Tele2 gaat over naar Odido

Ben je klant bij Tele2 Thuis? Dan krijg je dit jaar een mooi aanbod om over te stappen naar Odido Internet. Check voor meer info de Tele2 Thuis pagina.

Op zoek naar mobiele abonnementen of een nieuw internet en tv abonnement? Die vind je vanaf nu bij Odido.

Odido
Internet,
TV + Vast bellen
  • Altijd een passend abonnement bij jou thuis
  • Supersnel en stabiel internet tot 8 Gbit/s
  • Abonnement maandelijks aanpasbaar
  • Extra voordeel in combinatie met een mobiel abonnement

Veelgestelde vragen

  • Dat kan vanaf nu op odido.nl. En natuurlijk in 1 van de Odido Shops, of telefonisch. Je kunt kiezen uit 4 verschillende Unlimited abonnementen en 3 kleinere databundels. Zo past er altijd eentje bij je. Daarnaast kun je leuke Extra’s krijgen. Ga snel naar odido.nl en kijk welk abonnement het helemaal voor je is.

  • We laten je graag zien dat het anders kan, menselijker. Begrijpelijk en makkelijk, zodat iedereen kan meedoen en daar plezier aan beleeft. Ieder op een eigen manier. En daar past een nieuwe naam bij.

  • Odido biedt het beste van Mobiel, Glasvezel en TV, bereikbaar voor iedereen. Bij Odido profiteer je van dezelfde voordelen als bij Tele2. Alleen geeft Odido je ook toegang tot supersnel Glasvezel, in de stad en ver daarbuiten. En kunnen opa en oma gewoon in het familieabonnement. Bovendien heeft Odido niet 1, maar 4 Unlimited abonnementen. En 3 abonnementen met databundels. Zodat er altijd 1 bij je past. En dan kun je vanaf nu ook nog naar een van de Odido shops!

  • Alles wat te maken heeft met je abonnement, voorwaarden en tarieven blijft hetzelfde. Want we zijn nieuw, maar toch ook weer niet. Met miljoenen klanten zijn we al behoorlijk ervaren. Dus al het goede blijft, natuurlijk. En er komen steeds meer nieuwe mogelijkheden bij. Bijvoorbeeld dat je nu ook naar de Odido Shops kunt.

    Thuis
    Ben je klant bij Tele2 Thuis? Dan krijg je dit jaar een mooi aanbod om over te stappen naar Odido Internet. Check voor meer info de Tele2 Thuis pagina.

  • We heten dus vanaf nu Odido. Maar je abonnement verandert niet. Je belminuten, sms’jes en databundels blijven hetzelfde. De einddatum van je contract blijft ook gelijk. En wel zo belangrijk: de tarieven ook. Dat vinden we normaal. Fijn om te lezen, toch?

    Thuis
    Ben je klant bij Tele2 Thuis? Dan krijg je dit jaar een mooi aanbod om over te stappen naar Odido Internet. Check voor meer info de Tele2 Thuis pagina.

  • Odido is een provider van Mobiel, Glasvezel en TV, vroeger bekend als Tele2. Wat is er veranderd? Je hebt bij Odido keuze uit 4 Unlimited abonnementen en je kan de Service 24/7 bereiken. Verder hou je dezelfde voordelen die je gewend bent van Tele2.

    Ben je klant bij Tele2 Thuis? Dan krijg je dit jaar een mooi aanbod om over te stappen naar Odido Internet. Check voor meer info de Tele2 Thuis pagina.

  • Eerder gingen onze mobiele abonnementen al over naar Odido. En nu stoppen we ook met Tele2 internet voor thuis.

    Dat is eigenlijk heel logisch, want je verbinding bij Tele2 is binnenkort verouderd. Het kost ons steeds meer om je dezelfde diensten te leveren en we kunnen je oude verbinding niet meer klaarmaken voor de toekomst. Daarom hebben we gezegd: Tele2 stopt. En we gaan iedereen die dat wil, overzetten naar Odido. Bij Odido maak je weer gebruik van de nieuwste technieken en bouwen we aan een netwerk dat klaar is voor de toekomst.

    Om te zorgen dat je verbonden blijft, sluiten we je op tijd aan bij Odido.

  • Ben je klant bij Tele2 Thuis? Dan krijg je dit jaar een mooi aanbod om over te stappen naar Odido Internet. Dit aanbod kun je zelf nog aanpassen, met behoud van je korting. Kun je niet wachten? Het aanbod staat in MijnTele2, of bel even naar 020-754 4444 (tijdens kantooruren).

    Je nieuwe abonnement bij Odido begint zodra je je aanbod hebt aangepast of geaccepteerd. Of wanneer je niks doet en de deadline laat verstrijken. De overstap duurt meestal drie weken.

    Stap je over naar Odido Glasvezel? Dan komt onze monteur je verbinding kosteloos installeren. Je krijgt een uitnodiging waarmee je de afspraak zelf kunt inplannen. Je verbinding wordt acief als de monteur klaar is met de installatie.

    Stap je niet over naar Glasvezel? Dan krijg je een eenvoudig pakket met installatiehandleiding toegestuurd. Een of twee kastjes wisselen, een paar kabeltjes prikken en klaar. We zetten je Tele2 verbinding pas uit wanneer je verbinding bij Odido werkt. Zo blijf je altijd verbonden.

    Soms staat de opzegging bij Tele2 niet meteen op je factuur. Mocht je hierdoor te veel betalen, dan krijg je in de kalendermaand na je overstap een eindfactuur met een correctie. Daar hoef je niks voor te doen.

  • Je hoeft alleen je Tele2 TV box (met afstandsbediening) terug te sturen. De rest, zoals je modem, mag naar de milieustraat.

    Pak je Tele2 TV box met afstandsbediening goed in. Geef dan bij een DHL servicepunt aan dat je een retour naar Odido wilt versturen. Dat is kosteloos en kan zonder retourlabel of code. DHL maakt een label voor je aan. Bewaar het verzendbewijs.

    Verstuur je het pakket liever via PostNL? Dan kun je het naar het volgende antwoordnummer sturen:

    Odido I&TV Retouren
    Antwoordnummer 15021
    1117 ZZ SCHIPHOL

  • Je kunt bij Odido kiezen tussen 12 of 24 maanden contractduur.

    In het aanbod dat je krijgt, staat altijd 24 maanden. Dan heb je namelijk het langste korting. Maar dat kun je zelf nog aanpassen. Als je kiest voor 12 maanden, kunnen we je wel wat minder lang korting geven.

    Na je contractperiode is je abonnement maandelijks opzegbaar.

  • We zetten je Tele2 verbinding pas uit wanneer je verbinding bij Odido werkt. Zo blijf je altijd verbonden.

  • Je facturen van Tele2 stoppen wanneer je nieuwe abonnement bij Odido ingaat. Maar soms berekenen we je factuur al voordat je overstap klaar is. Dan kan het zijn dat we je nog voor de hele maand factureren. Mocht je hierdoor te veel betalen, dan krijg je in de kalendermaand na je overstap een eindfactuur met een correctie. Zo krijg je het bedrag zo snel mogelijk terug. Daar hoef je niks voor te doen.

  • Je kreeg per brief en e-mail een einddatum door van ons. Doe je niks? Dan melden wij het passende aanbod na deze einddatum voor je aan. We zetten je Tele2 verbinding pas uit als we zien dat je nieuwe verbinding bij Odido werkt. Zo blijf je altijd verbonden.

  • Je kreeg per brief en e-mail een einddatum door van ons. Tot dan kun je je aanbod aanpassen, met behoud van je korting. Je kunt het aanbod tot die datum ook weigeren. Doe je niks? Dan melden wij het voorgestelde aanbod voor je aan. Met je korting.

    Het aanbod staat in MijnTele2, of bel even naar 020-754 4444 (tijdens kantooruren).

  • Ja, je kreeg al een speciaal aanbod voor Internet van Odido. Dit aanbod kun je zelf nog aanpassen, met behoud van je korting. Kun je niet wachten? Het aanbod staat in MijnTele2, of bel even naar 020-754 4444 (tijdens kantooruren).

  • Tele2 stopt. Het is natuurlijk niet verplicht om over te stappen naar Odido, maar je kunt je abonnement bij Tele2 niet laten doorlopen.

    We hebben je een mooi aanbod gestuurd om over te stappen naar Odido Internet. Dit aanbod kun je zelf nog aanpassen, met behoud van je korting. Wil je het aanbod niet? Dan moet je het weigeren, je abonnement opzeggen of een overstap naar een andere provider bij ons melden.

    Je kreeg per brief en e-mail een einddatum door van ons. In de brief en de e-mail staat ook wat je moet doen om het aanbod te weigeren. Zorg dat je dit vóór de einddatum doet.

    Weiger je ons aanbod, maar zeg je je abonnement niet op? Dan zeggen wij het abonnement kort na de einddatum voor je op. Je hebt dan ongeveer nog een maand internet. Zorg dus dat je op tijd een andere oplossing regelt.

  • Ja, dat kan kosteloos tot een week vóór de einddatum die in de brief en e-mail staat.

    Je kunt het aanbod ook tot en met de einddatum weigeren door de stappen in de brief of e-mail te volgen. Weiger je ons aanbod, maar zeg je je abonnement niet op? Dan zeggen wij het abonnement kort na de einddatum voor je op. Je hebt dan ongeveer nog een maand internet. Zorg dus dat je op tijd een andere oplossing regelt.

  • Je nieuwe abonnement bij Odido begint zodra je je aanbod hebt aangepast of geaccepteerd. Of wanneer je niks doet en de deadline laat verstrijken. De overstap duurt meestal drie weken.

    Stap je over naar Odido Glasvezel? Dan komt onze monteur je verbinding kosteloos installeren. Je krijgt een uitnodiging waarmee je de afspraak zelf kunt inplannen. Je verbinding wordt acief als de monteur klaar is met de installatie.

    Stap je niet over naar Glasvezel? Dan krijg je een eenvoudig pakket met installatiehandleiding toegestuurd. Een of twee kastjes wisselen, een paar kabeltjes prikken en klaar. We zetten je Tele2 verbinding pas uit wanneer je verbinding bij Odido werkt. Zo blijf je altijd verbonden.

  • Je facturen van Tele2 stoppen wanneer je nieuwe abonnement bij Odido ingaat. Maar soms berekenen we je factuur al voordat je overstap klaar is. Dan kan het zijn dat we je nog voor de hele maand factureren. Mocht je hierdoor te veel betalen, dan krijg je in de kalendermaand na je overstap een eindfactuur met een correctie. Zo krijg je het bedrag zo snel mogelijk terug. Daar hoef je niks voor te doen.

  • Stap je over naar Odido Glasvezel? Dan komt onze monteur je verbinding kosteloos installeren. Je krijgt een uitnodiging waarmee je de afspraak zelf kunt inplannen. Je verbinding wordt acief als de monteur klaar is met de installatie. Wil je weten wat de monteur doet bij de installatie? Dat vind je op odido.nl.

    Stap je niet over naar Glasvezel? Dan krijg je een eenvoudig pakket met installatiehandleiding toegestuurd. Een of twee kastjes wisselen, een paar kabeltjes prikken en klaar. We zetten je Tele2 verbinding pas uit wanneer je verbinding bij Odido werkt. Zo blijf je altijd verbonden.

  • We bieden je alleen Glasvezel aan als je een opgeleverde glasvezelaansluiting in je woning hebt. Het aanbod dat je al van ons kreeg, sluit aan op bestaande aansluitingen in je huis. Je kunt dus niet zelf het type verbinding kiezen.

  • Je kunt tot begin 2026 in MijnTele2. Je krijgt alle facturen ook al per e-mail, zorg dat je ze goed bewaart.

  • Ja, en net als in MijnTele2 kun je hier je facturen opsnorren en je abonnement bekijken of wijzigen. Daarnaast kun je in Mijn Odido verhuizingen doorgeven en je wifi-instellingen aanpassen. Als je ook een mobiel abonnement van Odido hebt, kun je hier zelfs beide abonnementen beheren. Handig!

  • Ja, in Mijn Odido kun je de incassodatum aanpassen naar een datum die beter voor je werkt.

  • Dat gaat via automatische incasso. Je kunt je incassodatum zelf wijzigen.

  • Je krijgt van Odido een bericht dat je factuur klaar staat in Mijn Odido. Je kunt je facturen daar bekijken of downloaden. En altijd weer even opzoeken door in te loggen via de website of in de app.

  • Odido biedt verschillende internetsnelheden aan. Wij hebben in je aanbod een snelheid voorgesteld die zo dicht mogelijk bij je huidige snelheid ligt. Deze snelheid kun je makkelijk zelf aanpassen door het aanbod te bekijken. Het aanbod staat in MijnTele2, of bel even naar 020-754 4444 (tijdens kantooruren).

  • Odido biedt garantie op de snelheid die je bij je aanbod ziet staan. Dat is het minimale wat Odido verwacht te kunnen leveren op je adres. Ze garanderen 75% van deze beloofde snelheid, gemeten met je Odido modem direct bij de hoofdaansluiting.

  • Net als Tele2, biedt Odido ondersteuning met je wifi. Je kunt via een van de servicekanalen, bijvoorbeeld telefonisch, contact opnemen. Of je kunt zelf aan de slag met instellen via Mijn Odido en de oplossingen op de website. Odido heeft net als Tele2 Wifi Plus beschikbaar. Dat kan je bestellen in Mijn Odido. Er wordt net als bij Tele2 geen garantie op wifi gegeven.

  • Odido garandeert net als Tele2 geen vast IP-adres. Wel kan je opties in de community vinden om zonder vast IP toch bijvoorbeeld een NAS of andere apparatuur bruikbaar te maken.

  • Ja, je krijgt een modem van Odido in bruikleen. Welk modem je krijgt, hangt af van de aansluiting in je huis.

  • Het modem dat je in bruikleen hebt bij Tele2, kun je niet gebruiken voor een verbinding van Odido. Je mag het modem naar de milieustraat brengen, wij hoeven het niet terug.

    Heb je een Tele2 TV box? Die moet je wel terugsturen, met de afstandsbediening.

    Pak je Tele2 TV box met afstandsbediening goed in. Geef dan bij een DHL servicepunt aan dat je een retour naar Odido wilt versturen. Dat is kosteloos en kan zonder retourlabel of code. DHL maakt een label voor je aan. Bewaar het verzendbewijs.

    Verstuur je het pakket liever via PostNL? Dan kun je het naar het volgende antwoordnummer sturen:

    Odido I&TV Retouren
    Antwoordnummer 15021
    1117 ZZ SCHIPHOL

  • Ja, je kunt je eigen apparatuur ook bij Odido blijven gebruiken. Odido kan je aan de nodige informatie helpen, maar kan je (net als Tele2) niet helpen met instellen.

  • Odido heeft net als Tele2 Wifi Plus beschikbaar. Deze extra wifipunten bestel je eenvoudig in Mijn Odido. Een wifipunt kost € 2,50 per maand en is maandelijks opzegbaar.

  • Met het basispakket krijg je 64 zenders waarvan de meeste in hd, inclusief gratis ESPN1, Live Pauzeren, Begin Gemist en 7 dagen Terugkijken. Je kijkt met de app waar je maar wil: thuis of onderweg.

    Net als bij Tele2 kijk je op je tv met de TV App of op een Mediabox. Bekijk je persoonlijke aanbod voor de prijzen.

  • Ja, je kan bij Odido ook via een app kijken.

  • Ja, je kunt telefonie aanvinken in je persoonlijke aanbod.

  • Je vindt de beschikbare belbundels en prijzen in je persoonlijke aanbod.

    Het aanbod staat in MijnTele2, of bel even naar 020-754 4444 (tijdens kantooruren).

  • Heb je ook een mobiel abonnement bij Odido of Ben? Dan zijn er verschillende vormen van Klantvoordeel. Bijvoorbeeld elke maand € 5 korting op je abonnement voor thuis, € 2,50 korting op mobiel, € 7,50 korting op Unlimited, of dubbele data op je mobiel. Wat je precies kan krijgen, hangt af van je abonnement. En mooi meegenomen: je voordeel geldt zolang je beide abonnementen combineert. Meer info vind je op odido.nl/klantvoordeel.

  • Ja, je kunt je telefoonnummer(s) meenemen.