Klantenservice Thuis

Overstappen naar Tele2


Leuk! Je wilt naar Tele2 internet overstappen. Hier lees je hoe dit werkt.
Hoe werkt het?

Wij zijn natuurlijk superblij dat je wilt overstappen naar Tele2! De Overstapservice van Tele2 helpt je daar graag bij.

  • Bel ons gratis sales nummer 0800-1602
  • Tele2 regelt de opzegging bij je huidige provider
  • Je hoeft hier zelf niets voor te doen
Meer informatie

Op deze pagina informeren wij je over het overstap proces.

STAP 1

CONTROLEER JE HUIDIGE ABONNEMENT(EN)

  • Bekijk het contract van je huidige aanbieder. Let vooral op de contract- en opzegtermijn.
  • Als je het contract voor de afgesproken einddatum beëindigt, kan het zijn dat je huidige provider een afkoopsom in rekening brengt.
  • Noteer de contractgegevens, zoals het IBAN-rekeningnummer van je huidige contract.
STAP 2

BESTEL JE NIEUWE PAKKET

  • Bestel de dienst(en) die je wilt ontvangen. Bekijk de Tele2 aanbiedingen op de website.
STAP 3

INTERNET EN TELEFONIE OPZEGGEN

Wil je zelf opzeggen?

Geef dit aan tijdens je bestelling. Wacht met opzeggen tot je van Tele2 de leverdatum hebt ontvangen. Zo voorkom je dat je zonder internet of telefoon komt te zitten.

Tip: Wil je je vaste nummer behouden? Zeg dan je nummer niet zelf op, want dan kan Tele2 je nummer niet overnemen.

Tele2 laten opzeggen

  • Bij het invoeren van je gegevens is het belangrijk dat je hetzelfde IBAN-rekeningnummer gebruikt als bij je vorige provider.
  • Vermeld tijdens je bestelling dat Tele2 je internet- en telefonieabonnement voor je opzegt.
  • Geef aan bij welke aanbieder(s) je nu zit.
  • Tele2 zegt vervolgens voor je op.
  • Als je jouw huidige telefoonnummer wilt behouden, vermeld dan tijdens je bestelling dat je gebruik wilt maken van Nummerbehoud. Je moet dan je huidige telefoonnummer invullen en Tele2 regelt de rest.

Hoe werkt nummerbehoud?

  • Tele2 neemt je huidige vaste nummer over.
  • Tele2 zegt het contract bij je huidige telefonieaanbieder voor je op. Je hoeft zelf verder niets te regelen.

Overstappen van glasvezel naar Tele2 glasvezel is (nog) niet mogelijk. Heb je nu Internet & Bellen via glasvezel? Het is helaas (nog) niet mogelijk om over te stappen naar glasvezel van Tele2. Je kunt wel overstappen naar de reguliere abonnementen.

STAP 4

TELEVISIE OPZEGGEN

Wil je zelf opzeggen?

Geef dit aan tijdens je bestelling. Wacht met opzeggen tot dat je van Tele2 de leverdatum hebt ontvangen. Zo voorkom je dat je zonder tv komt te zitten.

Tele2 laten opzeggen

  • Bij het invoeren van je gegevens is het belangrijk dat je hetzelfde IBAN-rekeningnummer gebruikt als bij je vorige provider.
  • Vermeld tijdens je bestelling dat Tele2 je tv-abonnement voor je opzegt.
  • Geef aan bij welke aanbieder(s) je nu zit.
  • Tele2 zegt vervolgens voor je op.
STAP 5

BEVESTIGEN

  • Na bestelling ontvang je binnen 2 dagen een e-mail met daarin de gegevens van je bestelling.
  • Binnen enkele dagen ontvang je een welkomstbrief per post. Hierin vind je een overzicht van je bestelde abonnementen, informatie over de levering, gegevens om in te loggen in MijnTele2 en andere nuttige informatie.
STAP 6

LEVERING

Enkele dagen voordat je abonnement bij Tele2 start, ontvang je het installatiepakket van Tele2 bij je thuis. In dit pakket zit een handige doe-het-zelf handleiding waarmee je zelf gemakkelijk alles kunt installeren.

ZELF OPZEGGEN

Natuurlijk ben je niet verplicht om gebruik te maken van onze handige Overstapservice. Regel je liever alles zelf,
dan vind je hier onze voorbeeldbrief en een overzicht van alle providers.

Alice

Voor het opzeggen van een abonnement bij Alice kun je contact opnemen met hun klantenservice via 0900 – 1560 (€ 0,15 per minuut).

De klantenservice van Alice is bereikbaar op werkdagen van 08.00 tot 22.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 22.00 uur.

Postadres
Postbus 1404
6501 BK Nijmegen

Compuserve

Voor het opzeggen van een abonnement bij Compuserve kun je contact opnemen met Telfort. Bel naar 0900 – 9596 (€ 0,30 per minuut). Er zijn helaas geen openingstijden van de klantenservice van Telfort bij ons bekend. Bij het opzeggen wordt een fraudecheck uitgevoerd. Houd je gebruikersgegevens daarom bij hand. Kijk voor meer informatie en wellicht aanvullende voorwaarden voor het opzeggen op de site van de provider: www.telfort.nl.

Telfort
Postbus 512
2400 AM
Alphen a/d Rijn

KPN

De snelste manier om je abonnement bij deze provider op te zeggen is door dat telefonisch te doen. Bel naar 0900 – 0244 (€ 0,10 per minuut). Je kunt de klantenservice de hele week bellen van 08.00 tot 22.00 uur. Kijk voor meer informatie en wellicht aanvullende voorwaarden voor het opzeggen op de site van de provider: www.kpn.com

KPN
Postbus 2547
3500 GM
Utrecht

Lijbrandt

Bij Lijbrandt dient het abonnement schriftelijk opgezegd te worden. Er wordt een opzegtermijn van één maand aangehouden. Een jaarabonnement dient minimaal een maand voor het aflopen van het contract opgezegd te worden. De opzegging kun je sturen naar info@lijbrandt-telecom.nl of

Postbus 308
2180 AH Hillegom

Online

Voor het opzeggen van een abonnement bij Online kun je contact opnemen met de Afdeling Abonnementen via 0900 – 9515 (€ 0,15 per minuut).

De Afdeling Abonnementen is bereikbaar op werkdagen van 08.00 tot 22.00 uur.

Online
Postbus 16272
2500 BG
Den Haag

Pretium

Voor het opzeggen van een abonnement bij Pretium is het sturen van een opzegbrief de beste optie. Je kunt deze brief sturen naar:

Pretium Telecom
Postbus 6128
2001 HC Haarlem

Heb je toch nog vragen? Neem dan contact op met de Pretium Helpdesk via 0900 – 163 7000 (€ 0,15 per minuut). Bereikbaar op werkdagen van 08.30 tot 20.00 uur.

Scarlet

Voor het opzeggen van een abonnement bij Scarlet is het sturen van een opzegbrief de beste optie. Je kunt deze brief sturen naar:

Scarlet Telecom BV
Postbus 158
8200 AD Lelystad

Heb je toch nog vragen? Bel dan met de Scarlet Helpdesk via 0900 – 235 1650. Bereikbaar op werkdagen van 09.00 tot 17.30 uur.

Telfort

De snelste manier om je abonnement bij deze provider op te zeggen is door dat telefonisch te doen. Bel naar 0900 – 9596 (€ 0,30 per minuut). Op werkdagen van 09.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 17.00 uur. Bij het opzeggen wordt een fraudecheck uitgevoerd. Houd je gebruikersgegevens daarom bij hand. Kijk voor meer informatie en wellicht aanvullende voorwaarden voor het opzeggen op de site van de provider: www.telfort.nl.

Telfort
Postbus 512
2400 AM
Alphen a/d Rijn

UPC

Voor vragen over het opzeggen van een abonnement verwijzen wij je naar upc.nl.

De UPC Klantenservice is bereikbaar via 0900 – 1580 (€ 0.10 per minuut). Op werkdagen van 08.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 18.00 uur.

UPC
Postbus 80900
1005 DA
Amsterdam

XMS

Voor vragen over het opzeggen van een abonnement verwijzen je naar de Customer Service Desk, bereiken via het nummer: 088 – 555 2 555.

De Customer Service Desk is bereikbaar op werkdagen van 08.00 tot 22.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 16.00 uur.

XMS BV
Postbus 521
2130 AM Hoofddorp

XS4ALL

De snelste manier om je abonnement bij deze provider op te zeggen is door dat telefonisch te doen. Bel naar 020 – 398 7540 (lokaal tarief). De openingstijden van de klantenservice zijn van 09.00 – 18.00 uur. Een medewerker van XS4ALL informeert je over de opzegtermijn en de eventuele resterende looptijd van het contract. Kijk voor meer informatie en wellicht aanvullende voorwaarden voor het opzeggen op de site van de provider: xs4all.nl.

XS4ALL
Postbus 1848
1000 BV
Amsterdam

ZeelandNet

Voor het opzeggen van een abonnement bij ZeelandNet is het sturen van een opzegbrief de beste optie. Je kunt deze brief sturen naar:

ZeelandNet B.V.
t.a.v. Klantenservice
Postbus 35
4493 ZG Kamperland

Ziggo

De snelste manier om je abonnement bij deze provider op te zeggen is door dat telefonisch te doen. Bel gratis 1200 (vanaf uw vaste telefoonaansluiting van Ziggo) of 0900 – 1884 (€ 0,10 per minuut) voor Ziggo Klantenservice. Kies in het keuzemenu voor de optie Opzeggen. Klantenservice is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 uur tot 20.00 uur en op zaterdag van 9.00 uur tot 18.00 uur.

Wil je liever per brief opzeggen? Stuur dan een brief met als onderwerp Opzegging naar:

Ziggo BV
Postbus 43048
3540 AA
Utrecht

Download een voorbeeldbrief

Download brief
Veelgestelde vragen:
Per wanneer zeg je je diensten op?

Kom je van een kabelaanbieder (bv Ziggo of UPC)? Kies een opzegdatum 2 weken later dan de verwachtte startdatum bij Tele2

Kom je van een ADSL aanbieder (bv KPN)? Uw diensten worden automatisch beëindigd op de dag dat u klant wordt bij Tele2. Geef als opzegdatum de verwachtte startdatum bij Tele2.

Stap je over naar Tele2 Glasvezel? Kies een opzegdatum 2 weken later dan de verwachtte startdatum bij Tele2

Welke mogelijkheden zijn er voor overstappen?

Je kunt Tele2 de overstap laten regelen of je kunt zelf de opzegging van je huidige contract regelen Wanneer je Tele2 de overstap wil laten regelen en heb je je televisieabonnement en je internetabonnement bij een en dezelfde provider, dan zegt Tele2 alles voor je op.

Heb je alleen een internetabonnement bij je huidige provider, dan zegt Tele2 ook alles voor je op. Heb je alleen televisie (dus zonder internet) bij je huidige aanbieder, dan zeg je zelf tv-abonnement je op.

Wil je zelf je contract beëindigen, maak dan eenvoudig gebruik van onze opzegbrief.

Voor welke abonnementen is de Easy Overstapservice?

De Easy Overstapservice is voor alle internetabonnementen eventueel in combinatie met een televisie en telefonie. Dit betekent ook dat je huidige telefoonnummer mee kan worden genomen naar het nieuwe abonnement. Tele2 kan dit voor je in orde maken.
Heb je alleen los een televisie of telefonie abonnement? Dan dien je die zelf op te zeggen.

Wat gebeurt er als ik voor mijn einddatum mijn contract beëindig?

Dan is het mogelijk dat je de resterende abonnementskosten in rekening gebracht krijgt of eventuele andere kosten. Welke kosten exact in rekening gebracht worden, kun je navragen bij je aanbieder.

Wat is mijn opzegtermijn?

Dat verschilt per aanbieder, de opzegtermijn is minimaal 1 maand. Je kunt de einddatum van je contract vinden op de brief die je aan het begin van je contract hebt gekregen. Raadpleeg je contract en algemene voorwaarden. Bij twijfel kun je contact opnemen met de klantenservice van je aanbieder