Sim Only vergelijken

Landelijke 4G-dekking Tele2 T-mobile Vodafone KPN
Optie maandelijks opzegbaar Tele2 T-mobile Vodafone KPN
Unlimited internet Tele2 T-mobile Vodafone KPN
Unlimited bellen Tele2 T-mobile Vodafone KPN
Bundel gebruiken in de EU* Tele2 T-mobile Vodafone KPN
Elke maand gratis up-/downgraden Tele2 T-mobile Vodafone KPN
Aansluitkosten Tele2€ 15,- T-mobile€ 25,- Vodafone€ 25,- KPN€ 25,-
Prijs per maand Unlimited data & bellen/sms NL Tele2€ 28,- T-mobile€ 35,- VodafoneNiet beschikbaar KPNNiet beschikbaar

*Voor bellen / sms'en vanuit Nederland naar het buitenland geldt nog steeds een toeslag.

Peildatum: 25 april 2018

Veelgestelde vragen

Is Unlimited Data ook echt onbeperkt?

Ja, dat is binnen Nederland echt onbeperkt. Om de kwaliteit van het netwerk te kunnen garanderen, vragen we je bij gebruik van meer dan 5GB per dag een BundelBooster te activeren in MijnTele2 of de Tele2 app. Als je geen extra Bundelbooster aanvraagt, wordt je data voor één dag afgesloten en kun je dus niet meer internetten.

Kan ik mijn bundel ook in het buitenland gebruiken?

Ja. Je kunt bij Tele2 profiteren van voordelig internetten, bellen en sms'en in de EU. Je belt, sms't en internet binnen de EU plus Liechtenstein, Noorwegen, IJsland en Zwitserland vanuit je gebruikelijke bundel (m.u.v. bellen vanuit Nederland naar het buitenland, betaalde informatie- en servicenummers). Dit geldt voor alle abonnementen die nu afgesloten worden of al afgesloten zijn.

Als je je bundel hebt verbruikt gelden de actuele buiten de bundel tarieven. Voor de databundels van 10GB, 20GB en Unlimited geldt voor datagebruik in de EU een limiet van 9GB per maand. Na het bereiken van deze limiet kun je gebruik blijven maken van data uit je bundel maar geldt een toeslag van € 0,007 per MB.

Is Unlimited bellen/sms'en ook echt onbeperkt?

Ja, dat is echt onbeperkt mits je gebruik redelijk is. Check hiervoor onze Fair Use Policy. Waar we extra kosten voor in rekening brengen is: bellen naar landen buiten Nederland, bellen van en naar landen buiten de EU en het servicetarief van betaalde servicenummers (bv. 090x-nummers). Wat bellen naar een servicenummer kost, verschilt per nummer: deze servicekosten hoor je aan het begin van je gesprek. Bekijk hier de kosten voor bellen vanuit en naar het buitenland en bellen vanuit en naar EU landen.

Kan ik gratis mijn 06-nummer behouden als ik overstap naar Tele2?

Ja. Overstappen naar Tele2 met gratis nummerbehoud is eenvoudig. Je kunt al overstappen vanaf 4 maanden voor de afloop van je huidige contract. Geef bij het plaatsen van je bestelling, bij de stap 'Extra Gegevens', aan dat je nummerbehoud wilt. Tele2 zegt je huidige contract op en laat jou weten wanneer je nummer overgaat naar Tele2. Zo simpel is het.

Kan ik mijn Sim Only abonnement tussentijds opzeggen?

Ja, als je een maandelijks opzegbaar abonnement hebt. Opzeggen doe je door contact op te nemen met de klantenservice. Met een abonnement van 12 of 24 maanden kan je niet tussentijds opzeggen.

Gelden er buiten-de-bundel kosten als mijn bel- of databundel op is?

Ja, in dat geval gelden er buiten-de-bundel kosten:

  • Bellen buiten de bundel:
    Een minuut bellen buiten de bundel kost € 0,25. Er gelden andere tarieven voor betaalde sms- en andere beldiensten zoals 0900-nummers.
  • Sms'en buiten de bundel:
    Een sms buiten de bundel kost € 0,25. Er gelden andere tarieven voor betaalde sms- en andere beldiensten zoals 0900-nummers.
  • Internetten buiten de bundel:
    Datagebruik buiten de bundel is mogelijk met een extra bundel. Dat kan via sms of met de MijnTele2 app. Hier vind je de prijzen van deze extra bundels. Als je op 80% verbruik zit van je 2GB, 5GB,10GB of 20GB internetbundel krijg je van ons een sms. Je krijgt er ook een als je helemaal door je bundel bent. Je kunt dan niet meer internetten, ook niet op lage snelheid.

    Bij een abonnement met Unlimited Data krijg je van ons bij gebruik van meer dan 5GB per dag een sms’je, hierin staat hoe je gemakkelijk een gratis BundelBooster aan kunt vragen. Hiermee voorkomen we misbruik, zodat jij de best mogelijke internetverbinding houdt!
Kan ik naderhand mijn abonnement wijzigen of aanvullen?

Ja, je kunt op elk moment en zo vaak als je wilt, je bundels aanpassen. Voor Sim Only en abonnementen met telefoon gelden verschillende regels voor wanneer je wijziging ingaat en wat je kunt wijzigen. In de tabel hieronder worden de verschillen getoond.

Verlagen Verhogen
Sim Only Je kunt altijd verlagen. Dit gaat de eerstvolgende maand in. Je kunt altijd verhogen. Dit gaat direct in.
Telefoon

Je kunt je abonnement verlagen, maar niet lager dan je
originele bundel. Dit gaat de eerstvolgende maand in.

Je kunt altijd verhogen. Dit gaat direct in.

Bevalt de verhoging of verlaging niet? Dan kun je altijd weer terug naar je originele bundels. Dit kun je op elk moment van de maand aanvragen. Veranderingen kun je zelf in MijnTele2 doorvoeren.

Wanneer wordt mijn simkaart geleverd en wanneer begint de betaalperiode?

Binnen maximaal 5 werkdagen komt PostNL je simkaart bezorgen. De betaalperiode start na activatie van je simkaart.

Wat is het bereik en de snelheid van het 4G-netwerk van Tele2?

We hebben maar liefst 97% landelijke 4G-dekking! Maar als je in een gebouw bent met heel dikke muren of doordat je op een afgelegen plek bent waar we nog geen antenne hebben kan het zijn dat er geen 4G-dekking is. Als je een toestel hebt dat geschikt is voor ons 4G-netwerk en geen 4G-dekking hebt, ga je automatisch terug naar 3G. Je vindt hier de dekkingskaart.

We streven ernaar om je altijd de gecommuniceerde maximaal haalbare snelheid te bieden, maar in de praktijk haalbare snelheden zijn afhankelijk van verschillende factoren, zoals onder meer indoor/outdoor, locatie en drukte op het netwerk.

De onderstaande snelheden zijn maximale snelheden gehaald in testomgevingen en gemiddelde snelheden:

  • Gemiddelde downloadsnelheid +/- 40 Mb/s
  • Maximaal te halen downloadsnelheid = 225 Mb/s
  • Gemiddelde uploadsnelheid +/- 20 Mb/s
  • Maximaal te halen uploadsnelheid = 50 Mb/s
  • De maximale snelheid op 3G is 2 Mb/s voor zowel downloaden als uploaden. De 3G snelheid wordt stapsgewijs verlaagd naar snelheden tussen 2 en 1 Mb/s, afhankelijk van de ontwikkeling van ons eigen 4G-netwerk
Hoe betaal ik voor het abonnement?

We schrijven je gemaakte kosten maandelijks af van het bankrekeningnummer dat je hebt opgegeven tijdens je bestelling. Dit gaat automatisch. Je kunt je factuur op elk moment bekijken in MijnTele2. In de Tele2 app heb je ook altijd een overzicht van je facturen en vind je je actuele bel-, sms- en dataverbruik.

Wat is een 4G-ready toestel en waarom heb ik dit nodig?

Doordat Tele2 gebruik maakt van de allernieuwste 4G-techniek gaan de onderhoudskosten omlaag. Zo bouwen we verder aan aantrekkelijke 4G-abonnementen en kunnen we genadeloos lage prijzen bieden. Het is dan wel nodig dat jij ook een toestel hebt dat geschikt is voor ons netwerk. Weet je niet zeker of je telefoon 4G-ready is, check dan hier of je telefoon 4G-ready is.

Worden gesprekskosten en datagebruik afgerond?

Gesprekskosten worden naar boven afgerond op hele minuten. Datagebruik wordt niet afgerond.

Mag ik mijn simkaart met 06-nummer in een router of dongel plaatsen?

Nee. Dit is in strijd met de geldende wet- en regelgeving. Het gebruik van simkaarten met 06-nummers die bestemd zijn voor ons 4G-netwerk in netwerkontvangers als een router of een dongel is dus niet toegestaan.  Deze simkaarten mogen alleen gebruikt worden in apparaten waarmee gebeld wordt, zoals mobiele telefoons / smartphones.

Hoe moet ik opzeggen?

Opzeggen doe je door contact op te nemen met de klantenservice, via opzeggen of ga naar MijnTele2. Let op: Zeg je op na de einddatum van je abonnement met telefoon, dan geldt er een opzegtermijn van 1 maand. Wil je je abonnement met telefoon laten stoppen op de dag dat je contract afloopt? Zeg dan minstens 1 maand van tevoren je abonnement op.