Beter 4G-Netwerk
en een update

Goed nieuws: je gaat over op een ander 4G-netwerk. De afgelopen zomer hebben we de 4G-dekking in Nederland al sterk verbeterd. Met deze stap heb je straks ook in alle EU-landen 4G. Dit was vaak nog 3G. Dus als je op vakantie gaat, heb je straks veel beter bereik.

Je krijgt gelijk een nieuwe MijnTele2 app. We laten ’t natuurlijk weten als je die kunt downloaden. En de MijnTele2 omgeving en voicemail worden ook vernieuwd.

Je leest hier hoe het in z’n werk gaat. En je krijgt antwoorden op veelgestelde vragen.

We zetten je over

We zetten je binnenkort over naar het betere 4G-netwerk. Je krijgt hier in de week ervoor een e-mail of sms over. Laat je de week erna je telefoon overdag en ‘s nachts aan staan? Als hij uitgeschakeld is of op vliegtuigstand staat, lukt het overzetten niet. Op ‘stil’ zetten kan natuurlijk wel.
Dit gebeurt er op de dag waarop we je overzetten:

  1. We zetten je in de loop van de week over naar het betere netwerk en de nieuwe systemen. Je kunt gewoon blijven internetten en bellen. Je verliest doordeweeks hooguit een minuut verbinding door de werkzaamheden.
  2. De MijnTele2 omgeving en MijnTele2 app doen het vanaf die maandag niet. Zodra je over bent, werkt alles weer.
  3. Als we klaar zijn, krijg je een mail over de nieuwe MijnTele2 app en je voicemail. Dan kun je een welkomstboodschap inspreken voor voicemail en de nieuwe app downloaden.
tele2-app

MijnTele2 app en MijnTele2 omgeving

Naast een beter 4G-netwerk krijg je ook een nieuwe MijnTele2 app en MijnTele2 omgeving. Die zien er iets anders uit. Je vindt je verbruik, je facturen en je gegevens gewoon terug.

Nadat we je hebben overgezet, krijg je in de loop van de dag een mail met een link naar de nieuwe MijnTele2 app. Die kun je dan gelijk downloaden! De app die je nu hebt werkt dan niet meer, die mag je dan verwijderen

Welkomstboodschap van je voicemail

Je voicemail werkt straks nog gewoon met de instellingen die je al had. Als je voicemail uit staat, dan blijft dat zo. Als je voicemail aan staat, verdwijnt wel je ingesproken welkomstboodschap.

Wil je een persoonlijke welkomstboodschap? Spreek die dan na het overzetten even opnieuw in. Dit doe je via 1233. Daar helpen we je natuurlijk aan herinneren. Als je niks doet, horen bellers een standaardboodschap. Ze kunnen dan gewoon inspreken. Wil je voicemails afluisteren die je hebt bewaard of die onlangs zijn binnengekomen? Bel dan naar 06-40192939.

Veelgestelde vragen

Beter netwerk

  • In Nederland heb je sinds deze zomer al anderhalf keer zoveel zendmasten. Hierdoor is de dekking beter. Dit merk je vooral op plekken waar de verbinding minder was. Daarnaast krijg je nu veel meer 4G in de EU. Voorheen kon dit vaak nog 3G zijn.

  • In de EU heb je veel meer 4G dan voorheen. Dit was vaak nog 3G. Sinds afgelopen zomer heb je al betere dekking in Nederland. Dit kan je bijvoorbeeld onderweg merken: in de trein of auto. Of in gebieden waar je minder bereik had.

  • Inderdaad. Deze stap is een upgrade naar een beter 4G-netwerk. Nu krijg je veel meer 4G in de EU.

  • Nee, met deze stap krijg je een beter 4G-netwerk. Als je 5G krijgt, laten we je dat natuurlijk weten.

Het overzetten

  • In de week dat je wordt overgezet, vragen we je om je telefoon aan te laten staan. Als hij uitgeschakeld is of op vliegtuigstand staat, lukt het overzetten niet. Ook is het handig als je ervoor zorgt dat je telefoon voldoende opgeladen is of aan de oplader ligt. Het geeft niet als je telefoon vergrendeld is.

    Tip: zet je telefoon op ‘stil’, zodat je geen berichtjes hoort.

  • We versturen ‘s nachts of overdag een update naar je simkaart. Je simkaart is verbonden met het netwerk. Om die update te kunnen ontvangen en uit te voeren, moet je telefoon aan staan. We hebben hooguit een minuut nodig voor de netwerkwissel. In die minuut verlies je verbinding. Voor en na die minuut kun je gewoon bellen en internetten.

  • Niet veel. We hebben hooguit een minuut werk waarin je verbinding verliest. Daar omheen kun je gewoon internetten en bellen. Het kan zijn dat je telefoon een melding toont in die ene minuut. Als die niet vanzelf verdwijnt, kun je op bevestigen klikken.

  • Het kan zijn dat je WhatsApp na het overzetten een melding toont, dat je op een nieuw netwerk zit. WhatsApp checkt dan even of je nog hetzelfde nummer gebruikt. Er verandert niks aan je telefoonnummer, dus je kunt op bevestigen klikken als dit gebeurt.

MijnTele2

  • De MijnTele2 omgeving ziet er iets anders uit, en het werkt ook iets anders.

    Details over je telefoontjes en data (bijvoorbeeld het tijdstip van bellen en je gespreksduur) vind je na het overzetten terug op je factuur. Wil je de geschiedenis van je verbruiksdetails bewaren? Download ze dan nog voordat je wordt overgezet naar de nieuwe MijnTele2 omgeving.

    Goed om te weten: je inloggegevens van Mijn Tele2 blijven hetzelfde. Weet je die niet meer? Je vraagt ze makkelijk op, via ‘inloggegevens kwijt’ als je probeert in te loggen.

  • Zodra je over bent op het nieuwe 4G-netwerk, sturen we je later op de dag een mail met een link naar de nieuwe MijnTele2 app. Die kun je dan via die link gelijk downloaden! De app die je nu hebt werkt op dat moment niet meer, die mag je dan verwijderen.

  • Het is echt een andere app en geen update van de oude. Die oude kun je verwijderen als je de nieuwe hebt gedownload. Downloaden kan pas na het overzetten, we helpen je herinneren als het zover is.

    De nieuwe app ziet er iets anders uit. Je verbruik, je gegevens en alles wat je wilt regelen rond je abonnement vind je er gewoon terug.

Voicemail

  • Dat hoeft niet, je voicemail staat gewoon aan als je hem aan had staat. En als je hem uit had gezet, staat hij nog steeds uit. Als je zelf een welkomstboodschap had ingesproken, is die vervangen door een standaardboodschap. Bellers krijgen die te horen en kunnen dan gewoon inspreken. Wil je wel weer een persoonlijke welkomstboodschap? Spreek die dan even opnieuw in. Dit doe je via 1233.

  • Je bewaarde voicemails en je onlangs binnengekomen voicemails kun je afluisteren via 06-40192939. Als je gekozen hebt voor opslaan, blijven je berichten daar maximaal veertien dagen bewaard. Niet afgeluisterde voicemails kun je via 06-40192939 nog zeven dagen afluisteren.

  • Als je een bericht of iemands stem voor altijd wilt bewaren, haal het dan uit je voicemail. Dit doe je met een app voor gespreksopnames, voor iPhone of Android. Kom je er niet uit? Lees dan deze blog, of leg het voor op ons forum.

Kosten

  • Nee. Je abonnement en het bedrag dat je betaalt blijven gewoon hetzelfde.

  • Nee. Je krijgt straks geen sms-alert en blokkade meer als je belkosten maakt buiten je bundel.

  • Ja, maar alleen als je de optie opnieuw aanvinkt als betaalmethode.

    Dit doe je in de Google Play Store: ga via het menu linksboven naar ‘Betaalmethoden’. Vervolgens vink je de optie aan om je betaling via onze factuur te laten lopen

Mijn telefoon en abonnement

  • No worries, je abonnement en je telefoonnummer blijven gewoon hetzelfde. Ook aan je contract, je prijsplan en al onze gemaakte afspraken verandert niks.

  • Nee hoor, je contacten blijven gewoon waar ze zijn. En je telefoon blijft het doen zoals je gewend bent.

  • Als je bent overgezet, staat nummerherkenning standaard aan. Als je ’t oké vindt als je nummer in het scherm komt, hoef je dus niks te doen. Als je wilt dat je nummer onzichtbaar is als je belt, dan kun je dit zelf aanpassen.

  • Als je bent overgezet is je nummer zichtbaar op de factuur van anderen, bij de details: het tijdstip en de duur van jullie gesprek. En je nummer is niet zichtbaar in papieren en online telefoongidsen. Wil je dit veranderen? Ga dan als je op het nieuwe netwerk zit naar mijnnummervermelding.nl. En regel daar wat je wel en niet wilt.