Inflatiecorrectie op je Tele2 Thuis abonnement

Jaarlijks verandert het prijspeil in Nederland. Dit kan in de vorm van prijsinflatie of prijsdeflatie zijn. Op deze pagina lees je meer over de mogelijke prijscorrectie en wat voor effect dit heeft op jouw abonnement.

De inflatiecorrectie geldt voor alle Tele2 Thuis abonnementen, met uitzondering van abonnementen die zijn afgesloten of verlengd op of na 1 oktober 2023. De prijzen van aanvullende diensten als Slimme wifi en aanvullende TV-pakketten als het Pluspakket en Ziggo Sport Totaal wijzigen niet. Dat geldt ook voor de tarieven voor bellen en het huren van video’s.

 

Wat is inflatiecorrectie?

Elke jaar verandert het prijspeil in Nederland. Dit heeft effect op onze kosten. Mocht dit voorkomen dan zijn we contractueel gerechtigd om de vaste maandkosten van de meeste abonnementen jaarlijks te verhogen. Hiervoor gebruiken wij het inflatiepercentage dat is vastgesteld door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Het verhogen van de kosten als gevolg van de prijsinflatie noemen wij inflatiecorrectie.

In januari 2024 verhogen wij de vaste kosten van een abonnement met 5,7%. Dit percentage is gebaseerd op de jaarmutatie CPI (consumentenprijsindexcijfer) van het CBS over de maand juni van het voorafgaande jaar. Deze wijziging zie je terug vanaf de eerste factuur die je in 2024 krijgt.

Veelgestelde vragen

  • Als de prijzen in Nederland stijgen, dan stijgen ook onze kosten. Daarom passen wij een inflatiecorrectie toe op onze abonnementstarieven.

  • De inflatiecorrectie die Tele2 dit jaar (2024) doorvoert, is door het CBS vastgesteld op 5,7%. Wij volgen - zoals voorgaande jaren - de door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) berekende inflatie (consumentenprijsindex) over de maand juni. Je vaste maandelijkse abonnementstarief gaat met dit percentage omhoog.

  • Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) berekent elke maand de hoogte van de inflatie op consumentenproducten en -diensten. Ze meten de procentuele verandering van de consumentenprijsindex (CPI) ten opzichte van dezelfde periode het jaar daarvoor. Onze aanpassing baseren wij op het specifieke consumentenprijsindexcijfer van het CBS van de maand juni van het voorafgaande jaar. Dit inflatiepercentage was 5,7% in juni 2023.

  • Deze inflatiecorrectie is in lijn met de contractuele afspraken met onze klanten. We informeren klanten vooraf via de factuur van december dat de inflatiecorrectie er aan gaat komen. Alle klanten zien de inflatiecorrectie vervolgens toegepast en uitgelegd worden op de factuur van januari, met een verwijzing naar meer informatie op de website.

  • Ja, inflatiecorrectie is een standaard onderdeel van het contract en is opgenomen in de Algemene Voorwaarden Tele2 Thuis.

  • Wij corrigeren het abonnementstarief elk jaar op 1 januari. Is jouw contract op of na 1 oktober 2023 afgesloten of verlengd? Dan zal het abonnementstarief pas volgend jaar gecorrigeerd worden met het dan geldende inflatiepercentage.

  • De looptijd van een contract dat op of na 1 oktober is afgesloten, is daarvoor nog te kort. Omdat wij in januari de inflatiecorrectie doorvoeren, moeten wij in oktober onze systemen aanpassen. Nieuwe contracten die op of na 1 oktober zijn afgesloten, worden pas in een volgende inflatiecorrectieronde gecorrigeerd met het dan geldende inflatiepercentage.

  • De inflatiecorrectie geldt voor alle Tele2 Thuis abonnementen en voor alle diensten: Internet, TV en Bellen. Uitgezonderd zijn:

    • Abonnementen die zijn afgesloten of verlengd op of na 1 oktober 2023
    • Aanvullende diensten als Slimme wifi
    • Aanvullende TV-pakketten als het Pluspakket en Ziggo Sport Totaal
    • Tarieven voor bellen en het huren van video's
    • Eenmalige kosten

    Op lopende kortingen wordt inflatiecorrectie toegepast, zodat deze hoger worden. Het voordeel blijft dan procentueel gelijk.

  • Het is niet mogelijk om je abonnement vanwege deze inflatiecorrectie –voor het einde van de contracttermijn– op te zeggen. De inflatiecorrectie is onderdeel van je contract en staat vermeld in o.a. de Algemene Voorwaarden van Tele2. Je bent dus hieraan gebonden.

  • Als je een abonnement hebt afgesloten of verlengd op of na 1 oktober 2023, dan geldt deze inflatiecorrectie niet voor jouw abonnement.

Wij helpen je graag

Geen antwoord gevonden op je vraag? Zo kun je contact opnemen met Tele2.

Community

Community

Brandende vraag? Vraag het aan medegebruikers! 24 uur per dag beschikbaar.

Naar de Community
Bellen

Bellen

Openingstijden
ma - vr: 09:00 - 20:00
za: 09:00 - 17:30
zo + feestdagen: gesloten

Bekijk telefoonnummers
Zelf regelen

Zelf regelen

Doe het zelf in MijnTele2. Bestel extra bundels, bekijk je instellingen of wijzig je gegevens.

Naar MijnTele2