Hoge factuur

Factuur hoger dan verwacht

Is je telefoonrekening hoger dan anders? Je factuur kan hoger uitvallen door buiten-de-bundel kosten. Dit heet ook wel gebruikskosten. Lees hier hoe deze extra kosten ontstaan en wat je kunt doen om dit voortaan te voorkomen. Wil je hoge kosten voorkomen? Je kunt via MijnTele2 blokkades instellen.

Extra kosten op je factuur

Als je factuur hoger is dan je had verwacht, kan dat verschillende oorzaken hebben. Lees hier hoe deze extra kosten ontstaan en wat je kunt doen om dit voortaan te voorkomen.

Servicenummers op je factuur

Als je belt naar een servicenummer betaal je meestal extra bovenop je standaard maandelijkse kosten. Bij 0900-, 0906- en 0909-nummers hoor je voor het gesprek begint meteen wat het tarief per minuut is. Heb je een servicenummer gebeld en vielen deze kosten buiten je abonnement? Dan kan je factuur hoger zijn dan je gewend bent.

Sms-diensten betalen via je factuur

Stemmen op je favoriete kandidaat in een tv-show? Gegevens over een huis of auto opvragen? Of ringtones en wallpapers kopen? Het zijn allemaal voorbeelden van sms-diensten. Deze kosten verwerken we in je factuur. Ook dit kan dus een reden zijn dat je telefoonrekening hoger dan normaal is. Sms-diensten kun je betalen via je factuur of PrePaid-tegoed.

Google Play Store betalen via je factuur

Aankopen in de Google Play Store kun je afrekenen via je Tele2 factuur. Aan het betalen via je factuur zijn geen extra kosten verbonden. Er zit wel een limiet op de aankoopbedragen. Je kunt per keer maximaal € 50 uitgeven aan het kopen van bijvoorbeeld apps, in-app aankopen, games, films, muziek en boeken. Per kalendermaand kun je maximaal € 300 uitgeven

Verbruik buiten je bundel

Heb je meer gebeld, ge-sms’t of internet gebruikt dan in je abonnement zit? Dan brengen we extra kosten in rekening. Op je factuur zie je deze extra kosten terug onder Gebruikskosten buiten bundel.

Buitenlandkosten op je factuur

Ben je een tijdje in het buitenland geweest en heb je daar je telefoon gebruikt? Of heb je naar het buitenland gebeld? Dit valt niet altijd binnen de bundel van je abonnement. Hierdoor kan je een hogere factuur hebben dan normaal.

Veelgestelde vragen

  • Wil je niet meer via je factuur betalen voor diensten van derde partijen? Stel dan een blokkade in.

  • Vervelend! Je kan altijd contact opnemen met de klantenservice, dan kan er gekeken worden naar wat er anders is. Ben je het alsnog niet eens met de kosten, dan kunnen wij een onderzoek opstarten. Klik hier om je vraag of klacht over je factuur in te dienen.

  • Deze 2 tips helpen je overzicht te houden:

    • Check elke dag hoeveel data je nog hebt. Dit kan in de MijnTele2 omgeving en in de MijnTele2 app.
    • Check welke apps de meeste data verbruiken. Dit zie je in het instellingenmenu van je telefoon.

    Zo weet je precies hoeveel data je nog hebt én welke apps de meeste data verbruiken. Check of apps die veel data trekken databesparende settings hebben. Zo kun je bijvoorbeeld met Facebook instellen dat video's niet automatisch afspelen. Nog een tip: gebruik een datalimiet én maak vaker gebruik van wifi. Succes!

  • Ieder jaar stijgen de prijzen in Nederland. Dit heet prijsinflatie. Daarom verhogen wij elk jaar op 1 juli de vaste maandkosten van de meeste abonnementen. Hiervoor gebruiken wij het inflatiepercentage dat is vastgesteld door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en is voor dit jaar vastgesteld op 1,3%. Het verhogen van de kosten als gevolg van de prijsinflatie noemen wij inflatiecorrectie. We voeren geen inflatiecorrectie uit als je contract 3 maanden of korter geleden is ingegaan.

    Het kan ook zijn dat je factuur hoger is uitgevallen door buiten-de-bundel kosten.

  • Dit doen we als we extreme uitschieters in je verbruik zien, waardoor je veel hogere kosten maakt dan normaal. Uit voorzorg blokkeren we dan je aansluiting, zodat je niet nóg meer kosten maakt. Deze blokkade kun je opheffen door te bellen met de klantenservice.

Wij helpen je graag

Geen antwoord gevonden op je vraag? Zo kun je contact opnemen met Tele2.

Community

Community

Brandende vraag? Vraag het aan medegebruikers! 24 uur per dag beschikbaar.

Naar de Community
Chatbot

Chatbot

Stel al je vragen aan onze superslimme chatbot! Altijd bereikbaar en supersnel antwoord.

Stel je vraag
Bellen

Bellen

Openingstijden
ma - vr: 09:00 - 20:00
za: 09:00 - 17:30
zo + feestdagen: gesloten

Bekijk telefoonnummers
Zelf regelen

Zelf regelen

Doe het zelf in MijnTele2. Bestel extra bundels, bekijk je instellingen of wijzig je gegevens.

Naar MijnTele2