Vraag tot 4 maanden van tevoren nummerbehoud aan. Wij zeggen je huidige contract voor je op.
Kies voor een flexibel abonnement en zit nergens aan vast.
Raadpleeg de 4G-checker om te zien of je mobiel geschikt is voor ons schandalig snelle 4G-netwerk.
De goedkoopste! | ![]() | ![]() | ![]() | |
---|---|---|---|---|
Landelijke 4G-dekking | Tele2 | T-mobile | Vodafone | KPN |
Optie maandelijks opzegbaar | Tele2 | T-mobile | Vodafone | KPN |
Unlimited internet | Tele2 | T-mobile | Vodafone | KPN |
Unlimited bellen | Tele2 | T-mobile | Vodafone | KPN |
Bundel gebruiken in de EU* | Tele2 | T-mobile | Vodafone | KPN |
Elke maand gratis up-/downgraden | Tele2 | T-mobile | Vodafone | KPN |
Aansluitkosten | Tele2€ 15,- | T-mobile€ 25,- | Vodafone€ 25,- | KPN€ 25,- |
Prijs per maand Unlimited data & bellen/sms NL | Tele2€ 25,- | T-mobile€ 35,- | VodafoneNiet beschikbaar | KPNNiet beschikbaar |
*Voor bellen / sms'en vanuit Nederland naar het buitenland geldt nog steeds een toeslag.
Peildatum: 30 januari 2018
Ja, dat is binnen Nederland echt onbeperkt. Om de kwaliteit van het netwerk te kunnen garanderen, vragen we je bij gebruik van meer dan 5GB per dag een BundelBooster te activeren in MijnTele2 of de Tele2 app. Als je geen extra Bundelbooster aanvraagt, wordt je data voor één dag afgesloten en kun je dus niet meer internetten.
Ja. Je kunt bij Tele2 profiteren van voordelig internetten, bellen en sms'en in de EU. Je belt, sms't en internet binnen de EU plus Liechtenstein, Noorwegen, IJsland en Zwitserland vanuit je gebruikelijke bundel (m.u.v. bellen vanuit Nederland naar het buitenland, betaalde informatie- en servicenummers). Dit geldt voor alle abonnementen die nu afgesloten worden of al afgesloten zijn.
Als je je bundel hebt verbruikt gelden de actuele buiten de bundel tarieven. Voor de databundels vanaf 10GB geldt voor datagebruik binnen de EU een limiet van 8GB per maand. Na het bereiken van deze limiet kun je gebruik blijven maken van data uit je bundel maar zal een toeslag gaan gelden van € 0,007 per MB.
Ja, dat is echt onbeperkt mits je gebruik redelijk is. Check hiervoor onze Fair Use Policy. Waar we extra kosten voor in rekening brengen is: bellen naar landen buiten Nederland, bellen van en naar landen buiten de EU en het servicetarief van betaalde servicenummers (bv. 090x-nummers). Wat bellen naar een servicenummer kost, verschilt per nummer: deze servicekosten hoor je aan het begin van je gesprek. Bekijk hier de kosten voor bellen vanuit en naar het buitenland en bellen vanuit en naar EU landen.
Ja. Overstappen naar Tele2 met gratis nummerbehoud is eenvoudig. Je kunt al overstappen vanaf 4 maanden voor de afloop van je huidige contract. Geef bij het plaatsen van je bestelling, bij de stap 'Extra Gegevens', aan dat je nummerbehoud wilt. Tele2 zegt je huidige contract op en laat jou weten wanneer je nummer overgaat naar Tele2. Zo simpel is het.
Ja, als je een maandelijks opzegbaar abonnement hebt. Opzeggen doe je door contact op te nemen met de klantenservice. Met een abonnement van 24 maanden kan je niet tussentijds opzeggen.
Ja, in dat geval gelden er buiten-de-bundel kosten:
Ja, je kunt op elk moment en zo vaak als je wilt, je bundels aanpassen. Voor Sim Only en abonnementen met telefoon gelden verschillende regels voor wanneer je wijziging ingaat en wat je kunt wijzigen. In de tabel hieronder worden de verschillen getoond.
Verlagen | Verhogen | |
Sim Only | Je kunt altijd verlagen. Dit gaat de eerstvolgende maand in. | Je kunt altijd verhogen. Dit gaat direct in. |
Telefoon |
Je kunt je abonnement verlagen, maar niet lager dan je |
Je kunt altijd verhogen. Dit gaat direct in. |
Bevalt de verhoging of verlaging niet? Dan kun je altijd weer terug naar je originele bundels. Dit kun je op elk moment van de maand aanvragen. Veranderingen kun je zelf in MijnTele2 doorvoeren.
Binnen maximaal 5 werkdagen komt PostNL je simkaart bezorgen. De betaalperiode start na activatie van je simkaart.
We hebben maar liefst 97% landelijke 4G-dekking! Maar als je in een gebouw bent met heel dikke muren of doordat je op een afgelegen plek bent waar we nog geen antenne hebben kan het zijn dat er geen 4G-dekking is. Als je een toestel hebt dat geschikt is voor ons 4G-netwerk en geen 4G-dekking hebt, ga je automatisch terug naar 3G. Je vindt hier de dekkingskaart.
We streven ernaar om je altijd de gecommuniceerde maximaal haalbare snelheid te bieden, maar in de praktijk haalbare snelheden zijn afhankelijk van verschillende factoren, zoals onder meer indoor/outdoor, locatie en drukte op het netwerk.
De onderstaande snelheden zijn maximale snelheden gehaald in testomgevingen en gemiddelde snelheden:
We schrijven je gemaakte kosten maandelijks af van het bankrekeningnummer dat je hebt opgegeven tijdens je bestelling. Dit gaat automatisch. Je kunt je factuur op elk moment bekijken in MijnTele2. In de Tele2 app heb je ook altijd een overzicht van je facturen en vind je je actuele bel-, sms- en dataverbruik.
Doordat Tele2 gebruik maakt van de allernieuwste 4G-techniek gaan de onderhoudskosten omlaag. Zo bouwen we verder aan aantrekkelijke 4G-abonnementen en kunnen we genadeloos lage prijzen bieden. Het is dan wel nodig dat jij ook een toestel hebt dat geschikt is voor ons netwerk. Weet je niet zeker of je telefoon 4G-ready is, check dan hier of je telefoon 4G-ready is.
Gesprekskosten worden naar boven afgerond op hele minuten. Datagebruik wordt niet afgerond.
Nee. Dit is in strijd met de geldende wet- en regelgeving. Het gebruik van simkaarten met 06-nummers die bestemd zijn voor ons 4G-netwerk in netwerkontvangers als een router of een dongel is dus niet toegestaan. Deze simkaarten mogen alleen gebruikt worden in apparaten waarmee gebeld wordt, zoals mobiele telefoons / smartphones.
Opzeggen doe je door contact op te nemen met de klantenservice, via opzeggen of ga naar MijnTele2. Let op: Zeg je op na de einddatum van je abonnement met telefoon, dan geldt er een opzegtermijn van 1 maand. Wil je je abonnement met telefoon laten stoppen op de dag dat je contract afloopt? Zeg dan minstens 1 maand van tevoren je abonnement op.