Klantenservice Thuis

Contract Internet, Bellen en/of TV doorgeven of overnemen


Superhandig, vanaf nu kun je heel makkelijk het contract voor Internet, TV en/of Bellen dat op jouw adres staat doorgeven of overnemen. Bijvoorbeeld als je gaat verhuizen en je wilt het contract niet meer op jouw naam hebben staan. Of wanneer je huisgenoot vertrekt en jij wilt het contract juist overnemen. Kortom, wat er ook verandert in de woonsituatie op het contractadres, Tele2 regelt de overname snel, simpel en safe. Een contractovername is trouwens ook mogelijk bij een overlijden.
De belangrijkste voorwaarden voor Tele2 Contractovername
TV, Internet en/of Bellen
  • Het contract moet op hetzelfde adres blijven
  • Jullie zijn allebei ouder dan 18 jaar
  • De overname kan alleen op hetzelfde adres gebeuren
  • Wij voeren de reguliere checks uit die bij iedere nieuwe klant wettelijk verplicht zijn
  • Als doorgever moet je aan deze voorwaarden voldoen:
    •  je mag maar een contract laten overnemen
    •  je mag geen betalingsachterstand van meer dan 2 maanden hebben
    •  je mag geen lopende aanvraag voor een nieuw abonnement hebben
  • Als overnemer moet je aan deze voorwaarden voldoen:
    •  je mag niet eerder klant zijn geweest met achterstallige betalingen of andere problemen

Bekijk al onze voorwaarden voor Contractovername.

Wil je een contract doorgeven of een contract overnemen? Vul dan hieronder het aanvraagformulier in.

Aanvraagformulier Contractovername Thuis

Veelgestelde vragen:
Wanneer kan ik een contract op een andere naam overzetten?

Het is bij verschillende situaties mogelijk om het contract op naam van iemand anders te zetten. Dat kan bijvoorbeeld als je gaat verhuizen, wanneer je 18 jaar bent geworden of als je huisgenoot weggaat. Bekijk alle voorwaarden waaraan je moet voldoen.

Moet ik betalen om mijn contract over te zetten?

Nee, je kunt zonder extra kosten je contract op naam van iemand anders zetten.

Hoe kan ik mijn contract overzetten?

Vul het aanvraagformulier in om je verzoek in te dienen. Na een check vanuit Tele2 laten we je weten of we het verzoek kunnen accepteren. We houden jou en de nieuwe contracteigenaar hiervan per e-mail op de hoogte.

Wie betaalt vanaf wanneer?

Als de aanvraag is geaccepteerd, zetten we het contract per de eerste van de eerstvolgende maand over. Dat is dan ook het moment dat de nieuwe contracteigenaar via een automatische incasso voor het abonnement gaat betalen. We informeren je hier ook nog over via de e-mail.

Hoe lang duurt het om mijn contract over te zetten?

Na het indienen van je aanvraag hebben wij rond de 5 werkdagen nodig om het contract over te zetten. Het nieuwe contract gaat altijd in op de eerste van de eerstvolgende maand.