Klantenservice Thuis

Openstaande factuur betalen


Op deze pagina vind je informatie over het betalen van je factuur.
Hoe kan je betalen?

Bij het afsluiten van het contract is Tele2 gemachtigd om je factuur maandelijks automatisch van je rekening af te schrijven.

Acceptmail

Als de automatische afschrijving is mislukt, verzoekt Tele2 je om de betaling zo spoedig mogelijk over te maken. Binnen 1 week na de mislukte incasso stuurt Tele2 je een accept e-mail op het bij ons bekende e-mailadres. In deze accept e-mail staan de betaalgegevens en het openstaande bedrag. Gebruik deze gegevens zodat je betaling alsnog snel en correct verwerkt kan worden. Binnen 24 uur word je betaling verwerkt in ons systeem.

Handmatig overmaken

Let op: wanneer je zelf handmatig je factuur voldoet, zorg dan dat je naar het juiste rekeningnummer overmaakt. Het rekeningnummer voor vaste diensten vind je hier. Zet in de omschrijving je factuurnummer en klantnummer. Je betaling wordt binnen 3 werkdagen verwerkt.

Ben je opzoek naar het rekeningnummer voor mobiele diensten, kijk dan hier.

Veel gestelde vragen:
Wanneer wordt mijn factuur afgeschreven?

Het factuurbedrag wordt binnen drie dagen na de verzenddatum van de factuur van je rekening afgeschreven.

Kan ik het moment van afschrijven wijzigen?

Omdat dit een geautomatiseerd proces is, is het wijzigen van het moment van afschrijving helaas niet mogelijk.

Wanneer ontvang ik mijn factuur?

In je MijnTele2 account kun je zien wanneer je de volgende factuur ontvangt. Hiervoor kijk je bij ‘overzicht facturen’. Je factuur ontvang je altijd omstreeks dezelfde datum. Op je factuur zie je welke datum dit voor jou is. Staat de datum van de voorgaande facturen op de 20e dan ontvang je de volgende facturen ook rond de 20e.

Hoe ontvang ik mijn factuur?

Je factuur ontvang je maandelijks per e-mail. Je kunt de factuur ook inzien in MijnTele2.

Hoe kan ik zien of mijn factuur betaald is?

In je MijnTele2-account kun je zien of je factuur al betaald is. Kijk als je ingelogd bent op de homepage van Mijn Tele2 bij ‘Overzicht facturen’.

Wat is een accept e-mail?

Een accept e-mail ontvang je op het bij Tele2 bekende e-mailadres als het niet is gelukt om het factuurbedrag van je rekening af te schrijven. In de accept e-mail staan alle betaalgegevens en het openstaande bedrag vermeld. Met behulp van de accept e-mail kun je eenvoudig en snel alsnog je factuur via iDEAL voldoen.

Ik heb per ongeluk te veel betaald, wat nu?

Heb je per ongeluk teveel betaald? Dan wordt dit bedrag automatisch verrekend met je volgende factuur. Dit zie je niet terug op je factuur, maar wel in het bedrag dat van je rekening wordt geïncasseerd door Tele2.

Kan ik mijn factuur in termijnen betalen?

Nee je moet je factuur altijd in een keer betalen. Tele2 doet niet aan individuele betalingsregelingen.

Ik kan mijn factuur niet betalen. Mag ik uitstel van betaling?

Nee je moet je factuur altijd meteen betalen. Tele2 doet niet aan individuele betalingsregelingen.