Klantenservice Mobiel

Nummerbehoud bij Tele2


Heb je een nieuw mobiel abonnement met telefoon, zonder telefoon (Sim Only) of Prepaid bij Tele2 besteld? En wil jij je telefoonnummer houden? Kies dan voor nummerbehoud en Tele2 regelt het voor je. Zowel voor prepaid als voor abonnementen. Zonder kosten. Wij zeggen je oude abonnement op, daar hoef je zelf niets voor te doen.
Nummerbehoud bij overstap naar een Tele2 abonnement

Je kunt je telefoonnummer houden wanneer je overstapt naar een Tele2 abonnement. Dat kan als je een abonnement hebt bij Tele2 of bij een andere provider. Je vraagt nummerbehoud aan bij je aankoop via tele2.nl of onze telefonische klantenservice..Daarvoor vragen wij alleen om je mobiele telefoonnummer dat je mee wil nemen. Vanaf 4 maanden voordat je abonnement of contract afloopt, kun je nummerbehoud aanvragen.

Hoe je aanvraag verloopt bij overstap naar Tele2 abonnement
Behoud je nummer met Tele2 Nummerbehoud
1. Nummerbehoud aanvragen

We moeten zeker zijn dat het opgegeven mobiele nummer bij jou hoort. Je ontvangt daarom eerst een SMS van het nummer 1661. Hierin vragen we je een 5-cijferige code terug te sturen. Zo valideren wij je telefoonnummer. Hoe sneller je de code terugstuurt, hoe sneller we naar de volgende stap kunnen gaan: toestemming vragen aan je huidige provider. Gemiddeld reageren onze klanten binnen 1 dag.

Nummerbehoud aanvragen bij Tele2
2. Je aanvraag wordt in gang gezet

Wij vragen toestemming aan je huidige provider om je telefoonnummer over te nemen. Als dat kan, laat je huidige provider weten per wanneer wij je nummer kunnen overnemen. Gemiddeld krijgen wij binnen 1 werkdag een reactie van andere providers. Als nummerovername om welke reden dan ook niet mogelijk is, nemen we contact met je op.

Vraag nummerbehoud makkelijk aan bij Tele2
3. Bezorging simkaart en/of telefoon

Wanneer je huidige provider toestemming geeft, ontvang jij je simkaart en/of telefoon. Dit neemt gemiddeld 1 werkdag in beslag. Je ontvangt je telefoon en/of simkaart binnen 5 werkdagen via AMP. Je ontvangt een e-mail van hen om een bezorgafspraak te maken. Heb je alleen Sim Only besteld? Dan ontvang je je simkaart binnen 5 werkdagen via PostNL. Volg de status van je bestelling via MijnTele2.

Behoud je nummer met Tele2 Nummerbehoud
4. Je aanvraag afronden

Nadat je pakket geleverd is, krijg je een SMS en e-mail met de geplande datum en tijd waarop je simkaart geactiveerd wordt. Op deze datum wordt je huidige nummer overgezet op je nieuwe simkaart. Vanaf dit moment gaat je contract in en betaal je ook de maandelijkse kosten van je nieuwe abonnement.

Voorwaarden nummerbehoud

Je kunt nummerbehoud aanvragen wanneer:

  • Je van een andere provider komt of wanneer je prepaid klant bent bij ons
  • Je abonnement of contract bij je provider binnen 120 dagen afloopt
  • Je telefoonnummer nog minimaal één maand actief is wanneer Tele2 je contract ontvangt
  • Prepaid: je komt vanaf een andere provider, behalve vanaf Bliep
  • Prepaid: je hebt nu Tele2 Prepaid
    • Let op: nummerbehoud vanuit Tele2 prepaid naar Tele2 abonnement is alleen aan te vragen via Mobiel.nl
  • Je mobiele telefoonnummer dient actief te zijn, zowel bij een abonnement als bij prepaid
  • Bij een prepaid moet er beltegoed zijn, zodat de sms voor de Smartvalidatie terug kan worden gestuurd
  • Je kan geen nummerbehoud aanvragen bij een overstap van een Tele2 abonnement naar Tele2 prepaid
  • Een nummerportering kan alleen uitgevoerd worden op werkdagen, dus niet in het weekend
Kies een toestel
Veelgestelde vragen:
Wanneer gaat mijn nieuwe contract in?

Je nieuwe contract gaat in vanaf het moment dat je nieuwe simkaart geactiveerd is. Vanaf dit moment betaal je ook de maandelijkse kosten van je nieuwe abonnement.

Moet ik mijn huidige abonnement zelf opzeggen?

Nee, zeg je huidige contract niet zelf op als je het verzoek tot nummerbehoud hebt gedaan. Dit regelt Tele2 voor jou.

Hoelang duurt het overzetten van mijn telefoonnummer?

Dit is afhankelijk van de einddatum van het contract bij je huidige provider. Zodra je huidige contract eindigt, duurt het ongeveer 1 week (afhankelijk van levering simkaart en/of telefoon) voordat je nummer is overgezet. Je kunt 4 maanden van tevoren nummerbehoud aanvragen. Dat betekent dat het uiterlijk 4 maanden en 1 week kan duren voordat je nummer wordt overgezet.

Kan ik meteen bellen als ik overstap naar Tele2?

Bij levering is de nieuwe simkaart nog niet actief. Binnen twee dagen krijg je een sms en e-mail met de geplande datum en tijd waarop je simkaart geactiveerd wordt. Op moment van activatie wordt je huidige nummer overgezet op je nieuwe simkaart en kun je gebruik maken van je diensten bij Tele2.

Kan ik achteraf nummerbehoud aanvragen?

Achteraf nummerbehoud aanvragen is mogelijk. Hier zijn wel twee voorwaarden voor. Ten eerste moet je abonnement actief zijn en ten tweede mag je geen lopende aanvragen hebben. Denk hierbij aan een aanvraag van een simkaart of een upgrade van je abonnement.

Om welke reden kan mijn nummerbehoud aanvraag afgewezen worden?

Je nummerbehoud aanvraag wordt afgewezen als je nog langer in contract bent bij je huidige provider dan 4 maanden. Ook wordt de aanvraag afgewezen als je mobiele nummer al is afgesloten. Dit gebeurt als je je huidige contract al hebt opgezegd of als je al een nummerbehoud aanvraag bij een andere provider hebt lopen.

Ook kan je nummerbehoud aanvraag worden afgewezen als je van een Tele2 abonnement naar een Tele2 zakelijk abonnement gaat. Dit is bij ons helaas niet mogelijk.

Ik heb een SMS ontvangen van het nummer 1661. Is dat van Tele2?

Ja dit SMS’je is van ons afkomstig. Je ontvangt een SMS van 1661 als je nummerbehoud aanvraagt. Hiermee valideren wij of het opgegeven nummer echt bij jou hoort.

Kan ik zelf de geplande startdatum van mijn nummerbehoud wijzigen?

Je kunt de geplande startdatum uitstellen. Dit kun je zelf regelen in de MijnTele2 omgeving.

Je kunt je nummerbehoud niet vervroegen. De datum die wij opgeven is namelijk de eerst mogelijke datum dat wij het telefoonnummer kunnen overnemen van je huidige provider.

Ik ben in het buitenland als mijn nummer wordt overgezet. Kan dit?

Je nummer wordt gewoon overgezet naar ons netwerk, ook al ben je in het buitenland.

Zorg er wel voor dat je de simkaart die je van ons hebt ontvangen meeneemt. Deze heb je wel nodig.

Als je liever wilt dat je telefoonnummer op een ander moment wordt overgezet,kun je nummerbehoud uitstellen via MijnTele2. Wil je nummerbehoud vervroegen? Neem dan contact met ons op.

Wanneer kan ik nummerbehoud aanvragen?

Vraag je nummerbehoud aan tijdens je bestelling. Vanaf 4 maanden voor het einde van je huidige contract kun je nummerbehoud aanvragen.

Kan ik mijn nummer behouden als ik overstap naar Tele2?

Absoluut. Als je met behoud van je telefoonnummer wilt overstappen, dan geef je dit aan in je bestelling bij Tele2. Wij zorgen er dan voor dat we je nummer overnemen van je huidige provider en we zeggen je abonnement voor je op bij je huidige provider. Let er wel goed op dat je nummerbehoud kunt aanvragen vanaf 4 maanden voor het einde van je huidige contract. Check dus altijd wanneer het contract met je huidige aanbieder afloopt.

Hoe wordt mijn mobiele nummer gevalideerd?

Om er zeker van te zijn dat het opgegeven mobiele nummer bij jou hoort, ontvang je eerst een SMS van het nummer 1661. Hierin vragen we je een 5-cijferige code terug te sturen:

  • Tele2 stuurt je een SMS via het nummer 1661. In deze SMS staat een 5-cijferige code
  • Jij stuurt een bericht terug met dezelfde code, binnen 24 uur
  • Tele2 ontvangt de bevestiging van het mobiele nummer
  • Jij ontvangt een SMS met de bevestiging
Kan ik nummerbehoud eerder laten ingaan of uitstellen?

Je kunt nummerbehoud uitstellen via MijnTele2. Wil je nummerbehoud vervroegen? Neem dan contact met ons op.

Als mijn telefoonnummer nog niet is overgezet naar Tele2, kan ik het toestel dan al gebruiken?

Het is mogelijk om de simkaart van je huidige provider alvast te gebruiken in je nieuwe toestel.

Zodra je telefoonnummer is overgenomen door ons wissel je de simkaart om.

 

Als je nu een simkaart hebt die niet in je nieuwe toestel past, kun je een andere simkaart aanvragen bij je huidige provider.

Kan ik blijven bellen totdat mijn telefoonnummer is overgenomen?

Je telefoonnummer blijft actief bij je huidige provider, totdat wij het telefoonnummer hebben overgenomen.

Je kan dus met de simkaart van je huidige provider blijven bellen.

De simkaart van ons kun je gebruiken zodra het telefoonnummer is overgenomen.