Klantenservice Thuis

Foutmeldingen en codes


Je wilt lekker tv kijken maar je ziet een foutmelding in beeld. Vervelend! Hier vind je meer informatie over de foutmelding. En nog belangrijker: hoe je dit kunt oplossen.
Krijg je een foutmelding in de online TV app van Tele2? Kijk dan hier.
Controleer of jouw foutcode er tussen staat:

Geen netwerkverbinding / IP- Videodriver / Code 25
Je TV ontvanger heeft geen netwerkverbinding. Kijk of de TV ontvanger goed is aangesloten op het modem.

Code D1
Er staan teveel TV ontvangers in het systeem. Neem even contact op met onze klantenservice zodat dit kan worden bijgewerkt en start je apparatuur opnieuw op.

Code D3, D7, D8, D9 of E1
Reset je TV ontvanger. Dit doe je door de TV ontvanger 30 seconden van het stroom te halen. Na de dertig seconden sluit je je TV ontvanger weer aan en zal hij helemaal opnieuw opstarten.

Loading…
De verbinding blijft laden. Controleer of je modem en decoder op de juiste manier zijn aangesloten via onze handleiding.

Geen beeld
Controleer of je tv op het juiste bronkanaal is aangesloten. Is deze aangesloten op HDMI1? Dan zet je de TV ook op HDMI 1. Kom je er niet uit? Bekijk ook onze handleiding voor de juiste aansluiting.

Geen Signaal/Geen zenders gevonden
Controleer of je TV op het juiste bronkanaal is aangesloten. Is deze aangesloten op HDMI1? Dan zet je de TV ook op HDMI 1. Kom je er niet uit? Doorloop de stappen op onze Slecht of geen beeld pagina.

TV ontvanger vraagt om gebruikersnaam en wachtwoord
Er zijn 3 situaties waarin dit voor kan komen:

  • Er staan teveel TV ontvangers in het systeem. Neem even contact op met onze klantenservice zodat dit kan worden bijgewerkt en start je apparatuur opnieuw op.
  • Het pakket is nog niet compleet opgeleverd waardoor je er nog geen gebruik van kunt maken. Nog even afwachten.
  • Het kan ook voorkomen dat de automatische inlogserver defect is. Neem hiervoor even contact met ons op, dan helpen we je graag verder.

Opstarten in herstelmodus
Zie je “Opstarten in herstelmodus” in beeld staan, wacht dan minstens 30 minuten af. Verandert de situatie niet? Reset dan je TV-ontvanger door de stekker een aantal seconden uit het stopcontact te halen.
Kom je na de “Opstarten in herstelmodus” melding terecht in een menu genaamd “Recovery Options” weergegeven in een gele balk? Reset dan je TV-ontvanger door de stekker een aantal seconden uit het stopcontact te halen.

Geen HDMI gedetecteerd
Doorloop onderstaande stappen:

  • Reset je TV ontvanger. Dit doe je door de TV ontvanger 30 seconden van het stroom te halen. Na de dertig seconden sluit je je TV ontvanger weer aan en zal hij helemaal opnieuw opstarten.
  • Het is mogelijk dat je zowel een scartkabel als een HDMI kabel hebt aangesloten op de TV ontvanger. Als dit zo is, haal dan één van beide uit de TV ontvanger.
  • Het kan zijn dat de TV ontvanger eerder aan stond dan de TV. In dat geval verschijnt deze melding. Dit los je op door zowel de tv ontvanger als de tv uit te zetten. Hierna is het de bedoeling dat je eerst de tv aanzet en daarna pas de tv ontvanger opstart. 
Staat jouw foutcode er niet tussen?

Er zijn diverse foutmeldingen en codes die op de televisie kunnen verschijnen. Staat jouw foutcode er niet tussen? Probeer dan een reset uit. Dit doe je door je TV ontvanger 30 seconden van het stroom te halen. Alles wordt dan helemaal opnieuw opgestart. Als de foutmelding dan nog aanwezig is, kun je het beste contact met ons opnemen. Je kunt ons nu ook foto’s van de foutcode of je aansluiting sturen via Picture Support. Meer over Picture Support lees je hier.

Direct hulp nodig?

Heb je een vraag? Stel hem aan onze virtuele assistent.
Tele2 schrijft een bericht...

Doe het zelf
met mijntele2

Via MijnTele2 heb je inzicht in je abonnement, je facturen en je profielgegevens. Ook kun je via MijnTele2 extra producten bestellen en dingen wijzigen. Regel het gemakkelijk zelf via MijnTele2!
Inloggen MijnTele2