Simkaart

Alles over je simkaart

Alles voor je simkaart regel je heel makkelijk online. Zoals activeren, bestellen en blokkeren. De meest voorkomende gevallen hebben we hieronder voor je op een rij gezet. 

Goed om te weten

Sim activeren

Je kunt je simkaart direct activeren via MijnTele2. Ben je je simkaart kwijt of is deze stuk? Geen zorgen! Dan doen we een check via iDIN. Lees meer over iDIN.

 

Nieuwe sim bestellen

Binnen 3 werkdagen wordt je nieuwe simkaart met de post thuisbezorgd. Je behoudt natuurlijk je eigen telefoonnummer. Bij je nieuwe simkaart hoort een nieuwe pincode en pukcode.

Sim blokkeren

Is je simkaart kwijt of gestolen? Blokkeer dan direct je simkaart. Je huidige simkaart is meteen niet meer bruikbaar. Doe bij diefstal ook aangifte.

3-in-1 sim

3-in-1 simkaart

Er zijn verschillende soorten en maten simkaarten. Wij sturen je daarom een 3-in-1-simkaart, want die past altijd. Hierin zit elk simkaartformaat, namelijk mini (1), micro (2) en nano (3). Zo ontvang je van ons altijd het juiste formaat. Past je simkaart om de een of andere manier niet? Ga dan niet je simkaart knippen, daar kan hij stuk van gaan.

Veelgestelde vragen

  • De informatie op je oude simkaart komt te vervallen zodra je je nieuwe simkaart activeert. Vergeet dus niet om je contacten over te zetten. De Toestelhulp helpt je hierbij.

  • Je activeert je simkaart in MijnTele2. Ter controle krijg je een sms op je oude sim, zodat we zeker weten dat jij jij bent. Is je oude sim kwijt of kapot? Vervelend, maar geen zorgen! Dan doen we een check via iDIN.

  • Ben je je puk-of pincode kwijt? Vraag dit op in MijnTele2. Is je simkaart geblokkeerd omdat je drie keer een foute pincode hebt ingevoerd? Wees gerust, je hoeft dan niet je simkaart te vervangen. Je deblokkeert de simkaart door je pukcode in te voeren. 

  • In het kort
    Met iDIN controleren we bij je bank of de persoonsgegevens van je bankrekening en je Tele2 abonnement hetzelfde zijn. Dat is voldoende bewijs dat jij jij bent, en hiermee kun je een nieuwe simkaart activeren. Alle grote banken werken met iDIN (behalve Knab en Triodos).

    iDIN is een Nederlands online identificatiemiddel. De iD staat voor iDentificeren en IN staat voor INloggen. iDIN wordt gebruikt om je digitaal te identificeren. iDIN kun je vergelijken met iDEAL. Net als bij betalen met iDEAL, word je omgeleid naar een beveiligde inlogpagina van je bank. Omdat je bankrekening op jouw naam moet staan, is dit een makkelijke én veilige manier om te controleren dat jij de aanvrager bent.

    Hoe gebruik je iDIN?
    Bij het activeren van een nieuwe sim sturen we ter controle een sms naar je oude sim. Als je die niet meer hebt, kun je inloggen met iDIN. Zo weten we dat jij de aanvrager bent, en dat niet iemand anders je nummer probeert over te nemen.

    Welke gegevens worden met iDIN gedeeld/verstuurd?
    Nadat je toestemming hebt gegeven, geeft je bank een aantal gegevens van je door. Denk hierbij aan: voorletter(s), achternaam, woonadres, geboortedatum, geslacht (e-mailadres en telefoonnummer zijn optioneel).

    1. Net als bij iDEAL selecteer je eerst je bank
      Je kunt een QR-code scannen met je mobiel bankieren app
      of inloggen met gebruikersnaam + wachtwoord
      via mobiel opent automatisch de mobiel bankieren app van je bank
    2. Je krijgt een overzicht van de gegevens die je deelt met ons
    3. Je geeft akkoord en je gegevens worden verstuurd
    4. Daarna keer je automatisch terug naar MijnTele2 en wordt je simkaart geactiveerd.

    Wat doet Tele2 met mijn iDIN gegevens?

    • Tele2 gebruikt deze gegevens alleen om vast te stellen dat jij jij bent. Dus of de persoonsgegevens van je bankrekening en je Tele2 abonnement hetzelfde zijn.
    • Na deze controle verwijdert MijnTele2 direct alle gegevens die de bank heeft doorgegeven.
    • Je bank geeft alleen persoonsgegevens door. De bank deelt géén financiële gegevens (zoals hoeveel geld op je rekening staat of informatie over af-en bijschrijvingen).

    Waarom werken we met IDIN?
    iDIN is een makkelijke en veilige manier om online je identiteit vast te stellen: Je gegevens worden altijd veilig versleuteld verstuurd. Je ziet vooraf precies welke gegevens wij opvragen. Deze gegevens worden pas doorgegeven als je er zelf toestemming voor geeft.

  • Nee, het is niet mogelijk om meerdere simkaarten bij ons te bestellen of gebruik te maken van meerdere simkaarten in één toestel tegelijk.

  • Nee, wij bieden op dit moment geen eSIM aan.

  • De mobiele telefoons van Tele2 bevatten géén simlock meer. Heb je een simkaart van Tele2 maar kun je deze niet gebruiken in je telefoon die je via een andere provider hebt aangeschaft? Neem dan even contact op met je oude provider zodat zij de simlock voor je kunnen verwijderen.

Zelf regelen

Zelf regelen

Doe het zelf in MijnTele2. Bestel extra bundels, bekijk je instellingen of wijzig je gegevens.

Naar MijnTele2
Community

Community

Brandende vraag? Vraag het aan medegebruikers! 24 uur per dag beschikbaar.

Naar de Community
Bellen

Bellen

ma - vr: 09:00 - 20:00
za: 09:00 - 17:30 (feestdagen: gesloten)

Bekijk telefoonnummers

Wij helpen je graag

Geen antwoord gevonden op je vraag? Zo kun je contact opnemen met Tele2.

Community

Community

Brandende vraag? Vraag het aan medegebruikers! 24 uur per dag beschikbaar.

Naar de Community
Chatbot

Chatbot

Stel hier je vraag. Tara staat je graag te woord! Geen wachttijd én supersnel antwoord.

Stel je vraag
Bellen

Bellen

Openingstijden
ma - vr: 09:00 - 20:00
za: 09:00 - 17:30
zo + feestdagen: gesloten

Bekijk telefoonnummers
Zelf regelen

Zelf regelen

Doe het zelf in MijnTele2. Bestel extra bundels, bekijk je instellingen of wijzig je gegevens.

Naar MijnTele2
Chatbot

Vraag het aan Tara. Komt ze er niet uit? Dan neemt een medewerker het gesprek over.

Start de chat