Ik kan niet bellen met mijn vaste telefoon

Vervelend dat je niet kunt bellen. Doorloop het stappenplan hieronder om achter de oorzaak te komen en het probleem te verhelpen.

Kies jouw situatie

  • Ik heb alleen Vaste Telefonie, zonder internet

    Doorloop de volgende stappen:

    1. Controleer de volledige aansluitsituatie.
    Sluit de telefoon zonder randapparatuur zo direct mogelijk aan op het ISRA punt. Je ISRA punt is een stopcontact dat lijkt op een varkensneus. Als je weer kunt bellen na deze stap, dan kun je stap 2 overslaan.

    2. Misschien maak je gebruik van meerdere telefoons? Veel toestellen op de lijn kan slechte kwaliteit of storingen veroorzaken. Er kunnen tot maximaal 5 toestellen worden aangesloten op een telefoonlijn. Dit is afhankelijk van de aansluitfactor van een toestel. Probeer indien je gebruik maakt van meerdere toestellen, deze terug te brengen tot 1. Kun je wel bellen wanneer er maar 1 telefoon is aangesloten?

    Werkt het nog steeds niet?
    Helaas hebben deze stappen het probleem niet verholpen. Neem even contact met ons op zodat we je verder kunnen helpen. Op onze contactpagina vind je de verschillende contactmogelijkheden.
  • Ik heb een abonnement met Internet, Bellen en/of Tv

    Doorloop de volgende stappen:

    1. Controleer je modem.

    • Branden de juiste lampjes op je modem?
    • Het ADSL lampje (dsl) moet groen zijn
    • Het status lampje (sts) moet knipperen 3 sec aan, 1 sec uit.
    • Reset je modem door de stroom 30 seconden van je modem af te halen.
    Als het weer werkt, dan hoef je niks te doen. Zo niet, ga dan naar stap 2

    2. Haal de hoorn van de haak.
    Het lampje bij TEL1 of FXS1 (dit verschilt per type modem) moet gaan branden.

    Als het weer werkt, dan hoef je niks te doen. Zo niet, ga dan naar stap 3.

    3. Controleer je kabel
    Het kan zijn dat het probleem in de kabel zelf zit die in de poort TEL1 of FXS1 zit. Probeer een andere kabel uit.
    Als je de andere kabel hebt aangesloten, haal je de hoorn van de haak.

    Als het weer werkt, dan hoef je niks te doen. Brandt het lampje van Tele2 of brandt er geen lampje, ga dan door naar stap 4.

    4. Er brandt een Tele2 lampje.
    Je telefoon staat nu op TEL2, dit is het verkeerde kanaal. Haal de kabel uit TEL2 op je modem en stop hem in TEL1 of FXS1. Het verschilt per type modem of het TEL1 heet of FXS1. Haal nu weer de hoorn van de haak. 

    Hoor je een kiestoon als je de hoorn aan je oor houdt? Dan kun je weer bellen. 
    Hoor je geen kiestoon. Neem dan contact met ons op en we helpen je verder.

    4. Er brandt geen lampje.
    Het kan zijn dat het probleem in de kabel zelf zit die in de poort TEL1 of FXS1 zit. Probeer een andere kabel uit.
    Als je de andere kabel hebt aangesloten, haal je de hoorn van de haak.

    Hoor je een kiestoon als je de hoorn aan je oor houdt? Dan kun je weer bellen. 
    Hoor je geen kiestoon. Ga dan naar stap 5.

    5. Probeer een ander toestel
    De andere kabel was ook helaas niet de oplossing. Sluit een ander toestel aan. Zo kunnen we kijken of het aan je toestel ligt of dat het probleem toch ergens anders vandaan komt.
    Als je het andere toestel hebt aangesloten, haal dan de hoorn van de haak.

    Hoor je een kiestoon als je de hoorn aan je oor houdt? Dan kun je weer bellen. 
    Hoor je geen kiestoon. Neem dan contact met ons op en we helpen je verder

DOE HET ZELF
MET MIJNTELE2

Via MijnTele2 heb je inzicht in je abonnement, je facturen en je profielgegevens. Ook kun je via MijnTele2 extra producten bestellen en dingen wijzigen. Regel het gemakkelijk zelf via MijnTele2!

Wij helpen je graag

Geen antwoord gevonden op je vraag? Zo kun je contact opnemen met Tele2.

Community

Community

Brandende vraag? Vraag het aan medegebruikers! 24 uur per dag beschikbaar.

Naar de Community
Chatbot

Chatbot

Stel al je vragen aan onze superslimme chatbot! Altijd bereikbaar en supersnel antwoord.

Stel je vraag
Bellen

Bellen

Openingstijden
ma - vr: 09:00 - 20:00
za: 09:00 - 17:30
zo + feestdagen: gesloten

Bekijk telefoonnummers
Zelf regelen

Zelf regelen

Doe het zelf in MijnTele2. Bestel extra bundels, bekijk je instellingen of wijzig je gegevens.

Naar MijnTele2