Klantenservice Mobiel

Telefoon laten repareren


Je kunt je telefoon gemakkelijk online aanmelden voor reparatie. Volg onderstaande stappen om je telefoon online aan te melden of ga naar één van onze winkels om het toestel vanaf daar te versturen. Een reparatie duurt gemiddeld 1 á 2 weken. Heb je je toestel niet direct bij Tele2 gekocht? Neem dan contact op met de desbetreffende winkel.
Telefoonreparatie services van Tele2

Alleen als je toestel is geleverd door Tele2, kun je gebruikmaken van de reparatieservice van Tele2. Een toestel is geleverd door Tele2 als je die gekocht hebt in een van onze winkels, online besteld hebt via tele2.nl of via onze telefonische klantenservice.

Het probleem zelf oplossen
Voordat je je toestel opstuurt ter reparatie kun je dit zelf proberen:

  1. Herstart je toestel. Lukt dit niet? Leg hem dan 20 minuten aan de oplader en probeer het nogmaals.
  2. Reset je toestel. Lees hier hoe je dat doet.
  3. Zorg dat je de laatste software op je telefoon hebt staan.
  4. Bekijk de oplossingen van de gerelateerde onderwerpen.
Telefoon verzekeren

Veel mensen kiezen ervoor om hun telefoon te laten verzekeren. Zo wordt de reparatie vergoed wanneer je telefoon per ongeluk kapot is gegaan door je eigen toedoen. Neem daarom vooraf contact op met je verzekeraar. Zij vertellen wat voor jou de juiste procedure is. Is je toestel door iemand anders kapot gegaan? Laat die persoon contact opnemen met zijn verzekeraar.

Garantie

Je hebt recht op 24 maanden garantie. Sommige reparaties vallen niet onder de garantie, zoals bijvoorbeeld krassen, waterschade, barst of een verbuiging. Stuur altijd je garantiebewijs mee want de voorwaarden verschillen per fabrikant. Wanneer de reparatie buiten garantie valt, ontvang je een prijsopgave voor de reparatie. Als je besluit om je toestel dan toch niet te repareren worden er onderzoekskosten van €36,30 in rekening gebracht.

Direct je toestel aanmelden

Er zijn een paar dingen die je moet doen voordat je je toestel opstuurt:

  • Verwijder de toeganscode. Deactiveer dan ook Find My iPhone en je Samsung account
  • Maak een back-up van je contacten en foto’s/video’s
  • Verstuur je simkaart niet mee
  • Verwijder je screenprotector en telefoonhoesje

Wanneer deze elementen nog aanwezig zijn, kan het toestel niet gerepareerd worden.

Reparatie aanmelden

Vragen?

Je reparatie wordt afgehandeld door Dynafix. Indien je vragen hebt, kijk dan hieronder voor de veel gestelde vragen of neem contact op met de klantenservice van Dynafix:
Tel: 0900-3962349 (€0,45 per minuut). Email: questions.nl@dynafix.com.

Veel gestelde vragen:
Hoe moet ik mijn toestel versturen naar Dynafix?

Je ontvangt een verzendlabel van Tele2 waarmee je het toestel kosteloos via PostNL kunt versturen. Zorg dat je het toestel in een stevige verpakking stopt en dat je het toestel goed verpakt met bijvoorbeeld bubbeltjesplastic. Zo voorkom je mogelijke schade tijdens het transport. Tele2 kan niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele schade tijdens het transport.

Hoe lang duurt een reparatie?

Er wordt geprobeerd je telefoon zo goed en zo snel mogelijk te repareren. Dynafix heeft een doorlooptijd van 1 à 2 weken. Is je garantie verlopen? Dan is de doorlooptijd afhankelijk van hoe snel jij reageert op de prijsopgave.

Met wie kan ik contact opnemen als ik vragen heb over de reparatie?

Je reparatie wordt afgehandeld door Dynafix. Indien je vragen hebt, houd uw IMEI-nummer bij de hand.

Email: questions.nl@dynafix.com

Tel: 0900 3962349 (€0,45 per minuut)

Ik heb mijn toestel niet direct bij Tele2 gekocht. Kan ik de Tele2 reparatieservice gebruiken?

Nee, dat is niet mogelijk. Je kan de reparatieservice van Tele2 alleen gebruiken als je je toestel hebt gekocht bij een Tele2 winkel, onze klantenservice of via de Tele2 website. Heb het toestel niet bij Tele2 gekocht? Neem dan contact op met de desbetreffende partij.

Waar vind ik het IMEI-nummer van mijn telefoon?

Alle telefoons hebben een uniek 15-cijferig IMEI-nummer. Dit is een soort serienummer en wordt gebruikt om individuele telefoons in het mobiele netwerk te identificeren.

Toets * # 06 # en het IMEI-nummer verschijnt op het scherm van de telefoon.

Bij sommige toestellen staat dit nummer ook op de batterij of aan de achterkant van het toestel.

Hoe krijg ik mijn telefoon na reparatie terug?

Je toestel wordt via een postservice teruggezonden naar het adres dat je aan ons hebt doorgegeven. Heb je je toestel via een van onze winkels verstuurd? Dan neemt de winkel contact met je op zodra je hem kunt komen ophalen.

Ik ben het niet eens met de kosten voor de reparatie, wat kan ik doen?

Houd je IMEI-nummer bij de hand en neem contact op met het reparatiecentrum van Dynafix:

Tel: 0900 3962349 (€0,45 per minuut)

Email: questions.nl@dynafix.com

Mijn toestel is defect bij ontvangst, wat moet ik doen?

Je nieuwe toestel, die je bij Tele2 hebt gekocht, blijkt bij ontvangst niet te werken en het scherm blijft ook na opladen op zwart staan. Dit noemen wij ‘Dead on arrival’ (DOA). In dat geval kan je het defecte toestel binnen 7 werkdagen na ontvangst aanmelden bij Dynafix via bovenstaande knop. Kies in het formulier voor de optie ‘Toestel defect bij aankoop’.

Let op: Het defecte toestel dient onbeschadigd, compleet en in de originele verpakking opgestuurd te worden naar Dynafix.

Wanneer worden er onderzoekskosten in rekening gebracht?

Valt de reparatie buiten de garantie, dan ontvang je een prijsopgave voor de reparatie. Wil je je telefoon toch niet repareren, dan hoef je alleen de onderzoekskosten € 36,30 te betalen. Let op: Als Dynafix waterschade of schade zoals een diepe kras, barst, deuk of verbuiging constateert dan vervalt meestal het recht op garantie.