Klantenservice Thuis

Tele2 Thuis factuur bekijken en uitleg


Bekijk op deze pagina de verschillende facturen van Tele2 Thuis (Internet, Bellen en/of TV). Kies hieronder over welke factuur je uitleg wilt.

De eerste factuur van je Thuisabonnement


Welkom bij Tele2! Heb je vragen over de eerste factuur van je Thuisabonnement, die in MijnTele2 staat? Op deze pagina vind je alle informatie over de kosten, periode en automatische incasso.

Voorbeeldfactuur

Heb jij je eerste factuur ontvangen en heb je vragen over de inhoud? Met behulp van een voorbeeldfactuur leggen we uit welke informatie jij in je factuur ziet.

Bekijk een voorbeeldfactuur
Kosten op je factuur

Je eerste factuur bestaat uit:

  • Abonnementskosten, vanaf de startdatum
  • Eenmalige kosten
  • Eventueel gebruikskosten
  • Eventueel kosten voor extra pakketten
  • Eventueel kosten voor extra apparatuur

Abonnementskosten

De eerste maand betaal jij je abonnementskosten vanaf de ingangsdatum. Naar verhouding dus. Het kan daarom zijn dat je eerste factuur lager uitvalt. Onder je abonnementskosten vallen de diensten die je gekozen hebt. Denk aan:

  • Internet, bijvoorbeeld supersnel internet tot 50Mb/s
  • Interactieve TV, bijvoorbeeld TV Light of TV basis
  • Bellen, bijvoorbeeld Zorgeloos Bellen of Eindeloos Bellen
  • Extra’s, zoals Veilig Internet
  • Extra zenderpakketten, zoals het Pluspakket of Film1
  • Extra apparatuur, zoals een Interactieve TV-ontvanger

 

Eenmalige kosten

Deze kosten worden automatisch verrekend bij je eerste factuur, zoals:

  • Aansluitkosten
  • Monteurskosten
  • Verbindingssets

Eventueel gebruikskosten

Dit zijn kosten die buiten je Thuisabonnement vallen, zoals:

  • Belkosten buiten je bundel
  • Tele2 Videotheek

Valt je eerste factuur door deze kosten hoger uit dan verwacht? Bekijk de oorzaken voor een hogere factuur.

 

Eventueel kosten voor extra pakketten

Dit zijn kosten voor extra zenderpakketten die je hebt besteld, zoals het Pluspakket of Film1.

 

Eventueel kosten voor extra apparatuur

Dit zijn kosten voor extra hardware die je hebt besteld, zoals een extra Interactieve TV-ontvanger.

Automatisch incassomoment

Je ontvangt je factuur rond de 20e van elke maand. Wanneer deze voor je klaarstaat in MijnTele2 krijg je van ons een e-mail en een sms. Het bedrag wordt rond de 25e van elke maand van je rekening afgeschreven.

 

Betalen na mislukte incasso

Is je automatische incasso mislukt? Voorkom dat je wordt afgesloten en betaal direct via iDEAL.

 

Je factuur na wijziging

Bekijk een voorbeeld van een factuur na een wijziging.

Automatische incasso bij Tele2
Veelgestelde vragen:
Kan ik mijn factuur in termijnen betalen?

Nee, je factuur moet je altijd in één keer betalen. Tele2 biedt geen individuele betalingsregelingen.

Ik kan mijn factuur niet betalen. Mag ik uitstel van betaling?

Nee, je factuur moet je altijd direct betalen. Tele2 biedt geen individuele betalingsregelingen.

Waar kan ik mijn factuur bekijken?

Je facturen vind je in MijnTele2 en in de MijnTele2 app.

Kan ik mijn factuur downloaden?

Ja dat is zeker mogelijk. Als je inlogt via MijnTele2 dan heb je de optie om de factuur als PDF te downloaden. Via de MijnTele2 app is dit niet mogelijk.

Wat is het rekeningnummer of IBAN van Tele2?

Wil je het factuurbedrag zelf overmaken voor je Thuisabonnement (Internet, Bellen en/of TV)? Vermeld dan altijd de factuurnummer en gebruik het juiste rekeningnummer.

Je kunt ook snel en makkelijk betalen via iDEAL.

De automatische incasso is mislukt. Hoe lang heb ik nu om de factuur handmatig te betalen?

Voorkom dat je wordt afgesloten en betaal je factuur direct via iDEAL.