Blokkeren

Nummers, diensten en gesprekken blokkeren

Wil je een servicenummer bellen, je abonneren op een mobiele dienst of bellen en internetten in het buitenland? Dit kan voor onvoorziene kosten zorgen. Check hier hoe je dit voorkomt en hoe je bepaalde nummers en diensten blokkeert.

Terug

Sms-diensten of mobiele diensten

Je kunt specifieke sms-diensten of mobiele diensten stopzetten via www.payinfo.nl. Payinfo is een samenwerking tussen alle mobiele providers, de verkopende partijen en de Stichting Gedragscodes Mobiele Diensten. Je hoeft hier geen account voor aan te maken.

  • Ga naar www.payinfo.nl
  • Klik op 'Inzien & opzeggen'
  • Geef je mobiele nummer op
  • Vul de code in die je via sms krijgt
  • Je ziet nu alle abonnementen en betalingen van de afgelopen 3 maanden
  • Selecteer de dienst die je wilt opzeggen

Wil je in de toekomst voorkomen dat je gaat betalen voor een sms-dienst of mobiele dienst? Zet dan in MijnTele2 de functie 'betalen van sms-diensten of mobiele diensten (FTMSC)' uit. De blokkade geldt ook voor bestaande abonnementen. Heb je een 097-nummer? Neem dan contact met ons op.

Terug

Sms-spam afmelden

Sms-spamberichten zijn berichten die je ongevraagd krijgt en waar je niets voor hoeft te betalen. Tele2 is erin geslaagd het grootste deel van de sms-spam te beëindigen. Krijg je toch nog sms-spamberichten? Kijk dan op de website Spamklacht van de Autoriteit Consument & Markt.

Terug

Aankopen bij derde partijen

Bij Tele2 kun je via je factuur betalen voor diensten van derde partijen zoals de Google Play Store. Vind je dit handig of wil je dat juist niet? In MijnTele2 kun je een blokkade instellen of opheffen. Dit geldt ook voor bestaande abonnementen die via de Google Play Store lopen.

Terug

Telefoonnummers

Je kan zelf bepalen welke (090x)-nummers wel of niet gebeld mogen worden. Wil je bijvoorbeeld niet naar 0906- en 0909-nummers kunnen bellen, maar wél naar 0900-nummers? Dan kun je dat zelf instellen. Tele2 kan geen gewone telefoonnummers blokkeren zodat ze jou niet meer kunnen bellen, maar je kunt dit vaak wel zelf instellen in je smartphone of via een app. 

Terug

Sms, bellen of internetten in het buitenland

In MijnTele2 kun je eenvoudig zelf blokkades instellen. Bijvoorbeeld voor sms, of bellen en internet in het buitenland.

Terug

Nummerherkenning aan- of uitzetten

Nummerherkenning kun je via een verkorte code zelf aan- of uitzetten. Wil je dat je telefoonnummer niet zichtbaar is als je iemand belt? Gebruik dan deze code: *31# Heb je bovenstaande ingesteld en wil je dat je nummer wel weer zichtbaar is? Gebruik dan deze code: #31.

Het kan ook via MijnTele2. Ga naar ‘Je producten’ en kies voor ‘Productinstellingen’. Vervolgens kun je bij Doorschakelen klikken op ‘Aanpassen’ en selecteren wat je wilt wijzigen. Klik vervolgens op ‘Opslaan’ om je wijziging te bewaren. Let op: dit kan alleen via de website van MijnTele2 en niet via de app.

Terug

Overlast buitenlandse nummers (Wangirifraude)

Word je gebeld door een onbekend buitenlands nummer? Kijk dan op onze community. Hier hebben we een speciaal topic geopend met uitleg wat je tegen dit type overlast kunt doen.

Terug

Telefonische overlast

Het is hartstikke vervelend als je telefonische overlast ervaart. Gelukkig zijn er een paar dingen die je kunt ondernemen om dit tegen te gaan. Krijg je verkooptelefoontjes omdat je eerder toestemming gaf? Geef tijdens het gesprek aan dat je niet meer gebeld wilt worden. Dit heet: recht van verzet. De verkoper moet het gesprek stoppen en mag je niet meer bellen. Belt een bedrijf je, terwijl dit niet mag? Meld dit ongewenste telefoontje bij Consuwijzer, een onderdeel van de Autoriteit Consument en Markt (ACM). De ACM kan een onderzoek instellen. 

Helpt dit niet en word je ongewenst gebeld door een persoon, dan kun je de overlast bij ons melden. Vul het onderzoeksformulier in, dan gaan we kijken of we de overlast voor je kunnen onderzoeken.

Veelgestelde vragen

  • Via PayInfo kun je specifieke sms-diensten stopzetten. In één keer alle sms-diensten stopzetten? Dat kan door in MijnTele2 de functie 'betalen van sms-diensten of mobiele diensten (FTMSC)' uit te zetten. Hiermee zorg je er ook meteen voor dat je in de toekomst nog kosten maakt.

  • Nee, de kosten hiervoor verrekenen we altijd in je factuur. Je kunt deze niet los betalen.

  • Nee, maar je moet deze nummers nooit terugbellen. Het lijkt dan alsof de telefoon blijft overgaan terwijl er in werkelijkheid een bandje wordt afgespeeld. Je betaalt dan veel geld omdat het gesprek al aan de gang is. Dat onbekende buitenlandse nummers je telkens bellen is vooral heel irritant, maar het betekent gelukkig dus niet automatisch dat je bent opgelicht. Meer weten over wat je tegen dit type overlast kunt doen? Check dan dit speciale topic op onze community.

  • Heb je een vraag of een klacht over betaalde diensten? Onze klantenservice staat altijd voor je klaar.

  • Dit zijn nummers die beginnen met 090, zoals 0909, 0900 of 0906.

  • Een nieuw mobiel nummer vraag je heel eenvoudig zelf aan via MijnTele2 of de Tele2 app. Even wat handige informatie op een rij:

    • De kosten voor het wijzigen van je mobiele nummer bedragen € 10,-.

    • Deze kosten worden in rekening gebracht op de eerstvolgende factuur na de wijziging.

    • Heb je een Tele2 abonnement van vóór 19 april 2021? Dan is het wijzigen van je nummer gratis.

    • Voicemailberichten van het oude nummer komen te vervallen.

    • Facturen van het oude nummer zijn niet meer te zien via MijnTele2.

    • Je behoudt je eigen simkaart.

    Wil je je nummer wijzigen omdat je telefonisch wordt lastiggevallen? Vul dan ook altijd het online onderzoeksformulier in.
    Kom je er niet uit? Neem dan contact op met onze klantenservice.

  • Je kunt ervoor kiezen om je telefoonnummer juist wel of juist niet te vermelden in de telefoongids.Ga voor beide gevallen naar mijnnummervermelding.nl

    Hier wordt stap voor stap uitgelegd hoe je je kunt aanmelden of juist kunt afmelden voor de nummervermelding in de telefoongids. Je kunt hier niet je adres of telefoonnummer aan laten passen.

Zelf regelen

Zelf regelen

Doe het zelf in MijnTele2. Bestel extra bundels, bekijk je instellingen of wijzig je gegevens.

Naar MijnTele2
Community

Community

Brandende vraag? Vraag het aan medegebruikers! 24 uur per dag beschikbaar.

Naar de Community
Bellen

Bellen

ma - vr: 09:00 - 20:00
za: 09:00 - 17:30 (feestdagen: gesloten)

Bekijk telefoonnummers

Wij helpen je graag

Geen antwoord gevonden op je vraag? Zo kun je contact opnemen met Tele2.

Community

Community

Brandende vraag? Vraag het aan medegebruikers! 24 uur per dag beschikbaar.

Naar de Community
Bellen

Bellen

Openingstijden
ma - vr: 09:00 - 20:00
za: 09:00 - 17:30
zo + feestdagen: gesloten

Bekijk telefoonnummers
Zelf regelen

Zelf regelen

Doe het zelf in MijnTele2. Bestel extra bundels, bekijk je instellingen of wijzig je gegevens.

Naar MijnTele2