De kosten op je factuur Uitleg van de verschillende kosten op je factuur

Op je factuur zie je hoeveel je waarvoor betaalt. Tijdens het afsluiten van je abonnement bepaal je zelf de kosten die je per maand gaat betalen. Deze kosten zijn gebaseerd op het abonnement waarvoor je kiest en op de eventuele afbetaling van je toestel. Lees welke kosten er allemaal op je (eerste) factuur kunnen staan.

Terug

Dit zijn de kosten voor je bel/sms en databundel zoals ze in je abonnement zitten. Ook op het moment dat je een wijziging doet in je bel/sms of databundel, is dat hier te zien.

Terug

De 'gebruikskosten buiten de bundel' is alles wat niet binnen de bundel valt. Bijvoorbeeld gesprekken naar het buitenland, sms-diensten, gesprekken naar servicenummers of het aanschaffen van een Extra Databundel.

Terug

Heb je een abonnement aangeschaft in een actieperiode, dan is hier de korting te zien. De overige kosten die in deze sectie kunnen staan, zijn bijvoorbeeld aansluitkosten, administratiekosten en wettelijke thuiskopieheffing.

Terug

Dit betekent dat jij je telefoon in termijnen betaalt, in plaats van in 1 keer bij het afsluiten van je abonnement. Zodra je de laatste termijn betaalt vervallen de kosten voor je telefoon. Alle kosten die je ziet op je toestelfactuur, staan straks ook vermeld op je eerste factuur. De kosten voor je telefoon worden, net als de kosten voor je abonnement, maandelijks automatisch geïncasseerd. Dit zie je ook terug op je maandelijkse factuur.

Inflatiecorrectie

Ieder jaar stijgen de prijzen in Nederland. Dit heet prijsinflatie. Daarom verhogen wij elk jaar op 1 juli de vaste maandkosten van de meeste abonnementen. Hiervoor gebruiken wij het inflatiepercentage dat is vastgesteld door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en is voor dit jaar vastgesteld op 2,6%. Het verhogen van de kosten als gevolg van de prijsinflatie noemen wij inflatiecorrectie. We voeren geen inflatiecorrectie uit als je contract 3 maanden of korter geleden is ingegaan.

Veelgestelde vragen

  • Hoe kan ik kosten besparen?

    Op een paar manieren! Ga je vaak over je bundel? Dit kun je voorkomen door je verbruik goed te checken in de MijnTele2 omgeving en de MijnTele2 app en door databesparende instellingen toe te passen voor apps die veel data verbruiken. Bij veel apps, zoals YouTube, Facebook en Netflix, kan dit in het instellingenmenu. Zo voorkom je dat je over je bundel gaat en buiten-de-bundel kosten maakt. Heb je tóch meer data nodig? Koop dit dan bij. Dat is goedkoper dan wanneer je buiten-de-bundel kosten maakt.

  • Hoe kan ik mijn facturen inzien en betalen?

    Je checkt je factuur via de MijnTele2 omgeving en in de MijnTele2 app. Daar vind je ook een toestelfactuur als je via ons een telefoon hebt gekocht. Heb je jouw factuur niet betaald? Dan kun je dit meteen doen via iDeal. Je betaling is dan binnen 1 uur verwerkt.

  • Hoe kan ik mij afmelden voor ongewenste sms-diensten?

    Via PayInfo kun je specifieke sms-diensten stopzetten. In één keer alle sms-diensten stopzetten? Dat kan door in de MijnTele2 app de functie 'betalen van sms-diensten of mobiele diensten (FTMSC)' uit te zetten. Hiermee zorg je er ook meteen voor dat je in de toekomst geen kosten meer maakt.

  • Wanneer gaat de inflatiecorrectie in?

    Ieder jaar stijgen de prijzen in Nederland. Dit heet prijsinflatie. Daarom verhogen wij elk jaar op 1 juli de vaste maandkosten van de meeste abonnementen. Hiervoor gebruiken wij het inflatiepercentage dat is vastgesteld door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Het verhogen van de kosten als gevolg van de prijsinflatie noemen wij inflatiecorrectie. We voeren geen inflatiecorrectie uit als je contract 3 maanden of korter geleden is ingegaan.

  • Welke servicenummers zijn er?

    Dit zijn nummers die beginnen met 090, zoals 0909, 0900 of 0906.

Wij helpen je graag

Geen antwoord gevonden op je vraag? Zo kun je contact opnemen met Tele2.
Wil je liever mailen? Gebruik dan ons contactformulier.

Community

Community

Brandende vraag? Vraag het aan medegebruikers! 24 uur per dag beschikbaar.

Naar de Community
Chatbot

Chatbot

Stel al je vragen aan onze superslimme chatbot! Altijd bereikbaar en supersnel antwoord.

Stel je vraag
Bellen

Bellen

Openingstijden
ma - vr: 09:00 - 20:00
za: 09:00 - 17:30
zo + feestdagen: gesloten

Bekijk telefoonnummers
Zelf regelen

Zelf regelen

Doe het zelf in MijnTele2. Bestel extra bundels, bekijk je instellingen of wijzig je gegevens.

Naar MijnTele2