Slecht ontvangst vaste telefonie

Hier staan enkele algemene instructies die je kunt uitvoeren op het moment dat je problemen met je telefonie dienst ervaart.

Controleer de aansluitsituatie

We adviseren je om je modem 30 seconden van de stroom te halen. Daarnaast raden we je aan om een andere kabel aan te sluiten tussen het modem en je vaste toestel. Heb je nog een ander toestel in huis liggen of kan je er eentje lenen? Probeer dit toestel eens. Werkt het dan wel, dan is er iets mis met je toestel. Werkt het ook niet, dan is er iets anders aan de hand.

Bekijk eventueel met dit stappenplan of alle kabels en de apparatuur op de juiste manier aangesloten zijn. Om te controleren of alles correct geïnstalleerd is kan de virtuele assistent onderaan deze pagina je ook verder helpen.

Is het probleem na bovenstaande stappen niet opgelost? Neem dan contact met ons op. Je kunt ons bijvoorbeeld chatten.

 

Stoorzenders

Er kunnen ook een aantal apparaten zijn die de ontvangst van de vaste telefonie kunnen verstoren. Dit noemen wij stoorzenders. Apparaten die onder stoorzenders vallen, zijn:

  • Draadloze vaste telefoon
  • Satellietontvanger
  • Magnetron
  • Luidsprekers en subwoofers
  • Openliggende electronica (zoals een Home Cinema set)

Heb je een van deze apparaten dicht in de buurt van de telefoon en modem staan? Verplaats of verwijder deze om te kijken of dit je verbinding verbetert.

Kijk bij actuele informatie om te zien of er algemene storingen zijn

Het kan voorkomen dat er een algemene storing is waardoor je Internet, Bellen en/of Televisie dienst niet goed werkt. Je kunt hiervoor het actuele informatie gedeelte van het forum bekijken. Op het moment dat er een algemene storing is dan wordt er bij actuele informatie een melding over geplaatst. Dit betekent dat de storing bij Tele2 bekend is en er alles aan wordt gedaan om het probleem z.s.m. te verhelpen. In dit geval hoef je geen contact op te nemen met de klantenservice of hierover een topic aan maken op het forum. Zodra er een oplossing of meer informatie over de storing bekend is wordt dit bij het bericht in actuele informatie geplaatst.

DOE HET ZELF
MET MIJNTELE2

Via MijnTele2 heb je inzicht in je abonnement, je facturen en je profielgegevens. Ook kun je via MijnTele2 extra producten bestellen en dingen wijzigen. Regel het gemakkelijk zelf via MijnTele2!

Wij helpen je graag

Geen antwoord gevonden op je vraag? Zo kun je contact opnemen met Tele2.

Community

Community

Brandende vraag? Vraag het aan medegebruikers! 24 uur per dag beschikbaar.

Naar de Community
Chatbot

Chatbot

Stel al je vragen aan onze superslimme chatbot! Altijd bereikbaar en supersnel antwoord.

Stel je vraag
Bellen

Bellen

Openingstijden
ma - vr: 09:00 - 20:00
za: 09:00 - 17:30
zo + feestdagen: gesloten

Bekijk telefoonnummers
Zelf regelen

Zelf regelen

Doe het zelf in MijnTele2. Bestel extra bundels, bekijk je instellingen of wijzig je gegevens.

Naar MijnTele2