Klantenservice Mobiel

Sms-diensten afmelden of blokkeren


Sms-diensten kunnen voor kosten buiten de bundel zorgen. We informeren je graag hoe je deze diensten kunt blokkeren.
Hoe kun je sms-diensten afmelden/blokkeren?

Sms-diensten (premium diensten) zijn betaalde diensten die je op je telefoon ontvangt. Voorbeelden zijn sms’jes met ringtones, file-informatie of nieuws. Ook de stem op je favoriete kandidaat in een tv-programma is een betaalde sms-dienst. Lees meer over sms-diensten op de website van Consuwijzer.

Bezoek de Payinfo website

Één sms-dienst afmelden:

Ben je geabonneerd op een betaalde sms-dienst en wil je deze dienst stoppen? Ga dan naar Payinfo.
Hier kun je:

  • Bekijken op welke sms-diensten je geabonneerd bent
  • Lopende diensten stopzetten
  • Een overzicht bekijken van je betalingen voor sms-diensten.

Alle sms-diensten blokkeren

Wil je alle sms-diensten blokkeren? Stel dan een blokkade in via de website Payinfo. Het instellen van de blokkade is gratis en wordt binnen 1 dag verwerkt.

Let op! Door deze blokkade kun je geen gebruik meer maken van sms-diensten. Je kunt dus bijvoorbeeld niet meer stemmen op je favoriete kandidaat in een tv-programma. Je kunt de blokkade natuurlijk wel weer verwijderen.

Wil je voorkomen dat je de blokkade zelf gemakkelijk kunt verwijderen? Stel dan via de website Payinfo een deblokkadeslot in. Zo kan de blokkade alleen verwijderd worden door contact op te nemen met onze klantenservice.

Overzicht in MijnTele2

In de MijnTele2 web omgeving kun je een overzicht zien van blokkades die bij jou staan ingesteld. Dit kun je bekijken door via de tab ‘Je Producten’ naar ‘Productinstellingen’ te gaan. Hier zie je onder andere of er een blokkade is voor 090x-nummers, bellen vanuit en naar het buitenland en of Premium SMS geblokkeerd is of niet.

Wanneer je ziet dat deze niet geblokkeerd is en je dat wel graag zou willen, kun je dat heel gemakkelijk regelen. De eerste manier is via de Virtuele Assistent. Geef aan dat je een blokkade wilt aanpassen. Je wordt vervolgens doorgeschakeld naar een medewerker van de live chat die jouw wijziging direct doorvoert. De tweede optie is bellen naar de klantenservice.

Sms-spam afmelden

Sms-spamberichten zijn berichten die je ongevraagd ontvangt en waar je niets voor hoeft te betalen. Tele2 is erin geslaagd het grootste deel van de sms-spam te beëindigen. Ontvang je toch nog sms-spamberichten? Kijk dan op de website Spamklacht van de Autoriteit Consument & Markt. Hier vind je meer informatie over afmelden.

Mobiele internet diensten

Mobiele internet diensten zijn net even iets anders dan sms-diensten. Bij een mobiele internet dienst krijg je toegang tot een bepaalde website waar je vervolgens zelf bepaalde informatie kunt downloaden of bekijken. Bij een sms-dienst krijg je de informatie direct via een SMS te zien. Een mobiele internet dienst is bijvoorbeeld een abonnement met de mogelijkheid om bepaalde video’s  en live televisie te kijken

De kosten voor deze dienst vind je terug op je factuur van je mobiele telefoon. Via de website van Payinfo zie je of en voor welke diensten je geabonneerd bent. Je kunt je hier ook direct voor afmelden.