Klantenservice Thuis

Installatie door een expert


Kom je er toch niet uit met de handleiding? Dat kan gebeuren.
Je kunt er dan voor kiezen om een expert te laten komen, die alles voor jou installeert.
Een expert bestellen

Wij werken samen met Guidion voor het aansturen van experts.
Je kunt een afspraak maken door telefonisch contact met Tele2 op te nemen. Wij maken dan een opdracht aan, waar na je een sms en een e-mail krijgt om zelf online een afspraak in te plannen.

Bezoek en de kosten

Het bezoek
De expert die langs komt kan zich altijd legitimeren. We vragen je om tijdens de afspraak met de expert een volwassene aanwezig te zijn.

Kosten
De expert installeert je pakket voor internet, bellen en tv voor €69,95. De kosten bestaan uit voorrijkosten en arbeidskosten.
Voor extra werkzaamheden betaal je bij. De kosten hiervan bedragen €17,50 per kwartier. Voor sommige extra werkzaamheden rekenen we een vast bedrag. De expert bepaalt op locatie wat de uiteindelijke kosten zijn.

Betalen
De standaard installatiekosten van €69,95 komen op je (eerste) factuur te staan.
Kosten voor extra werkzaamheden betaal je ter plekke bij de expert. Dit kan per pin of met cash.

Wat doet de expert standaard?

De expert verricht een aantal werkzaamheden.
Afhankelijk van wat voor pakket je besteld hebt, kun je hieronder kun je lezen welke werkzaamheden dat zijn:

  • Modem aansluiten
  • De wifi verbinding activeren en beveiligen
  • 1 computer of laptop aansluiten (bedraad of via wifi)
  • Het instellen van je Tele2 webmail adres
  • 1 tv ontvanger op het modem en de tv aansluiten
  • De tv ontvanger instellen
  • 1 telefoontoestel aansluiten
  • Meegeleverde UTP- en telefoniebekabeling op of langs de plint wegleggen met spijkerclips (max. 15 meter)

Let op: Zorg er voor dat er een stopcontact is op de plek waar het modem komt.

Extra werkzaamheden

Wil je extra werkzaamheden laten uitvoeren zoals een tweede tv-ontvanger laten aansluiten? Dat is mogelijk.
Kijk in de bijlage voor alle extra werkzaamheden en tarieven.

Extra werkzaamheden en tarieven
Kan ik mijn afspraak wijzigen of annuleren?

Het wijzigen of annuleren van een afspraak is mogelijk tot één werkdag voor de geplande afspraak.

Bel hiervoor naar Guidion: 088-2000151 (lokaal tarief).

Guidion is bereikbaar op:

Maandag t/m donderdag: 09:00 t/m 21:00
Vrijdag: 09:00 t/m 17:30
Zaterdag: 09:00 t/m 17:00
Zondag: Gesloten

Veelgestelde vragen:
In welke tijdsblokken kan de expert komen?

Guidion werkt in tijdsblokken van 2 uur verdeeld over de dag. Doordeweeks kun je een blok kiezen tussen 10:00 en 20:00, indien het blok beschikbaar is. Op zaterdag heb je de keuze uit blokken tussen 08:00 en 18:00.

Komt een expert ook op de Waddeneilanden?

Als je op een Waddeneiland woont en een expert wilt, dan is dat mogelijk. Houd er wel rekening mee het soms iets langer kan duren voor de monteur bij je thuis is.

Direct hulp nodig?

Heb je een vraag? Stel hem aan onze virtuele assistent.
Tele2 schrijft een bericht...

Doe het zelf
met mijntele2

Via MijnTele2 heb je inzicht in je abonnement, je facturen en je profielgegevens. Ook kun je via MijnTele2 extra producten bestellen en dingen wijzigen. Regel het gemakkelijk zelf via MijnTele2!
Inloggen MijnTele2