Klantenservice Mobiel

Nummerbehoud bij Tele2


Als je een nieuw abonnement met telefoon, Sim Only of Prepaid bij Tele2 bestelt, kun je kiezen voor nummerbehoud, Tele2 regelt dit voor jou. Hieronder lees je hoe dit werkt voor je mobiele abonnement en prepaid!
Hoe werkt nummerbehoud bij Tele2?

1. Nummerbehoud aanvragen
Nummerbehoud aanvragen is gratis. Je kan dit aangeven bij de ‘Overige gegevens’ stap in het bestelproces. We vragen alleen om je huidige mobiele nummer. Vanaf 4 maanden voor het einde van je huidige contract kun je nummerbehoud aanvragen.

2. Mobiele nummer validatie
Om er zeker van te zijn dat het opgegeven mobiele nummer bij jou hoort, ontvang je eerst een SMS waarin we je vragen een 5-cijferige code terug te sturen. Op die manier kunnen we je telefoonnummer valideren.

3.  Je aanvraag wordt in gang gezet
Wij vragen toestemming bij je huidige provider om jouw telefoonnummer over te nemen. Je huidige provider laat aan Tele2 weten wanneer jouw nummer overgenomen mag worden. Dit duurt ongeveer 2 werkdagen. Mocht de nummerovername om wat voor reden niet mogelijk zijn, dan nemen we contact met je op.

4. Bezorging simkaart en/of telefoon
Van de Online Pakket Dienst (OPD) ontvang je een e-mail om een bezorgafspraak in te plannen. Vervolgens leveren zij het pakket bij je af. Via MijnTele2 kun je, wanneer je maar wilt, de status van je bestelling volgen.

5. Je aanvraag afronden
Nadat je pakket geleverd is, krijg je binnen twee dagen een SMS en e-mail met de geplande datum en tijd waarop je simkaart geactiveerd wordt. Op moment van activatie wordt je huidige nummer overgezet op je nieuwe simkaart. Wij zeggen je oude abonnement op, daar hoef je zelf niets voor te doen.

Je kunt de activatiedatum nog wijzigen tot uiterlijk 24 uur voor de geplande datum via MijnTele2 of klantenservice. Je nieuwe contract gaat in vanaf het moment van activatie. Vanaf dit moment betaal je ook de maandelijkse kosten van je nieuwe abonnement.

Voorwaarden nummerbehoud
  • De verplichte contracttermijn bij je huidige provider moet binnen vier maanden voorbij zijn.
  • Je telefoonnummer is nog minimaal 21 dagen actief op het moment dat Tele2 het contract ontvangt.
  • Je komt van een andere aanbieder of hebt momenteel prepaid van Tele2.
  • Nummerbehoud vanaf een bestaand Tele2 abonnement kan alleen bij contractverlenging. De prijzen bij een verlenging kunnen afwijken van de prijzen van een nieuwe aansluiting.
Kies een toestel
Ben je een prepaid klant?

Als prepaid klant is het mogelijk om het huidige nummer mee te nemen naar Tele2. In vier gemakkelijke stappen kun jijzelf nummerbehoud aanvragen via de website van Tele2. Daarnaast bestaat er de mogelijkheid om je huidige Tele2 prepaid nummer mee te nemen naar een Tele2 abonnement.

Kan ik van Tele2 prepaid overstappen naar een abonnement?
Ja, natuurlijk. We hebben dit samen met Mobiel.nl en onze eigen Tele2 winkels geregeld. Neem even contact met hun op en ze regelen het direct voor je.

Kan ik van een Tele2 abonnement overstappen naar prepaid?
Nee, dat kan niet, dat heeft technische redenen. Kom je van een andere provider? Dan kun je wel overstappen naar Tele2 Prepaid.

Veelgestelde vragen:
Kan ik mijn nummer behouden als ik overstap naar Tele2?

Absoluut. Als je met behoud van je telefoonnummer wilt overstappen, dan geef je dit aan in je bestelling bij Tele2. Wij zorgen er dan voor dat we je nummer overnemen van je huidige provider en we zeggen je abonnement voor je op bij je huidige provider. Let er wel goed op dat je nummerbehoud kunt aanvragen vanaf 4 maanden voor het einde van je huidige contract. Check dus altijd wanneer het contract met je huidige aanbieder afloopt.

Wanneer kan ik nummerbehoud aanvragen?

Vraag je nummerbehoud aan tijdens je bestelling. Vanaf 4 maanden voor het einde van je huidige contract kun je nummerbehoud aanvragen.

Kan ik achteraf nummerbehoud aanvragen?

Achteraf nummerbehoud aanvragen is mogelijk. Hier zijn wel twee voorwaarden voor. Ten eerste moet je abonnement actief zijn en ten tweede mag je geen lopende aanvragen hebben. Denk hierbij aan een aanvraag van een simkaart of een upgrade van je abonnement.

Moet ik mijn huidige abonnement zelf opzeggen?

Nee, zeg je huidige contract niet zelf op als je het verzoek tot nummerbehoud hebt gedaan. Dit regelt Tele2 voor jou.

Kan ik zelf de activatiedatum van mijn simkaart wijzigen?

Ja, je kunt zelf via mijntele2.nl je activatiedatum wijzigen naar een nieuwe datum binnen 15 werkdagen na de eerst geplande activatiedatum. Mocht je de activatie verder willen uitstellen, neem dan even contact met ons op.

Hoe wordt mijn mobiele nummer gevalideerd?

Om er zeker van te zijn dat het opgegeven mobiele nummer bij jou hoort, ontvang je eerst een SMS waarin we je vragen een 5-cijferige code terug te sturen:

  • Tele2 stuurt je een SMS met 5-cijferige code
  • Jij stuurt een bericht terug met dezelfde code, binnen 24 uur
  • Tele2 ontvangt de bevestiging van het mobiele nummer
  • Jij ontvangt een SMS met de bevestiging
Om welke reden kan mijn nummerbehoud aanvraag afgewezen worden?

Je nummerbehoud aanvraag wordt afgewezen als je nog langer in contract bent bij je huidige provider dan 4 maanden. Ook wordt de aanvraag afgewezen als je mobiele nummer al is afgesloten. Dit gebeurt als je je huidige contract al hebt opgezegd of als je al een nummerbehoud aanvraag bij een andere provider hebt lopen.

Hoelang duurt het overzetten van mijn telefoonnummer?

Dit is afhankelijk van de einddatum van het contract bij je huidige provider. Zodra je huidige contract eindigt, duurt het ongeveer 1 week (afhankelijk van levering simkaart en/of telefoon) voordat je nummer is overgezet. Je kunt 4 maanden van tevoren nummerbehoud aanvragen. Dat betekent dat het uiterlijk 4 maanden en 1 week kan duren voordat je nummer wordt overgezet.

Wanneer gaat mijn nieuwe contract in?

Je nieuwe contract gaat in vanaf het moment dat je nieuwe simkaart geactiveerd is. Vanaf dit moment betaal je ook de maandelijkse kosten van je nieuwe abonnement.

Kan ik meteen bellen als ik overstap naar Tele2?

Bij levering is de nieuwe simkaart nog niet actief. Binnen twee dagen krijg je een SMS en e-mail met de geplande datum en tijd waarop je simkaart geactiveerd wordt. Op moment van activatie wordt je huidige nummer overgezet op je nieuwe simkaart en kun je gebruik maken van je diensten bij Tele2.