Alles over Webmail

Op deze pagina vind je meer informatie over het gebruik van Tele2 webmail. Daarnaast vind je alles wat je moet weten over Zonnet en Versatel webmail.

Wat is webmail?

Wanneer je een abonnement bij ons afsluit, krijg je altijd 1 e-mailadres toegewezen. Je logt in op de webmail met je MijnTele2 inloggegevens. Als je al langer een abonnement bij ons hebt, kan het zijn dat je een Zonnet of een Versatel e-mailadres hebt. Deze werken hetzelfde als een Tele2 e-mailadres.

Veelgestelde vragen Tele2 Webmail Vind hier alle antwoorden over Tele2 Webmail

 

  • Ga naar https://www.tele2.nl/webmail/ en selecteer met welk e-mailadres je wil inloggen om verder te gaan.

  • Kun je niet inloggen in MijnTele2? Probeer dan je wachtwoord resetten of je cookies te verwijderen. Let bij het resetten van het wachtwoord goed op dat je alle zes stappen van het reset proces volledig doorloopt. Het tijdelijke wachtwoord heeft een geldigheid van 24 uur en is alleen bruikbaar bij stap vier van zes van het reset proces. Werkt dit ook niet? Neem dan contact met ons op.

  • Als je een nieuwe e-mail wilt schrijven, klik je linksboven op het gesloten envelopje “Opstellen”. Door hierop te klikken, maak je een nieuwe e-mail aan. Je komt in een nieuw scherm terecht. In het vak “Ontvanger” vul je het e-mailadres in van degene naar wie je de e-mail wilt versturen. In het vak daaronder kun je je mail typen.

    Wil je een bestand of foto toevoegen? Klik dan rechts van je bericht op “Bijlage toevoegen” of je sleept het bestand naar de pijl rechts onderin. Selecteer een bestand en klik op “Toevoegen”. Het bestand is nu toegevoegd aan je e-mail.

  • Je kunt een e-mail openen door de mail te selecteren. Als je twee keer klikt op de mail, dan opent de mail in een nieuw scherm.

  • Open de mail die je wilt beantwoorden. Klik links bovenin op het icoontje met een poppetje om alleen de afzender te antwoorden. Klik op het icoontje met meerdere personen om iedereen te beantwoorden.

  • Open de mail die je wilt doorsturen. Klik op het envelopje met een pijl ernaast om je bericht door te sturen.

  • Het is voor @Tele2 adressen niet mogelijk om een doorstuuradres in te stellen. Voor zonnet of Versatel accounts ga je naar Mijn Tele2 en kies je onder "Profielgegevens" voor "Doorstuuradres wijzigen". Wil je het doorstuuradres verwijderen, laat dan het invoerveld leeg en klik op "Wijzigingen opslaan".

  • Ja dat kan, als je een printer hebt. In de werkbalk bovenin het menu staat een icoontje van 3 stippen “meer”. Kies in dat menu voor “Dit bericht afdrukken”. Hier staan ook de opties Opslaan, Als nieuw bewerken, Toon bron, Verplaats naar…, Kopiëren naar en open in een nieuw venster.

  • Je kunt een e-mail verwijderen door het bericht te selecteren en op het prullenbakje te klikken.

     

  • Per ongeluk een e-mail verwijderd? Geen paniek! Mails kun je eenvoudig terughalen door in het linker menu naar de map “Prullenbak” te gaan. Hier staan de verwijderde mails. Door een bericht te selecteren en bovenin de werkbalk te klikken op de drie stippen naast het potlood kun je kiezen voor de optie “Verplaatsen naar…” Je kiest dan zelf naar welke map je het bericht wilt verplaatsen. Je kunt ook naar de map Prullenbak gaan, een mail selecteren en slepen naar een andere map.

  • Ga naar de map "Prullenbak", klik onderaan je berichten op Selecteer en kies voor Allemaal. Zo selecteer je alle berichten in je Trash map. Door bovenin het scherm op de prullenbak te klikken, verwijder je de berichten.

  • Ga naar je Postvak In, klik onderin de menubalk naast de drie horizontale streepjes en selecteer “Ongelezen”. In dit menu kun je ook aangeven of je Gelezen, Gemarkeerde of Niet-gemarkeerde mails wilt zien.

  • In de werkbalk boven in ga je via de knop “Adresboek” eenvoudig naar je contactpersonen. Met de plusknop links onderin voeg je nieuwe contacten toe.

  • In de bovenste menubalk klik je op de knop “Instellingen”. Je komt dan bij de instellingen van je Webmail. Hier kun je kiezen uit Profiel, Mailboxweergave, Berichtenweergave, Berichten opstellen, Adresboek, Speciale mappen en Serverinstellingen.

  • In de bovenste menubalk klik je op de knop “Instellingen”. Vervolgens klik je in het linker menu op “Identiteiten”, klik op je e-mailadres en stel je ondertekening in.

  • Je kunt je e-mails op volgorde van datum selecteren door op “Datum” te klikken. De e-mails worden dan van oud naar nieuw of andersom weergegeven.

  • Controleer of de verzender een melding krijgt waarin wordt aangegeven dat de e-mail niet kan worden afgeleverd. Krijgt de verzender bijvoorbeeld de melding zoals je hier ziet, dan wordt het verkeerde e-mailadres gebruikt. Mogelijk gebruikt de verzender een verkeerd e-mailadres.

    Quota exceeded
    Jouw webmail is vol en daardoor kun je geen mails ontvangen. Lees hier hoe je mails kunt verwijderen.

    Message rejected
    De mails die naar jou verstuurd worden, worden door onze mailserver afgewezen op basis van inhoud. Waarschijnlijk vanwege spamgevaar.

    Delivery status notification failure
    Het meegestuurde bestand is te groot. Onze mailboxen bevatten 30MB aan ruimte. Verwijder een aantal mails. Is het bestand groter dan 30MB? Dan moet de verzender hier rekening mee houden.

  • Controleer aan de hand van het percentage linksonder in beeld hoe vol de inbox is. Staat hier een percentage hoger dan 80%? Verwijder dan een aantal mails. Daarna kun je weer e-mails ontvangen. Doe dit ook wanneer het percentage 0% is en er wel e-mails in de inbox staan.

  • Via "Instellingen" in de bovenste menubalk ga je naar Gebruikersinterface. Hier kun je de tijd, datum en taal instellen.

  • Via Instellingen in de bovenste menubalk ga je naar Mailboxweergave. Typ het aantal berichten in dat je per pagina wilt zien en klik op daarna op Opslaan.

  • Voor @Tele2.nl accounts klik je rechtsboven op "instellingen", vervolgens op "vakantie". Hier kun je het bericht actief of inactief maken, en onderaan kun je het bericht aanpassen

    Het automatische antwoord is bij Zonnet en Versatel niet meer mogelijk.

  • Mappen kunnen beheerd worden vanuit Webmail. Bovenaan bij het linker menu vind je een tandwiel. Als je daarop klikt, komen er verschillende opties naar voren. Kies hier voor beheer mappen.

  • In de bovenste menubalk klik je op de knop “Instellingen”, vervolgens kies je voor “Mappen”. Met de plusknop links onderin voeg je een nieuwe map toe.

  • Onderaan het map gedeelte van de pagina vind je een plusteken. Wanneer je hier op het plusteken klikt voeg je een map toe.

    Helaas is op dit moment nog niet mogelijk om een map te verwijderen.

    De naam van de map kun je wijzigen door links op de map te klikken. Rechts in het scherm zie je dan de eigenschappen van de map. Onder map naam kan je de map een nieuwe naam geven. Druk hierna op opslaan.

     

  • Zolang je een actief abonnement hebt blijft je e-mailaccount bestaan. Het maakt daarbij niet uit of je wel of niet inlogt.

    Als je je Tele2 Thuis abonnement hebt opgezegd, kun je na afloop nog minimaal 180 dagen gebruik maken van je e-mailaccount. Daarna zal het e-mailaccount worden afgesloten. Je ontvangt tijdig een e-mail van ons waarin de afsluiting wordt aangekondigd.

    Zorg ervoor dat je:
    Belangrijke mails opslaat of doorstuurt naar een ander e-mailadres.

    Eventuele contacten informeert dat dit e-mailadres ophoudt te bestaan en geef ze eventueel je nieuwe e-mailadres.

     

  • Heb je (nog) geen e-mail van ons gehad en wil je je e-mailaccount laten afsluiten? Dit is mogelijk door contact met ons op te nemen, bijvoorbeeld via de chat. Zorg er wel voor dat je adresgegevens en geboortedatum kloppen zodat we je identiteit kunnen controleren. Deze kun je aanpassen in het MijnTele2 account van het e-mailadres (je logt in met dezelfde gegevens als die je voor je e-mailaccount gebruikt). Als dit niet lukt, weet dan dat je e-mailaccount sowieso wordt afgesloten als je minimaal 180 dagen geen actief Tele2 Thuis abonnement meer hebt.

DOE HET ZELF
MET MIJNTELE2

Via MijnTele2 heb je inzicht in je abonnement, je facturen en je profielgegevens. Ook kun je via MijnTele2 extra producten bestellen en dingen wijzigen. Regel het gemakkelijk zelf via MijnTele2!

Wij helpen je graag

Geen antwoord gevonden op je vraag? Zo kun je contact opnemen met Tele2.

Community

Community

Brandende vraag? Vraag het aan medegebruikers! 24 uur per dag beschikbaar.

Naar de Community
Chatbot

Chatbot

Stel al je vragen aan onze superslimme chatbot! Altijd bereikbaar en supersnel antwoord.

Stel je vraag
Bellen

Bellen

Openingstijden
ma - vr: 09:00 - 20:00
za: 09:00 - 17:30
zo + feestdagen: gesloten

Bekijk telefoonnummers
Zelf regelen

Zelf regelen

Doe het zelf in MijnTele2. Bestel extra bundels, bekijk je instellingen of wijzig je gegevens.

Naar MijnTele2