Klantenservice Thuis

Tele2 Thuis factuur bekijken en uitleg


Bekijk op deze pagina de verschillende facturen van Tele2 Thuis (Internet, Bellen en/of TV). Kies hieronder over welke factuur je uitleg wilt.

De eerste factuur van je Thuisabonnement


Welkom bij Tele2! Heb je vragen over de eerste factuur van je Thuisabonnement, die in MijnTele2 staat? Op deze pagina vind je alle informatie over de kosten, periode en automatische incasso. Heb je je abonnement gewijzigd en ziet je factuur er anders uit dan je gewend bent, kijk dan hier.

Je eerste factuur

De eerste maand betaal je abonnementskosten vanaf de ingangsdatum plus de kosten van de daaropvolgende maand.
Daarna betaal je per kalendermaand.

Je eerste factuur bestaat uit:

  • Abonnementskosten, vanaf de startdatum
  • Eenmalige kosten (aansluitkosten)
  • Eventueel verbruikskosten
  • Eventueel kosten voor extra pakketten
  • Eventueel kosten voor extra apparatuur

Zie ook het voorbeeld.

Abonnementskosten

De eerste maand betaal jij je abonnementskosten vanaf de ingangsdatum. Naar verhouding dus. Het kan daarom zijn dat je eerste factuur anders uitvalt. Onder je abonnementskosten vallen de diensten die je gekozen hebt. Denk aan:

  • Internet, bijvoorbeeld supersnel Internet Light
  • Interactieve TV, bijvoorbeeld TV Light of TV Basis
  • Bellen, bijvoorbeeld Zorgeloos Bellen of Eindeloos Bellen
  • Extra’s, zoals Veilig Internet
  • Extra zenderpakketten, zoals het Pluspakket of Film1
  • Extra apparatuur, zoals een Interactieve TV-ontvanger

 

Eenmalige kosten

Deze kosten worden automatisch verrekend bij je eerste factuur, zoals:

  • Aansluitkosten
  • Monteurskosten
  • Verbindingssets

Eventueel verbruikskosten

Dit zijn kosten die buiten je Thuisabonnement vallen, zoals:

  • Belkosten buiten je bundel
  • Tele2 TV

 

Eventueel kosten voor extra pakketten

Dit zijn kosten voor extra zenderpakketten die je hebt besteld, zoals het Pluspakket of Film1.

Factuur hoger dan verwacht?

Is je factuur hoger dan verwacht. Bekijk de oorzaken van een hogere factuur.

Automatisch incassomoment

Je ontvangt je factuur rond de 20e van elke maand per e-mail. De factuur is als PDF bijgevoegd. Rond de 25e van elke maand wordt het bedrag van je rekening afgeschreven, tenzij dat een weekend- of feestdag is. Het bedrag wordt rond de 25e van je rekening afgeschreven.

 

Betalen na mislukte incasso

Is je automatische incasso mislukt? Voorkom dat je wordt afgesloten. Betaal op tijd via de iDEAL link die wij je automatisch toesturen bij een betalingsachterstand. De betaling wordt binnen 2 uur verwerkt in het systeem.

Automatische incasso bij Tele2
Veelgestelde vragen:
Kan ik mijn factuur in termijnen betalen?

Nee, je factuur moet je altijd in één keer betalen. Tele2 biedt geen individuele betalingsregelingen.

Ik kan mijn factuur niet betalen. Mag ik uitstel van betaling?

Nee, je factuur moet je altijd direct betalen. Tele2 biedt geen individuele betalingsregelingen.

Waar kan ik mijn factuur bekijken?

Je facturen vind je in MijnTele2.

Kan ik mijn factuur downloaden?

Ja dat is zeker mogelijk. Als je inlogt via MijnTele2 dan heb je de optie om de factuur als PDF te downloaden.

Wat is het rekeningnummer of IBAN van Tele2?

Wil je het factuurbedrag zelf overmaken voor je Thuisabonnement (Internet, Bellen en/of TV)? Vermeld dan altijd de factuurnummer en gebruik het juiste rekeningnummer.

Je kunt ook snel en makkelijk betalen via iDEAL.

De automatische incasso is mislukt. Hoe lang heb ik nu om de factuur handmatig te betalen?

Voorkom dat je wordt afgesloten en betaal je factuur direct via iDEAL.

Direct hulp nodig?

Heb je een vraag? Stel hem aan onze virtuele assistent.
Tele2 schrijft een bericht...

Doe het zelf
met mijntele2

Via MijnTele2 heb je inzicht in je abonnement, je facturen en je profielgegevens. Ook kun je via MijnTele2 extra producten bestellen en dingen wijzigen. Regel het gemakkelijk zelf via MijnTele2!
Inloggen MijnTele2