Klantenservice Mobiel

Nummerbehoud bij Tele2


Als je een nieuw abonnement met telefoon, Sim Only of Prepaid bij Tele2 bestelt, kun je kiezen voor nummerbehoud, Tele2 regelt dit voor jou. Hieronder lees je hoe dit werkt voor je mobiele abonnement en prepaid!
Hoe werkt het?

1. Je hebt nummerbehoud aangevraagd.
Je kan dit aangeven op de ‘Extra gegevens’ stap in het bestelproces, dit is gratis. Vanaf 2 maanden voor het einde van je huidige contract kun je nummerbehoud aanvragen.

2. Je aanvraag wordt in gang gezet.
Wij vragen toestemming bij je huidige provider om jouw telefoonnummer over te nemen. Je huidige provider laat aan Tele2 weten wanneer jouw telefoonnummer overgenomen mag worden. Binnen 9 werkdagen krijg je hier bericht over.

3. Je aanvraag is afgerond.
Je krijgt per sms een bericht op welke datum je nieuwe abonnement in zal gaan of kijk in MijnTele2 naar de status van je bestelling. Wij zeggen je oude abonnement op, daar hoef je zelf niets voor te doen. Je ontvangt een nieuwe simkaart van Tele2. Je kunt je oude simkaart van je huidige provider blijven gebruiken totdat je abonnement bij Tele2 ingaat.

4. Is je aanvraag geannuleerd?
Dan krijg je hier bericht over en dit kun je terugzien in MijnTele2. Het kan zijn dat je nog binnen contract zit bij je vorige provider. In dat geval geeft Tele2 je een nieuw nummer bij het contract dat je het afgesloten. Het kan ook zijn dat je nummer bij je vorige provider is afgesloten en daardoor niet overgenomen kan worden door Tele2. Neem voor meer informatie contact op met je vorige provider.

tele2-mobiel-pack
Ben je een prepaid klant?

Als prepaid klant is het mogelijk om het huidige nummer mee te nemen naar Tele2. In vier gemakkelijke stappen kun jijzelf nummerbehoud aanvragen via de website van Tele2. Daarnaast bestaat er de mogelijkheid om je huidige Tele2 prepaid nummer mee te nemen naar een Tele2 abonnement.

Kan ik van Tele2 prepaid overstappen naar een abonnement?
Ja, natuurlijk. We hebben dit samen met Studentmobiel geregeld. Neem even contact met hun op en ze regelen het direct voor je.

Kan ik van een Tele2 abonnement overstappen naar prepaid?
Nee, dat kan niet, dat heeft technische redenen. Kom je van een andere provider? Dan kun je wel overstappen naar Tele2 prepaid.

Veelgestelde vragen:
Kan ik mijn nummer behouden als ik overstap naar Tele2?

Absoluut. Als je met behoud van je telefoonnummer wilt overstappen, dan geef je dit aan in je bestelling bij Tele2. Wij zorgen er dan voor dat we je nummer overnemen van de aanbieder waar je nu je nummer hebt. Let er wel goed op dat je bij de bestelling een datum doorgeeft waarop we je nummer kunnen overnemen. Check dus altijd wanneer het contract met je huidige aanbieder afloopt.

Wanneer kan ik nummerbehoud aanvragen?

Vraag je nummerbehoud aan tijdens je bestelling. Vanaf 2 maanden voor het einde van je huidige contract kun je nummerbehoud aanvragen.

Hoelang duurt het overzetten van mijn telefoonnummer?

Overzetten van je telefoonnummer duurt maximaal 2 maanden vanaf aanvraagdatum.

Moet ik mijn huidige abonnement zelf opzeggen?

Nee, zeg je huidige contract niet zelf op als je het verzoek tot nummerbehoud hebt gedaan. Dit regelt Tele2 voor jou.

Kan ik meteen bellen als ik overstap naar Tele2?

Heb je een Sim Only gekocht, dan moet je simkaart eerst nog worden geactiveerd. Dit kun je doen via deze pagina. Heb je een abonnement met telefoon, dan wordt je simkaart automatisch geactiveerd. Heb je je simkaart via een van onze partners of onze winkels gekocht, dan is je simkaart ook al geactiveerd.