Klantenservice

img

Mobiel

img

Thuis

Waarmee kunnen we je helpen?

Actuele vragen

  • Klanten van Tele2 vallen sinds de overname in 2019 onder T-Mobile. Voor al onze klanten verandert er helemaal niets door deze voorgenomen aandeelhouderwijziging. Wij zullen de ingeslagen koers voortzetten en onze klanten blijven voorzien van hoogwaardige vaste en mobiele netwerken en innovatieve diensten tegen aantrekkelijke prijzen.

  • Je kunt heel veel zelf regelen in MijnTele2. Ook aan de chatbot kun je vragen stellen over mobiele abonnementen, maar bellen kan ook.

  • Op dit moment verspreid zich een nieuwe malware voor Android toestellen. Het lijkt op een sms van een koeriersdient maar deze is fake! Je krijgt zogenaamd een pakketje en dan ben je nieuwsgierig. Er staat een link in het bericht voor de status van het pakket.

    Deze SMS is gerelateerd aan de FluBot SMS Malware campagne. Wanneer je op de link klikt en een Android telefoon hebt, is de kans heel groot dat deze geïnfecteerd raakt met malware en is de enige optie om deze te verwijderen de telefoon terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.

    Ons advies: klik niet op de link in het bericht!

  • Wat je vooral niet moet doen, is terugbellen! Het lijkt dan namelijk vaak alsof de telefoon heel lang overgaat zonder te worden opgenomen, maar in werkelijkheid krijg je een bandje te horen met het geluid van een overgaande telefoon. De kosten lopen hard op, want je belt naar een duur betaalnummer. Fraudeurs die zich schuldig maken aan wangiri-fraude verdienen hier hun boterham mee.

    Wat je wél kunt doen, is zo'n onbekend nummer direct blokkeren. Dat kan gewoon via het menu van je mobiele telefoon, zie tele2.nl/toestelhulp voor een handleiding. Het vervelende is wel, dat de fraudeurs vaak meerdere nummers hebben waarmee ze bellen. Dat kan betekenen dat je dus langere tijd meerdere nummers moet blokkeren.

    Je vraagt je misschien af hoe deze fraudeurs nu net aan jouw nummer komen. Dat is eigenlijk heel simpel; criminelen kunnen met software eenvoudig naar honderdduizenden nummers bellen. Deze nummers halen ze als hele reeksen (06-10000000 tot 06-99999999) van het internet af en dit kost ze niets.

    Meer weten? Lees dan ook de informatie op de website van fraudehelpdesk.nl.

Veelgestelde vragen

  • Als je factuur hoger is dan je had verwacht, kan dat verschillende oorzaken hebben. Kijk hier of op MijnTele2, daar kun je je facturen downloaden en zie je waar de hogere kosten vandaan komen.

  • Met nummerbehoud van Tele2 kun je jouw mobiele nummer gratis behouden. Vraag direct nummerbehoud aan of bekijk eerst meer informatie over nummerbehoud.

  • Via MijnTele2 en de Tele2 app kun je een heleboel dingen aan je abonnement veranderen en instellen. Zo pas je er makkelijk je gegevens aan. En kun je één keer per maand de databundel van je abonnement veranderen. Je ontvangt een e-mail ter bevestiging van je wijziging van je bundel. Daarnaast zie je dit terug in MijnTele2.

Doe het zelf!

Doe het zelf in MijnTele2 of in de Tele2 app. Bestel extra bundels, bekijk je belinstellingen of wijzig je gegevens.

Wij helpen je graag

Geen antwoord gevonden op je vraag? Zo kun je contact opnemen met Tele2.

Community

Community

Brandende vraag? Vraag het aan medegebruikers! 24 uur per dag beschikbaar.

Naar de Community
Chatbot

Chatbot

Stel al je vragen aan onze superslimme chatbot! Altijd bereikbaar en supersnel antwoord.

Stel je vraag
Bellen

Bellen

Openingstijden
ma - vr: 09:00 - 20:00
za: 09:00 - 17:30
zo + feestdagen: gesloten

Bekijk telefoonnummers
Zelf regelen

Zelf regelen

Doe het zelf in MijnTele2. Bestel extra bundels, bekijk je instellingen of wijzig je gegevens.

Naar MijnTele2