PRIVACY
STATEMENT
December 2020
TELE2

We vinden het belangrijk om netjes en zorgvuldig met persoonsgegevens om te gaan. Wil je weten welke gegevens we van jou hebben? Waarom we die nodig hebben? Hoe lang we je gegevens bewaren? Of hoe je je persoonsgegevens zelf aanpast of verwijdert? De antwoorden op deze vragen vind je in ons privacy statement.

We vinden jouw privacy belangrijk

We vinden het belangrijk om netjes met jouw persoonsgegevens om te gaan. Daarom nemen we allerlei strenge maatregelen om jouw gegevens te beveiligen tegen misbruik. We luisteren niet naar jouw telefoongesprekken en lezen geen sms’jes. We kijken ook niet met je mee op internet.

Tele2 is een handelsnaam van T-Mobile Netherlands B.V. Daarom is het privacy statement van T-Mobile ook op ons van toepassing.

Hoe we jouw persoonsgegevens gebruiken

Er zijn meerdere doelen waarvoor we jouw persoonsgegevens gebruiken. Zo hebben we bijvoorbeeld je gegevens nodig om te zorgen dat je gebruik kunt maken van ons netwerk en kunt bellen en/of internetten. We hebben ook gegevens nodig om je rekening op te stellen en via automatische incasso af te schrijven. Je gegevens mogen we alleen gebruiken als we daarvoor een goede reden hebben. Er zijn 4 redenen. We gebruiken jouw persoonsgegevens als:

  • dat nodig is voor de uitvoering van de overeenkomst (en te zorgen dat je via Tele2 kunt bellen of internetten)
  • er een wettelijke verplichting is (zo moeten wij bijvoorbeeld bepaalde persoonsgegevens verstrekken aan de hulpdiensten als je 112 belt)
  • het nodig is voor het bedrijfsbelang van Tele2 (bijvoorbeeld om fraude te voorkomen)
  • en/of we toestemming van je hebben gekregen.

In hoofdstuk 2 van het privacy statement kun je lezen voor welke doelen we je gegevens gebruiken. Per doel kun je zien om welke persoonsgegevens het gaat (bijvoorbeeld naam, adres of IP-adres), welke reden er voor het gebruik is en hoelang we jouw gegevens voor het doel bewaren.

Het delen van jouw persoonsgegevens

Soms is het nodig dat we jouw persoonsgegevens delen met ‘derde partijen’: andere partijen dan Tele2 en jijzelf. Je plaatst bijvoorbeeld een bestelling die wij laten bezorgen door een koeriersbedrijf. Deze koerier heeft jouw adresgegevens nodig om je bestelling te kunnen bezorgen.

Tele2 maakt met zulke partijen duidelijke afspraken over een veilig gebruik van jouw persoonsgegevens. Als derde partijen jouw gegevens willen gebruiken voor hun eigen marketing- of verkoopdoeleinden, dan geven wij die gegevens alleen als jij daarvoor duidelijk toestemming geeft.

Tele2 verkoopt jouw persoonsgegevens niet aan ‘derde partijen’: andere partijen dan Tele2 en jijzelf. Je hebt zelf invloed op de gegevens die we van jou gebruiken. In MijnTele2 kun je zien welke klantgegevens we van jou hebben. Daar kun je deze gegevens ook beheren.

Naar MijnTele2

Veelgestelde vragen

Wat zijn persoonsgegevens?

Persoonsgegevens zijn alle gegevens die direct of indirect terug te brengen zijn tot jouw persoon. Denk aan je naam, telefoonnummer, e-mailadres, geboortedatum, IP-adres of simkaartnummer. Je deelt bijvoorbeeld persoonsgegevens met ons bij het afsluiten van je abonnement.

Welke gegevens hebben jullie van mij?

Daarvoor kun je in jouw persoonlijke MijnTele2 account kijken. Verder kun je in ons privacy statement lezen welke gegevens wij van jou gebruiken. Als jij bijvoorbeeld via ons netwerk belt, hebben wij jouw telefoonnummer en simkaartnummer nodig om te zorgen dat je verbinding kunt maken met het nummer dat je belt. Ook hebben we het tijdstip, de datum en de duur van het telefoongesprek nodig om jouw rekening op te maken.

Hoe kan ik mijn privacy-instellingen veranderen?

Wil je jouw instellingen veranderen? Ga dan naar je privacy-instellingen in MijnTele2. Je kunt vervolgens aangeven waarvoor we je mogen benaderen en welke gegevens we van je mogen gebruiken.

Hoe kan ik mijn persoonsgegevens bekijken?

Hoe kan ik mijn persoonsgegevens bekijken? Heel veel persoonsgegeven zijn in te zien via MijnTele2. Wij hebben de volgende gegevens van jou:

  • NAW-gegevens, zoals je naam en adres
  • Privacy-instellingen
  • Producten bij je abonnement
  • Facturen
  • Verbruikstatus
  • Huidig, vorige en toekomstige contract
  • Blokkades die je hebt ingesteld
  • Community logs: ga hiervoor naar de Tele2 Community en log in

Als je nog meer inzicht wil in jouw gegevens dan kan dat met het Aanvraagformulier Inzage Persoonsgegevens.

Hoe kan ik mijn persoonsgegevens aanpassen, opvragen of verwijderen?

Je kunt heel veel zaken zelf aanpassen in MijnTele2. Wil je andere gegevens laten corrigeren? Neem dan contact op met onze klantenservice. Wil je meer gegevens opvragen? Dan kun je op het Aanvraagformulier inzage persoonsgegevens aangeven waarvoor je deze gegevens op wil vragen.

Wil je gegevens laten verwijderen? Dat kunnen we niet zomaar doen. Als jij een abonnement hebt bij ons, moeten wij je persoonsgegevens gebruiken om te zorgen dat je gebruik kunt maken van onze diensten en bijvoorbeeld kan bellen en internetten. Als je nog in je contractstermijn zit, zullen we je onze diensten zoals afgesproken blijven leveren. Daardoor kun je niet al je persoonsgegevens laten verwijderen.

Daarnaast mogen sommige gegevens niet worden verwijderd, omdat Tele2 die nodig heeft voor haar bedrijfsvoering of vanwege een wettelijke verplichting. Zo moeten wij facturen bijvoorbeeld 7 jaar bewaren voor de Belastingdienst.

Wil je gegevens verwijderen? Dan kun je hiervoor een verzoek indienen via het Aanvraagformulier verwijdering persoonsgegevens