0 Actuele storingen & meldingen
Voorkom dat je wordt afgesloten of geblokkeerd door een betalingsachterstand. Betaal openstaande facturen zo snel mogelijk via iDeal.
Let op! Vergeet je laatste factuur niet. Als je wél de achterstand, maar niet je laatste factuur betaalt, worden (of blijven) je diensten nog steeds afgesloten.
Is de automatische afschrijving mislukt? Dan sturen wij je na ongeveer 2 dagen een herinnering met de mogelijkheid om via iDEAL te betalen. Binnen 2 uur wordt je betaling verwerkt in ons systeem. Als je bent afgesloten, word je binnen 2 uur ook weer aangesloten.
Belangrijk om te weten:
Wanneer je zelf je openstaande factuur betaalt is het belangrijk dat je naar het juiste rekeningnummer of IBAN overmaakt.
Let op! Zet in de omschrijving je factuurnummer en klantnummer. Deze vind je terug op de factuur. Je betaling wordt binnen 3 werkdagen verwerkt. Als je bent afgesloten komen hier nog 2 werkdagen bij voordat je weer bent aangesloten.
Is de automatische incasso al meerdere keren mislukt, doe dan het volgende:
Biedt bovenstaande geen oplossing? Neem dan contact met ons op. Dan kunnen we samen kijken waar het precies misgaat.
Na ongeveer 2 dagen Na ongeveer 2 dagen sturen we een iDEAL herinnering naar het bij ons bekende 06-nummer en/of e-mailadres.
Ongeveer een week later Heb je na een week nog niet betaald? Dan sturen we een herinneringsbrief naar het bij ons bekende contactadres.
Ongeveer 2 weken later Wanneer je na 2 weken nog niet betaald hebt, dan ontvang je nog een iDEAL herinnering.
Ongeveer 3 weken later Als je na 3 herinneringen nog niet hebt betaald, sluiten we je diensten af. Je krijgt opnieuw een iDEAL herinnering van ons. Wanneer je het gehele openstaande bedrag betaalt, word je binnen 2 uur weer aangesloten. Je krijgt ook te maken met heraansluitkosten van € 28,-.
Ongeveer 4 weken later Wacht niet te lang met betalen. Wanneer de rekening 15 dagen na ontvangst van de brief nog niet voldaan is, wordt het dossier overgedragen aan het incassobureau. Helaas zul je dit dan verder af moeten afhandelen met het incassobureau. Zij brengen € 40,- incassokosten in rekening. We raden je aan om met hen contact op te nemen.
Het factuurbedrag wordt binnen 3 dagen na de verzenddatum van de factuur van je rekening afgeschreven.
Nee, omdat dit een geautomatiseerd proces is, kan het moment niet aangepast worden.
Het duurt eventjes voordat de betaling verwerkt is. Hierdoor zie je het niet meteen in MijnTele2. Mocht je factuur na 5 werkdagen nog steeds open staan, dan kun je een betaalbewijs insturen. Dan kijken wij wat er aan de hand is.
Je factuur ontvang je maandelijks per e-mail. Je kunt al je facturen ook inzien in MijnTele2.
In MijnTele2 kun je zien of je factuur betaald is. Kijk daarvoor bij ‘Overzicht facturen’.
Je ontvangt je factuur rond de 20e van elke maand per e-mail. Rond de 25e van elke maand wordt het bedrag van je rekening afgeschreven, tenzij dat een weekend- of feestdag is.
Heb je per ongeluk teveel betaald? Dan wordt dit bedrag automatisch verrekend met je volgende factuur. Dit zie je niet terug op je factuur, maar wel in het bedrag dat van je rekening wordt afgeschreven.
Nee, je factuur moet altijd in 1 keer betaald worden. Wij bieden geen individuele betalingsregelingen.
Je betaling moet binnen 21 dagen bij Tele2 binnen zijn voordat je daadwerkelijk wordt afgesloten. Betaal je openstaande factuur altijd zo snel mogelijk. Wanneer je pas op het laatste moment betaalt, riskeer je toch afgesloten te worden omdat het soms even kan duren voordat je betaling verwerkt is.
Nee, je factuur moet altijd direct betaald worden. Wij bieden geen individuele betalingsregelingen.