Klantenservice privacy

Je privacy rechten


Je hebt als klant van Tele2 bepaalde wettelijke rechten als het gaat om de verwerking van je persoonsgegevens. Op deze pagina leggen we uit hoe je deze rechten kunt uitoefenen. Lees meer over Tele2 en privacy.
Recht op inzage in je persoonsgegevens

Je kunt als klant snel, gemakkelijk en altijd een overzicht van je persoonsgegevens, die bij Tele2 bekend zijn, vinden op MijnTele2.nl of in de MijnTele2 app.

Kom je er zelf niet uit en wil je daarom je persoonsgegevens van ons ontvangen? Vul dan het aanvraagformulier direct hieronder in. We streven ernaar je verzoek binnen 1 maand te verwerken. We sturen het overzicht van je gegevens naar het e-mailadres dat bij ons bekend is.

Aanvraagformulier persoongegevens inzien
Recht op verbetering van je persoonsgegevens

Je hebt als klant het recht om je gegevens aan te (laten) passen wanneer deze onjuist zijn. De volgende gegevens kun je zelf snel, gemakkelijk en altijd aanpassen via MijnTele2.nl of in de MijnTele2 app:

  • Adres
  • E-mailadres
  • Wachtwoord

Wil je andere gegevens (laten) aanpassen? Neem dan contact met ons op. Of vul het aanvraagformulier direct hieronder in. We streven ernaar je verzoek binnen 1 maand te verwerken.

Wil je het contract overzetten op een andere naam? Dat kan! We hebben hier voor een mobiel abonnement en een vast abonnement speciale webformulieren voor. Onderstaand formulier is hier niet voor geschikt.

Let op: Een IBAN of rekeningnummer kan pas aangepast worden nadat je 2 facturen betaald hebt.

Aanvraagformulier persoonsgegevens aanpassen
Recht op overdracht van je persoonsgegevens

Nummerbehoud
Je kunt je vaste of mobiele telefoonnummer, na beëindiging van je contract, meenemen naar je nieuwe provider. Je hoeft hiervoor alleen je telefoonnummer aan je nieuwe provider door te geven en hen te laten weten dat jij je telefoonnummer wilt behouden.

Verbruiksgegevens
Via MijnTele2.nl of in de MijnTele2 app kun je het volgende opslaan:

  • Informatie over het aantal door jou gebelde minuten
  • De hoeveelheid door jou verbruikte internetdata

Deze opgeslagen informatie kun je daarna delen.

Recht om bezwaar te maken tegen gebruik van je persoonsgegevens voor marketing doeleinden van Tele2

Je kunt bezwaar maken tegen het ontvangen van commerciële aanbiedingen van Tele2. Heb je een Mobiel abonnement? Via MijnTele2.nl of in de MijnTele2 app kan jij:

  • Je uitschrijven voor het ontvangen van direct marketing acties vanuit Tele2
  • De toestemming die je hebt gegeven voor het analyseren van verbruiksgegevens beheren

Je kunt je ook uitschrijven via het e-mailadres dat onderaan een commerciële aanbieding van Tele2 staat.

Tele2 Thuisabonnement 
Heb je Internet/Bellen/TV van Tele2? Schrijf je dan uit via het e-mail adres dat onderaan een commerciële aanbieding van Tele2 staat. Bij TV kun je via de instellingen van je settop box of via de Online TV app de toestemming voor de analyse van jouw verbruiksgegevens intrekken.

Recht op verwijdering van je persoonsgegevens

Je hebt recht op verwijdering van je persoonsgegevens wanneer het voor Tele2 niet langer nodig is om deze te bewaren. Het kan nodig zijn om je gegevens te bewaren:

  • Om jou onze producten en diensten te kunnen leveren
  • Om aan te tonen dat je een overeenkomst met ons hebt gesloten
  • Omdat dit vereist is in verband met wettelijke verplichtingen

We hanteren voor het opslaan van je gegevens de maximale bewaartermijnen. Wil jij je gegevens laten verwijderen? Vul dan het aanvraagformulier direct hieronder in. We zullen je verzoek dan beoordelen en contact met je opnemen. We streven ernaar om je verzoek binnen 1 maand te verwerken.

Aanvraagformulier persoonsgegevens verwijderen

Direct hulp nodig?

Heb je een vraag? Stel hem aan onze virtuele assistent.
Tele2 schrijft een bericht...

Doe het zelf
met mijntele2

Via MijnTele2 heb je inzicht in je abonnement, je facturen en je profielgegevens. Ook kun je via MijnTele2 extra producten bestellen en dingen wijzigen. Regel het gemakkelijk zelf via MijnTele2!
Inloggen MijnTele2