Installeren

Alles over het installeren en instellen van Tele2 Internet, Mail en Wifi

Op deze pagina kun je lezen hoe je Tele2 internet, Mail en Wifi kunt instellen op je verschillende apparaten. Kies hieronder voor welk apparaat je uitleg wil.

Internet installeren

Gebruik onze handleidingen om je Tele2 Internetverbinding aan te sluiten.

Kom je er niet uit?

Lukt het je niet om alles aan te sluiten met behulp van de handleiding? Geen probleem, neem dan contact met ons op en we helpen je.

Heb je een expert nodig om alles aan te sluiten?

Wij werken samen met Guidion voor het aansturen van experts. Je kunt een afspraak maken door telefonisch contact met Tele2 op te nemen. Wij maken dan een opdracht aan, waar na je een sms en een e-mail krijgt om zelf online een afspraak in te plannen.

Tele2 E-mail instellen voor Laptop of PC

  • POP en IMAP: De verschillen

    Je kunt je Tele2, Versatel of Zonnet e-mailadres koppelen aan je eigen e-mail programma: Via POP en via IMAP. Hieronder leggen we per mogelijkheid uit hoe het werkt.

    IMAP
    Maak je gebruik van IMAP en je stelt dit in op je PC, tablet of telefoon, dan worden al je e-mails opgeslagen op de online server. De mappen van je e-mail zijn gesynchroniseerd. Wanneer je je e-mail dus instelt in Windows Live mail op je PC en op een e-mail app op je telefoon, dan kun je je mailtjes via beide apparaten bekijken en beantwoorden.

    POP
    Maak je gebruik van POP en je stelt dit in op een apparatuur naar keuze, dan wordt jouw e-mail automatisch gedownload vanaf de server naar het e-mail programma van jouw apparaat. De e-mails worden op deze manier niet bewaard op de server (zoals bij IMAP), maar op jouw PC, telefoon of tablet.

  • E-mail instellingen IMAP

    Heb je een nieuw e-mail programma, dan is de kans groot dat jouw e-mail programma de instellingen automatisch goed zet zodra je je e-mailaccount invoert. Werkt dit niet, vul dan onderstaande in.

    Gebruikersnaam:
    Het gedeelte voor het apenstaartje (@) van je Tele2 e-mailadres (voor@tele2.nl) (voor@zonnet.nl) (voor@versatel.nl).

    Wachtwoord:
    Het Tele2 wachtwoord dat je ook voor MijnTele2 gebruikt. Het wachtwoord kun je altijd opnieuw instellen. Klik daarvoor op: wachtwoord vergeten of gebruikersnaam vergeten. Het wachtwoord is bruikbaar voor zowel MijnTele2 als Tele2 e-mail.

    Instellingen
    Server: imap.tele2.nl
    Poort: 143 met StartTLS

    Werkt dit niet, probeer dan:
    Server: imap.tele2.nl
    Poort: 993 met SSL

  • E-mail instellingen POP

    Gebruikersnaam:
    Het gedeelte voor het apenstaartje (@) van je Tele2 e-mailadres (voor@tele2.nl) (voor@zonnet.nl) (voor@versatel.nl).

    Wachtwoord:
    Het Tele2 wachtwoord dat je ook voor MijnTele2 gebruikt. Het wachtwoord kun je altijd opnieuw instellen. Klik daarvoor op: wachtwoord vergeten of gebruikersnaam vergeten. Het wachtwoord is bruikbaar voor zowel MijnTele2 als Tele2 e-mail.

    Instellingen @tele2.nl
    Inkomende e-mail (POP3): pop.tele2.nl
    Poortnummer (POP3): 110
    Server voor uitgaande e-mail (SMTP): smtp.tele2.nl
    Poort uitgaande mail: 587
    Selecteer de optie ‘Voor de server voor uitgaande email (SMTP) is verificatie vereist’.

    Instellingen @versatel.nl / @zonnet.nl
    Inkomende e-mail (POP3): pop3.versatel.nl in
    Poortnummer (POP3): 110
    Server voor uitgaande e-mail (SMTP): smtp.versatel.nl
    Poort uitgaande mail: 25

    Wil je je e-mailinstellingen aanpassen? Dan kun je het beste de oude instellingen verwijderen en het helemaal opnieuw instellen.

  • Instellingen per e-mail programma

  • E-mailadres gebruiken na opzegging

    Zit je inmiddels bij een andere provider, maar wil je wel gewoon je @Tele2, @Zonnet of @Versatel e-mailadres blijven gebruiken? Dat kan! Het enige wat je dan moet doen, is de instellingen aanpassen. Bij de Server voor uitgaande e-mail (SMTP) staat nu nog de server van Tele2. Hier moet je de server van je nieuwe/huidige provider plaatsen. Mocht het dan toch niet werken, kun je het beste contact opnemen met de huidige provider.

DOE HET ZELF
MET MIJNTELE2

Via MijnTele2 heb je inzicht in je abonnement, je facturen en je profielgegevens. Ook kun je via MijnTele2 extra producten bestellen en dingen wijzigen. Regel het gemakkelijk zelf via MijnTele2!

Wij helpen je graag

Geen antwoord gevonden op je vraag? Zo kun je contact opnemen met Tele2.

Community

Community

Brandende vraag? Vraag het aan medegebruikers! 24 uur per dag beschikbaar.

Naar de Community
Chatbot

Chatbot

Stel al je vragen aan onze superslimme chatbot! Altijd bereikbaar en supersnel antwoord.

Stel je vraag
Bellen

Bellen

Openingstijden
ma - vr: 09:00 - 20:00
za: 09:00 - 17:30
zo + feestdagen: gesloten

Bekijk telefoonnummers
Zelf regelen

Zelf regelen

Doe het zelf in MijnTele2. Bestel extra bundels, bekijk je instellingen of wijzig je gegevens.

Naar MijnTele2