Wij stralen
voor jou!

Wij willen jou de allerbeste 4G-gebruikservaring bieden,
waardoor je nooit meer iets anders wilt.
Uiteraard zonder dat je dat iets extra kost.
Nieuwsgierig naar hoe wat en wanneer?
Lees dan snel verder.




Zonder jou zouden we het  niet kunnen

Wij willen jou de allerbeste 4G-ervaring bieden. En aangezien wij natuurlijk niet voor jou kunnen beslissen wat de beste ervaring is, hebben we in maart 300 klanten gevraagd ons nieuwe netwerk uitgebreid te testen. Hun feedback hielp ons enorm. En nu gaan we verder met de verhuizing van alle bestaande klanten. Dit doen wij stapsgewijs. In april zullen de eerste 40.000 klanten worden verhuisd. En we vragen hen om ook hun ervaringen te delen, zodat wij het netwerk elke dag weer beter kunnen laten aansluiten op ieders behoeften.

De 1ste indruk

Net als bij een date is de eerste indruk van een nieuw netwerk heel belangrijk. Dus wat mag je verwachten? De afgelopen maanden hebben wij samen met onze klanten het netwerk uitgeprobeerd. De eerste ervaringen met 4G waren zeer positief. Zo positief zelfs dat we ervoor hebben gekozen om alle beschikbare masten aan te zetten. Ons netwerk biedt nu in grote delen van Nederland buitenshuis 4G-dekking. Binnenshuis hebben wij in 50% van de Randstad nu goed 4G-bereik, maar schakelt de telefoon soms nog over naar 2/3G. Voor ons een extra stimulans snel verder te bouwen.

JE VERHUIZING NAAR 4G

Begin maart zijn wij gestart met de verhuizing van alle bestaande mobiele klanten naar het nieuwe 4G-netwerk. Achter de schermen betekent dit dat je vanuit een oud administratiesysteem naar een splinternieuw systeem wordt verhuisd. Jammer genoeg iets complexer dan alleen maar een knopje omzetten. Daarom kost het ook tijd om iedereen te verhuizen.

televisie, telefoon en modem op 1 vinger“;/>

Waar heb je
4g-dekking?

In de afgelopen maanden hebben we de dekking van ons netwerk verder verbeterd. Hierdoor hebben we nu in grote delen van Nederland buitenshuis 4G-dekking. In ongeveer 50% van de Randstad hebben we ook binnenshuis goed bereik. Op dit moment is onze eerste prioriteit om zo snel mogelijk in de hele Randstad goede volledige dekking te bieden. Hierna bouwen we het netwerk verder uit. Over 12 maanden willen we in heel Nederland 4G-dekking hebben. Tot die tijd kunnen onze klanten op de plekken waar we nog geen 4G kunnen bieden, blijven vertrouwen op het 2/3G-netwerk dat zij gewend zijn.
Lees hier wat wij met in- en outdoor dekking bedoelen

Bekijk de dekkingskaart

Praat mee over  #4GTele2

En nu heb je alle bovenstaande verhalen gelezen over 4G, maar heb je toch geen antwoord op je specifieke vraag. Aarzel vooral niet, en stel je vraag aan ons met #4GTele2.

Tweet al je vragen
met #4GTele2

Op Twitter, Facebook en op ons forum staan onze Webcare medewerkers klaar om je vragen te beantwoorden.

Veelgestelde vragen

4G update

V:

Is het nieuwe 4G-netwerk in heel Nederland beschikbaar?

A:

Vanaf eind april woont of werkt 70% van de Nederlandse bevolking binnen het 4G-dekkingsgebied van Tele2. Ondertussen gaan wij verder met het optimaliseren van binnen- en buitenshuis dekking van het netwerk, eerst in de Randstad daarna de rest van het land. Terwijl we uitbreiden kun je natuurlijk blijven rekenen op het uitstekende 2G- en 3G-netwerk van T-Mobile, onze Mobile Virtual Network Operator (MVNO)-partner in Nederland. Wij verwachten aan het einde van het eerste kwartaal van 2016 in heel Nederland 4G-dekking aan te kunnen bieden.

Is jouw vraag beantwoord?
Ja
Nee

V:

Ga ik als klant automatisch over naar 4G?

A:

Ja, natuurlijk. Vanaf maart zetten wij eerst al onze klanten over naar het 4G-netwerk. Heb je een toestel dat geschikt is voor 4G en ben je door ons verhuisd naar het nieuwe netwerk, dan heb je meteen toegang. Daar hoef je niets extra’s voor te betalen. Heb je geen 4G-toestel? Dan doen we je graag een aanbod voor een nieuw toestel of we maken een nieuwe simkaart voor je. Schrijf je in voor onze 4G-Update. Zo blijf je altijd op de hoogte.

Is jouw vraag beantwoord?
Ja
Nee

V:

Kan ik met mijn abonnement straks gebruik maken van 4G?

A:

Heb je in 2014 een abonnement afgesloten, dan kun je daar straks ook 4G mee gebruiken. Heb je je abonnement eerder afgesloten, dan kun je 3 maanden voor het einde van je contract verlengen. Verleng nu alvast online, dan ben je 4G-ready.

Is jouw vraag beantwoord?
Ja
Nee

V:

Zitten er extra kosten aan 4G?

A:

Nee, bij Tele2 is 4G de standaard. Daar hoef je dus niets extra’s voor te betalen.

Is jouw vraag beantwoord?
Ja
Nee

V:

Zijn alle toestellen geschikt voor 4G?

A:

Nee, maar in onze onze shop verkopen we alleen 4G-toestellen.

Is jouw vraag beantwoord?
Ja
Nee

V:

Heb ik straks voor 4G een nieuwe simkaart nodig?

A:

Dat kan. Je toestel is dan wel 4G-ready, maar je simkaart nog niet. We zorgen ervoor dat je op tijd een goede simkaart hebt.

Is jouw vraag beantwoord?
Ja
Nee

V:

Moet ik voor 4G instellingen wijzigen?

A:

Dat kan. Bij sommige toestellen moet je zelf aangeven dat je gebruik wilt maken van 4G. Onze toestelhulp zal daar heel duidelijk over zijn, dat kun je straks makkelijk zelf doen.

Is jouw vraag beantwoord?
Ja
Nee

V:

Hoe blijf ik als klant op de hoogte?

A:

Schrijf je in voor onze 4G-Update.

Is jouw vraag beantwoord?
Ja
Nee

V:

Hoe weet ik wanneer ik word overgezet naar 4G?

A:

We hebben de verhuizing van alle klanten zo slim mogelijk ingedeeld. Daarvoor hebben we bijvoorbeeld gekeken naar de woonplaats en het soort toestel. Net als bij een echte verhuizing moet elke doos ingepakt worden en opgetild, en zo werkt het ook bij onze verhuizing. Onze erkende verhuizer is een speciaal daarvoor gebouwde robot. De robot heeft een maximum aantal dozen dat hij per uur kan optillen, daarom hebben we een aantal weken nodig om alle 4G-klanten te verhuizen. De robot kiest willekeurig uit alle beschikbare klanten met een 4G-telefoon in het dekkingsgebied (en volgende maand ook daarbuiten). Van te voren kunnen we niet precies zeggen op welke dag wie wordt verhuisd maar zodra je gebruik kunt maken van 4G, sturen we je daarover een mail.

Is jouw vraag beantwoord?
Ja
Nee

V:

Mijn buurman heeft al wel 4G en ik nog niet, hoe kan dat?

A:

Dat kan inderdaad gebeuren, zelfs als jullie allebei precies hetzelfde toestel hebben. Dit komt omdat de verhuizing naar het nieuwe netwerk wordt uitgevoerd door onze eigen robot. Hij kiest elke dag willekeurig uit alle bestaande mobiele klanten met een 4G-toestel. Maar wees niet bang je bent ook heel snel aan de beurt.

Is jouw vraag beantwoord?
Ja
Nee

V:

Ik woon buiten jullie dekkingsgebied. Wanneer kan ik 4G bij mij thuis verwachten?

A:

We bouwen zo mogelijk ons netwerk uit. We bieden nu aan 70% van de Nederlanders goede dekking outdoor. Vervolgens bouwen we het netwerk verder uit over heel Nederland. We bouwen het eerst op de plekken waar nu al het meest gebruik wordt gemaakt van mobiel internet. Over 12 maanden willen we in heel Nederland 4G-dekking hebben. Op onze dekkingskaart kun je precies zien waar we op dit moment al 4G-dekking aanbieden.

Is jouw vraag beantwoord?
Ja
Nee

V:

Ik had ook buiten jullie dekkingsgebied een 4G verbinding. Maar nu is het er niet meer, hoe kan dat?

A:

Tijdens het bouwen van nieuwe masten hebben we een testfase per mast. Je kunt dan ook daar het 4G netwerk gebruiken. De mast wordt daarna weer uitgezet, totdat we binnen een groter gebied het gewenst kwaliteitsniveau kunnen bieden.

Is jouw vraag beantwoord?
Ja
Nee

V:

Als ik streaming radio luister terwijl ik reis, valt hij soms weg, hoe komt dit?

A:

Dit probleem is bekend en komt voor als je vanuit het 4G-dekkingsgebied naar 3G rijdt. Je telefoon zoekt dan het nieuwe netwerk op en daardoor blijft je radio even hangen.

Is jouw vraag beantwoord?
Ja
Nee

V:

Soms heb ik het gevoel dat mijn mobiele internet juist trager wordt, hoe komt dat?

A:

Je telefoon zoekt continu naar de beste verbinding, in de overgang van 3G naar 4G betekent dat soms dat je telefoon hierdoor langzamer wordt via 3G. Mocht dit langer duren, dan is het handig om de app even af te sluiten en opnieuw op te starten.

Is jouw vraag beantwoord?
Ja
Nee

V:

Ik zie bij de selectie van mobiele providers/aanbieder, 2x Tele2 staan. Welke moet ik kiezen?

A:

Zet je keuze voor provider/aanbieder altijd op automatisch. Dan weet je telefoon zelf welk netwerk hij moet kiezen.

Is jouw vraag beantwoord?
Ja
Nee

V:

Ik ben overgezet naar 4G maar met mijn Samsung S4 heb ik toch geen verbinding?

A:

De Samsung Galaxy S4 is nog niet gevalideerd met ons netwerk en dit zal eerst moeten gebeuren, voordat je met dit toestel gebruik kunt maken van ons 4G netwerk. Dit toestel is dus inderdaad 4G ready, maar heeft een extra software update nodig, blijkt nu uit de Pioniers test, om op ons netwerk te kunnen gebruiken. We verwachten dat de update binnenkort beschikbaar is.

Is jouw vraag beantwoord?
Ja
Nee

V:

Waarom hebben jullie de dekking ineens zo snel vergroot?

A:

De afgelopen maanden hebben wij samen met onze klanten het netwerk uitgeprobeerd. De eerste ervaringen met 4G waren positief, ook in de gebieden waar nog niet alle geplande masten af waren. Op basis van de reacties hebben we ervoor gekozen om alle beschikbare masten aan te zetten. Onze klanten kunnen nu in een groter gebied buitenshuis profiteren van ons 4G-netwerk.

Is jouw vraag beantwoord?
Ja
Nee

V:

Waar kan ik zien of er al dekking is in mijn woonplaats?

A:

In cijfers kunnen wij 70% van alle Nederlanders bereiken met ons LTE-Advanced 4G-netwerk. Op onze dekkingskaart staat aangegeven waar we allemaal dekking bieden.

Is jouw vraag beantwoord?
Ja
Nee

Schrijf je in
Op de 4g update

Ook op hoogte blijven van alle 4G ontwikkelingen? Schrijf je dan in op 4G Update. Dan mailen wij je direct zodra we meer kunnen vertellen.

Inschrijven