Klantenservice Mobiel

Tele2 Mobiel Facturen bekijken en uitleg


Op deze pagina kun je de verschillende facturen van Tele2 mobiel bekijken en vind je er uitgebreide uitleg over terug. Kies hieronder over welke factuur je uitleg wil.

Je factuur na een wijziging


Wanneer je je abonnement hebt gewijzigd, bijvoorbeeld bij een verlenging of verhoging van je bundel, zie je dit terug op je factuur. Lees hieronder hoe dit wordt weergegeven.
Kosten op je factuur

Zoals altijd bestaat je factuur uit:

  • Abonnementskosten (naar rato)
  • Eventueel eenmalige kosten
  • Eventueel verbruikskosten
  • Eventueel kosten voor Extra diensten

Op het eerste blad van je factuur zie je de samenvatting van je abonnement. Je kunt je factuurspecificatie downloaden via MijnTele2. Via de specificatie van je factuur krijg je meer inzicht in de gemaakte kosten.

Bundelperiode

Na een verlenging
Als je je abonnement tussendoor verlengt, brengen we de nieuwe bundel vanaf de ingangsdatum van de wijziging in rekening, en je oude bundel tot deze datum. Op je factuur zie je dan dus twee keer kosten voor je abonnement, maar niet de volledige kosten.
Indien je je abonnement verlengt met een nieuw toestel, kan het zijn dat er voor je nieuwe toestel kosten in rekening worden gebracht. Als dat het geval is, zie je deze kosten terug op je factuur.

Na een verhoging
Als je je abonnement tussendoor verhoogt, brengen we de nieuwe bundel voor de gehele periode waarin de wijziging heeft plaats gevonden in rekening. Je kan namelijk voor deze periode al gebruik maken van je nieuwe bundel. Rechtsboven op je factuur kun je zien van wanneer tot wanneer jouw bundel loopt. Ook in de app kun je zien hoeveel dagen je nog met je huidige bundel doet. Het is dus handiger om aan het begin van je bundelperiode de verhoging te doen.

Na een verlaging
Wanneer je tijdens de looptijd van je abonnement je bundel verlaagt (indien dit mogelijk is) wordt de wijziging aan het begin van de volgende bundelperiode actief.

Incassomoment

Onderaan je factuur staat omstreeks welke datum wordt geïncasseerd. Dit kan enkele dagen afwijken. Zodra je factuur voor je klaarstaat krijg je een melding via SMS en/of e-mail en kun je de factuur bekijken in MijnTele2 en de app. Het kan zijn dat de kosten hoger zijn uitgevallen in verband met kosten buiten de bundel. Is de automatische incasso mislukt? Kijk dan hier, hoe je kunt betalen.