Ben jij 4G-ready?

Om 4G-ready te zijn heb je de juiste telefoon en simkaart nodig. Weet jij al of je 4G-ready bent? Nee? Zie hier hoe jij snel je toestel en simkaart kunt checken! Vergeet je daarna niet om je toestel ook 4G-ready te maken? Wil je weten hoe? Bekijk de handige video’s hieronder. 

  • Check je telefoon

    Je krijgt van ons een 3-in-1 simkaart die 4G-ready is en werkt in elke telefoon. Maar is jouw telefoon zelf wel 4G-ready? Doe de 4G-Ready Check en kom erachter! 

    Kijk of je telefoon 4G-ready is
  • Check je simkaart

    Weet je al of je een 4G-ready simkaart hebt? In Mijn Tele2 kun je dit makkelijk controleren door de 4G check te doen! Login en kijk bij ‘Overzicht producten’. Zie je dit niet in Mijn Tele2? Dan ben je nog niet overgezet op 4G. Je ontvangt van ons een mail zodra dit wel het geval is.

    Doe de 4G-ready check in Mijn Tele2
  • Nog geen klant?

    Maar wil je graag klant worden? Dan sta je vooraan in de rij nadat we de bestaande klanten met een 4G-toestel hebben verhuisd. Vanaf de zomer krijgen nieuwe klanten direct toegang tot 4G vanaf het moment dat hun abonnement ingaat.

    Bekijk alle aanbiedingen

Telefoon instellingen

Ben je helemaal 4G-ready? Selecteer dan het 4G-netwerk van Tele2 op je toestel!
In een paar klikken zit je al op ons netwerk.

Wil je weten hoe? Bekijk dan onze handige video’s! Of ga naar Toestelhulp om met behulp van een handig stappenplan je toestel 4G-ready te maken.

4G Dekkingskaart

In de afgelopen maanden hebben we de dekking van ons netwerk verder verbeterd. Hierdoor hebben we nu in grote delen van Nederland buitenshuis 4G-dekking. Maar we bouwen het netwerk verder uit. In 2016 willen we in heel Nederland 4G-dekking hebben. Tot die tijd kunnen onze klanten op de plekken waar we nog geen 4G kunnen bieden, blijven vertrouwen op het 2/3G-netwerk dat zij gewend zijn.

Voor 2G en 3G maakt Tele2 gebruik van het netwerk van T-Mobile.

Veelgestelde vragen

4G update

V:

Is het nieuwe 4G-netwerk in heel Nederland beschikbaar?

A:

Vanaf eind april woont of werkt 70% van de Nederlandse bevolking binnen het 4G-dekkingsgebied van Tele2. Ondertussen gaan wij verder met het optimaliseren van binnen- en buitenshuis dekking van het netwerk, eerst in de Randstad daarna de rest van het land. Terwijl we uitbreiden kun je natuurlijk blijven rekenen op het uitstekende 2G- en 3G-netwerk van T-Mobile, onze Mobile Virtual Network Operator (MVNO)-partner in Nederland. Wij verwachten aan het einde van het eerste kwartaal van 2016 in heel Nederland 4G-dekking aan te kunnen bieden.

Is jouw vraag beantwoord?
Ja
Nee

V:

Ga ik als klant automatisch over naar 4G?

A:

Ja, natuurlijk. Vanaf maart zetten wij eerst al onze klanten over naar het 4G-netwerk. Heb je een toestel dat geschikt is voor 4G en ben je door ons verhuisd naar het nieuwe netwerk, dan heb je meteen toegang. Daar hoef je niets extra’s voor te betalen. Heb je geen 4G-toestel? Dan doen we je graag een aanbod voor een nieuw toestel of we maken een nieuwe simkaart voor je. Schrijf je in voor onze 4G-Update. Zo blijf je altijd op de hoogte.

Is jouw vraag beantwoord?
Ja
Nee

V:

Hoe selecteer ik het 4G netwerk van Tele2 op mijn Android of iPhone?

A:

Op Android-toestellen ga je naar Mobiel Netwerk en dan naar Voorkeursnetwerktype. Controleer of je toestel hier automatisch alle netwerken selecteert 4G/3G/2G/LTE/GSM.

Heb je een iPhone 5S of hoger ga dan naar Instellingen en vervolgens naar Mobiel netwerk. Kijk dan bij Gesprekken en Data of je 4G/LTE hebt geselecteerd.
De eerste keer dat je 4G/LTE activeert op een iPhone, ontvang je een extra vraag van Apple of je LTE wilt activeren, kies hier Schakel LTE in.

Ben je in ons dekkingsgebied dan verschijnt bovenin je scherm vanaf nu Tele2 LTE of Tele2 4G.

Is jouw vraag beantwoord?
Ja
Nee

V:

Zitten er extra kosten aan 4G?

A:

Nee, bij Tele2 is 4G de standaard. Daar hoef je dus niets extra’s voor te betalen.

Is jouw vraag beantwoord?
Ja
Nee

V:

Zijn alle toestellen geschikt voor 4G?

A:

Nee, maar in onze onze shop verkopen we alleen 4G-toestellen.

Is jouw vraag beantwoord?
Ja
Nee

V:

Heb ik straks voor 4G een nieuwe simkaart nodig?

A:

Dat kan. Je toestel is dan wel 4G-ready, maar je simkaart nog niet. We zorgen ervoor dat je op tijd een goede simkaart hebt.

Is jouw vraag beantwoord?
Ja
Nee

V:

Hoe weet ik wanneer ik word overgezet naar 4G?

A:

We hebben de verhuizing van alle klanten zo slim mogelijk ingedeeld. Daarvoor hebben we bijvoorbeeld gekeken naar de woonplaats en het soort toestel. Net als bij een echte verhuizing moet elke doos ingepakt worden en opgetild, en zo werkt het ook bij onze verhuizing. Onze erkende verhuizer is een speciaal daarvoor gebouwde robot. De robot heeft een maximum aantal dozen dat hij per uur kan optillen, daarom hebben we een aantal weken nodig om alle 4G-klanten te verhuizen. De robot kiest willekeurig uit alle beschikbare klanten met een 4G-telefoon in het dekkingsgebied (en volgende maand ook daarbuiten). Van te voren kunnen we niet precies zeggen op welke dag wie wordt verhuisd maar zodra je gebruik kunt maken van 4G, sturen we je daarover een mail.

Is jouw vraag beantwoord?
Ja
Nee

V:

Kan ik met mijn abonnement straks gebruik maken van 4G?

A:

Heb je in 2014 een abonnement afgesloten, dan kun je daar straks ook 4G mee gebruiken. Heb je je abonnement eerder afgesloten, dan kun je 3 maanden voor het einde van je contract verlengen. Verleng nu alvast online, dan ben je 4G-ready.

Is jouw vraag beantwoord?
Ja
Nee