BEVEILIGINGS
MELDPUNT

Een veilig internet is voor iedereen van groot belang, ook voor Tele2. Onze producten en diensten sluiten hier goed op aan. Daarnaast moeten Tele2 klanten erop kunnen vertrouwen dat Tele2 zorgvuldig met haar informatie omgaat.

Stappenplan melden veiligheid issues

We hebben dan ook maatregelen getroffen om uw en onze eigendommen te beschermen. Veel van deze maatregelen zijn misschien niet direct zichtbaar voor u als klant, maar vormen een belangrijk onderdeel van ons dagelijks werk en worden geregeld door externe partijen beoordeeld.

Mocht je desondanks een zwakke plek in een van onze diensten hebben ontdekt dan horen we dit graag. We verzoeken je in dat geval om informatie hierover met ons te delen zodat we misbruik door anderen kunnen voorkomen. Om dit op een verantwoorde manier te doen hebben we onderstaand protocol opgesteld.

globe-lock-veiligheid-backup1
  • Stap 1
    Meld beveiligingslekken van Tele2 aan het Tele2 Security & Fraude team beveiligd via dit emailadres: Beveiligingsmeldpunt(@)tele2(punt)com. Wij geven de voorkeur contact via PGP versleutelde e-mail.
    PGP Fingerprint=DBA5 3319 DECD 5C80 ED3B  A6BE 17B7 A5CD 92D7 BE17
  • Stap 2
    Vermeld in je melding zoveel mogelijk relevante informatie (screenshots, IP-adressen , welke stappen leidden tot de fout of het issue?)
  • Stap 3
    Vermeld in je melding jemailadres, telefoonnummer of andere contactgegevens waarmee we je kunnen bereiken.
  • Stap 4
    Deel het beveiligingsrisico niet met anderen en maak er natuurlijk geen actief mis- of gebruik van.
  • Stap 5
    Zodra wij melding hebben ontvangen, start ons Security & Fraude team zo snel mogelijk met een onderzoek. Hiervoor zullen wij mogelijk ook contact met je opnemen. Mocht je anoniem met ons willen communiceren, dan kunt je een tijdelijk en/of anoniem emailadres gebruiken. Ook kunnen we indien gewenst met een tussen-/vertrouwenspersoon werken. Je melding en eventuele gegevens zullen door ons niet met derden worden gedeeld
  • Stap 6
    Wij proberen de eventueel vastgestelde problemen zo snel mogelijk op te lossen en brengen je daar uiteraard ook van op de hoogte.
  • Stap 7
    Wij zijn iedereen die ons helpt met het veiliger maken van onze diensten zeer erkentelijk voor hun hulp en zullen daar (indien gewenst) ook melding van maken. Uiteraard geldt hierbij wel dat bovenstaande stappen moeten worden gevolgd. Wij zullen in dit soort situaties dan ook geen aangifte doen van je melding.