We gaan samen verder

met T-Mobile

blueheart

Wat gaat er gebeuren?

Vanaf januari 2019 vormen we samen met T-Mobile één bedrijf. We bundelen onze krachten op het gebied van netwerken, kennis en expertise. Zodat we jou als klant nog meer kunnen bieden. En de afspraken die we met jou hebben gemaakt, komen we natuurlijk gewoon na!

Veelgestelde vragen

Mijn abonnement
Blijft het merk Tele2 bestaan?

Jazeker. Het merk Tele2 blijft in Nederland gewoon bestaan en is met ingang van 7 januari 2020 een handelsnaam van T-Mobile.

Zakelijke klanten lezen hier wat de fusie voor hen betekent.

Op dit moment betaal ik 25 euro voor Unlimited Data. Blijft dit zo?

Er gebeurt niets met je bestaande contract. Beloftes en gemaakte afspraken komen we na.

Mag ik mijn contract opzeggen?

Nee, de fusie is geen reden om je abonnement binnen de looptijd te beëindigen. Als je een looptijd van 12 of 24 maanden met ons hebt afgesproken, blijft dat zo. Daarna kun je natuurlijk verlengen bij Tele2. Of een abonnement afsluiten bij T-Mobile. Maandelijks opzegbare abonnementen blijven gewoon maandelijks opzegbaar.

Ik mag verlengen! Kan dat nu ook bij T-Mobile?

Zodra je contract is verlopen, kun je overstappen van Tele2 naar T-Mobile, en andersom. Dan mag je natuurlijk kiezen wat je wil.

Wordt mijn mobiel of internet abonnement overgezet naar T-Mobile?

Nee hoor. Met je bestaande contract gebeurt niks.

Op mijn factuur van Tele2 zie ik T-Mobile onderaan staan. Waarom is dat?

Tele2 is in januari 2019 onderdeel van T-Mobile geworden. Het merk Tele2 blijft bestaan, maar op de achtergrond werken we wel samen. Zo incasseert T-Mobile Netherlands BV vanaf 7 januari 2020 voor Tele2. En daarom staat T-Mobile ook vermeld op je factuur.

Als je je bankrekening checkt zie je bij onze afschrijving wel gewoon Tele2 staan. En ook het bankrekeningnummer waarvan wij maandelijks je factuur incasseren en waarop jij je factuur kan voldoen, blijft ongewijzigd.

Verandert er iets aan de manier waarop ik contact op kan nemen met Tele2?

Nee. Je kunt nog steeds gewoon terecht bij onze Tele2 klantenservice.

Het nieuwe netwerk
Kan ik als Tele2 klant nu gebruikmaken van het 4G-netwerk van T-Mobile?

In het begin maak je als klant van Tele2 nog geen gebruik van het sterke 4G-netwerk van T-Mobile. In de toekomst gebeurt dat wel.

Hoe worden de mobiele netwerken van T-Mobile en Tele2 samengevoegd?

Als Tele2 klant maak je op termijn gebruik van het best geteste netwerk van T-Mobile. Het samenvoegen gebeurt in een aantal stappen.

Mijn gegevens
Wat gebeurt er met mijn e-mailadres bij Tele2?

Je e-mailadres blijft hetzelfde. Als dit in de toekomst verandert, dan laten we dat op tijd weten.

Wat gebeurt er met mijn persoonlijke gegevens na de fusie?

T-Mobile Nederland voert de merken Tele2, T-Mobile en Ben. De afdelingen van deze organisaties zijn samengevoegd. Dit betekent dat je gegevens en je privacy instellingen sindsdien officieel worden beheerd door T-Mobile Nederland. Hierbij houden we ons aan de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming).

Juridische fusie
Wat is een juridische fusie?

Een juridische fusie is de samenvoeging van twee bedrijven tot één bedrijf. Bij een juridische fusie gaan alle rechten en verplichtingen van de verdwijnende BV automatisch over naar de nieuwe BV die vervolgens alles ongewijzigd voortzet. Dit wordt door een notaris vastgelegd. Met onze juridische fusie op 7 januari 2020 heb je voortaan een contract met T-Mobile Netherlands BV. Waar bijvoorbeeld in je algemene voorwaarden Tele2 Nederland BV staat, mag je daar nu T-Mobile Netherlands BV lezen.

Wat verandert er aan de BV’s van Tele2 en T-Mobile?

Vanaf 7 januari 2020 worden T-Mobile Netherlands BV en Tele2 Nederland BV juridisch samengevoegd tot één bedrijf. We gaan verder onder de naam T-Mobile Netherlands BV. Tele2 wordt een handelsnaam van T-Mobile Netherlands BV.

Ook worden op 7 januari 2020 T-Mobile Netherlands Finance BV en Tele2 Finance BV samengevoegd.

Alle rechten en verplichtingen van de verdwijnende BV gaan automatisch over naar de nieuwe BV, waarin alles vervolgens ongewijzigd wordt voortgezet.

Waarom worden de BV’s samengevoegd?

Op 2 januari 2019 is Tele2 onderdeel van T-Mobile geworden. Sindsdien zijn we hard bezig om onze bedrijven, netwerken en systemen te integreren. Een volgende stap in de integratie van T-Mobile en Tele2 is een versimpeling van onze juridische structuur.

Ik heb een abonnement met telefoon, en dus een kredietovereenkomst met Tele2 Finance BV. Wat gebeurt daarmee?

Op 7 januari 2020 worden T-Mobile Netherlands Finance BV en Tele2 Finance BV samengevoegd. Jouw kredietovereenkomst wordt ongewijzigd voortgezet door T-Mobile Netherlands Finance BV. Er verandert verder niets en je maandelijkse aflossing van je krediet blijft op dezelfde manier plaatsvinden.

Ik heb een contract met Tele2 Finance BV, wat gebeurt daar mee?

Als je een abonnement met telefoon hebt bij ons, heb je ook een kredietovereenkomst met Tele2. Om precies te zijn met Tele2 Finance BV. Ook Tele2 Finance BV en T-Mobile Netherlands Finance BV worden op 7 januari 2020 samengevoegd. Omdat dat gebeurt, zie je voortaan onderaan je Tele2 factuur ook T-Mobile staan.

Verder verandert er voor jou op 7 januari 2020 niks. Je kredietovereenkomst wordt namelijk ongewijzigd voortgezet door T-Mobile Netherlands Finance BV. De aflossing voor je telefoon en de afschrijving van je abonnement, gaan gewoon door. Op dezelfde manier als daarvoor.

Verandert er iets aan de aflossing van de lening voor mijn telefoon?

Nee. De maandelijkse aflossing van je krediet voor je telefoon blijft gewoon doorgaan. Net als de afschrijving van je abonnement. Dit blijft zoals je gewend bent.

Wat betekent de wijziging in de BV’s voor mij?

Voor jou als Tele2 klant heeft de samenvoeging geen directe gevolgen. Je contract voor internet, tv, bellen, sms’en, data en alle bijbehorende afspraken blijven ongewijzigd van kracht en worden voortgezet door T-Mobile Netherlands BV. En waar bijvoorbeeld in je algemene voorwaarden Tele2 Nederland BV staat, daar mag je nu T-Mobile Netherlands BV lezen. Je ziet na 7 januari 2020 onderaan je Tele2 factuur ook T-Mobile staan. Aan de manier waarop je betaalt, verandert niks.

Kan ik mijn contract opzeggen vanwege de wijziging in BV’s?

Nee, deze wijziging is een zogenaamde neutrale wijziging en vormt geen geldige reden om je contract vroegtijdig en kosteloos op te mogen zeggen.