Klantenservice Thuis

Wi-fi doet het niet


Wanneer je wi-fi niet werkt, kun je een aantal stappen doorlopen om het weer aan de praat te krijgen. Bekijk onze tips hier onder.
Bekijk onze wi-fi filmpjes:
Bekijk onderstaande tips:
Werkt je internetverbinding?

Om te beginnen kun je checken of je bekabelde internetverbinding het wel doet. Controleer of je modem goed is aangesloten volgens onze handleiding. Zitten alle kabeltjes goed?

Heb je al een reset geprobeerd?

Een reset kan vaak helpen de problemen op te lossen. Haal 10 seconden de stroom van het modem. Wanneer je de stroom weer aansluit gaat je modem opnieuw opstarten. Dit kan ongeveer 10 minuten duren.

Heb je al een ander wifi kanaal geprobeerd?

Pas het kanaal aan. Hier lees je hoe je dat doet.

Waar staat je modem?

Controleer of je modem goed gepositioneerd is. Andere draadloze signalen (magnetron, draadloze huistelefoon, babyfoons, etc.), maar ook water en staal (radiator) of spiegels kunnen het signaal blokkeren.

Werkt je wifi wel op andere apparaten?

Controleer of wifi wel werkt op een ander apparaat. Werkt het daarop wel, dan ligt het waarschijnlijk aan je apparaat.

Meer hulp nodig?

Indien bovenstaande stappen je niet helpen, neem dan even contact met ons op. Via onze contactpagina vind je de verschillende contactmogelijkheden.