Klantenservice Thuis

Wifi doet het niet


Wanneer je wifi niet werkt, kun je een aantal stappen doorlopen om het weer aan de praat te krijgen. Gebruik ons wifi stappenplan en check de wifi filmpjes!
Wifi stappenplan

1. Check je aansluiting
Zorg er voor dat je modem goed is aangesloten. De kabel tussen het modem en de hoofdaansluiting mag maximaal 2 meter zijn. Zorg er voor dat je een RJ11 kabel gebruikt. In de handleiding leggen we het nog eens uit. Zorg er ook voor dat er geen storende apparatuur rondom het modem staat. Denk bijvoorbeeld aan een magnetron of een draadloze babyfoon.

2.  Reset je modem
Dit doe je door de stekker er voor 30 seconden uit te halen. Hierna start het modem opnieuw op. Dit duurt een paar minuten. Werkt je wifi weer? Top! Werkt het nog niet? Ga naar stap 3.

3. Wijzig je wifi kanaal
Zoals je wellicht weet is je wifi verbinding een soort radiosignaal, die gebruik maakt van een frequentie. Deze frequentie noemen we een kanaal. Door het wifi kanaal van je verbinding te wijzigen, kun je dit probleem oplossen. We leggen dit per type modem uit.

4. Controleer andere apparaten
Controleer of de wifi wel werkt op andere apparaten. Werkt de wifi op je telefoon niet, maar op je laptop wel? Dan ligt het waarschijnlijk aan je telefoon. Je kunt je telefoon in dat geval eens uit- en aanzetten. Lost dat het probleem ook niet op, dan adviseren we je je om je telefoon te laten nakijken. Werkt de wifi op alle apparaten niet, dan is er waarschijnlijk iets anders aan de hand.

Werkt het nog niet? Neem even contact met ons op. Je kunt ons bijvoorbeeld chatten.

Bekijk onze wifi filmpjes:

Direct hulp nodig?

Heb je een vraag? Stel hem aan onze virtuele assistent.
Tele2 schrijft een bericht...

Doe het zelf
met mijntele2

Via MijnTele2 heb je inzicht in je abonnement, je facturen en je profielgegevens. Ook kun je via MijnTele2 extra producten bestellen en dingen wijzigen. Regel het gemakkelijk zelf via MijnTele2!
Inloggen MijnTele2