Rekening hoger dan verwacht

Factuur hoger dan verwacht

Valt je rekening hoger uit dan je had verwacht? Dat kan te maken hebben met je eerste factuur, je factuur na een wijziging, je eindfactuur of verbruikskosten. Lees hier wat daarvan de oorzaak kan zijn. Weet je al wat de reden van je hogere rekening is en wil je meer uitleg, klik dan meteen op de juiste button.

Eenmalige kosten

Op je eerste factuur staan vaak eenmalige kosten, zoals aansluitkosten of kosten voor de aanschaf van Powerplugs. De naam ‘eenmalige kosten’ zegt het natuurlijk al een beetje. Hier zie je hoe je dit op je rekening kunt herkennen.

Eenmalige kosten

Verbruikskosten telefonie

Verbruikskosten vaste telefonie

Belkosten
Je betaalt bij ons per minuut. Als je een belpakket hebt dan gebruik je eerst de minuten uit je pakket. Wil je meer weten over onze hoe de tarieven precies in elkaar zitten? Klik dan op de button hieronder.

Servicenummers
Dit zijn betaalde telefoondiensten. Denk hierbij aan belspelletjes of talentenshows, of aan erotische diensten. En als laatste aan informatieve diensten zoals bellen naar een klantenservice.

Achteraf
Belkosten worden altijd achteraf gefactureerd. Belkosten die je in juni maakt, zie je terug op de factuur van juli.

Verbruikskosten televisie

Wanneer je gebruik hebt gemaakt van de optie om films en series te huren, zie je dit terug op de volgende factuur. Heel handig, want je ziet direct terug naar welke film of serie je hebt gekeken en wat de kosten daarvoor zijn.

Verbruikskosten televisie

Overige kosten

Overige kosten/vergoedingen

Tenslotte is het mogelijk dat er iets staat onder Overige kosten/vergoedingen. Bijvoorbeeld heraansluitkosten, die in rekening worden gebracht als je afgesloten bent geweest vanwege een betalingsachterstand. Stel je hebt je abonnement opgezegd binnen de contracttermijn, dan zie je hier een afkoopsom staan. Maar het kan natuurlijk ook dat je geld terug krijgt, bijvoorbeeld een verrekening van abonnementskosten of een vergoeding. In dat geval staat er altijd een minteken voor het bedrag dat je terug krijgt. Dit bedrag wordt verrekend met de eerst volgende factuur. Een eventueel restant wordt uitgekeerd op het bij ons bekende rekeningnummer.

  • Je ontvangt je factuur rond de 20e van elke maand per e-mail. De factuur is als PDF bijgevoegd. Rond de 25e van elke maand wordt het bedrag van je rekening afgeschreven, tenzij dat een weekend- of feestdag is.

  • Als je de iDEAL-link (nog) niet ontvangen hebt, of het lukt niet, kun je altijd handmatig betalen.

    Het openstaande bedrag kun je overmaken naar rekeningnummer NL06 COBA 0637 0537 53 t.n.v. Tele2. Vermeld daarbij je klantnummer en factuurnummer(s). Deze vind je terug op de factuur.

    Je betaling wordt binnen 3 werkdagen verwerkt. Als je bent afgesloten, komen hier nog 2 werkdagen bij voordat je weer bent aangesloten.

  • Om je te herinneren aan je betaalachterstand en om het betalen gemakkelijk te maken, sturen we je e-mails met een iDEAL-link en/of SMSjes. Deze sturen we naar de bij ons bekende contactgegevens.

    Na ongeveer 2 dagen

    Na ongeveer 2 dagen laten we je per email en/of SMS weten dat de incasso mislukt is.

    Ongeveer een week later

    Heb je na een week nog niet betaald? Dan sturen we je een herinneringse-mail met het openstaande bedrag en/of SMS.

    Ongeveer 2 weken later

    Wanneer je na 2 weken nog niet betaald hebt, ontvang je weer een herinnering per email en/of SMS om te voorkomen dat je wordt afgesloten en heraansluitkosten in rekening gebracht krijgt.

    Ongeveer 3 weken later

    Als je na 3 herinneringen nog niet hebt betaald, sluiten we je diensten af. Je krijgt opnieuw bericht van ons per email en/of SMS. Wanneer je het gehele openstaande bedrag betaalt, word je binnen 2 uur weer aangesloten. Je krijgt op een volgende rekening heraansluitkosten van € 28 in rekening gebracht.

    Ongeveer 4 weken later

    Nu krijg je een brief van ons per post waarin je een overzicht vindt van alle openstaande bedragen. Wacht niet te lang met betalen. Wanneer de rekening niet voldaan is binnen de in de brief gestelde termijn, zullen we je contract beëindigen wegens wanbetaling. Daarna dragen wij je dossier over aan ons incassobureau. Het incassobureau brengt € 40 incassokosten in rekening. Voor de verdere afhandeling van je openstaande bedragen raden we je aan om met hen contact op te nemen.

DOE HET ZELF
MET MIJNTELE2

Via MijnTele2 heb je inzicht in je abonnement, je facturen en je profielgegevens. Ook kun je via MijnTele2 extra producten bestellen en dingen wijzigen. Regel het gemakkelijk zelf via MijnTele2!

Wij helpen je graag

Geen antwoord gevonden op je vraag? Zo kun je contact opnemen met Tele2.

Community

Community

Brandende vraag? Vraag het aan medegebruikers! 24 uur per dag beschikbaar.

Naar de Community
Bellen

Bellen

Openingstijden
ma - vr: 09:00 - 20:00
za: 09:00 - 17:30
zo + feestdagen: gesloten

Bekijk telefoonnummers
Zelf regelen

Zelf regelen

Doe het zelf in MijnTele2. Bestel extra bundels, bekijk je instellingen of wijzig je gegevens.

Naar MijnTele2