een telefoonabonnement
dat bij je past
  • Wil je een telefoon met abonnement?
    Of ga voor alleen een simkaart voor je telefoonabonnement.
  • Hoeveel GB (data / internet) heb je nodig?
    Je bent een grote of kleine streamer. Betaal alleen wat je verbruikt.
  • Hoeveel belminuten & sms’jes heb je nodig?
    Je hangt aan de telefoon tot je oor gloeit. Of niet. Only Data, kan ook!

Telefoonabonnementen: voor ieder wat wils

Of je nu een echte smartphone-junkie bent of bijna nooit op je telefoon kijkt, bij Tele2 vind je het telefoon abonnement dat bij jou past. Wil je graag schitteren met de nieuwste smartphone? Kies dan voor een mobiel abonnement met toestel. Streamen tot je een ons weegt? Ga dan voor ons Unlimited data abonnement. Geen nieuwe telefoon nodig? Dan neem je toch een Sim Only abonnement? En als je je mobiel niet zoveel gebruikt, kies je gewoon voor 0 Bel/SMS. Bundels te over!

Standaard bij elk mobiel abonnement

What’s in it for you? Van alles! Overstappen van aanbieder wordt super easy, want wij regelen het voor je. Met gratis nummerbehoud, zonder gedoe. En bij elk telefoon abonnement van Tele2 maak je gebruik van ons eigen 4G-netwerk. Dat betekent een razendsnelle verbinding met internet voor een genadeloos lage prijs. En bereik heb je uiteraard bijna overal in Nederland. Standaard.

data of belminuten tekort?
gratis aanpassen!

Bij Tele2 kun je op elk moment je bundels verhogen of terugzetten naar je originele bundel.

Gratis jouw abonnement aanpassen!

Mobiel abonnement met of zonder telefoon

Je hoeft bij een nieuw telefoon abonnement geen nieuw toestel te nemen. Je kunt ook een voordelig Sim Only abonnement afsluiten. Kies je wel voor een abonnement met telefoon? Dan bepaal je zelf of je die telefoon op maandbasis of in een keer afbetaalt. Het toestel is in beide gevallen even duur. Wil je Sim Only? Dan kun je kiezen uit maar liefst 3 verschillende contractvormen, waaronder een die maandelijks opzegbaar is. Ongewild vast aan een contract? Niet bij Tele2. Jij bepaalt je eigen overeenkomst en dus ook de contractduur.

Wat kost een telefoon abonnement?

Voor je telefoon abonnement bij Tele2 kies je uit bundels van 1GB en 0 Bel/SMS tot Unlimited. Voor een vast bedrag per maand. Neem je een abonnement met toestel? Dan bepaal je zelf hoeveel je maandelijks afbetaalt aan het toestel. Alles onder controle! Benieuwd hoe je factuur er straks uitziet? En of je eenmalige kosten of aansluitkosten gaat betalen? Bekijk een paar voorbeeldfacturen met toelichting.

Mijn telefoon abonnement loopt af. Hellup!

Geen paniek! Heb je een abonnement met telefoon dat afloopt, dan zetten we je automatisch om naar een Sim Only abonnement. We sluiten je niet zomaar af. Want we willen natuurlijk dat jij gewoon je Insta Stories kan plaatsen en ongestoord door kan met filmpjes en muziek streamen. Wil je graag zo snel mogelijk de nieuwste telefoon bij je mobiele abonnement? Al 4 maanden voordat je contract afloopt kan je bij ons verlengen met een nieuw toestel. Neem tegen die tijd contact met ons op, dan vertellen we je alles over onze deals en verlengopties.

niet zeker hoeveel
je internet?

Geen zorgen. We hebben een handige data adviestool, waar je kunt invullen hoeveel filmpjes je kijkt en appt, zodat je alleen betaalt voor wat je nodig hebt.

internet / bellen
buitenland

Voor bellen vanuit Nederland naar het buitenland gelden toeslagen. In de EU bel/sms en surf je vanuit je gebruikelijke bundel. voor buiten de EU kun je aparte bundels kopen. Het gebruiken van je mobiel kan verschillen in kosten afhankelijk van waar je bent en waar je heen belt/sms’t. De grootste verschillen bestaan tussen:

  • binnen Nederland naar het buitenland bellen
  • binnen de EU bellen/sms’en/internetten
  • buiten de EU bellen/sms’en/internetten

 

Veelgestelde vragen

  • Is Unlimited Data ook echt onbeperkt?

    Zeker! Met Tele2 Unlimited Data kun je elke dag 5GB data verbruiken en die bundel vullen we elke nacht om middernacht bij. Ben je eerder op de dag door de 5GB heen? Geen probleem, je kunt onbeperkt en gratis een bundel van 1GB aanvragen. Daarmee heb jij écht Unlimited Data en voorkomen we misbruik van het netwerk. Op die manier weet je zeker dat je snel en stabiel mobiel internet hebt. Je vraagt de extra bundel aan via de app.

  • Is Unlimited bellen/sms'en ook echt onbeperkt?

    Ja, hiermee kun je zoveel bellen en sms'en als je wilt. Misbruik is alleen niet toegestaan, want we willen iedereen een snel en stabiel netwerk bieden. Daarom hebben we een Fair Use Policy. Wees gerust: je kunt zorgeloos en onbeperkt bellen en sms'en met deze Unlimited bundel. Het bellen naar buitenlandse nummers en servicenummers valt niet binnen Unlimited bellen en sms'en.

  • Kan ik mijn bundel ook in het buitenland gebruiken?

    Dat kan! Je kunt jouw bundels namelijk in de hele EU gebruiken, plus Liechtenstein, Noorwegen, IJsland en Zwitserland. Ben je in een ander land? Dan kun je niet bellen, sms'en en internetten uit je bundel. Je betaalt dan het lokale buitenlandtarief. Tip: ga naar onze buitenlandpagina om te zien of er voor jouw land een bundel beschikbaar is. Zo kun je alsnog internetten voor een vast, laag tarief.

  • Wat is Wettelijke Thuiskopieheffing en waarom moet ik het betalen?

    De thuiskopievergoeding is een vergoeding die artiesten en auteurs krijgen. Je betaalt deze vergoeding bij het kopen van je telefoon, omdat artiesten en auteurs inkomsten mislopen. Dit komt omdat mensen het werk van deze artiesten (zoals liedjes en films) kopiëren naar hun telefoon voor eigen gebruik. De thuiskopieheffing voor telefoons is € 4,70.

  • Kan ik mijn nummer behouden?

    Uiteraard! Sterker nog: dit regelen we gratis voor je, zodat overstappen naar Tele2 extra makkelijk is. Je kunt maximaal 4 maanden voor de einddatum van je contract een abonnement met nummerbehoud afsluiten. Op die manier zeg je tegelijkertijd je vorige abonnement op. Dat hoef je dus niet zelf te doen. Je kunt altijd bij het afsluiten van een abonnement aangeven dat je nummerbehoud wilt. De providers regelen vervolgens onderling dat je nummer op het juiste moment wordt overgezet. Dus op de dag dat je abonnement bij de ene provider afloopt en bij de andere provider begint. Nummerbehoud is altijd gratis.

  • Wanneer wordt mijn toestel en/of simkaart geleverd?

    Voor een telefoon geldt: voor 21.00 uur besteld, morgen in huis. Een simkaart wordt binnen 3 werkdagen bezorgd. Heb je nummerbehoud aangevraagd? Dan kan het iets langer duren voor je simkaart wordt gezorgd, omdat je vorige provider de aanvraag eerst moet goedkeuren. In MijnTele2 blijf je op de hoogte van de status van je bestelling.

  • Wanneer kan ik mijn abonnement opzeggen?

    Een maandelijks opzegbaar abonnement kun je op elk moment opzeggen. Je abonnement loopt dan nog 1 maand door. Heb je een vast contract? Dan kun je vanaf 4 maanden voor het einde van je contractdatum je abonnement opzeggen. Je abonnement loopt dan tot en met de einddatum van je contract. Zeg je op, maar moet je jouw telefoon nog afbetalen? Dan moet je het toestelkrediet in een keer aflossen. Je kunt opzeggen door te bellen met de klantenservice.

  • Wordt mijn abonnement automatisch verlengd?

    Ja, je abonnement loopt automatisch door als je niet verlengt of overstapt. Het abonnement is dan maandelijks opzegbaar.

  • Word ik getoetst bij het BKR en wordt mijn toestelkrediet daar geregistreerd?

    Sluit je een abonnement met telefoon af? En is het bedrag dat je tijdens de abonnementsperiode afbetaalt € 250 of hoger? Dan moet je vooraf een Inkomens- en Lastentoets doen. Op die manier checken we of je genoeg inkomsten hebt om de lening zonder problemen af te betalen. Ook wordt deze lening dan geregistreerd bij het Bureau Kredietregistratie (BKR). Op onze Geld Lenen Kost Geld-pagina lees je hierover alle ins en outs.

  • Kan ik tussentijds mijn abonnement wijzigen?

    Zeker! Je kunt altijd een grotere bundel nemen. Wil je downgraden? Dat kan ook, maar alleen als je eerder al bent overgestapt op een grotere bundel. Je kunt nooit een bundel nemen die kleiner is dan de bundel die je tijdens het afsluiten van je abonnement uitkoos.

  • Wanneer begint de betaalperiode?

    Op de startdatum van je abonnement. Stap je over met nummerbehoud? Dan laten we weten op welke dag je abonnement start. Sluit je zonder nummerbehoud een abonnement af? Dan begint je abonnement zodra de simkaart bij je wordt bezorgd!

  • Wat is het bereik en de snelheid van het 4G-netwerk van Tele2?

    We hebben maar liefst 99% landelijke 4G-dekking! Dit betekent dat je nagenoeg overal supersnel kunt internetten. Gemiddeld is de downloadsnelheid 40 Mbps en kun je met 25 Mbps uploaden. Handig om supersnel je vlogs YouTube op te slingeren! Maar schrik niet als de snelheid hoger is, want er zijn topsnelheden mogelijk tot wel 225 Mbps. Die haal je als je een supersnelle telefoon hebt, je dicht bij een zendmast bent en het rustig op het netwerk is. Check onze Netwerk-pagina voor alles over ons netwerk.

  • Hoeveel GB's data heb ik nodig?

    Dat hangt af van je verbruik! Wil je zonder zorgen streamen, appen en online gamen tot je erbij neervalt? Dan is Unlimited Data jouw beste keuze. Weet je het niet zeker? Dan helpt onze Data adviestool je de perfecte bundel te vinden.

  • Wanneer ben ik voordeliger uit met een onbeperkte belbundel?

    We hebben twee belbundels: die van 200 minuten/sms'jes en Unlimited bellen/sms'en. Voor € 9 heb je al een abonnement met 200 minuten/sms'jes. Betaal je € 12? Dan kun je zelfs onbeperkt bellen en sms'en. Dit is de beste keuze als je meer dan 212 minuten per maand belt. Het buiten-de-bundel tarief voor bellen is namelijk € 0,25 per minuut. Bel je met een bundel van 200 minuten 12 minuten buiten je bundel? Dan kost je dit € 3 extra. Hetzelfde geldt voor sms'en. Je kunt dan dus beter de Unlimited bundel nemen.

  • Wat moet ik weten over betalingen?

    Je betaalt elke maand via een automatische incasso je abonnement. Handig, want zo hoef je zelf dus niets te doen. Heb je een telefoon op afbetaling? Dan is de prijs hiervan verrekend in je abonnementsprijs. Hierover rekenen we geen rente : het bedrag is dus precies hetzelfde wanneer je de telefoon in 1 keer betaalt. Sluit je een nieuw abonnement af? Dan betaal je eenmalige aansluitkosten. Bij een abonnement met telefoon is dat € 30, bij Sim Only € 20. Ook betaal je voor een telefoon altijd een thuiskopieheffing van € 4,70. Via MijnTele2 en de app kun je je facturen inzien. Daar zie je precies wat je waarvoor betaalt.

  • Wat gebeurt er als mijn bel- en/of databundel op is?

    Als je belbundel op is, betaal je daarna het buiten-de-bundel tarief van € 0,25 per minuut. Is je internetbundel op? Dan kun je niet meer internetten, ook niet op lage snelheid. Je kunt dan wel via MijnTele2 of de app een extra bundel kopen. Heb je Unlimited Data en is je dagbundel van 5 GB op? Dan kun je zo vaak je wilt gratis 1 GB data aanvragen. Zo heb jij écht Unlimited Data en maakt niemand misbruik van onbeperkt internet, zodat jij snel en stabiel internet hebt. Check hier alle tarieven.

  • Wat als de overeenkomst door Tele2 wordt opgezegd (vanwege wanbetaling)?

    Dan kun je met jouw abonnement niet meer bellen, sms'en en internetten. Dit gebeurt alleen als je na meerdere waarschuwingen je rekeningen niet hebt betaald. Heb je een telefoon op afbetaling? Dan ben je volgens de afgesloten kredietoverenkomst verplicht deze af te betalen. Ook brengen we 50% van de totale abonnementskosten die je volgens het abonnement zou betalen nog in rekening, tenzij een hogere schadevergoeding regerechtvaardigd is.