Klantenservice Thuis

Contract Internet, Bellen en/of TV doorgeven of overnemen


Je kunt heel makkelijk het contract voor Internet, TV en/of Bellen dat op jouw adres staat doorgeven of overnemen. Bijvoorbeeld als je gaat verhuizen en je wilt het contract niet meer op jouw naam hebben staan. Of wanneer je huisgenoot vertrekt en jij wilt het contract juist overnemen. Kortom, wat er ook verandert in de woonsituatie op het contractadres, Tele2 regelt de overname snel, simpel en safe.
Contract overnemen/opzeggen bij overlijden

Een contractovername is ook mogelijk bij een overlijden.
Wil je liever het contract opzeggen bij een overlijden? Klik dan op hier.

De belangrijkste voorwaarden voor Tele2 Contractovername
TV, Internet en/of Bellen
  • Het contract moet op hetzelfde adres blijven
  • Jullie zijn allebei ouder dan 18 jaar
  • De overname kan alleen op hetzelfde adres gebeuren
  • Wij voeren de reguliere checks uit die bij iedere nieuwe klant wettelijk verplicht zijn
  • Als doorgever moet je aan deze voorwaarden voldoen:
    •  je mag maar een contract laten overnemen
    •  je mag geen betalingsachterstand van meer dan 2 maanden hebben
    •  je mag geen lopende aanvraag voor een nieuw abonnement hebben
  • Als overnemer moet je aan deze voorwaarden voldoen:
    •  je mag niet eerder klant zijn geweest met achterstallige betalingen of andere problemen

Bekijk al onze voorwaarden voor Contractovername.

Formulier

Vul het formulier hieronder in om de contractovername door te geven.

1. Het contract
* Verplicht

Datum van overzetten contract

2. Huidige contractant
* Verplicht

Aanhef

Geboortedatum

Mocht de huidige contractant zijn overleden, stuur dan een kopie van de overlijdensakte of rouwkaart mee.

3. Nieuwe contractant
* Verplicht

Aanhef

Geboortedatum

Upload hier een kopie van je bankpas.

4. Laatste checks huidige contractant
* Verplicht

Voorwaarden huidige contractant (je dient met alle voorwaarden akkoord te gaan) *

Bekijk hier de voorwaarden voor een contractovername

5. Laatste checks nieuwe contractant
* Verplicht

Voorwaarden nieuwe contractant (je dient met alle voorwaarden akkoord te gaan) *

Extra voor nieuwe contractant (optioneel)

Ben je jonger dan 16? Zorg er dan voor dat je toestemming hebt van een ouder of voogd om je gegevens met ons te delen.

Veelgestelde vragen:
Wanneer kan ik een contract op een andere naam overzetten?

Het is bij verschillende situaties mogelijk om het contract op naam van iemand anders te zetten. Dat kan bijvoorbeeld als je gaat verhuizen, wanneer je 18 jaar bent geworden of als je huisgenoot weggaat. Bekijk alle voorwaarden waaraan je moet voldoen.

Moet ik betalen om mijn contract over te zetten?

Nee, je kunt zonder extra kosten je contract op naam van iemand anders zetten.

Hoe kan ik mijn contract overzetten?

Vul het aanvraagformulier in om je verzoek in te dienen. Na een check vanuit Tele2 laten we je weten of we het verzoek kunnen accepteren. We houden jou en de nieuwe contracteigenaar hiervan per e-mail op de hoogte.

Wie betaalt vanaf wanneer?

Als de aanvraag is geaccepteerd, zetten we het contract per de eerste van de eerstvolgende maand over. Dat is dan ook het moment dat de nieuwe contracteigenaar via een automatische incasso voor het abonnement gaat betalen. We informeren je hier ook nog over via de e-mail.

Hoe lang duurt het om mijn contract over te zetten?

Na het indienen van je aanvraag hebben wij rond de 5 werkdagen nodig om het contract over te zetten. Het nieuwe contract gaat altijd in op de eerste van de eerstvolgende maand.

Direct hulp nodig?

Heb je een vraag? Stel hem aan onze virtuele assistent.
Tele2 schrijft een bericht...

Doe het zelf
met mijntele2

Via MijnTele2 heb je inzicht in je abonnement, je facturen en je profielgegevens. Ook kun je via MijnTele2 extra producten bestellen en dingen wijzigen. Regel het gemakkelijk zelf via MijnTele2!
Inloggen MijnTele2