0 Actuele storingen & meldingen
Je kunt je Tele2, Versatel of Zonnet e-mailadres koppelen aan je eigen e-mail programma: Via POP en via IMAP. Hieronder leggen we per mogelijkheid uit hoe het werkt.
Maak je gebruik van IMAP en je stelt dit in op je PC, tablet of telefoon, dan worden al je e-mails opgeslagen op de online server. De mappen van je e-mail zijn gesynchroniseerd. Wanneer je je e-mail dus instelt in Windows Live mail op je PC en op een e-mail app op je telefoon, dan kun je je mailtjes via beide apparaten bekijken en beantwoorden. Hier vind je de instellingen die je nodig hebt.
Maak je gebruik van POP en je stelt dit in op een apparatuur naar keuze, dan wordt jouw e-mail automatisch gedownload vanaf de server naar het e-mail programma van jouw apparaat. De e-mails worden op deze manier niet bewaard op de server (zoals bij IMAP), maar op jouw PC, telefoon of tablet. Hier lees je welke instellingen je nodig hebt om hier met een e-mailadres van ons gebruik van te maken.
Heb je een nieuw e-mail programma, dan is de kans groot dat jouw e-mail programma de instellingen automatisch goed zet zodra je je e-mailaccount invoert. Werkt dit niet, vul dan onderstaande in.
Gebruikersnaam: Het gedeelte voor het apenstaartje (@) van je Tele2 e-mailadres (voor@tele2.nl) (voor@zonnet.nl) (voor@versatel.nl).
Wachtwoord: Het Tele2 wachtwoord dat je ook voor MijnTele2 gebruikt. Het wachtwoord kun je altijd opnieuw instellen. Klik daarvoor op: wachtwoord vergeten of gebruikersnaam vergeten. Het wachtwoord is bruikbaar voor zowel MijnTele2 als Tele2 e-mail.
Instellingen Server: imap.tele2.nl Poort: 143 met StartTLS
Werkt dit niet, probeer dan:
Server: imap.tele2.nl Poort: 993 met SSL
Hoe stel ik mijn e-mail in op mijn telefoon of tablet?
Ga naar onze Toestelhulp en kies jouw telefoon (of een vergelijkbaar toestel). Vervolgens vind je bij de button ‘E-mail’ de instelling voor jouw telefoon. Volg de stappen om je e-mail in te stellen. En gebruik onderstaande gegevens.
Gebruikersnaam Het gedeelte voor de apenstaart (@) van je Tele2 emailadres (voor@tele2.nl) (voor@zonnet.nl) (voor@versatel.nl).
Wachtwoord Het Tele2 wachtwoord dat je ook voor MijnTele2 gebruikt. Het wachtwoord kun je altijd opnieuw instellen. Klik daarvoor op: wachtwoord vergeten of gebruikersnaam vergeten. Het wachtwoord is bruikbaar voor zowel MijnTele2 als Tele2 e-mail.
Instellingen @tele2.nl Inkomende e-mail (POP3): pop.tele2.nl Poortnummer (POP3): 110 Server voor uitgaande e-mail (SMTP): smtp.tele2.nl Poort uitgaande mail: 587 Selecteer de optie ‘Voor de server voor uitgaande email (SMTP) is verificatie vereist’.
Instellingen @versatel.nl / @zonnet.nl Inkomende e-mail (POP3): pop3.versatel.nl in; Poortnummer (POP3): 110 Server voor uitgaande e-mail (SMTP): smtp.versatel.nl Poort uitgaande mail: 25
Let op: je dient gebruik te maken van het netwerk van Tele2 om e-mail te kunnen verzenden.
De virtuele assistent hieronder kan je ook helpen met het instellen van je e-mail.
Zit je inmiddels bij een andere provider, maar wil je wel gewoon je @Tele2, @Zonnet of @Versatel e-mailadres blijven gebruiken? Dat kan! Het enige wat je dan moet doen, is de instellingen aanpassen. Bij de Server voor uitgaande e-mail (SMTP) staat nu nog de server van Tele2. Hier moet je de server van je nieuwe/huidige provider plaatsen. Mocht het dan toch niet werken, kun je het beste contact opnemen met de huidige provider. Heb je een los @Zonnet of @Versatel e-mailadres en heb je onlangs een e-mail gehad met een aanbieding van Zonnet, kijk dan hier voor meer informatie.