Klantenservice Mobiel

Nummerbehoud bij Tele2


Heb je een nieuw mobiel abonnement met telefoon, zonder telefoon (Sim Only) of Prepaid bij Tele2 besteld? En wil jij je telefoonnummer houden? Kies dan voor nummerbehoud en Tele2 regelt het voor je. Zowel voor prepaid als voor abonnementen. Zonder kosten. Wij zeggen je oude abonnement op, daar hoef je zelf niets voor te doen.
Nummerbehoud bij overstap naar een Tele2 abonnement

Je kunt je telefoonnumer houden wanneer je overstapt naar een Tele2 abonnement. Dat kan als je een prepaid of abonnement hebt bij Tele2 of bij een andere provider. Je vraagt nummerbehoud aan bij je aankoop via Tele2.nl, onze telefonische klantenservice of een Tele2 winkel. Daarvoor vragen wij alleen om je mobiele telefoonnummer dat je mee wilt nemen. Vanaf 4 maanden voordat je abonnement of contract afloopt, kun je nummerbehoud aanvragen.

Hoe je aanvraag verloopt bij overstap naar Tele2 abonnement
Behoud je nummer met Tele2 Nummerbehoud
1. Nummerbehoud aanvragen

We moeten zeker zijn dat het opgegeven mobiele nummer bij jou hoort. Je ontvangt daarom eerst een sms waarin we je vragen een 5-cijferige code terug te sturen. Zo valideren wij je telefoonnummer. Hoe sneller je de code terugstuurt, hoe sneller we naar de volgende stap kunnen gaan: toestemming vragen aan je huidige provider. Gemiddeld reageren onze klanten binnen 1 dag.

Nummerbehoud aanvragen bij Tele2
2. Je aanvraag wordt in gang gezet

Wij vragen toestemming aan je huidige provider om je telefoonnummer over te nemen. Als dat kan, laat je huidige provider weten per wanneer wij je nummer kunnen overnemen. Gemiddeld krijgen wij binnen 1 werkdag een reactie van andere providers. Als nummerovername om welke reden dan ook niet mogelijk is, nemen we contact met je op.

Vraag nummerbehoud makkelijk aan bij Tele2
3. Bezorging simkaart en/of telefoon

Wanneer je huidige provider toestemming geeft, ontvang jij je simkaart en/of telefoon. Dit neemt gemiddeld 1 werkdag in beslag. Je ontvangt je telefoon en/of simkaart via de Reviva. Je ontvangt een e-mail van hen om een bezorgafspraak te maken. Volg de status van je bestelling via MijnTele2.

Behoud je nummer met Tele2 Nummerbehoud
4. Je aanvraag afronden

Nadat je pakket geleverd is, krijg je een SMS en e-mail met de geplande datum en tijd waarop je simkaart geactiveerd wordt. Op deze datum wordt je huidige nummer overgezet op je nieuwe simkaart. Je kunt de datum van activatie tot uiterlijk 24 uur voor de geplande datum aanpassen via MijnTele2 of onze klantenservice. Je nieuwe contract gaat in vanaf het moment van activatie. Vanaf dit moment betaal je ook de maandelijkse kosten van je nieuwe abonnement.

Voorwaarden nummerbehoud

Je kunt nummerbehoud aanvragen wanneer:

  • Je van een andere provider komt of wanneer je prepaid klant bent bij ons
  • Je abonnement of contract bij je provider binnen 4 maanden afloopt
  • Je telefoonnummer nog minimaal 21 dagen actief is wanneer Tele2 je contract ontvangt
  • Prepaid: je komt vanaf een andere provider, behalve vanaf Bliep
  • Prepaid: je hebt nu Tele2 Prepaid
Kies een toestel
Nummerbehoud bij overstap naar Tele2 Prepaid

Je kunt je telefoonnumer houden wanneer je overstapt naar Tele2 Prepaid en je:

  • Vanaf een andere telecomprovider komt, behalve vanaf Bliep
  • Nu een Tele2 Prepaid hebt

Je kunt ook naar Tele2 Prepaid overstappen wanneer je een abonnement hebt bij een andere provider. Helaas kun je als Tele2 klant met een abonnement je nummer niet behouden als je overstapt naar Tele2 Prepaid. Om technische redenen is dit niet haalbaar.

Vraag nummerbehoud aan nadat je van ons je nieuwe simkaart hebt ontvangen. Vul de volgende 4 stappen in:

Hoe je aanvraag verloopt bij overstap naar Tele2 Prepaid
1. Nieuwe prepaid simkaart

Voordat je prepaid nummerbehoud kunt aanvragen heb je een Tele2 Prepaid simkaart nodig. Je kunt een prepaid simkaart kopen in onze online winkel.

2. Aanvraag nummerbehoud

Nadat jij je Tele2 Prepaid simkaart hebt ontvangen kun je nummerbehoud aanvragen. Houd de Tele2 Prepaid simkaart bij de hand tijdens het aanvragen.

3. Wachten op goedkeuring

Binnen maximaal 9 werkdagen krijg je te horen of je verzoek voor nummerbehoud is goedgekeurd. Hierover ontvang je een sms bericht. De datum waarop jouw telefoonnummer wordt overgenomen door Tele2 staat ook in dit bericht.

4. Je nummer wordt overgezet

Op de dag dat Tele2 jouw telefoonnummer overneemt kun je de simkaart in gebruik nemen. Hierna ben je via het Tele2 netwerk bereikbaar op je vertrouwde nummer.

Veelgestelde vragen:
Wanneer gaat mijn nieuwe contract in?

Je nieuwe contract gaat in vanaf het moment dat je nieuwe simkaart geactiveerd is. Vanaf dit moment betaal je ook de maandelijkse kosten van je nieuwe abonnement.

Moet ik mijn huidige abonnement zelf opzeggen?

Nee, zeg je huidige contract niet zelf op als je het verzoek tot nummerbehoud hebt gedaan. Dit regelt Tele2 voor jou.

Hoelang duurt het overzetten van mijn telefoonnummer?

Dit is afhankelijk van de einddatum van het contract bij je huidige provider. Zodra je huidige contract eindigt, duurt het ongeveer 1 week (afhankelijk van levering simkaart en/of telefoon) voordat je nummer is overgezet. Je kunt 4 maanden van tevoren nummerbehoud aanvragen. Dat betekent dat het uiterlijk 4 maanden en 1 week kan duren voordat je nummer wordt overgezet.

Kan ik meteen bellen als ik overstap naar Tele2?

Bij levering is de nieuwe simkaart nog niet actief. Binnen twee dagen krijg je een sms en e-mail met de geplande datum en tijd waarop je simkaart geactiveerd wordt. Op moment van activatie wordt je huidige nummer overgezet op je nieuwe simkaart en kun je gebruik maken van je diensten bij Tele2.

Kan ik achteraf nummerbehoud aanvragen?

Achteraf nummerbehoud aanvragen is mogelijk. Hier zijn wel twee voorwaarden voor. Ten eerste moet je abonnement actief zijn en ten tweede mag je geen lopende aanvragen hebben. Denk hierbij aan een aanvraag van een simkaart of een upgrade van je abonnement.

Om welke reden kan mijn nummerbehoud aanvraag afgewezen worden?

Je nummerbehoud aanvraag wordt afgewezen als je nog langer in contract bent bij je huidige provider dan 4 maanden. Ook wordt de aanvraag afgewezen als je mobiele nummer al is afgesloten. Dit gebeurt als je je huidige contract al hebt opgezegd of als je al een nummerbehoud aanvraag bij een andere provider hebt lopen.

Kan ik zelf de activatiedatum van mijn simkaart wijzigen?

Ja, je kunt zelf via mijntele2.nl je activatiedatum wijzigen naar een nieuwe datum binnen 15 werkdagen na de eerst geplande activatiedatum. Mocht je de activatie verder willen uitstellen, neem dan even contact met ons op.

Wanneer kan ik nummerbehoud aanvragen?

Vraag je nummerbehoud aan tijdens je bestelling. Vanaf 4 maanden voor het einde van je huidige contract kun je nummerbehoud aanvragen.

Kan ik mijn nummer behouden als ik overstap naar Tele2?

Absoluut. Als je met behoud van je telefoonnummer wilt overstappen, dan geef je dit aan in je bestelling bij Tele2. Wij zorgen er dan voor dat we je nummer overnemen van je huidige provider en we zeggen je abonnement voor je op bij je huidige provider. Let er wel goed op dat je nummerbehoud kunt aanvragen vanaf 4 maanden voor het einde van je huidige contract. Check dus altijd wanneer het contract met je huidige aanbieder afloopt.

Hoe wordt mijn mobiele nummer gevalideerd?

Om er zeker van te zijn dat het opgegeven mobiele nummer bij jou hoort, ontvang je eerst een sms waarin we je vragen een 5-cijferige code terug te sturen:

  • Tele2 stuurt je een sms met 5-cijferige code
  • Jij stuurt een bericht terug met dezelfde code, binnen 24 uur
  • Tele2 ontvangt de bevestiging van het mobiele nummer
  • Jij ontvangt een sms met de bevestiging
Kan ik nummerbehoud eerder laten ingaan of uitstellen?

Je kunt nummerbehoud uitstellen via MijnTele2. Wil je nummerbehoud vervroegen? Neem dan contact met ons op.