Klantenservice Rekeningnummers Tele2

Wat is het nieuwe rekeningnummer van Tele2?

Vanaf augustus 2016 wisselen wij van bank. Een nieuwe bank betekent ook dat wij nieuwe rekeningnummers krijgen. Dit geldt voor zowel Mobiel als voor Internet, Bellen en/of TV.

Bekijk de rekeningnummers
Nieuwe rekeningnummers van Tele2

Vanaf augustus 2016 wisselen wij van bank. We stappen over van RBS naar Commerzbank. Vanaf augustus wordt je maandelijkse factuur automatisch geïncasseerd vanaf een ander rekeningnummer. Tele2 krijgt drie verschillende rekeningnummers. Hieronder zie je op welke plekken je het voor jou geldende rekeningnummer kunt vinden.

  • Op je laatste factuur
    Check het rekeningnummer van jouw abonnement onderaan je laatste factuur.
  • In MijnTele2
    Check het rekeningnummer op je factuur via MijnTele2.
  • Bij je bankafschriften
    Het voor jou geldende rekeningnummer vind je ook op je (digitale) bankafschrift.
  • Alle rekeningnummers
    Bekijk hier een overzicht  van alle nieuwe en oude rekeningnummers van Tele2.
factuur-voorbeeld-iban
Check het juiste rekeningnummer in MijnTele2

Nadat je bent ingelogd, heb je inzicht in je facturen, je profielgegevens en je abonnement. Op je laatste factuur vind je het juiste rekeningnummer van Tele2 voor jouw product.

Inloggen bij MijnTele2 doe je met je gebruikersnaam en wachtwoord via deze link of via de button hieronder.

Ga naar MijnTele2

Veelgestelde vragen

Wat verandert er voor mij?

In de praktijk merk je weinig van deze wijziging. Je betaalt namelijk iedere maand via een automatische incasso en die passen wij automatisch aan wanneer we de overstap naar de nieuwe bank hebben gemaakt. Het enige dat verandert is het rekeningnummer dat je terugziet op je factuur, je bankafschrift en in MijnTele2. Het kan natuurlijk een keer gebeuren dat een incasso niet lukt en je de betaling achteraf doet. Het is belangrijk dat jij dan ook het nieuwe rekeningnummer gebruikt. Maak je het over via online bankieren of een bankieren-app? Vergeet dan niet het rekeningnummer te veranderen in je adresboek.

Vanaf wanneer wordt het nieuwe rekeningnummer actief?

Omdat we alle klanten overzetten naar onze nieuwe bank, doen we dit niet allemaal tegelijkertijd maar opgesplitst. Vanaf augustus starten we hier mee. Zodra we afschrijven met het nieuwe rekeningnummer ontvang je een e-mail van ons. Je kunt vanaf dan ook het nieuwe rekeningnummer terugvinden op je factuur. Ons oude rekeningnummer blijft actief tot en met december 2016.

Moet ik zelf actie ondernemen?

Nee dat is niet nodig, tenzij je een keer handmatig betaald via online bankieren of een bankieren-app. Vergeet dan niet het rekeningnummer te veranderen in je adresboek.

Waar herken ik het nieuwe rekeningnummer aan?

Onze nieuwe rekeningnummers zijn heel makkelijk te herkennen aan de nieuwe IBAN-code. De oude rekeningnummers hebben de letters RBOS en de nieuwe rekeningnummers hebben de letters COBA.

Ik heb een e-mail/sms ontvangen dat ik overmaak naar het oude rekeningnummer. Wat moet ik doen?

Als je toch nog een keer naar het oude rekeningnummer hebt overgemaakt, is dat voor nu niet erg. We kunnen dit nu nog voor je rechtzetten, maar om misverstanden te voorkomen is het van belang dat je een volgende keer ons nieuwe rekeningnummer gebruikt. Die kun je vinden op je laatste factuur. Maak je over via online bankieren of een bankieren-app? Vergeet dan niet het rekeningnummer te veranderen in je adresboek.

Ik heb verschillende abonnementen (Mobiel en Thuis). Kan ik dit naar hetzelfde rekeningnummer overmaken?

Dat is niet mogelijk. Om te voorkomen dat betalingen door elkaar lopen, vragen wij je om je mobiele abonnement over te maken naar het daarvoor bestemde rekeningnummer en je thuis abonnement over te maken naar het daarbij horende rekeningnummer. De juiste rekeningnummers vind je op je laatste factuur, bij je facturenoverzicht in MijnTele2 en op je bankafschrift.

Waarom wisselt Tele2 van bank?

Onze huidige bank, Royal Bank of Scotland, heeft eerder dit jaar bekendgemaakt niet meer actief te zijn in Nederland. Om deze reden maken wij vanaf augustus 2016 de overstap naar een nieuwe bank: de Commerzbank.

Ik heb op een oud rekeningnummer geld overgemaakt, wat nu?

Het duurt iets langer voordat we je betaling in onze systemen kunnen herkennen, maar we zorgen er voor dat je betaling uiteindelijk op het juiste account terecht komt. Om je betaling zo snel mogelijk af te handelen is het verstandig om naar het juiste rekeningnummer over te maken. Het juiste rekeningnummer vind je op je laatste factuur, bij je facturenoverzicht in MijnTele2 en op je bankafschrift.

Hoe weet ik op welk rekeningnummer ik geld moet overmaken?

Het rekeningnummer dat op jou van toepassing is zie je staan op je factuur, op je factuur in MijnTele2 en op je bankafschrift.

Ik heb geen communicatie ontvangen over het nieuwe rekeningnummer, hoe kan dat?

We informeren iedereen op het bij ons bekende e-mailadres, dit kun je controleren in MijnTele2. Daarnaast geven wij op je factuur en in MijnTele2 aan dat we binnenkort afschrijven van een nieuw rekeningnummer.