Klantenservice Mobiel

Telefoon laten repareren


Volg onderstaande stappen om je telefoon online aan te melden voor een reparatie. Je kunt je telefoon ook op laten sturen door één van onze winkels. Ga in dat geval naar een Tele2 winkel bij jou in de buurt. Op deze pagina vind je locaties en openingstijden.
Telefoonreparatie services van Tele2

Je kunt je telefoon gemakkelijk online aanmelden voor reparatie. Heb je een Samsung? Gebruik dan de rechter knop om je telefoon aan te melden. Heb je een ander merk telefoon? Dan kun je via de linker knop je toestel aanmelden.

Let op: ben je zakelijke klant bij Tele2? Log dan in op MijnTele2 zakelijk en ga naar de bijbehorende mobiele dienst om een reparatie voor het toestel aan te vragen.

Handeling vooraf
Voordat je je toestel verstuurt, is het belangrijk dat je de toegangscode verwijdert van je telefoon. Ook moet je de ‘Find My iPhone’ app of je Samsung account verwijderen. Wanneer deze elementen nog op het toestel staan, kan het niet gerepareerd worden.

Direct je toestel aanmelden

Om direct je toestel aan te melden klik je op de knop ‘Reparatie aanmelden’.

Kijk hier voor meer uitleg.

Reparatie aanmelden

Vragen?

Je reparatie wordt afgehandeld door Dynafix. Indien je vragen hebt, kijk dan hieronder voor de veel gestelde vragen of neem contact op met de klantenservice van Dynafix:

Hou je IMEI-nummer bij de hand!

Email: questions.nl@dynafix.com

Tel: 0900-3962349 (€0,45 per minuut)

Heb je een Samsung-toestel?

Meld via onderstaande button je Samsung-telefoon aan voor reparatie.

Kijk hier voor meer uitleg.

Samsung-toestel aanmelden

Vragen?

Je reparatie wordt afgehandeld door Samsung. Indien je vragen hebt, kijk dan hieronder voor de veel gestelde vragen of neem contact op met de Samsung klantenservice:

Hou je IMEI-nummer bij de hand!

Tel: 088-9090100 (lokaal tarief) of kijk op de website van Samsung.

Je kunt zelf de status van je reparatie volgen via deze link.

Telefoon verzekeren

Veel mensen kiezen ervoor om hun telefoon te laten verzekeren. Zo wordt de reparatie vergoed wanneer je telefoon per ongeluk kapot is gegaan door je eigen toedoen. Tele2 biedt zelf geen verzekeringen aan voor je toestel. Je kunt je Tele2 telefoon wel laten verzekeren bij een andere partij.

Veel gestelde vragen:
Hoe lang duurt een reparatie?

Er wordt geprobeerd je telefoon zo goed en zo snel mogelijk te repareren. Dynafix heeft een doorlooptijd van 1 à 2 weken. Bij Samsung is het binnen 3 werkdagen als je nog binnen garantie zit. Is je garantie verlopen? Dan hanteert Samsung geen doorlooptijd. Het ligt er dan aan hoe snel jij reageert op de prijsopgave die zij jou opsturen.

Met wie kan ik contact opnemen als ik vragen heb over de reparatie?

Je reparatie wordt afgehandeld door Samsung indien je een Samsung telefoon hebt en door Dynafix als je gebruik maakt van elk ander merk telefoon.

Indien je vragen hebt, houd uw IMEI-nummer bij de hand.

Voor Samsung-toestellen:

Telefoon: 088-9090100 (lokaal tarief) of kijk op: http://www.samsung.com/nl/info/contactus.html

Voor alle andere reparaties:

Email: questions.nl@dynafix.com

Tel: 0900 3962349 (€0,45 per minuut)

Hoe moet ik mijn toestel versturen naar Dynafix?

Je ontvangt een verzendlabel van Tele2 waarmee je het toestel op onze kosten via PostNL kunt versturen. Zorg dat je het toestel goed verpakt voor je het verstuurt om schade tijdens het transport te voorkomen. Tele2 kan niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele schade tijdens het transport naar het reparatiecentrum.

Ik ben het niet eens met de kosten voor de reparatie, wat kan ik doen?

Houd je IMEI-nummer bij de hand en neem contact op met het reparatiecentrum van Samsung of Dynafix, afhankelijk van je type telefoon:

Samsung:

088-9090100 of kijk op: http://www.samsung.com/nl/info/contactus.html

Alle andere merken:

Tel: 0900 3962349 (€0,45 per minuut)

Email: questions.nl@dynafix.com

Hoe krijg ik mijn telefoon na reparatie terug?

Dynafix: Je toestel wordt via een postservice teruggezonden naar het adres dat je aan ons hebt doorgegeven.
Samsung: Je toestel wordt door Samsung bij jou thuis opgehaald en ook weer teruggebracht.

Mijn toestel is defect bij ontvangst, wat moet ik doen?

Je nieuwe toestel, die je bij Tele2 hebt gekocht, blijkt bij ontvangst niet te werken en het scherm blijft ook na opladen op zwart staan. Dit noemen wij ‘Dead on arrival’ (DOA). In dat geval kan je het defecte toestel binnen 7 werkdagen na ontvangst aanmelden bij Dynafix via bovenstaande pagina (de linker knop). Dit geldt ook voor Samsung-toestellen.

Let op: Het defecte toestel dient onbeschadigd, compleet en in de originele verpakking opgestuurd te worden naar Dynafix.

Worden er onderzoekskosten in rekening gebracht?

Wanneer je je telefoon ongerepareerd laat terugsturen, kunnen er onderzoekskosten in rekening worden gebracht. Tijdens het aanmelden van je toestel wordt dit gespecificeerd.

Heb ik recht op garantie?

Sommige reparaties vallen onder de garantie, andere niet. Dat ligt aan de voorwaarden van de fabrikant. Stuur in elk geval altijd een kopie van de aankoopbon mee met je reparatie. Je kunt de aankoopbon ook als bijlage versturen als je je reparatie online aanmeldt. Valt de reparatie niet onder de garantie, dan brengt Dynafix onderzoekskosten in rekening van €36,30 en Samsung van €50,82. Let op: Een reparatie valt nooit onder de garantie als er uitwendige schade of vochtschade wordt geconstateerd.