Klantenservice Thuis

Openstaande factuur voor je Thuisabonnement


Voor je Thuisabonnement heb je Tele2 gemachtigd om je maandelijkse factuur van je rekening af te schrijven. Wanneer dit mislukt, heb je een openstaande factuur. Voorkom dit door te zorgen dat wij jouw juiste rekeningnummer hebben en voor genoeg saldo op je rekening. Je vindt een overzicht van je betaalde en eventueel openstaande facturen in MijnTele2.
Automatische incasso mislukt of gestorneerd

Voorkom dat je wordt afgesloten of geblokkeerd door een betalingsachterstand. Betaal openstaande facturen zo snel mogelijk.

Let op! Vergeet je laatste factuur niet. Als je wél de achterstand, maar niet je laatste factuur betaalt, worden onze diensten namelijk nog steeds afgesloten.

iDEAL

Is de automatische afschrijving mislukt? Dan sturen wij je binnen 1 week een herinnering met de mogelijkheid via iDEAL te betalen. We sturen de herinnering per sms en/of naar het bij ons bekende
e-mailadres. Binnen 24 uur wordt je betaling verwerkt in ons systeem. Als je bent afgesloten, word je na de iDEAL betaling binnen 1 werkdag weer automatisch aangesloten.

Belangrijk om te weten:

  • iDEAL is alleen beschikbaar nadat de automatische incasso datum is verstreken en de betaling is mislukt.
  • Zodra je achterstand van betaling naar het incassobureau is gegaan, kun je niet meer via iDEAL je openstaande factuur betalen.

Zelf overmaken

Wanneer je zelf je openstaande factuur betaalt is het belangrijk dat je naar het juiste rekeningnummer of IBAN overmaakt.

Let op! Zet in de omschrijving je factuurnummer en klantnummer. Deze vind je terug op de factuur. Je betaling wordt binnen 3 werkdagen verwerkt.

Incasso meerdere malen mislukt

Is de automatische incasso al meerdere keren mislukt, neem dan contact met ons op. Dan kunnen we samen kijken waar het precies misgaat.

Incassobureau

Wacht niet te lang met betalen. Wanneer de rekening na 28 dagen nog niet voldaan is, wordt het dossier overgedragen aan het incassobureau. Helaas zul je dit dan verder af moeten afhandelen met het incassobureau. We raden je aan om met hen contact op te nemen.

Veelgestelde vragen
Wanneer wordt mijn factuur afgeschreven?

Het factuurbedrag wordt binnen 3 dagen na de verzenddatum van de factuur van je rekening afgeschreven.

Kan ik het moment van afschrijven aanpassen?

Nee, omdat dit een geautomatiseerd proces is, kan het moment niet aangepast worden.

Wanneer ik ontvang ik mijn factuur?

In MijnTele2 kun je zien wanneer je de volgende factuur ontvangt. Hiervoor kijk je bij ‘overzicht facturen’. Je factuur ontvang je altijd rond dezelfde datum. Heb jij de vorige factuur op de 20e ontvangen? Dan ontvang je de volgende facturen ook rond de 20e.

Hoe ontvang ik mijn factuur

Je factuur ontvang je maandelijks per e-mail. Je kunt al je facturen ook inzien in MijnTele2.

Hoe kan ik zien of mijn factuur betaald is?

In MijnTele2 kun je zien of je factuur betaald is. Kijk daarvoor bij ‘Overzicht facturen’.

Ik heb teveel betaald, wat nu?

Heb je per ongeluk teveel betaald? Dan wordt dit bedrag automatisch verrekend met je volgende factuur. Dit zie je niet terug op je factuur, maar wel in het bedrag dat van je rekening wordt afgeschreven.

Kan ik mijn factuur in termijnen betalen?

Nee, je factuur moet altijd in 1 keer betaald worden. Wij bieden geen individuele betalingsregelingen.

Ik kan mijn factuur niet betalen. Mag ik uitstel van betaling?

Nee, je factuur moet altijd direct betaald worden. Wij bieden geen individuele betalingsregelingen.