Om je simkaart te activeren heb je een werkend MijnTele2 account nodig. Je simkaart kun je namelijk alleen activeren via MijnTele2.
Waarom MijnTele2?
MijnTele2 is je persoonlijke digitale Tele2 omgeving. Via MijnTele2 heb je inzicht in je verbruik en kun je overzichtelijk zien hoeveel je van je bundel verbruikt hebt. Daarnaast kun je bijhouden of je kosten buiten de bundel hebt gemaakt en heb je inzicht in je facturen en de betaalstatus daarvan. Ook kun je productinstellingen wijzigen en bijvoorbeeld servicenummers blokkeren of een doorschakeling invoeren. En dus ook je simkaart activeren!
Je geeft aan een werkend MijnTele2 account te hebben. Mooi! Dan kun je nu je simkaart activeren. Wil je direct naar MijnTele2 om te activeren of liever eerst nog meer uitleg over hoe je dit doet?
Klik op deze link om direct naar MijnTele2 te gaan. Daar kun je vervolgens je simkaart activeren.
Toch hulp nodig? Kijk dan hier.
Weet je niet of je een actief MijnTele2 account hebt of wil je meer uitleg over het activeren van je simkaart via MijnTele2? Doorloop dan ons stappenplan.
Een account aanmaken
We helpen je graag bij het aanmaken van je MijnTele2 account. Doorloop onderstaande stappen om eenvoudig je account te activeren. Vervolgens kun je inloggen en je simkaart activeren.
Stap 1: Klik op de link: MijnTele2 account nog niet geactiveerd.
Stap 2: Vul je e-mail adres in. Gebruik een email adres dat nog niet gekoppeld is aan een ander MijnTele2 account.
Stap 3: Wij hebben je een e-mail gestuurd. Volg de stappen uit de mail binnen 24 uur. Ben je net te laat? Activeer je account dan opnieuw vanaf stap 1.
Stap 4: Kies een wachtwoord.
Stap 5: Welkom in MijnTele2!
Lukt dit niet? Kijk dan bij ‘Inloggen MijnTele2 lukt niet’.
Vervelend dat het nog niet is gelukt je MijnTele2 account aan te maken. Voordat je verder kunt met het activeren van je simkaart, heb je een MijnTele2 account nodig.
Neem even contact met ons op zodat we je hierbij kunnen helpen. Op onze contactpagina zie je de verschillende contactmogelijkheden en openingstijden.
Ga naar MijnTele2 en login. Heb je nog geen MijnTele2 account, activeer deze dan eerst door op ‘MijnTele2 activeren‘ te klikken en de stappen uit de activatiemail te volgen.
Wanneer je bent ingelogd in MijnTele2 ga je bovenin naar ‘Je producten’. Kies vervolgens voor ‘Bestelling & Levering’.
Door op ‘Activeer nu’ te klikken kom je in een volgend scherm terecht waar je oude simkaartnummer al is ingevuld.
Vul je nieuwe simkaartnummer in. Je vindt je simkaartnummer op de achterkant van je nieuwe 4G-simkaart. Druk vervolgens op de knop ‘ACTIVEER’.
We zijn druk bezig je simkaart te activeren. Dit kan maximaal 30 minuten duren.
Er verschijnt een blauwe balk met de tekst ‘Je simkaart activatie is gelukt. Het kan ongeveer 5 minuten duren voordat je nieuwe simkaart actief is.’ Stop je nieuwe simkaart in je telefoon. Zodra je activatie gelukt is, ontvang je een welkomstbericht en kun je van je nieuwe simkaart gebruik gaan maken.
Gebruik onze toestelhulp om meteen je instellingen goed te zetten. Zet vervolgens je toestel even opnieuw aan.
Door op onderstaande paarse button te klikken, ga je naar MijnTele2 om daar vervolgens je 4G-simkaart te activeren.
Bij een nieuwe simkaart is deze code standaard 4x de nul, dus 0000. Dit staat ook op je simkaart vermeld.
Het kan zijn dat je deze code zelf een keer veranderd hebt. Als je drie keer de verkeerde code intoetst, moet je je pukcode invullen. Deze bestaat uit 8 cijfers en vind je terug in je MijnTele2 omgeving. Je hebt 10 pogingen om je pukcode in te voeren, daarna wordt je simkaart automatisch geblokkeerd en moet je een nieuwe aanvragen.
Als de activeerknop nog niet aanwezig is, of je krijgt de melding: ‘bestelling afronden’, dan kun je nog niet je simkaart activeren. De bestelling van je simkaart is dan nog niet verwerkt in ons systeem. Probeer het later nog een keer. Mocht het na een paar dagen nog steeds niet kunnen, dan is het raadzaam om contact op te nemen.
Ja dat is mogelijk. Dit werkt op dezelfde manier als wanneer je in Nederland bent.
Dat verschilt waar je je toestel met abonnement of je Sim Only besteld hebt. Bekijk hieronder het overzicht.
Tele2 Klantenservice/Website | Retailer | Etailer | |
Toestel met nieuw nummer | De simkaart wordt binnen 10 minuten geactiveerd nadat je je handset ontvangen hebt van de OPD koerier. |
Je simkaart wordt automatisch geactiveerd. |
Je simkaart wordt automatisch geactiveerd. |
Sim Only met nieuw nummer | Je moet de simkaart binnen 14 dagen in MijnTele2 activeren. Na 14 dagen wordt de order gecancelled. |
Je simkaart wordt automatisch geactiveerd. |
Je simkaart wordt automatisch geactiveerd. |
Toestel met nummerbehoud | De simkaart wordt op de dag van nummerbehoud automatisch geactiveerd. | De simkaart wordt op de dag van nummerbehoud automatisch geactiveerd. | De simkaart wordt op de dag van nummerbehoud automatisch geactiveerd. |
Sim Only met nummerbehoud | De simkaart wordt op de dag van nummerbehoud automatisch geactiveerd. | De simkaart wordt op de dag van nummerbehoud automatisch geactiveerd. | De simkaart wordt op de dag van nummerbehoud automatisch geactiveerd. |
Vervangende simkaart | Je moet de simkaart binnen 14 dagen in MijnTele2 activeren. Na 14 dagen wordt de order gecancelled. |
Je simkaart wordt automatisch geactiveerd. |
Je simkaart wordt automatisch geactiveerd. |
Toestel bij een verlenging | De simkaart wordt binnen 10 minuten geactiveerd nadat je je toestel ontvangen hebt van de OPD koerier. | Je simkaart wordt automatisch geactiveerd. |
Je moet contact opnemen met de partij waarbij je je toestel besteld hebt. Zij activeren dan je simkaart. |
Sim Only bij een verlenging | Je moet de simkaart binnen 14 dagen in MijnTele2 activeren. Na 14 dagen wordt de order gecancelled. |
Je simkaart wordt automatisch geactiveerd. |
Je moet contact opnemen met de partij waarbij je je toestel besteld hebt. Zij activeren dan je simkaart. |
Bekijk hier hoe je je contacten kunt overzetten.