Hoger dan verwacht

Factuur hoger dan verwacht

Is je telefoonrekening hoger dan anders? Je factuur kan hoger uitvallen door buiten-de-bundel kosten. Dit heet ook wel gebruikskosten. Lees hier hoe deze extra kosten ontstaan en wat je kunt doen om dit voortaan te voorkomen. Wil je hoge kosten voorkomen? Je kunt via MijnTele2 en de Tele2 app blokkades instellen.

Extra kosten op je factuur?

Er kunnen verschillende oorzaken zijn waardoor je extra kosten op je factuur hebt.

Servicenummers

Extra kosten voor bellen naar servicenummers (bijvoorbeeld 0900-nummers) vallen niet binnen je abonnement.

Sms-diensten

Stem je via sms op je favoriete kandidaat in een tv-show? Of gebruik je andere sms-diensten? Dan zie je dit terug op je factuur.

Buitenlandkosten

Op reis geweest? Of naar het buitenland gebeld? Dat valt niet altijd binnen je bundel. Hierdoor kan je een hogere factuur hebben dan normaal.

Verbruik buiten je bundel

Heb je meer gebeld, ge-sms’t of internet gebruikt dan in je abonnement zit? Dan is je factuur hoger dan normaal.

Apps betalen via factuur

Heb je apps gekocht in Google Play Store? Dit kun je afrekenen via je Tele2 factuur en zie je op je factuur als ‘overige aankopen bij derde partijen’.

Veelgestelde vragen

  • Wil je niet meer via je factuur betalen voor diensten van derde partijen? Op de pagina's Sms-diensten en Apps leggen we je uit hoe je dit blokkeert.

  • Vervelend! Je kan altijd contact opnemen met de klantenservice, dan kan er gekeken worden naar wat er anders is.

  • Deze 2 tips helpen je overzicht te houden:

    • Check elke dag hoeveel data je nog hebt. Dit kan in de MijnTele2 omgeving en in de Tele2 app.

    • Check welke apps de meeste data verbruiken. Dit zie je in het instellingenmenu van je telefoon.

    Zo weet je precies hoeveel data je nog hebt én welke apps de meeste data verbruiken. Check of apps die veel data trekken databesparende settings hebben. Zo kun je bijvoorbeeld met Facebook instellen dat video's niet automatisch afspelen. Nog een tip: gebruik een datalimiet én maak vaker gebruik van wifi. Succes!

  • Ieder jaar stijgen de prijzen in Nederland. Dit heet prijsinflatie. Daarom verhogen wij elk jaar op 1 juli de vaste maandkosten van de meeste abonnementen. Hiervoor gebruiken wij het inflatiepercentage dat is vastgesteld door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en welke gebaseerd is op voorafgaande kalenderjaar. Deze is voor dit jaar vastgesteld op 10%. Het verhogen van de kosten als gevolg van de prijsinflatie noemen wij inflatiecorrectie. We voeren geen inflatiecorrectie uit als je contract 3 maanden of korter geleden is ingegaan.

    Het kan ook zijn dat je factuur hoger is uitgevallen door buiten-de-bundel kosten.

  • Dit doen we als we extreme uitschieters in je verbruik zien, waardoor je veel hogere kosten maakt dan normaal. Uit voorzorg blokkeren we dan je aansluiting, zodat je niet nóg meer kosten maakt. Deze blokkade kun je opheffen door te bellen met de klantenservice.

Zelf regelen

Zelf regelen

Doe het zelf in MijnTele2. Bestel extra bundels, bekijk je instellingen of wijzig je gegevens.

Naar MijnTele2
Community

Community

Brandende vraag? Vraag het aan medegebruikers! 24 uur per dag beschikbaar.

Naar de Community
Bellen

Bellen

ma - vr: 09:00 - 20:00
za: 09:00 - 17:30 (feestdagen: gesloten)

Bekijk telefoonnummers

Wij helpen je graag

Geen antwoord gevonden op je vraag? Zo kun je contact opnemen met Tele2.

Community

Community

Brandende vraag? Vraag het aan medegebruikers! 24 uur per dag beschikbaar.

Naar de Community
Chatbot

Chatbot

Stel hier je vraag. Tara staat je graag te woord! Geen wachttijd én supersnel antwoord.

Stel je vraag
Bellen

Bellen

Openingstijden
ma - vr: 09:00 - 20:00
za: 09:00 - 17:30
zo + feestdagen: gesloten

Bekijk telefoonnummers
Zelf regelen

Zelf regelen

Doe het zelf in MijnTele2. Bestel extra bundels, bekijk je instellingen of wijzig je gegevens.

Naar MijnTele2
Chatbot

Vraag het aan Tara. Komt ze er niet uit? Dan neemt een medewerker het gesprek over.

Start de chat