0 Actuele storingen & meldingen
1. Check je aansluiting Zorg er voor dat je modem goed is aangesloten. De kabel tussen het modem en de hoofdaansluiting mag maximaal 2 meter zijn. Zorg er voor dat je een RJ11 kabel gebruikt. De hoofdaansluiting vind je meestal in de meterkast. In de handleiding leggen we het nog eens uit.
2. Reset je modem. Dit doe je door de stekker er voor 30 seconden uit te halen. Hierna start het modem opnieuw op. Dit duurt een paar minuten. Werkt je wifi weer? Top! Werkt het nog niet? Ga naar stap 3.
3. Controleer je bekabeling en apparaten De kwaliteit van je apparatuur heeft invloed op je internetsnelheid. Als je een oude computer of een computer met een oud besturingssysteem hebt, is de kans groter dat de snelheid minder wordt. Laat je computer daarom regelmatig nakijken en probeer gebruik te maken van de nieuwste besturingssystemen. Hoe meer apps er op het apparaat waarmee je verbinding hebt staan, hoe minder de snelheid wordt. Schoon je computer, tablet of telefoon daarom regelmatig op.
Maak je gebruik van bekabeld internet, zorg dan dan dat de kabel van hoge kwaliteit is. Het liefst een ‘CAT 5 UTP’ kabel.
4. Meet je snelheid Heb je bovenstaande stappen uitgevoerd? Doe dan een speedtest. Hoe je dat kunt doen, lees je hier. Heb je een Internet Light abonnement, dan zou je 80% van 20 Mb/s = 16 Mb/s moeten halen. Werkt het nog niet of kom je er niet uit? Neem dan even contact met ons op. Je kunt ons nu ook foto’s van je aansluiting sturen via Picture Support. Meer over Picture Support lees je hier.