer?

Terug

Het is opgelost

Cool! Het is opgelost.

Benieuwd hoe je je telefonie van Tele2 instelt? Kijk dan eens hier.

Terug

Je hebt vastgesteld dat de aansluitsituatie niet het probleem lijkt te zijn. Het kan zijn dat de telefonie in je modem een storing heeft. Daarom gaan we je modem opnieuw opstarten.

[img Comtrend2 powerknop]

  1. Zet je modem uit met de powerknop op het modem. Alle lampjes gaan dan uit.
  2. Zet je modem na 30 seconden weer aan met de knop en wacht tot de lampjes weer branden.
  3. Controleer of je je telefonie weer goed kunt gebruiken.

Werkt je telefonie weer?

Terug

Het is opgelost

Cool! Het is opgelost.

Benieuwd hoe je je telefonie van Tele2 instelt? Kijk dan eens hier.

Terug

Je hebt vastgesteld dat de aansluitsituatie niet het probleem lijkt te zijn. Het kan zijn dat de telefonie in je modem een storing heeft. Daarom gaan we je modem opnieuw opstarten.

[img Technicolor powerknop]

  1. Zet je modem uit met de powerknop op het modem. Alle lampjes gaan dan uit.
  2. Zet je modem na 30 seconden weer aan met de knop en wacht tot de lampjes weer branden. 
  3. Controleer of je je telefonie weer goed kunt gebruiken.

Werkt je telefonie weer?

Terug

Het is opgelost

Cool! Het is opgelost.

Benieuwd hoe je je telefonie van Tele2 instelt? Kijk dan eens hier.

Terug

Je hebt vastgesteld dat de aansluitsituatie niet het probleem lijkt te zijn. Het kan zijn dat de telefonie in je modem een storing heeft. Daarom gaan we je modem opnieuw opstarten.

[img ZTE powerknop]

  1. Zet je modem uit met de powerknop op het modem. Alle lampjes gaan dan uit.
  2. Zet je modem na 30 seconden weer aan met de knop en wacht tot de lampjes weer branden. 
  3. Controleer of je je telefonie weer goed kunt gebruiken.

Werkt je telefonie weer?

Terug

Het is opgelost

Cool! Het is opgelost.

Benieuwd hoe je je telefonie van Tele2 instelt? Kijk dan eens hier.

Terug

Probleem helaas niet verholpen

Je probleem is helaas niet verholpen. Het kan zijn dat je een storing hebt. Neem contact op met onze klantenservice, dan helpen we je verder.

Terug

Het is opgelost

Cool! Het is opgelost.

Benieuwd hoe je je telefonie van Tele2 instelt? Kijk dan eens hier.

Terug

Je hebt je modem opnieuw opgestart en je kabeltjes gecontroleerd. Daarom gaan we nu testen of je telefoon wel goed contact maakt met je modem.

Als je een kiestoon maakt, zou je modem hierop moeten reageren. Probeer naar een telefoonnummer te bellen en kijk op je modem of het “Tel1” lampje gaat branden.

[img Check comtrend2 lampjes]

Let op: Als “Tel2” gaat branden zit je telefoon aangesloten op het “Tel2” poortje. Sluit je telefoon aan op “Tel1” en probeer het opnieuw.

Brandt “Tel1” als je probeert uit te bellen?

Terug

Het is opgelost

Cool! Het is opgelost.

Benieuwd hoe je je telefonie van Tele2 instelt? Kijk dan eens hier.

Terug

Je hebt je modem opnieuw opgestart en je kabeltjes gecontroleerd. Daarom gaan we nu testen of je telefoon wel goed contact maakt met je modem.

Als je een kiestoon maakt, zou je modem hierop moeten reageren. Probeer naar een telefoonnummer te bellen en kijk op je modem of het “Tel1” lampje gaat branden.

[img Check comtrend2  lampjes]

Let op: Als “Tel2” gaat branden zit je telefoon aangesloten op het “Tel2” poortje. Sluit je telefoon aan op “Tel1” en probeer het opnieuw.

Brandt “Tel1” als je probeert uit te bellen?

Terug

Het is opgelost

Cool! Het is opgelost.

Benieuwd hoe je je telefonie van Tele2 instelt? Kijk dan eens hier.

Terug

Als je modem goed werkt, hoort je “Voice”-lampje te branden.

[img technicolor voice lampje]

Brandt het "Voice"-lampje?

Terug

Het is opgelost

Cool! Het is opgelost.

Benieuwd hoe je je telefonie van Tele2 instelt? Kijk dan eens hier.

Terug

Als je modem goed werkt, hoort je “bellen”-lampje te branden. Het lampje zit boven het woord “Bellen”.

[img ZTE bellen lampje]

Brandt het "bellen"-lampje?

Terug

Probleem helaas niet verholpen

Je probleem is helaas niet verholpen. Het kan zijn dat je een storing hebt. Neem contact op met onze klantenservice, dan helpen we je verder.

Terug

Je telefonie werkt na controleren van je modem en bekabeling nog niet (goed).

Dit komt mogelijk door een probleem met je toestel. Je kunt dit gemakkelijk zelf testen door een ander toestel aan te sluiten. Als je zelf geen ander toestel hebt, mag je misschien even die van de buren lenen.

  1. Test een ander toestel.

Werkt het met een ander toestel wel goed? Dan lijkt het erop dat je toestel defect en aan vervanging toe is.

Werkt het met een ander toestel?

Terug

Probleem helaas niet verholpen

Je probleem is helaas niet verholpen. Het kan zijn dat je een storing hebt. Neem contact op met onze klantenservice, dan helpen we je verder.

Terug

Het “tel1”-lampje op je modem reageert niet. Dat betekent dat de telefonie in je modem niet goed werkt. Om dat op te lossen kun je je modem terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Werkt het weer?

Let op: met deze reset wordt je wifi wachtwoord weer teruggezet naar het wachtwoord op de sticker op je modem. Wil je dit later weer aanpassen? Klik dan hier.

[img locatie resetknop]

  1. Achter op het modem zit een klein gaatje met het woord reset ernaast.
  2. In het gaatje zit een knopje. Prik in dit gaatje met een smal stokje, zoals een satéprikker en houd het knopje even ingedrukt.
  3. Je ziet de lampjes reageren als het goed is gegaan. Wacht totdat het modem weer volledig is opgestart en alle lampjes weer werken.
  4. Is het telefonie lampje gaan branden? Probeer dan een telefoonnummer te bellen.

Werkt je telefonie weer?

Terug

Het “Voice”-lampje op je modem brandt niet. Dat betekent dat de telefonie in je modem niet goed werkt. Om dat op te lossen kun je je modem terugzetten naar de fabrieksinstellingen.

Let op: met deze reset wordt je wifi wachtwoord weer teruggezet naar het wachtwoord op de sticker op je modem. Wil je dit later weer aanpassen? Klik dan hier.

[img locatie resetknop]

  1. Achter op het modem zit een klein gaatje met het woord reset ernaast.
  2. In het gaatje zit een knopje. Prik in dit gaatje met een smal stokje, zoals een satéprikker en houd het knopje even ingedrukt.
  3. Je ziet de lampjes reageren als het goed is gegaan. Wacht totdat het modem weer volledig is opgestart en alle lampjes weer werken.
  4. Is het telefonie lampje gaan branden? Probeer dan een telefoonnummer te bellen.

Werkt je telefonie weer?

Terug

Je telefonie werkt na controleren van je modem en bekabeling nog niet (goed).

Dit komt mogelijk door een probleem met je toestel. Je kunt dit gemakkelijk zelf testen door een ander toestel aan te sluiten. Als je zelf geen ander toestel hebt, mag je misschien even die van de buren lenen.

  1. Test een ander toestel.

Werkt het met een ander toestel wel goed? Dan lijkt het erop dat je toestel defect en aan vervanging toe is.

Werkt het met een ander toestel?

Terug

Het “Bellen”-lampje op je modem brandt niet. Dat betekent dat de telefonie in je modem niet goed werkt. Om dat op te lossen kun je je modem terugzetten naar de fabrieksinstellingen.

Let op: met deze reset wordt je wifi wachtwoord weer teruggezet naar het wachtwoord op de sticker op je modem. Wil je dit later weer aanpassen? Klik dan hier.

[img locatie resetknop]

  1. Achter op het modem zit een klein gaatje met het woord reset ernaast.
  2. In het gaatje zit een knopje. Prik in dit gaatje met een smal stokje, zoals een satéprikker en houd het knopje even ingedrukt.
  3. Je ziet de lampjes reageren als het goed is gegaan. Wacht totdat het modem weer volledig is opgestart en alle lampjes weer werken.
  4. Is het telefonie lampje gaan branden? Probeer dan een telefoonnummer te bellen. 

Werkt je telefonie weer?

Terug

Je telefonie werkt na controleren van je modem en bekabeling nog niet (goed).

Dit komt mogelijk door een probleem met je toestel. Je kunt dit gemakkelijk zelf testen door een ander toestel aan te sluiten. Als je zelf geen ander toestel hebt, mag je misschien even die van de buren lenen.

  1. Test een ander toestel.

Werkt het met een ander toestel wel goed? Dan lijkt het erop dat je toestel defect en aan vervanging toe is.

Werkt het met een ander toestel?

Terug

Probleem helaas niet verholpen

Je probleem is helaas niet verholpen. Het kan zijn dat je een storing hebt. Neem contact op met onze klantenservice, dan helpen we je verder.

Terug

Het is opgelost

Cool! Het is opgelost.

Benieuwd hoe je je telefonie van Tele2 instelt? Kijk dan eens hier.

Terug

Je telefonie werkt na controleren van je modem en bekabeling nog niet (goed).

Dit komt mogelijk door een probleem met je toestel. Je kunt dit gemakkelijk zelf testen door een ander toestel aan te sluiten. Als je zelf geen ander toestel hebt, mag je misschien even die van de buren lenen.

  1. Test een ander toestel.

Werkt het met een ander toestel wel goed? Dan lijkt het erop dat je toestel defect en aan vervanging toe is.

Werkt het met een ander toestel?

Terug

Het is opgelost

Cool! Het is opgelost.

Benieuwd hoe je je telefonie van Tele2 instelt? Kijk dan eens hier.

Terug

Probleem helaas niet verholpen

Je probleem is helaas niet verholpen. Het kan zijn dat je een storing hebt. Neem contact op met onze klantenservice, dan helpen we je verder.

Terug

Je telefonie werkt na controleren van je modem en bekabeling nog niet (goed).

Dit komt mogelijk door een probleem met je toestel. Je kunt dit gemakkelijk zelf testen door een ander toestel aan te sluiten. Als je zelf geen ander toestel hebt, mag je misschien even die van de buren lenen.

  1. Test een ander toestel.

Werkt het met een ander toestel wel goed? Dan lijkt het erop dat je toestel defect en aan vervanging toe is.

Werkt het met een ander toestel?

Terug

Probleem helaas niet verholpen

Je probleem is helaas niet verholpen. Het kan zijn dat je een storing hebt. Neem contact op met onze klantenservice, dan helpen we je verder.

Terug

Het is opgelost

Cool! Het is opgelost.

Benieuwd hoe je je telefonie van Tele2 instelt? Kijk dan eens hier.

Terug

Probleem helaas niet verholpen

Je probleem is helaas niet verholpen. Het kan zijn dat je een storing hebt. Neem contact op met onze klantenservice, dan helpen we je verder.

Terug

Je telefonie werkt na controleren van je modem en bekabeling nog niet (goed).

Dit komt mogelijk door een probleem met je toestel. Je kunt dit gemakkelijk zelf testen door een ander toestel aan te sluiten. Als je zelf geen ander toestel hebt, mag je misschien even die van de buren lenen.

  1. Test een ander toestel.

Werkt het met een ander toestel wel goed? Dan lijkt het erop dat je toestel defect en aan vervanging toe is.

Werkt het met een ander toestel?

Terug

Probleem helaas niet verholpen

Je probleem is helaas niet verholpen. Het kan zijn dat je een storing hebt. Neem contact op met onze klantenservice, dan helpen we je verder.

Terug

Probleem helaas niet verholpen

Je probleem is helaas niet verholpen. Het kan zijn dat je een storing hebt. Neem contact op met onze klantenservice, dan helpen we je verder.

Terug

Probleem helaas niet verholpen

Je probleem is helaas niet verholpen. Het kan zijn dat je een storing hebt. Neem contact op met onze klantenservice, dan helpen we je verder.

Terug

Probleem helaas niet verholpen

Je probleem is helaas niet verholpen. Het kan zijn dat je een storing hebt. Neem contact op met onze klantenservice, dan helpen we je verder.

Kijk bij actuele informatie om te zien of er algemene storingen zijn

Het kan voorkomen dat er een algemene storing is waardoor je Internet, Bellen en/of Televisie dienst niet goed werkt. Je kunt hiervoor het actuele informatie gedeelte van het forum bekijken. Op het moment dat er een algemene storing is dan wordt er bij actuele informatie een melding over geplaatst. Dit betekent dat de storing bij Tele2 bekend is en er alles aan wordt gedaan om het probleem z.s.m. te verhelpen. In dit geval hoef je geen contact op te nemen met de klantenservice of hierover een topic aan maken op het forum. Zodra er een oplossing of meer informatie over de storing bekend is wordt dit bij het bericht in actuele informatie geplaatst.

DOE HET ZELF
MET MIJNTELE2

Via MijnTele2 heb je inzicht in je abonnement, je facturen en je profielgegevens. Ook kun je via MijnTele2 extra producten bestellen en dingen wijzigen. Regel het gemakkelijk zelf via MijnTele2!

Wij helpen je graag

Geen antwoord gevonden op je vraag? Zo kun je contact opnemen met Tele2.

Community

Community

Brandende vraag? Vraag het aan medegebruikers! 24 uur per dag beschikbaar.

Naar de Community
Chatbot

Chatbot

Stel al je vragen aan onze superslimme chatbot! Altijd bereikbaar en supersnel antwoord.

Stel je vraag
Bellen

Bellen

Openingstijden
ma - vr: 09:00 - 20:00
za: 09:00 - 18:00
zo + feestdagen: gesloten

Bekijk telefoonnummers
Zelf regelen

Zelf regelen

Doe het zelf in MijnTele2. Bestel extra bundels, bekijk je instellingen of wijzig je gegevens.

Naar MijnTele2