Nummerbehoud

Nummerbehoud Hou je eigen telefoonnummer als je naar ons overstapt

Heb je een nieuw mobiel abonnement met of zonder telefoon bij Tele2 besteld? En wil jij je telefoonnummer houden? Kies dan voor nummerbehoud en Tele2 regelt het voor je. Zonder kosten. Wij zeggen je oude abonnement op, daar hoef je zelf niets voor te doen.

Hoe je aanvraag verloopt bij overstap naar Tele2 abonnement

Nummerbehoud is heel eenvoudig, maar je moet het wel even zelf aanvragen. Hieronder leggen we stap voor stap uit hoe het werkt.

1. Vraag nummerbehoud aan

Na jouw Tele2 bestelling kun je gratis nummerbehoud aanvragen. Na je bestelling ontvang je een bevestigingsmail. In de e-mail staat een link waarmee je direct gemakkelijk nummerbehoud kunt aanvragen. Heb je de link niet meer? Geen probleem, je kunt ook altijd online nummerbehoud aanvragen.

2. Apart opzeggen is niet nodig

Tele2 vraagt nummerbehoud aan bij je huidige provider. We doen deze aanvraag als je bestelling is geleverd. Binnen 2 werkdagen krijg je per e-mail en sms een bevestiging van je aanvraag voor nummerbehoud. Is je aanvraag goedgekeurd, dan betekent dit automatisch dat je aansluiting bij je huidige provider wordt opgezegd. Hierbij wordt rekening gehouden met de opzegtermijn die je provider hanteert. Opzeggen hoef je dus niet zelf te doen.

3. We houden je op de hoogte

Als je aanvraag is goedgekeurd, sturen we je een bevestigings-sms. Hierin geven we aan op welke datum we je gaan overzetten. Bovendien krijg je een week van tevoren nog een herinnerings-sms. 1 dag voor de omzetting sturen we je nog een keer een sms.

4. Wij zetten je mobiele nummer over naar je nieuwe Tele2 simkaart

Op de dag van het nummerbehoud sturen we je een sms, een half uur voordat je nummer wordt overgezet. In deze sms laten we weten dat je jouw nieuwe Tele2 simkaart bijna kunt gebruiken. Even later zul je merken dat je oude simkaart geen bereik meer heeft. Doe dan je nieuwe Tele2 simkaart in je toestel. Zodra je nummerbehoud succesvol is afgerond, sturen we je een welkomst-sms. Je bent dan bereikbaar op het Tele2 netwerk met je eigen mobiele nummer.

Bekijk status nummerbehoud

Kijk of je aanvraag is goedgekeurd en wanneer je nummer wordt overgezet.

Annuleren nummerbehoud

Toch geen nummerbehoud? Annuleer dan je aanvraag.

Wijzigen nummerbehoud

Je nummer liever op een latere datum overzetten? Kies een andere datum.

Veelgestelde vragen

  • Hoe kan ik met nummerbehoud overstappen naar een andere provider?

    Je kunt nummerbehoud aanvragen als je overstapt naar een andere provider en je jouw nummer wilt houden. We regelen dan samen met je toekomstige provider dat je hetzelfde telefoonnummer houdt. Het enige dat jij hoeft te doen? Tijdens het bestellen nummerbehoud aanvragen. Wij regelen dan met je toekomstige provider de rest. Ook het opzeggen. Wel zo makkelijk en nummerbehoud is altijd gratis.

  • Hoe lang duurt het voordat ik mijn eigen nummer bij Tele2 kan gebruiken?

    Op de dag dat we jouw nummer overzetten, sturen we een halfuur voor we je nummer overzetten een sms met instructies. Plaats de nieuwe simkaart in je telefoon als je geen bereik meer hebt met je oude simkaart. Zodra je met je nieuwe simkaart bereik hebt, ben je overgestapt op Tele2 en ben je bereikbaar op je oude, vertrouwde nummer! Ook sms'en we je ter bevestiging dat je nummer succesvol is overgezet.

  • Waarom is mijn aanvraag voor nummerbehoud afgewezen?

    Dit kan verschillende redenen hebben. Bijvoorbeeld dat je huidige provider andere klantgegevens van jou heeft dan wij, zoals een ander adres of klantnummer. Geef in dat geval de juiste gegevens aan ons door. Je aanvraag kan ook zijn afgewezen als het nog meer dan 4 maanden duurt voordat je huidige abonnement afloopt. Goed voor jou om te weten: bij een afgewezen aanvraag neemt de provider altijd contact met je op. Samen gaan we zorgen dat je aanvraag lukt!

  • Hoe snel wordt mijn nummer omgezet?

    Nadat je een abonnement afsluit met nummerbehoud, sturen we je huidige provider een verzoek ter goedkeuring. Binnen twee werkdagen sturen we je een e-mail en sms met daarin de datum waarop je nummer wordt overgezet. Dit is ook de datum waarop je nieuwe abonnement start en je definitief bent overgestapt. Op die dag wissel je de simkaart op het moment dat je geen bereik meer hebt met de simkaart van je vorige provider. Daarna sturen we je een welkomst-sms'je en ben je met je oude, vertrouwde nummer bereikbaar via Tele2.

Wij helpen je graag

Geen antwoord gevonden op je vraag? Zo kun je contact opnemen met Tele2.
Wil je liever mailen? Gebruik dan ons contactformulier.

Community

Community

Brandende vraag? Vraag het aan medegebruikers! 24 uur per dag beschikbaar.

Naar de Community
Chatbot

Chatbot

Stel al je vragen aan onze superslimme chatbot! Altijd bereikbaar en supersnel antwoord.

Stel je vraag
Bellen

Bellen

Openingstijden
ma - vr: 09:00 - 20:00
za: 09:00 - 17:30
zo + feestdagen: gesloten

Bekijk telefoonnummers
Zelf regelen

Zelf regelen

Doe het zelf in MijnTele2. Bestel extra bundels, bekijk je instellingen of wijzig je gegevens.

Naar MijnTele2