Klantenservice Thuis

Openstaande factuur voor je Thuisabonnement


Voor je Thuisabonnement heb je Tele2 gemachtigd om je maandelijkse factuur van je rekening af te schrijven.
Je wilt natuurlijk dat dit vlekkeloos verloopt. Zorg er voor dat wij jouw juiste rekeningnummer hebben en dat er voldoende saldo op je rekening staat. Je vindt een overzicht van je betaalde en eventueel openstaande facturen in MijnTele2.
Automatische incasso mislukt of gestorneerd

Voorkom dat je wordt afgesloten of geblokkeerd door een betalingsachterstand. Betaal openstaande facturen zo snel mogelijk.

Let op! Vergeet je laatste factuur niet. Als je wél de achterstand, maar niet je laatste factuur betaalt, worden (of blijven) je diensten nog steeds afgesloten.

iDEAL

Is de automatische afschrijving mislukt? Dan sturen wij je na ongeveer 2 dagen een herinnering met de mogelijkheid om via iDEAL te betalen. Binnen 2 uur wordt je betaling verwerkt in ons systeem. Als je bent afgesloten, word je binnen 2 uur ook weer aangesloten.

Belangrijk om te weten:

  • iDEAL is alleen beschikbaar nadat de automatische incasso datum is verstreken en de betaling is mislukt.
  • Zodra je achterstand van betaling naar het incassobureau is gegaan, kun je niet meer via iDEAL je openstaande factuur betalen.
  • We sturen de iDEAL herinnering naar het bij ons bekende 06-nummer en/of e-mailadres. Kloppen deze gegevens niet, pas ze dan aan via MijnTele2.

Zelf overmaken

Wanneer je zelf je openstaande factuur betaalt is het belangrijk dat je naar het juiste rekeningnummer of IBAN overmaakt.

Let op! Zet in de omschrijving je factuurnummer en klantnummer. Deze vind je terug op de factuur. Je betaling wordt binnen 3 werkdagen verwerkt. Als je bent afgesloten komen hier nog 2 werkdagen bij voordat je weer bent aangesloten.

Incasso meerdere malen mislukt

Is de automatische incasso al meerdere keren mislukt, doe dan het volgende:

  • Controleer of we het juiste rekeningnummer van je hebben. Je kunt dit doen via MijnTele2.
  • Controleer of er een blokkade op je rekeningnummer staat en neem zonodig contact op met je bank.

Biedt bovenstaande geen oplossing?
Neem dan contact met ons op. Dan kunnen we samen kijken waar het precies misgaat.

Vervolgstappen indien incasso mislukt

Na ongeveer 2 dagen
Na ongeveer 2 dagen sturen we een iDEAL herinnering naar het bij ons bekende 06-nummer en/of e-mailadres.

Ongeveer een week later
Heb je na een week nog niet betaald? Dan sturen we een herinneringsbrief naar het bij ons bekende contactadres.

Ongeveer 2 weken later
Wanneer je na 2 weken nog niet betaald hebt, dan ontvang je nog een iDEAL herinnering.

Ongeveer 3 weken later
Als je na 3 herinneringen nog niet hebt betaald, sluiten we je diensten af. Je krijgt opnieuw een iDEAL herinnering van ons.
Wanneer je het gehele openstaande bedrag betaalt, word je binnen 2 uur weer aangesloten.
Je krijgt ook te maken met heraansluitkosten van € 28,-.

Ongeveer 4 weken later
Wacht niet te lang met betalen. Wanneer de rekening 15 dagen na ontvangst van de brief nog niet voldaan is, wordt het dossier overgedragen aan het incassobureau. Helaas zul je dit dan verder af moeten afhandelen met het incassobureau. Zij brengen € 40,- incassokosten in rekening. We raden je aan om met hen contact op te nemen.

Veelgestelde vragen
Wanneer wordt mijn factuur afgeschreven?

Het factuurbedrag wordt binnen 3 dagen na de verzenddatum van de factuur van je rekening afgeschreven.

Kan ik het moment van afschrijven aanpassen?

Nee, omdat dit een geautomatiseerd proces is, kan het moment niet aangepast worden.

Ik heb mijn factuur al betaald, maar in MijnTele2 staat de factuur nog open. Wat nu?

Het duurt eventjes voordat de betaling verwerkt is. Hierdoor zie je het niet meteen in MijnTele2. Mocht je factuur na 5 werkdagen nog steeds open staan, dan kun je een betaalbewijs insturen. Dan kijken wij wat er aan de hand is.

Hoe ontvang ik mijn factuur?

Je factuur ontvang je maandelijks per e-mail. Je kunt al je facturen ook inzien in MijnTele2.

Hoe kan ik zien of mijn factuur betaald is?

In MijnTele2 kun je zien of je factuur betaald is. Kijk daarvoor bij ‘Overzicht facturen’.

Wanneer ontvang ik mijn factuur?

In MijnTele2 kun je zien wanneer je de volgende factuur ontvangt. Hiervoor kijk je bij ‘overzicht facturen’. Je factuur ontvang je altijd rond dezelfde datum. Heb jij de vorige factuur op de 20e ontvangen? Dan ontvang je de volgende facturen ook rond de 20e.

Ik heb teveel betaald, wat nu?

Heb je per ongeluk teveel betaald? Dan wordt dit bedrag automatisch verrekend met je volgende factuur. Dit zie je niet terug op je factuur, maar wel in het bedrag dat van je rekening wordt afgeschreven.

Kan ik mijn factuur in termijnen betalen?

Nee, je factuur moet altijd in 1 keer betaald worden. Wij bieden geen individuele betalingsregelingen.

Wanneer word ik afgesloten als ik niet op tijd betaal?

Je betaling moet binnen 21 dagen bij Tele2 binnen zijn voordat je daadwerkelijk wordt afgesloten. Betaal je openstaande factuur altijd zo snel mogelijk. Wanneer je pas op het laatste moment betaalt, riskeer je toch afgesloten te worden omdat het soms even kan duren voordat je betaling verwerkt is.

Ik kan mijn factuur niet betalen. Mag ik uitstel van betaling?

Nee, je factuur moet altijd direct betaald worden. Wij bieden geen individuele betalingsregelingen.

Direct hulp nodig?

Heb je een vraag? Stel hem aan onze virtuele assistent.
Tele2 schrijft een bericht...

Doe het zelf
met mijntele2

Via MijnTele2 heb je inzicht in je abonnement, je facturen en je profielgegevens. Ook kun je via MijnTele2 extra producten bestellen en dingen wijzigen. Regel het gemakkelijk zelf via MijnTele2!
Inloggen MijnTele2