Klantenservice Thuis

Slecht ontvangst vaste telefonie


Hier staan enkele algemene instructies die je kunt uitvoeren op het moment dat je problemen met je telefonie dienst ervaart.
Ben je opzoek naar tips voor als je niet kunt bellen met je mobiele telefoon? Kijk dan hier.
Controleer de aansluitsituatie

Bekijk met dit stappenplan of alle kabels en de apparatuur op de juiste manier aangesloten zijn. Om te controleren of alles correct geïnstalleerd is kan de virtuele assistent onderaan deze pagina je ook verder helpen.

Stoorzenders

Er kunnen ook een aantal apparaten zijn die de ontvangst van de vaste telefonie kunnen verstoren. Dit noemen wij stoorzenders. Apparaten die onder stoorzenders vallen, zijn:

  • Draadloze vaste telefoon
  • Satellietontvanger
  • Magnetron
  • Luidsprekers en subwoofers
  • Openliggende electronica (zoals een Home Cinema set)

Heb je een van deze apparaten dicht in de buurt van de telefoon en modem staan? Verplaats of verwijder deze om te kijken of dit je verbinding verbetert.

Kijk bij actuele informatie om te zien of er algemene storingen zijn

Het kan voorkomen dat er een algemene storing is waardoor je Internet, Bellen en/of Televisie dienst niet goed werkt. Je kunt hiervoor het actuele informatie gedeelte van het forum bekijken. Op het moment dat er een algemene storing is dan wordt er bij actuele informatie een melding over geplaatst. Dit betekent dat de storing bij Tele2 bekend is en er alles aan wordt gedaan om het probleem z.s.m. te verhelpen. In dit geval hoef je geen contact op te nemen met de klantenservice of hierover een topic aan maken op het forum. Zodra er een oplossing of meer informatie over de storing bekend is wordt dit bij het bericht in actuele informatie geplaatst.

Actuele Informatie