Klantenservice Thuis

Ik kan niet bellen met mijn vaste telefoon


Vervelend dat je niet kunt bellen. Doorloop het stappenplan hieronder om achter de oorzaak te komen en het probleem te verhelpen.
1 Kies jouw situatie

We willen graag wat stappen met je doorlopen. Kies eerst jouw situatie.

1 Check je modem

Branden de juiste lampjes op je modem?

  • Het powerlampje (pwr) moet groen zijn
  • Het ADSL lampje (dsl) moet groen zijn
  • Het status lampje (sts) moet knipperen 3 sec aan, 1 sec uit.

Reset je modem door de stroom 30 seconden van je modem af te halen.

1 Haal de hoorn van de haak

Haal de hoorn van de haak. Het lampje bij TEL1 of FXS1 (dit verschilt per type modem) moet gaan branden.

1 Hoor je een kiestoon?

Je hebt de hoorn van de haak gehaald. Als je deze aan je oor houdt, hoor je dan de kiestoon?

1 Helaas werkt het nog niet

Helaas hebben deze stappen het probleem niet verholpen. Neem even contact met ons op zodat we je verder kunnen helpen. Op onze contactpagina vind je de verschillende contactmogelijkheden.

1 Het werkt weer!

Fijn dat je weer kunt bellen!

Mocht je toch nog vragen hebben dan kun je deze ook stellen op ons forum. Hier kun je 24 uur per dag je vraag stellen en zijn zowel medewerkers als gebruikers actief om elkaar te helpen.

1 Controleer de aansluitsituatie

Controleer de volledige aansluitsituatie. Sluit de telefoon zonder randapparatuur zo direct mogelijk aan op het ISRA punt. Je ISRA punt is een stopcontact dat lijkt op een varkensneus.

1 Maak je gebruik van meerdere telefoons?

Veel toestellen op de lijn kan slechte kwaliteit of storingen veroorzaken. Er kunnen tot maximaal 5 toestellen worden aangesloten op een telefoonlijn. Dit is afhankelijk van de aansluitfactor van een toestel.

Probeer indien je gebruik maakt van meerdere toestellen, deze terug te brengen tot 1. Kun je wel bellen wanneer er maar 1 telefoon is aangesloten?

1 Sluit de telefoon aan op TEL1/FXS1

Je telefoon staat nu op TEL2, dit is het verkeerde kanaal. Haal de kabel uit TEL2 op je modem en stop hem in TEL1 of FXS1. Het verschilt per type modem of het TEL1 heet of FXS1.

Haal nu weer de hoorn van de haak.

1 Controleer de kabel

Het kan zijn dat het probleem in de kabel zelf zit die in de poort TEL1 of FXS1 zit. Probeer een andere kabel uit.

Als je de andere kabel hebt aangesloten, haal je de hoorn van de haak.

1 Probeer eens een ander toestel

De andere kabel was ook helaas niet de oplossing. Sluit een ander toestel aan. Zo kunnen we kijken of het aan je toestel ligt of dat het probleem toch ergens anders vandaan komt.

Als je het andere toestel hebt aangesloten, haal dan de hoorn van de haak.