Klantenservice Mobiel

Telefoon laten repareren

Vervelend dat je telefoon het niet meer doet. Meld je defecte telefoon online aan voor reparatie of via een Tele2 winkel, pop-in shops uitgesloten. Dit kan alleen wanneer jij je telefoon bij Tele2 hebt gekocht; in een Tele2 winkel, online via tele2.nl of via onze telefonische klantenservice. Heb jij je telefoon ergens anders gekocht? Neem dan contact op met die winkel.

Het probleem zelf oplossen

Misschien krijg jij je telefoon zelf weer aan de praat met deze tips:

  1. Zet je telefoon opnieuw aan. Niet gelukt? Laad de telefoon 20 minuten op en probeer het dan nog eens
  2. Reset je telefoon naar fabrieksinstellingen. Toestelhulp helpt je hier stap voor stap bij.
  3. Download de nieuwste software op je telefoon. Meer informatie hierover vind je in de handleiding. Deze vind je in toestelhulp.
Defect bij aankoop

Krijg jij je telefoon helemaal niet aan of is die binnen twee weken na aankoop defect? Meld dan je telefoon online aan als ‘Toestel defect bij aankoop’. Of bezoek een Tele2 winkel, pop-in shops uitgesloten.

Garantie

Zowel nieuwe telefoons als refurbished telefoons krijgen 2 jaar garantie bij Tele2. Het kan zijn dat de reparatie onder garantie valt. Stuur een kopie van je aankoopbon mee, dan kunnen we het voor je controleren. De garantie is afhankelijk van de voorwaarden van de fabrikant. Heeft je telefoon diepe krassen, een barst in het scherm, een verbuiging of waterschade? Dit soort reparaties vallen niet onder garantie.

Let op! Als de reparatie buiten de garantie valt, wordt er €36,30 in rekening gebracht voor de onderzoekskosten. Je ontvangt ook een prijsopgave voor de reparatie.

Dynafix repareert

Dynafix repareert je telefoon namens Tele2. Na de reparatie ontvang jij je telefoon terug op het adres dat je bij ons opgeeft of in de winkel waar je hem hebt afgeleverd. De status van je reparatie kun je volgen via Emrox. De inloggegevens hiervan ontvang je per e-mail. Heb je andere vragen over de reparatie? Zoek dan contact met Dynafix:

T. 0900-3962349 (€0,45 per minuut)
E. questions.nl@dynafix.com

Reparatie direct online aanmelden

Voordat jij je telefoon naar ons opstuurt, vragen wij je het volgende eerst te doen:

  • Maak een back-up van alles wat je wilt bewaren, zoals foto’s en contacten
  • Verwijder de pin- of patrooncode op de telefoon
  • Voor iPhone: deactiveer ‘Find My iPhone’. Voor Samsung: deactiveer ‘Zoek mijn mobiel’ via de instellingen op je telefoon
  • Verwijder je SD kaart en je simkaart. Bewaar deze goed (niet meesturen)
  • Verwijder je screenprotector en telefoonhoesje

Belangrijk: Je telefoon kan alleen gerepareerd worden als je de bovenstaande stappen volgt.

Laat je telefoon nu repareren:

  • Houd je aankoopboon bij de hand
  • Meld je reparatie aan
  • Verstuur het pakket
  • Houd de status van je reparatie in de gaten met de inloggegevens die je per e-mail hebt ontvangen
Reparatie aanmelden
Veelgestelde vragen:
Hoe verstuur ik mijn defecte telefoon voor reparatie?

Na het aanmelden van je telefoon voor reparatie, ontvang je een verzendlabel en een reparatiebon van Tele2. Met de verzendlabel verstuur je de telefoon zonder kosten via PostNL. Verstuur de telefoon samen met de reparatiebon en een kopie van je aankoopbon. Zorg voor een stevige verpakking, bijvoorbeeld noppenfolie (bubbeltjesplastic). Zo voorkom je schade tijdens het transport. Tele2 kan niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele schade tijdens het transport.

Hoe krijg ik mijn telefoon terug na de reparatie?

Dynafix stuurt je telefoon terug naar het adres dat je bij ons opgeeft of naar de Tele2 winkel waar jij je telefoon hebt afgegeven. Heb jij je telefoon afgegeven in Tele2 winkel? Dan bellen wij je wanneer je hem daar kunt ophalen.

Waar vind ik het IMEI-nummer van mijn telefoon?

Alle telefoons hebben een uniek 15-cijferig IMEI-nummer. Dit is een serienummer en wordt gebruikt om individuele telefoons in het mobiele netwerk te identificeren.

Toets * # 06 # en het IMEI-nummer verschijnt op het scherm van je telefoon.

Het IMEI-nummer staat soms ook op de batterij of aan de achterkant van de telefoon.

Waar vind ik mijn garantiebewijs?

Het garantiebewijs van je telefoon wordt in de doos meegeleverd. Heb je deze niet meer? Je kunt dan contact opnemen met onze klantenservice.

Kan ik deze reparatieservice gebruiken als ik mijn telefoon niet direct bij Tele2 heb gekocht?

Nee, je kunt alleen gebruikmaken van Tele2 reparatieservice wanneer jij je telefoon bij Tele2 hebt gekocht; in een Tele2 winkel, online via tele2.nl of via onze telefonische klantenservice. Heb jij je telefoon ergens anders gekocht? Neem dan contact op met die winkel.

Wanneer moet ik betalen voor onderzoekskosten?

Als de reparatie van je telefoon niet binnen de garantie valt, ontvang je een prijsopgave. Kies je er voor om je telefoon niet te laten repareren, dan betaal je alleen de onderzoekskosten van € 36,30.

Let op! Je recht op garantie vervalt meestal wanneer je telefoon schade heeft zoals een diepe kras, barst, deuk of verbuiging. En wanneer Dynafix waterschade constateert.

Wat kan ik doen als ik het niet eens ben met de reparatiekosten?

Wanneer je het niet eens bent met de reparatiekosten kan je hierover contact opnemen met Dynafix, via hun klachtenformulier. Of telefonisch op 0900 3962 349 (€0.45 per minuut). Of per e-mail: questions.nl@dynafix.com

Met wie kan ik contact opnemen als ik vragen heb over de reparatie?

Alleen Dynafix kan jou informeren over de status van je reparatie of vragen over de reparatie beantwoorden. Dit zijn de contactgegevens:

  • Tel: 0900 3962 349 (€0,45 per minuut)
  • E-mail: questions.nl@dynafix.com

Let op! Houd je IMEI-nummer bij de hand, zo kunnen ze je namelijk sneller helpen.

Hoe lang ben ik mijn telefoon kwijt als ik hem aanmeld voor een reparatie?

Gemiddeld duurt het 1 à 2 weken om je telefoon terug te krijgen, na je aanmelding voor reparatie.

Valt de reparatie niet onder garantie? Dan ontvang je hierover bericht per e-mail met een prijsopgave. Hoe snel jij je telefoon terugkrijgt hangt dan af van hoe snel je reageert.

Wat moet ik doen als mijn nieuwe telefoon kapot is bij ontvangst?

Als je telefoon stuk is bij ontvangst en je hebt deze via Tele2 gekocht, meld deze binnen 14 dagen aan voor reparatie. Dat kan online of in een Tele2 winkel, pop-in shops uitgesloten. Bij het online aanmelden selecteer je op het formulier ‘Toestel defect bij aankoop’.

Let op! De defecte telefoon moet compleet, onbeschadigd en in de originele verpakking verstuurd worden naar Dynafix.

Kan ik mijn telefoon laten repareren via een verzekering?

Is je telefoon door eigen schuld stuk? Neem vooraf contact op met je verzekeraar. Zij kunnen je vertellen hoe en wanneer je aanspraak maakt op je verzekering. Komt het door iemand anders? Laat die persoon dan contact opnemen met zijn verzekeraar.