0 Actuele storingen & meldingen
We willen graag wat stappen met je doorlopen. Kies eerst jouw situatie.
Branden de juiste lampjes op je modem?
Reset je modem door de stroom 30 seconden van je modem af te halen.
Haal de hoorn van de haak. Het lampje bij TEL1 of FXS1 (dit verschilt per type modem) moet gaan branden.
Je hebt de hoorn van de haak gehaald. Als je deze aan je oor houdt, hoor je dan de kiestoon?
Helaas hebben deze stappen het probleem niet verholpen. Neem even contact met ons op zodat we je verder kunnen helpen. Op onze contactpagina vind je de verschillende contactmogelijkheden.
Fijn dat je weer kunt bellen!
Mocht je toch nog vragen hebben dan kun je deze ook stellen op ons forum. Hier kun je 24 uur per dag je vraag stellen en zijn zowel medewerkers als gebruikers actief om elkaar te helpen.
Controleer de volledige aansluitsituatie. Sluit de telefoon zonder randapparatuur zo direct mogelijk aan op het ISRA punt. Je ISRA punt is een stopcontact dat lijkt op een varkensneus.
Veel toestellen op de lijn kan slechte kwaliteit of storingen veroorzaken. Er kunnen tot maximaal 5 toestellen worden aangesloten op een telefoonlijn. Dit is afhankelijk van de aansluitfactor van een toestel.
Probeer indien je gebruik maakt van meerdere toestellen, deze terug te brengen tot 1. Kun je wel bellen wanneer er maar 1 telefoon is aangesloten?
Je telefoon staat nu op TEL2, dit is het verkeerde kanaal. Haal de kabel uit TEL2 op je modem en stop hem in TEL1 of FXS1. Het verschilt per type modem of het TEL1 heet of FXS1.
Haal nu weer de hoorn van de haak.
Het kan zijn dat het probleem in de kabel zelf zit die in de poort TEL1 of FXS1 zit. Probeer een andere kabel uit.
Als je de andere kabel hebt aangesloten, haal je de hoorn van de haak.
De andere kabel was ook helaas niet de oplossing. Sluit een ander toestel aan. Zo kunnen we kijken of het aan je toestel ligt of dat het probleem toch ergens anders vandaan komt.
Als je het andere toestel hebt aangesloten, haal dan de hoorn van de haak.