Klantenservice Thuis

Internet is traag


Hier vind je meer informatie over jouw internetsnelheid. De internetsnelheid die je bij Tele2 ontvangt, maar ook bij andere internetproviders, is afhankelijk van verschillende factoren. Lees hier wat je kunt doen om problemen met je internetsnelheid op te lossen. Heb je voornamelijk last van trage wifi? Ga dan meteen naar onze wifi pagina.
Stappenplan traag internet

1. Check je aansluiting
Zorg er voor dat je modem goed is aangesloten. De kabel tussen het modem en de hoofdaansluiting mag maximaal 2 meter zijn. Zorg er voor dat je een RJ11 kabel gebruikt. De hoofdaansluiting vind je meestal in de meterkast. In de handleiding leggen we het nog eens uit. 

2. Reset je modem.
Dit doe je door de stekker er voor 30 seconden uit te halen. Hierna start het modem opnieuw op. Dit duurt een paar minuten. Werkt je wifi weer? Top! Werkt het nog niet? Ga naar stap 3.

3. Controleer je bekabeling en apparaten
De kwaliteit van je apparatuur heeft invloed op je internetsnelheid. Als je een oude computer of een computer met een oud besturingssysteem hebt, is de kans groter dat de snelheid minder wordt. Laat je computer daarom regelmatig nakijken en probeer gebruik te maken van de nieuwste besturingssystemen.
Hoe meer apps er op het apparaat waarmee je verbinding hebt staan, hoe minder de snelheid wordt. Schoon je computer, tablet of telefoon daarom regelmatig op.

Maak je gebruik van bekabeld internet, zorg dan dan dat de kabel van hoge kwaliteit is. Het liefst een ‘CAT 5 UTP’ kabel.

4. Meet je snelheid
Heb je bovenstaande stappen uitgevoerd? Doe dan een speedtest. Hoe je dat kunt doen, lees je hier. Heb je een Internet Light abonnement, dan zou je 80% van 20 Mb/s = 16 Mb/s moeten halen. Werkt het nog niet of kom je er niet uit? Neem dan even contact met ons op. Je kunt ons nu ook foto’s van je aansluiting sturen via Picture Support. Meer over Picture Support lees je hier.

Direct hulp nodig?

Heb je een vraag? Stel hem aan onze virtuele assistent.
Tele2 schrijft een bericht...

Doe het zelf
met mijntele2

Via MijnTele2 heb je inzicht in je abonnement, je facturen en je profielgegevens. Ook kun je via MijnTele2 extra producten bestellen en dingen wijzigen. Regel het gemakkelijk zelf via MijnTele2!
Inloggen MijnTele2