Extra kosten op je factuur
Als je factuur hoger is dan je had verwacht, kan dat verschillende oorzaken hebben. Lees hier hoe deze extra kosten ontstaan en wat je kunt doen om dit voortaan te voorkomen.
Servicenummers op je factuur
Als je belt naar een servicenummer betaal je meestal extra bovenop je standaard maandelijkse kosten. Bij 0900-, 0906- en 0909-nummers hoor je voor het gesprek begint meteen wat het tarief per minuut is. Heb je een servicenummer gebeld en vielen deze kosten buiten je abonnement? Dan kan je factuur hoger zijn dan je gewend bent.
Sms-diensten betalen via je factuur
Stemmen op je favoriete kandidaat in een tv-show? Gegevens over een huis of auto opvragen? Of ringtones en wallpapers kopen? Het zijn allemaal voorbeelden van sms-diensten. Deze kosten verwerken we in je factuur. Ook dit kan dus een reden zijn dat je telefoonrekening hoger dan normaal is. Sms-diensten kun je betalen via je factuur of PrePaid-tegoed.
Google Play Store betalen via je factuur
Aankopen in de Google Play Store kun je afrekenen via je Tele2 factuur. Aan het betalen via je factuur zijn geen extra kosten verbonden. Er zit wel een limiet op de aankoopbedragen. Je kunt per keer maximaal € 50 uitgeven aan het kopen van bijvoorbeeld apps, in-app aankopen, games, films, muziek en boeken. Per kalendermaand kun je maximaal € 300 uitgeven
Verbruik buiten je bundel
Heb je meer gebeld, ge-sms’t of internet gebruikt dan in je abonnement zit? Dan brengen we extra kosten in rekening. Op je factuur zie je deze extra kosten terug onder Gebruikskosten buiten bundel.
Buitenlandkosten op je factuur
Ben je een tijdje in het buitenland geweest en heb je daar je telefoon gebruikt? Of heb je naar het buitenland gebeld? Dit valt niet altijd binnen de bundel van je abonnement. Hierdoor kan je een hogere factuur hebben dan normaal.