een telefoonabonnement
dat bij je past

  • Wil je een telefoon met abonnement?
    Of ga voor alleen een simkaart voor je telefoonabonnement.
  • Hoeveel GB (data / internet) heb je nodig?
    Je bent een grote of kleine streamer. Betaal alleen wat je verbruikt.
  • Hoeveel belminuten & sms’jes heb je nodig?
    Je hangt aan de telefoon tot je oor gloeit.

Abonnement met telefoon of Sim Only

Ben je vergroeid met je smartphone? Of heb je er alleen één om bereikbaar te zijn? Ons maakt het niet uit. Bij Tele2 vind je altijd het telefoonabonnement dat bij je past. Wil je graag shinen met de nieuwste smartphone? Kies dan een goedkoop mobiel abonnement met telefoon. Stream je het liefst tot je een ons weegt? Dan is ons Unlimited data abonnement jouw match made in heaven. Nog helemaal happy met je huidige telefoon? Een Sim Only abonnement is je op het lijf geschreven. En als jij je telefoon niet vaak gebruikt, kies je gewoon voor onze bundel met 0 minuten en sms’jes. Betaal je ook niet voor iets wat je toch niet gebruikt. Bundels te over!

De voordelen van een telefoonabonnement bij Tele2

Overweeg je over te stappen naar een goedkoop telefoonabonnement van Tele2? Doen! Je krijgt veel belminuten en MB’s voor een genadeloos lage prijs. En dat ook nog eens via het beste mobiele netwerk ter wereld volgens Umlaut. Schandalig snel 5G, waar je ook bent. Overal in Nederland. Bij ons zit je voor een duppie op de eerste rij. Sterker nog: je bepaalt zelf precies welke bundels je neemt en hoeveel je van je nieuwe telefoon vooraf en in termijnen betaalt. Sluit snel een goedkoop mobiel abonnement af, dan regelen wij dat jij met nummer en al supersoepel overstapt.

data of belminuten tekort?
gratis aanpassen!

Bij Tele2 kun je altijd je bundels ophogen. Handig als je erachter komt tóch meer data te verbruiken. Daarna kun je altijd weer terug naar je originele bundel. Wel zo flexibel.

Gratis jouw abonnement aanpassen!

Mobiel abonnement met of zonder telefoon

Je bepaalt helemaal zelf of je bij je nieuwe telefoonabonnement een nieuwe smartphone neemt. Wat als je huidige topper nog prima is? Ga dan voor Sim Only. Je kunt kiezen uit maar liefst drie verschillende contractvormen, waaronder voor maandelijks opzegbaar. Zo zit je écht nergens aan vast. Je betaalt alleen voor je bundels en bent zo elke maand supergoedkoop uit. Wil je graag een mobiel abonnement met telefoon? Jij bepaalt zelf of je deze op maandbasis afbetaalt of in één keer. Ons maakt het niet uit, daarom betaal je voor het één nooit meer dan voor het ander.

Mobiele abonnementen vergelijken

Bij het afsluiten van een mobiel abonnement kun je makkelijk onze telefoonabonnementen vergelijken. Je ziet zo precies welke bundels je kunt nemen. Daarnaast check je makkelijk de verschillende contractduren. Vooral bij Sim Only heb je daarin veel keuze. Handig als je veel vrijheid wilt bij het kiezen. Ook leuk om te vergelijken: de extra bundels die je kunt nemen. Zoals Unlimited Data Elk Weekend: perfect als jij elk weekend helemaal los wil gaan met streamen, gamen en appen. Ga onze telefoonabonnementen vergelijken, zo vind je zelf het voor jou perfecte goedkope telefoonabonnement.

Wat kost een telefoonabonnement?

Bij Tele2 bepaal je het helemaal zelf. Welke telefoon je neemt, maar ook wat je telefoonabonnement kost. Met onze Sim Only abonnementen betaal je alleen voor je bundels en ben je extra goedkoop uit. Neem je een telefoon met abonnement? Je bepaalt helemaal zelf of je de telefoon meteen afbetaalt of in termijnen. Onderaan de streep is het bedrag precies hetzelfde. Je bepaalt zelfs hoeveel je vooraf betaalt en in termijnen. Zo bepaal je zelf de hoogte van je telefoonabonnement. En kost een mobiel abonnement precies wat jij wilt dat het gaat kosten.

Mijn telefoonabonnement loopt af. Hellup!

Geen paniek! Wanneer je telefoonabonnement afloopt, zetten we dit automatisch om naar een Sim Only abonnement. Had je bij je abonnement een telefoon op afbetaling gekocht? Goed nieuws: je telefoonrekening is na het einde van je contract direct véél lager. Je hebt je telefoon volledig afbetaald, dus deze kosten vallen mooi weg uit je mobiel abonnement. Wil je graag een nieuw abonnement met telefoon afsluiten? Dan kan dat ook. Al vanaf vier maanden voor het einde van je contract kun je bij ons verlengen.

niet zeker hoeveel
je internet?

Geen zorgen. We hebben een handige data adviestool, waar je kunt invullen hoeveel filmpjes je kijkt en appt, zodat je alleen betaalt voor wat je nodig hebt.

internet / bellen
buitenland

Voor bellen vanuit Nederland naar het buitenland gelden toeslagen. In de EU bel/sms en surf je vanuit je gebruikelijke bundel. voor buiten de EU kun je aparte bundels kopen. Het gebruiken van je mobiel kan verschillen in kosten afhankelijk van waar je bent en waar je heen belt/sms’t. De grootste verschillen bestaan tussen:

  • binnen Nederland naar het buitenland bellen
  • binnen de EU bellen/sms’en/internetten
  • buiten de EU bellen/sms’en/internetten

 

Veelgestelde vragen

  • Zeker! In Nederland is Unlimited Data écht onbeperkt. Wel hebben we wat slimmigheidjes ingebouwd om misbruik te voorkomen. Dit is nodig om de kwaliteit van ons netwerk te blijven garanderen. Gebruik je op een dag 8 GB? Dan ontvang je van ons bericht. Of je ons wilt sms’en. Je krijgt dan 2 GB van ons. Dit kun je onbeperkt blijven doen.

  • Absoluut! Mits je gebruik van je telefoonabonnement redelijk is. In onze Fair Use Policy check je hoe dat zit. Voor een paar dingen rekenen we extra kosten. Zoals vanuit Nederland bellen naar het buitenland en voor bellen naar 090x-nummers. De kosten van deze servicenummers verschillen per nummer. Aan het begin van het gesprek hoor je het tarief.

    Je checkt hier de kosten voor bellen naar het buitenland.

  • Yes. Je kunt in de hele EU en een paar andere landen je vertrouwde bundels gebruiken. Die andere landen zijn Liechtenstein, Noorwegen, IJsland en Zwitserland. Met uitzondering van betaalde informatie- en servicenummers natuurlijk. Die kosten in Nederland ook altijd extra. De internetbundel van 20 GB heeft in de EU en de andere genoemde landen een limiet van 16 GB. Unlimited Data heeft een limiet van 18 GB. Is je bundel op en blijf je bellen, sms’en of internetten? Dan betaal je de buiten-de-bundel tarieven.

  • Iedereen die een apparaat met mediaspeler koopt, zoals een smartphone, betaalt eenmalig een wettelijk verplichte thuiskopieheffing van € 8,83. Dit compenseert auteurs en artiesten voor het downloaden en kopiëren van muziek en films voor privégebruik.

  • Natuurlijk! Tijdens het afsluiten van een mobiel abonnement kun je nummerbehoud aanvragen. Dit kan maximaal vier maanden voor het einde van je huidige contract. Wij zorgen vervolgens dat je abonnement wordt stopgezet en je telefoonnummer op het juiste moment wordt overgezet. Zodra je nummer is overgezet, start je een mobiel abonnement bij ons. Nummerbehoud is altijd gratis.

  • Een simkaart ontvang je binnen vijf werkdagen. Een nieuwe telefoon bezorgen we via een bezorgafspraak. Daarvan kan het dus verschillen wanneer je hem ontvangt. Wanneer je nummerbehoud hebt aangevraagd, kan het iets langer duren voor je jouw simkaart ontvangt. Dit komt omdat je huidige provider deze aanvraag eerst moet goedkeuren.

  • Een maandelijks opzegbaar abonnement kun je op elk moment opzeggen. Je contract stopt dan na de volgende maand. Heeft je abonnement een langere looptijd en zeg je dit op? Dan stopt je abonnement zodra de einddatum van je contract is verstreken.

    Voor abonnementen waarbij je ook een toestelkrediet afbetaalt zit het wat anders. Je moet eerst het toestelkrediet aflossen voor je contract kan worden opgezegd. Dit kun je in één keer afbetalen. Zodra je toestelkrediet is afgelost, is het abonnement op te zeggen.

    Meer weten over opzeggen? Neem contact op met onze klantenservice.

  • Wanneer je telefoonabonnement afloopt, zetten wij dit automatisch voor je om in een maandelijks opzegbaar Sim Only abonnement. Tip van ons: wanneer je gaat verlengen, hebben we misschien wel een mooi, extra goedkoop aanbod voor je!

  • Sinds 1 mei 2017 wordt er een leentoets, BKR-toets en een registratie uitgevoerd voor toestelkredieten die groter zijn dan € 250. Dit is een gevolg van de Wet op het financieel toezicht.

  • Zeker! Dat kan via MijnTele2 of in de app. Je kunt altijd overstappen naar een grotere bundel dan je oorspronkelijk hebt. Overstappen op een kleinere bundel is niet mogelijk. Wel kun je teruggaan naar je oorspronkelijke bundel als je eerder in je abonnementsperiode al bent overgestapt op een grotere bundel.

    Een bundelwijziging naar beneden voeren we altijd de eerstvolgende maand door. Neem je een grotere bundel? Dan gaat deze wijziging direct in. We verrekenen de kosten naar het aantal dagen van de maand dat je deze grotere bundel gebruikt.

  • De betaalperiode van een mobiel abonnement start wanneer je telefoon wordt bezorgd. Stap je met nummerbehoud over van een andere provider? Dan start de betaalperiode op de dag dat we je nummer overzetten. Wanneer je verlengt start de betaalperiode meteen na de oorspronkelijke einddatum van je contract.

  • Je bent al goedkoper uit met de onbeperkte belbundel als je 112 minuten per maand belt of maandelijks 112 sms’jes verstuurt.

  • Je betaalt elke maand je telefoonrekening via maandelijkse incasso. Dit bedrag schrijven we automatisch van je rekening af. Daar hoef je zelf dus niet naar om te kijken.

    Betaal je tijdens je abonnementsperiode een telefoon af? Dan is er sprake van een lening. Over deze lening rekenen we geen rente. Ook is de prijs van de telefoon precies hetzelfde als wanneer je hem in één keer afbetaalt. Het bedrag dat je vooraf al afbetaalt is geen onderdeel van de lening. Voor elke telefoon betaal je een thuiskopieheffing van € 8,83. Bij een nieuw abonnement betaal je € 30 aansluitkosten.

    Je kunt je facturen op elk moment inzien via MijnTele2 of in de app.

  • Dan sms’en we je. Zodat je weet dat je bundel van je telefoonabonnement op is. We sms’en je ook als je bundel voor 80% op is. Blijf je daarna bellen? Dan betaal je het buiten-de-bundel tarief. Je kunt niet meer internetten wanneer je internetbundel op is. Ook niet op lage snelheid. Je kunt pas weer internetten wanneer je via MijnTele2 of de app eenmalig een extra bundel neemt. De prijzen daarvan check je in de sms die je van ons ontvangt wanneer je bundel op is.

  • Je dient dan nog wél je telefoon af te betalen volgens de afgesloten kredietovereenkomst. Ook brengen we 50% van de nog resterende termijnen in rekening, tenzij een hogere schadevergoeding gerechtvaardigd is. In dat geval brengen we een hogere schadevergoeding in rekening.