Klantenservice Thuis

Overstappen naar Tele2


Leuk! Je wilt naar Tele2 internet overstappen. Hier lees je hoe dit werkt.
Hoe werkt het?

Wij zijn natuurlijk superblij dat je wilt overstappen naar Tele2! De Overstapservice van Tele2 helpt je daar graag bij.

  • Bel ons gratis sales nummer 0800-1602
  • Tele2 regelt de opzegging bij je huidige provider
  • Je hoeft hier zelf niets voor te doen
Meer informatie

Overstappen naar Tele2 kan alleen op het woonadres dat op dit moment bekend is bij je huidige provider.

Op deze pagina informeren wij je over het overstap proces.

STAP 1

CONTROLEER JE HUIDIGE ABONNEMENT(EN)

  • Bekijk het contract van je huidige aanbieder. Let vooral op de contract- en opzegtermijn.
  • Als je het contract voor de afgesproken einddatum beëindigt, kan het zijn dat je huidige provider een afkoopsom in rekening brengt.
  • Noteer de contractgegevens, waaronder het IBAN-rekeningnummer van je huidige contract.
STAP 2

BESTEL JE NIEUWE PAKKET

  • Bestel de dienst(en) die je wilt ontvangen. Bekijk de Tele2 aanbiedingen op de website.
STAP 3

INTERNET EN TELEFONIE OPZEGGEN

Wil je zelf opzeggen?

Geef dit aan tijdens je bestelling. Wacht met opzeggen tot je van Tele2 de leverdatum hebt ontvangen. Zo voorkom je dat je zonder internet of telefoon komt te zitten.

Tip: Wil je je vaste nummer behouden? Zeg dan je nummer niet zelf op, want dan kan Tele2 je nummer niet overnemen.

Tele2 laten opzeggen

  • Bij het invoeren van je gegevens is het belangrijk dat je hetzelfde IBAN-rekeningnummer gebruikt als bij je vorige provider.
  • Vermeld tijdens je bestelling dat Tele2 je internet- en telefonie abonnement voor je opzegt.
  • Geef aan bij welke aanbieder(s) je nu zit.
  • Tele2 zegt vervolgens voor je op.
  • Als je jouw huidige telefoonnummer wilt behouden, vermeld dan tijdens je bestelling dat je gebruik wilt maken van Nummerbehoud. Je moet dan je huidige telefoonnummer invullen en Tele2 regelt de rest.

Hoe werkt nummerbehoud?

  • Tele2 neemt je huidige vaste nummer over.
  • Tele2 zegt het contract bij je huidige telefonieaanbieder voor je op. Je hoeft zelf verder niets te regelen.

Overstappen van glasvezel naar Tele2 glasvezel is (nog) niet mogelijk. Heb je nu Internet & Bellen via glasvezel? Het is helaas (nog) niet mogelijk om over te stappen naar glasvezel van Tele2. Je kunt wel overstappen naar de reguliere abonnementen.

STAP 4

TELEVISIE OPZEGGEN

Wil je zelf opzeggen?

Geef dit aan tijdens je bestelling. Wacht met opzeggen tot dat je van Tele2 de leverdatum hebt ontvangen. Zo voorkom je dat je zonder tv komt te zitten.

Tele2 laten opzeggen

  • Bij het invoeren van je gegevens is het belangrijk dat je hetzelfde IBAN-rekeningnummer gebruikt als bij je vorige provider.
  • Vermeld tijdens je bestelling dat Tele2 je tv-abonnement voor je opzegt.
  • Geef aan bij welke aanbieder(s) je nu zit.
  • Tele2 zegt vervolgens voor je op.

Let op: Heb je enkel een tv-abonnement bij een provider en stap je over naar Tele2? Dan moet je zelf het tv-abonnement opzeggen. Wanneer je meer diensten afneemt bij je huidige provider, kunnen wij het wel voor je opzeggen.

STAP 5

BEVESTIGEN

  • Na bestelling ontvang je binnen 2 dagen een e-mail met daarin de gegevens van je bestelling.
  • Binnen enkele dagen ontvang je een welkomstbrief per post. Hierin vind je een overzicht van je bestelde abonnementen, informatie over de levering, gegevens om in te loggen in MijnTele2 en andere nuttige informatie.
STAP 6

LEVERING

Enkele dagen voordat je abonnement bij Tele2 start, ontvang je het installatiepakket van Tele2 bij je thuis. In dit pakket zit een handige doe-het-zelf handleiding waarmee je zelf gemakkelijk alles kunt installeren.

Zelf opzeggen

Natuurlijk ben je niet verplicht om gebruik te maken van onze handige Overstapservice. Regel je liever alles zelf? Neem dan contact op met je huidige provider om alles in orde te maken.

Veelgestelde vragen:
Per wanneer zeg je je diensten op?

Kom je van een kabelaanbieder (bv Ziggo of UPC)? Kies een opzegdatum 2 weken later dan de verwachtte startdatum bij Tele2

Kom je van een ADSL aanbieder (bv KPN)? Je diensten worden automatisch beëindigd op de dag dat je klant wordt bij Tele2. Geef als opzegdatum de verwachtte startdatum bij Tele2.

Stap je over naar Tele2 Glasvezel? Kies een opzegdatum 2 weken later dan de verwachtte startdatum bij Tele2

Welke mogelijkheden zijn er voor overstappen?

Je kunt Tele2 de overstap laten regelen of je kunt zelf de opzegging van je huidige contract regelen. Heb je je televisieabonnement en je internetabonnement bij een en dezelfde provider en wil je dat Tele2 de overstap voor je regelt, dan zegt Tele2 alles voor je op.

Heb je alleen een internetabonnement bij je huidige provider, dan zegt Tele2 ook alles voor je op. Heb je alleen televisie of vaste telefonie abonnement (dus zonder internet) bij je huidige provider, dan zeg je zelf tv-abonnement je op.

Wil je zelf je contract beëindigen, neem dan contact op met je huidige provider.

Voor welke abonnementen is de Easy Overstapservice?

De Easy Overstapservice is voor alle internetabonnementen eventueel in combinatie met televisie en telefonie. Je kunt je huidige telefoonnummer meenemen naar het nieuwe abonnement. Tele2 kan dit voor je in orde maken.
Heb je alleen los een televisie of telefonie abonnement (dus zonder internet)? Dan dien je die zelf op te zeggen.

Wat gebeurt er als ik voor mijn einddatum mijn contract beëindig?

Dan is het mogelijk dat je de resterende abonnementskosten in rekening gebracht krijgt of eventuele andere kosten. Welke kosten exact in rekening gebracht worden, kun je navragen bij je aanbieder.

Wat is mijn opzegtermijn?

Dat verschilt per aanbieder, de opzegtermijn is minimaal 1 maand. Je kunt de einddatum van je contract vinden op de brief die je aan het begin van je contract hebt gekregen. Raadpleeg je contract en algemene voorwaarden. Bij twijfel kun je contact opnemen met de klantenservice van je aanbieder.