Klantenservice Telefonische overlast

Telefonische overlast melden


Ervaar je telefonische overlast? Meld dit bij ons zodat we het voor je kunnen onderzoeken.
Overlast tegengaan

Het is hartstikke vervelend als je telefonische overlast ervaart. Gelukkig zijn er een paar dingen die je kunt ondernemen om dit tegen te gaan.

Telefonische overlast melden

Hebben bovenstaande opties geholpen? Meld de overlast dan bij ons zodat wij het kunnen onderzoeken. Je kunt de overlast bij ons melden wanneer deze:

  • Minimaal 3 keer in één periode van 7 dagen gebeurde
  • Niet langer dan 1 week geleden gebeurde
  • Afkomstig is van 1 telefoonnummer

Let op: We kunnen je niet helpen als je meerdere keren gereageerd hebt op de plager, bijvoorbeeld door terug te bellen of te sms’en. Het onderzoek duurt maximaal 3 weken.

Dit gaan we doen:

1. We proberen het nummer van de beller te achterhalen en we sturen een eerste waarschuwing
2. Als dit niet helpt, vul je nog een keer het formulier in. Wordt hetzelfde nummer gebruikt? Dan volgt een tweede waarschuwing
3. Houdt het daarna nog niet op, dan proberen we in overleg met de provider van de plager het nummer te blokkeren

Vul onderstaand formulier in en geef minimaal 3 momenten van overlast door. Dit kan zijn:

  • Een gesprek, waarbij minimaal 1 seconde verbinding is geweest (gemiste oproepen worden niet geregistreerd)
  • Een ingesproken voicemailbericht
  • Een SMS of MMS
Nieuw telefoonnummer

Wil je toch liever een heel nieuw telefoonnummer vanwege overlast? Dan kan dat alleen via klantenservice. We sturen je dan een nieuwe simkaart toe met een nieuw telefoonnummer. Je beltegoed op oude simkaart wordt naar de nieuwe simkaart overgezet. Let op: dit betekent dat ook alle gegevens op de simkaart vervalle, zoals adresboek.

Je ontvangt de nieuwe simkaart binnen 10 werkdagen (2 weken). Mocht je nog een keer overlast ervaren en een nieuw nummer willen aanvragen, houd er dan rekening mee dat dit maar eens in de 3 maanden mogelijk is.