Incasso en betalen

Openstaande factuur voor je Thuisabonnement

Voor je Thuisabonnement heb je Tele2 gemachtigd om je maandelijkse factuur van je rekening af te schrijven. Je wilt natuurlijk dat dit vlekkeloos verloopt. Zorg er voor dat wij jouw juiste rekeningnummer hebben en dat er voldoende saldo op je rekening staat. Je vindt een overzicht van je betaalde en eventueel openstaande facturen in MijnTele2.

Automatische incasso mislukt of gestorneerd

Voorkom dat je wordt afgesloten of geblokkeerd door een betalingsachterstand. Betaal openstaande facturen zo snel mogelijk via iDeal.

Let op! Vergeet je laatste factuur niet. Als je wél de achterstand, maar niet je laatste factuur betaalt, worden (of blijven) je diensten nog steeds afgesloten.

iDEAL

Is de automatische afschrijving mislukt? Dan sturen wij je na ongeveer 2 dagen een herinnering met de mogelijkheid om via iDEAL te betalen. Binnen 2 uur wordt je betaling verwerkt in ons systeem. Als je bent afgesloten, word je binnen 2 uur ook weer aangesloten.

Belangrijk om te weten:

  • iDEAL is alleen beschikbaar nadat de automatische incasso datum is verstreken en de betaling is mislukt.
  • Zodra je achterstand van betaling naar het incassobureau is gegaan, kun je niet meer via iDEAL je openstaande factuur betalen.
  • We sturen de iDEAL herinnering naar het bij ons bekende 06-nummer en/of e-mailadres. Kloppen deze gegevens niet, pas ze dan aan via MijnTele2.

 

Factuur icon

Toch zelf overmaken?

Als je de iDEAL-link (nog) niet ontvangen hebt, of het lukt niet, kun je altijd handmatig betalen.

Het openstaande bedrag kun je overmaken naar rekeningnummer NL06 COBA 0637 0537 53 t.n.v. Tele2. Vermeld daarbij je klantnummer en factuurnummer(s). Deze vind je terug op de factuur.

Je betaling wordt binnen 3 werkdagen verwerkt. Als je bent afgesloten, komen hier nog 2 werkdagen bij voordat je weer bent aangesloten.

Facturen

Incasso meerdere malen mislukt

Is de automatische incasso al meerdere keren mislukt, doe dan het volgende:

  • Controleer of we het juiste rekeningnummer van je hebben. Je kunt dit doen via MijnTele2.
  • Controleer of er een blokkade op je rekeningnummer staat en neem zonodig contact op met je bank.

Biedt bovenstaande geen oplossing?
Neem dan contact met ons op. Dan kunnen we samen kijken waar het precies misgaat.

Vervolgstappen indien incasso mislukt

Om je te herinneren aan je betaalachterstand en om het betalen gemakkelijk te maken, sturen we je e-mails met een iDEAL-link en/of SMSjes. Deze sturen we naar de bij ons bekende contactgegevens.

Na ongeveer 2 dagen
Na ongeveer 2 dagen laten we je per email en/of SMS weten dat de incasso mislukt is.

Ongeveer een week later
Heb je na een week nog niet betaald? Dan sturen we je een herinneringse-mail met het openstaande bedrag en/of SMS.

Ongeveer 2 weken later
Wanneer je na 2 weken nog niet betaald hebt, ontvang je weer een herinnering per email en/of SMS om te voorkomen dat je wordt afgesloten en heraansluitkosten in rekening gebracht krijgt.

Ongeveer 3 weken later
Als je na 3 herinneringen nog niet hebt betaald, sluiten we je diensten af. Je krijgt opnieuw bericht van ons per email en/of SMS. Wanneer je het gehele openstaande bedrag betaalt, word je binnen 2 uur weer aangesloten. Je krijgt op een volgende rekening heraansluitkosten van € 28,- in rekening gebracht.

Ongeveer 4 weken later
Nu krijg je een brief van ons per post waarin je een overzicht vindt van alle openstaande bedragen. Wacht niet te lang met betalen. Wanneer de rekening niet voldaan is binnen de in de brief gestelde termijn, zullen we je contract beëindigen wegens wanbetaling. Daarna dragen wij je dossier over aan ons incassobureau. Het incassobureau brengt € 40,- incassokosten in rekening. Voor de verdere afhandeling van je openstaande bedragen raden we je aan om met hen contact op te nemen.

Veelgestelde vragen

  • De 25e van elke maand wordt het bedrag van je rekening afgeschreven, tenzij dat een weekend- of feestdag is. Op je factuur kun je de exacte datum terugvinden.

  • Nee, omdat dit een geautomatiseerd proces is, kan het moment niet aangepast worden.

  • Het duurt eventjes voordat de betaling verwerkt is. Hierdoor zie je het niet meteen in MijnTele2. Mocht je factuur na 5 werkdagen nog steeds open staan, dan kun je een betaalbewijs insturen. Dan kijken wij wat er aan de hand is.

  • Je factuur ontvang je maandelijks per e-mail. Je kunt al je facturen ook inzien in MijnTele2.

  • In MijnTele2 kun je zien of je factuur betaald is. Kijk daarvoor bij ‘Overzicht facturen’.

  • Je ontvangt je factuur rond de 20e van elke maand per e-mail. Rond de 25e van elke maand wordt het bedrag van je rekening afgeschreven, tenzij dat een weekend- of feestdag is. 

  • Heb je per ongeluk teveel betaald? Dan wordt dit bedrag automatisch verrekend met je volgende factuur. Dit zie je niet terug op je factuur, maar wel in het bedrag dat van je rekening wordt afgeschreven.

  • Nee, je factuur moet altijd in 1 keer betaald worden. Wij bieden geen individuele betalingsregelingen.

  • Je betaling moet binnen 21 dagen bij Tele2 binnen zijn voordat je daadwerkelijk wordt afgesloten. Betaal je openstaande factuur altijd zo snel mogelijk. Wanneer je pas op het laatste moment betaalt, riskeer je toch afgesloten te worden omdat het soms even kan duren voordat je betaling verwerkt is.

  • Nee, je factuur moet altijd direct betaald worden. Wij bieden geen individuele betalingsregelingen.

DOE HET ZELF
MET MIJNTELE2

Via MijnTele2 heb je inzicht in je abonnement, je facturen en je profielgegevens. Ook kun je via MijnTele2 extra producten bestellen en dingen wijzigen. Regel het gemakkelijk zelf via MijnTele2!

Wij helpen je graag

Geen antwoord gevonden op je vraag? Zo kun je contact opnemen met Tele2.

Community

Community

Brandende vraag? Vraag het aan medegebruikers! 24 uur per dag beschikbaar.

Naar de Community
Chatbot

Chatbot

Stel al je vragen aan onze superslimme chatbot! Altijd bereikbaar en supersnel antwoord.

Stel je vraag
Bellen

Bellen

Openingstijden
ma - vr: 09:00 - 20:00
za: 09:00 - 17:30
zo + feestdagen: gesloten

Bekijk telefoonnummers
Zelf regelen

Zelf regelen

Doe het zelf in MijnTele2. Bestel extra bundels, bekijk je instellingen of wijzig je gegevens.

Naar MijnTele2