Klantenservice Thuis

Online TV van Tele2 gebruiken


In en om jouw huis Online TV kijken op je smartphone of tablet. Dat kan! Op deze pagina vind je alles over het gebruik van de Online TV app.
 Wat heb je nodig?
  • Een abonnement op interactieve TV van Tele2 (Online TV werkt dus niet als je alleen Digitale TV van Tele2 hebt)
  • Een draadloos modem of een losse draadloze router aangesloten op je Tele2 modem. Zo verbind je je tablet of smartphone draadloos met het internet.
  • Een MijnTele2 account waarmee je kunt inloggen in de app
  • Een geschikt apparaat
  • De Online TV app. Je downloadt deze app gratis in de Play store (Android) of in de App Store (IOS).
    google-play-banner  apple-store-banner

Lukt het niet om in te loggen op de Online TV? Dan kan het zijn dat je niet de juiste gebruikersnaam of wachtwoord gebruikt. Je hebt daarvoor de gegevens van je MijnTele2 account nodig. Het opvragen van je MijnTele2 gebruikersnaam of wachtwoord is eenvoudig.

Voor het eerst gebruiken
  1. Heb je de app al gedownload? Download de Online TV app in de Play Store (Android toestellen en tablets) of de App Store (iPhone, iPod touch, iPad).
  2. Open nu de app. Je ziet nu een inlogscherm. Log hier in met je MijnTele2 gebruikersnaam en wachtwoord. (voeg aan je gebruikersnaam geen @versatel/@zonnet/@tele2.nl toe).

Ben je wachtwoord of gebruikersnaam vergeten?

MijnTele2 gebruikersnaam vergeten
MijnTele2 wachtwoord vergeten

Op welke apparaten werkt Online TV?

Online TV werkt op alle smartphones en tablets die draaien op Android versie 4.0 en iOS vanaf versie 6.0 en hoger. Check dus zelf even welke versie van het besturingssysteem je hebt. De reden dat we alleen de nieuwere versies van de besturingssystemen ondersteunen, is dat we alleen op deze manier een stabiele werking van Online TV kunnen garanderen.

Op hoeveel apparaten kun je gebruik maken van Online TV?

Je kunt op 3 verschillende apparaten gebruik maken van Online TV.
Als je een 4e apparaat wilt aanmelden voor Online TV, zul je dus eerst een ander apparaat moeten afmelden.

Welke zenders kun je via de app bekijken?

De meest populaire tv-zenders kan je natuurlijk kijken met Online TV. Dit zijn de zenders:

NPO 1, 2 en 3, RTL4, 5, 7 en 8, SBS6, SBS9, Veronica, NET5, FOX, 24Kitchen, National Geographic, MTV, Nickelodeon, Comedy Central, Comedy Central Family, Euronews,
Voor TV Plus zijn deze extra zenders beschikbaar:
Nick Jr, Nick Toons, MTV Brand New, VH1 Classic, Nat Geo Wild, RTL Crime

Mijn beeld is niet scherp of ik heb helemaal geen beeld
  • Dan kan het zijn dat je niet verbonden bent met je vaste netwerk, of hebt te weinig bandbreedte.
  • Zorg dat je wifi verbinding in orde is, en dat je signaal sterk genoeg is. Wil je meer weten hoe jij je wifi verbinding kunt verbeteren? Kijk dan hier!
  • Als dat niet helpt, check dan welke internetfunctionaliteiten je tegelijkertijd gebruikt (tv-kijken en opnemen telt ook!), en of je dat kunt verminderen.

Let op: Het is alleen mogelijk om live TV te kijken via de app. Je kunt dus geen gebruik maken van Programma Gemist via de app of programma’s opnemen. Ook kun je geen radio luisteren via de app en geen gebruik maken van de Videotheek.

Online TV werkt alleen met een internetverbinding van Tele2 bij jou thuis. TV kijken zal daarom niet werken zodra je gebruik maakt van een internetverbinding van een andere provider of in het buitenland. Online TV werkt ook niet met 3G verbinding van Tele2.

Foutmeldingen

Zoek hier op wat je foutmelding betekent:

Je kunt alleen tv-kijken via een Tele2 wifi verbinding. (Foutmelding 50)

Online TV van Tele2 werkt alleen als je toestel of tablet verbonden is met een wifi verbinding van Tele2. Wanneer je toestel verbonden is met mobiel internet (3G) werkt de app niet. Wil je weten hoe jij je wifi verbinding kunt verbeteren? Ga dan naar tele2.nl/wifi.

Er zijn op jouw account te veel apparaten geregistreerd. (Foutmelding 1912)

Jouw Online TV account wordt op teveel apparaten gebruikt. Controleer op welke apparaten jij ingelogd bent met de app en log hier uit. Probeer nu opnieuw om in te loggen op het apparaat waarop jij gebruik wil maken van de Online TV app.

Dit apparaat is al geregistreerd. (Foutmelding 1941)

Om dit op te kunnen lossen dien je contact op te nemen met onze klantenservice. Je kan een live chat starten met een Tele2 medewerker of neem telefonisch contact op. Een live chat start je door op de virtuele assistent te klikken en aangeven dat je een medewerker wilt spreken of ga naar onze contactpagina.

Er kan op maximaal 3 apparaten tegelijk tv gekeken worden. (Foutmelding 4003)

Er kan op maximaal 3 apparaten tegelijk tv gekeken worden. Controleer op welke apparaten jij ingelogd bent met de app en log hier uit. Probeer nu opnieuw om in te loggen op het apparaat waarop jij gebruik wil maken van de Online TV app.

Deze inloggegevens kloppen niet. (Foutmelding 103)

Probeer opnieuw in te loggen. De inloggegevens kloppen namelijk niet. Controleer of je de juiste inloggegevens gebruikt. Blijf je deze melding krijgen? Neem dan contact op met onze klantenservice. Je kunt onderaan de pagina een live chat starten tijdens openingstijden via de virtuele assistent. Of ga naar de contactpagina om te zien hoe jij het best contact kunt opnemen met de klantenservice.

Er gaat iets mis. (Foutmelding 104)

Om gebruik te kunnen maken van de Online TV app dien je contact op te nemen met onze klantenservice. Vertel de klantenservice dat je de foutmelding 104 te zien krijgt. De klantenservice kan je namelijk verder helpen en zorgen dat je gebruik kunt maken van de Online TV app. Ga naar de contactpagina om te zien hoe je het best contact met ons kan opnemen. Of gebruik de virtuele assistent onderaan de pagina en geef aan dat je een medewerker wilt spreken. Tijdens openingstijden word je doorverbonden met een ‘echte’ medewerker.

Uitloggen lukt niet. (Foutmelding 1953)

Op dit moment lukt het niet om uit te loggen. Probeer het over 1 minuut nog een keer.

Op jailbroken apparaten kun je geen tv-kijken. (foutmelding 35 of 47)

Tele2 ondersteunt alleen apparaten met het originele besturingssysteem van Apple. Jailbroken apparaten worden niet ondersteund.

Waarom kan ik bepaalde zenders niet kijken op ‘rooted’ android apparaten?

Om de rechten van content partijen te waarborgen, kunnen commerciële zenders alleen worden bekeken op apparaten die zijn voorzien van het originele, ongewijzigde besturingssysteem.