Slecht of geen beeld op mijn TV

Blijft het beeld van je televisie stilstaan, heb je zwart beeld of andere problemen? Dat is natuurlijk erg vervelend. Volg onderstaande stappen om het probleem te vinden en te verhelpen.

Via onze storingenpagina en de actuele informatie pagina van ons forum, blijf je op de hoogte. Wanneer er sprake is van een algemene storing wordt dit daar vermeld.

Is er sprake van een algemene storing?

Terug

Helaas, er is sprake van een algemene storing.

Dat vinden we heel vervelend, onze excuses!

We doen er alles aan om het zo snel mogelijk op te lossen. Blijf op de hoogte via ons forum.

Terug

Het resetten van de TV-ontvanger kan helpen. Je reset de tv-ontvanger door de stekker van de tv-ontvanger 30 seconden uit het stopcontact te halen. Sluit vervolgens de stroom weer aan. Je televisie gaat dan opnieuw proberen verbinding te maken. Dit kan enkele minuten duren.

Terug

Yes, het werkt weer!

Je kunt nu weer gebruik maken van je diensten!

Terug

Het signaal van je TV komt over de internetverbinding. Controleer of je ook met internet problemen hebt.

Haal de stroomstekker van je modem uit het stopcontact. Wacht 30 seconden en doe de stekker weer in het stopcontact. Het modem gaat opnieuw opstarten, dit kan even duren. De verschillende lampjes gaan aan/knipperen en veranderen van kleur. Wacht ongeveer 10 minuten, tot zowel het DSL- als het Powerlampje op het modem minimaal 1 minuut aaneengesloten branden.

Werkt het nu weer?

Terug

Yes, het werkt weer!

Je kunt nu weer gebruik maken van je diensten!

Terug

Mijn diensten werken niet

Vervelend dat je diensten nog niet werken. We willen je graag helpen en kijken wat er aan de hand is.

Neem even contact met ons op, dan helpen we je graag verder.

Terug

Branden de lampjes op je tv-ontvanger?

• Het rode (eerste) lampje brandt op de tv-ontvanger. Dit betekent dat je tv-ontvanger in standby modus staat. > Druk op de power-knop van je afstandbediening om uit standby stand te komen. Wanneer je tv-ontvanger niet reageert op je afstandsbediening, kun je de stappen volgen op deze pagina.

• Er branden geen lampjes op de tv-ontvanger > Controleer of de stekker van de TV-ontvanger in het stopcontact zit. Als de lampjes nog steeds niet branden, neem dan contact met ons op.

• Er brandt een blauw of groen lampje. > Prima, ga door naar de volgende stap.

Wat is jouw situatie?

Terug

Mijn diensten werken niet.

Vervelend dat je diensten nog niet werken. We willen je graag helpen en kijken wat er aan de hand is.

Neem even contact met ons op, dan helpen we je graag verder.

Terug

Controleer of de HDMI-kabel (of Scartkabel) tussen de TV en de TV-ontvanger stevig op de poorten zijn aangesloten. Controleer of de netwerkkabel tussen je TV-ontvanger en modem, in poort LAN1 of LAN2 van het modem is aangesloten. Je kunt hiervoor onze handleidingen gebruiken.

Om te checken of het niet aan de bekabeling ligt, kun je de TV-ontvanger aansluiten met een andere HDMI-kabel of Scartkabel, indien je deze hebt. Probeer het ook eens aan te sluiten via een andere TV als je daarover beschikt, zo kun je uitsluiten dat het aan je TV ligt.

Let op: Je gebruikt nooit de HMDI-kabel en de Scartkabel tegelijk. Als bij jouw aansluiting beide kabels mogelijk zijn, gebruik dan altijd alleen de HDMI-kabel.

Werkt je TV weer?

Terug

Er brandt een rood lampje op de tv-ontvanger.

Als alleen het rode lampje brandt, betekent dit dat je tv-ontvanger op standby staat. Druk op de power-knop van je afstandbediening om uit standby stand te komen. Je tv gaat dan aan.

Terug

De afstandsbediening werkt niet.

Wanneer je TV-ontvanger niet reageert op je afstandsbediening kan dit liggen aan je afstandsbediening. Ga naar deze pagina op de stappen te volgen.

Terug

Yes, het werkt weer!

Je kunt nu weer gebruik maken van je diensten!

Terug

Verbindingsset Als je een verbindingsset (powerplug) gebruikt, plaatst dan de stekker van je verbindingsset direct in een stopcontact. Bekijk de afbeelding hiernaast. Plaats eventuele stekkerdozen en/of verlengsnoeren na de verbindingsset-stekker.

Gebruik bij voorkeur een enkelvoudig stopcontact of sluit geen ander apparaat aan wanneer je de verbindingsset hebt aangesloten op een dubbel stopcontact.

Als de lampjes niet branden zoals het hoort, controleer dan of de apparatuur en de verbindingsset correct zijn aangesloten op elkaar.

Hiervoor kun je onze handleiding gebruiken.

Werkt je TV weer?

Terug

Yes, het werkt weer!

Je kunt nu weer gebruik maken van je diensten!

Terug

Controleer of je TV staat ingesteld op de juiste input. Zorg dat je TV en TV-ontvanger aan staan. Pak de Tele2 afstandsbediening van je TV-ontvanger en druk op de knop AV/Source Select.

Zoek met de AV- of Source select-knop op de afstandsbediening van je TV-ontvanger naar het juiste inputkanaal. Dit is afhankelijk van hoe je TV is aangesloten op de TV-ontvanger. (HDMI-kabel of Scartkabel)

Heb je nu weer TV beeld?

Terug

Yes, het werkt weer!

Je kunt nu weer gebruik maken van je diensten!

Terug

Mijn diensten werken niet.

Vervelend dat je diensten nog niet werken. We willen je graag helpen en kijken wat er aan de hand is.

Neem even contact met ons op, dan helpen we je graag verder.

Veelgestelde vragen

  • Ik krijg een foutmelding in beeld. Wat moet ik nu doen?

    Er zijn diverse foutmeldingen die op kunnen treden. Kijk hier wat je bij welke foutmelding moet doen.

DOE HET ZELF
MET MIJNTELE2

Via MijnTele2 heb je inzicht in je abonnement, je facturen en je profielgegevens. Ook kun je via MijnTele2 extra producten bestellen en dingen wijzigen. Regel het gemakkelijk zelf via MijnTele2!

Wij helpen je graag

Geen antwoord gevonden op je vraag? Zo kun je contact opnemen met Tele2.

Community

Community

Brandende vraag? Vraag het aan medegebruikers! 24 uur per dag beschikbaar.

Naar de Community
Chatbot

Chatbot

Stel al je vragen aan onze superslimme chatbot! Altijd bereikbaar en supersnel antwoord.

Stel je vraag
Bellen

Bellen

Openingstijden
ma - vr: 09:00 - 20:00
za: 09:00 - 17:30
zo + feestdagen: gesloten

Bekijk telefoonnummers
Zelf regelen

Zelf regelen

Doe het zelf in MijnTele2. Bestel extra bundels, bekijk je instellingen of wijzig je gegevens.

Naar MijnTele2