Klantenservice Thuis

Ik kan niet bellen met mijn vaste telefoon


Vervelend dat je niet kunt bellen. Doorloop het stappenplan hieronder om achter de oorzaak te komen en het probleem te verhelpen.
1 Kies jouw situatie

We willen graag wat stappen met je doorlopen. Kies eerst jouw situatie.

1 Check je modem

Branden de juiste lampjes op je modem?

  • Het powerlampje (pwr) moet groen zijn
  • Het ADSL lampje (dsl) moet groen zijn
  • Het status lampje (sts) moet knipperen 3 sec aan, 1 sec uit.

Reset je modem door de stroom 30 seconden van je modem af te halen.

1 Sluit de telefoon rechtstreeks aan op het modem

Sluit de telefoon rechtstreeks aan op het modem.

Steek de telefoonkabel van je telefoon in poort TEL1 van het modem.

De afstand tussen telefoon en modem moet minimaal 1 meter zijn.

1 Helaas werkt het nog niet

Helaas hebben deze stappen het probleem niet verholpen. Neem even contact met ons op zodat we je verder kunnen helpen. Op onze contactpagina vind je de verschillende contactmogelijkheden.

1 Het werkt weer!

Fijn dat je weer kunt bellen!

Mocht je toch nog vragen hebben dan kun je deze ook stellen op ons forum. Hier kun je 24 uur per dag je vraag stellen en zijn zowel medewerkers als gebruikers actief om elkaar te helpen.

1 Controleer de aansluitsituatie

Controleer de volledige aansluitsituatie. Sluit de telefoon zonder randapparatuur zo direct mogelijk aan op het ISRA punt. Je ISRA punt is een stopcontact dat lijkt op een varkensneus.

1 Maak je gebruik van meerdere telefoons?

Veel toestellen op de lijn kan slechte kwaliteit of storingen veroorzaken. Er kunnen tot maximaal 5 analoge toestellen of 3 digitale toestellen worden aangesloten op een telefoonlijn. Dit is afhankelijk van de aansluitfactor van een toestel.

Probeer indien je gebruik maakt van meerdere toestellen, deze terug te brengen tot 1. Kun je wel bellen wanneer er maar 1 telefoon is aangesloten?