Internetten

Mobiel internetten in het buitenland

Ga je op reis binnen de EU, dan heb je een maximale databundel die je kunt gebruiken zonder extra kosten. Buiten de EU betaal je wel extra voor je gebruik. Goed nieuws: voor de meeste landen buiten de EU kun je een voordelige Verre Landen Bundel kopen. Zo internet je alsnog voor een vast, laag tarief. Om ervoor te zorgen dat je geen onverwachte internetkosten maakt, krijg je een sms’je als je 80% hebt verbruikt.

Internetten binnen de EU

Terug

Unlimited Databundel

Je kunt maximaal 27GB per maand gebruiken. Nadat je deze limiet bereikt kun je blijven internetten voor € 0,002178 per MB (€ 2,20 per GB). Dit kan tot de EU buiten-de-bundel limiet van € 60,50. Je kunt deze limiet voor de huidige maand uitschakelen door EU LIMIET UIT te sms’en naar 1280.

Terug

Andere Databundel

Je kunt je volledige databundel gebruiken. Wanneer je bundel op is, ga je automatisch offline. Kies dan voor Extra Data om te kunnen blijven internetten.

Landen binnen de EU

  • In deze EU-landen kun je gebruik maken van je Databundel

    België, Bulgarije, Cyprus (Griekse deel), Denemarken, Duitsland, Estland, Finland (incl. Aland), Frankrijk (incl. Réunion, Mayotte, Saint Martin, Saint Bartelemy, Guadeloupe, Martinique), Frans-Guyana, Gibraltar (Verenigd Koninkrijk), Griekenland, Guadeloupe, Hongarije, Ierland, IJsland, Italië (inclusief San Marino en Vaticaanstad), Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Martinique, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal (incl. Azoren, Madeira), Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje (incl. Canarische Eilanden, Melilla en Ceuta), Tsjechië, Verenigd Koninkrijk (Engeland, Schotland, Wales en Noord-Ierland), Zweden, Zwitserland.

    Let op: onderstaande landen behoren niet tot de EU. In deze landen kun je geen gebruik maken van je Databundel, en kun je een Verre Landen Bundel kopen:

    Andorra, Guernsey (Verenigd Koninkrijk), Jersey (Verenigd Koninkrijk), Isle of Man (Verenigd Koninkrijk), Marokko, Monaco, Turkije. Check de tarieven per land.

Internetten buiten de EU

Zodra je buiten de EU bent, krijg je van ons een sms met tariefinformatie voor dat land. Je kunt dan bijvoorbeeld een Verre Landen Bundel kopen die 31 dagen geldig is. Als je geen bundel koopt, betaal je per MB. Je buiten-de-bundel limiet voor data staat standaard op € 10 per maand. Als deze limiet is bereikt, sms’en we je met opties:

  • Je laat je internet uitstaan
  • Je activeert een Verre Landen Bundel

Nadat je een Verre Landen Bundel bestelt, sms’en we je een bevestiging. Zo weet je dat je weer zorgeloos data kunt gebruiken.

Telefooninstellingen en netwerk in het buitenland

Om te internetten is het belangrijk dat roaming aan staat op je telefoon. Kom je er niet uit? Check dan onze Toestelhulp voor het aanpassen van je internetinstellingen. Controleer de volgende punten:

  • Staat bij mobiele netwerken (instellingen), internet.tele2.nl als toegangspunt (APN) ingesteld?
  • Heb je data roaming geselecteerd?

Let op bij grensgebieden

Ben je in een land in het grensgebied van de EU? Dan kan het gebeuren dat je overschakelt naar het netwerk van het buurland. Wees gerust: we sturen je dan een sms’je. Kijk in dit geval altijd met welk netwerk je verbonden bent als je gebruikt wilt maken van je data. Ben je verbonden met het netwerk van een buurland en je wilt voordelig data kunnen gebruiken? Check dan ons welkomst-sms'je met daarin de tarieven en welke Verre Landen Bundel je kunt gebruiken. Zo voorkom je onverwacht hoge kosten.

Internet op zee

Zit je op een schip op zee en wil je graag bellen of internetten? Dit kan, maar de kosten zijn vrij hoog. In de welkomst-sms staan de tarieven. Je kunt in de meeste gevallen wel een Verre Landen Bundel aanschaffen.

Veelgestelde vragen

  • Goed dat je dit vraagt! Dat is zeker mogelijk. Ook is het heel slim, want met een speciale Verre Landen Bundel ben je goedkoper uit dan als je buiten-de-bundel kosten in het buitenland maakt. Check welke bundels je voor jouw bestemming kunt kopen.

  • Nee, het is niet de bedoeling dat je je bundel voor een langere periode in het buitenland gebruikt. Wanneer blijkt dat je je bundel onredelijk gebruikt, kunnen we de maximale toeslag op je roaming verbruik in rekening brengen. Regels over je bundel gebruiken in de EU en de voorwaarden staan in de Algemene Voorwaarden, pagina 5. 

    Hieronder staan de maximale toeslagen die we mogen rekenen. Voorlopig rekenen we alléén een toeslag op je dataverbruik.

    De maximale toeslagen

    Datum Per (uitgaande) minuut Per sms-bericht Per GB (afgerekend per 1 KB)
    Vanaf 1 januari 2022
    € 0,0387
    € 0,012
    € 3,025
    Vanaf 1 juli 2022
    € 0,0387
    € 0,012
    € 2,420
    Vanaf 1 januari 2023
    € 0,0387
    € 0,012
    € 2,178

    Alle prijzen zijn inclusief btw. 


  • Ben je nieuw bij Tele2 en sloot je zonder nummerbehoud bij ons een abonnement af? Dan zijn er de eerste 2 maanden wat beperkingen rondom bellen en sms'en in het buitenland. In het buitenland kun je dan niet andere buitenlandse nummers bellen. Je kunt dan alleen Nederlandse nummers bellen.

    Internetten kan direct in het buitenland!

  • Check in het instellingenmenu van je telefoon of roaming is ingeschakeld. Kun je ook dan niet internetten? Controleer dan bij 'Mobiele netwerken' of het juiste toegangspunt (APN) staat ingesteld: internet.tele2.nl.

    Werkt de verbinding in het buitenland niet goed? Probeer dan zelf een ander netwerk te kiezen. Dit doe je via de netwerkinstellingen van je toestel.

  • Natuurlijk! We sms'en je als je bundel voor 80% op is en als 'ie helemaal op is. Je kunt dan ook meteen een extra bundel kopen om voor een vast, laag bedrag te blijven internetten. Dan ben je goedkoper uit dan wanneer je buiten-de-bundel kosten maakt. Aanrader dus.

  • Dit kan meerdere redenen hebben.

    • Lukt sms'en in het buitenland niet? Controleer of het nummer van de berichtencentrale voor sms'jes +31 640 19 19 19 is. Zo niet? Verander het dan naar dit nummer.
    • Staat roaming aan? Zo niet, zet roaming aan. In de Toestelhulp zie je hoe je dat op jouw telefoon doet.
    • Check op MijnTele2 of in de Tele2 app of er een blokkade is op bellen en sms'en in het buitenland. Is er een blokkade? Hef die dan op.
  • Zit je in het buitenland en wil je voor de eerste keer inloggen in de Tele2 app? Dit kan alleen in België, Duitsland en Frankrijk. In andere landen is het geblokkeerd. Als alternatief kan je inloggen via de MijnTele2 Gebruik je de Tele2 app al in Nederland? Dan kan je deze gewoon wereldwijd gebruiken.

Zelf regelen

Zelf regelen

Doe het zelf in MijnTele2. Bestel extra bundels, bekijk je instellingen of wijzig je gegevens.

Naar MijnTele2
Community

Community

Brandende vraag? Vraag het aan medegebruikers! 24 uur per dag beschikbaar.

Naar de Community
Bellen

Bellen

ma - vr: 09:00 - 20:00
za: 09:00 - 17:30 (feestdagen: gesloten)

Bekijk telefoonnummers

Wij helpen je graag

Geen antwoord gevonden op je vraag? Zo kun je contact opnemen met Tele2.

Community

Community

Brandende vraag? Vraag het aan medegebruikers! 24 uur per dag beschikbaar.

Naar de Community
Chatbot

Chatbot

Stel hier je vraag. Tara staat je graag te woord! Geen wachttijd én supersnel antwoord.

Stel je vraag
Bellen

Bellen

Openingstijden
ma - vr: 09:00 - 20:00
za: 09:00 - 17:30
zo + feestdagen: gesloten

Bekijk telefoonnummers
Zelf regelen

Zelf regelen

Doe het zelf in MijnTele2. Bestel extra bundels, bekijk je instellingen of wijzig je gegevens.

Naar MijnTele2
Chatbot

Vraag het aan Tara. Komt ze er niet uit? Dan neemt een medewerker het gesprek over.

Start de chat