Klantenservice Mobiel

Tele2 Mobiel Facturen bekijken en uitleg


Op deze pagina kun je de verschillende facturen van Tele2 mobiel bekijken en vind je er uitgebreide uitleg over terug. Kies hieronder over welke factuur je uitleg wil.

Extra diensten


Op je factuur kun je het onderdeel ‘Extra diensten’ zien staan. Op dit moment vallen hier aankopen in Google Play onder. Lees hier meer over wat het inhoudt en hoe het werkt.
Google Play

Heb je een Android™-toestel? Dan kun jij je aankopen in Google Play betalen via je Tele2 factuur. In plaats van met je creditcard. Dit geldt voor alle aankopen, dus apps, muziek en andere digitale producten.

Aan het betalen via je factuur zijn geen extra kosten verbonden. Er zit wel een limiet op de aankoopbedragen. Je kunt per kalendermaand maximaal 50 euro uitgeven.

Je aankopen zijn op je factuur te zien onder het kopje ‘Extra diensten’.

Hoe werkt het precies?

Om Tele2 als betalingsmethode te selecteren, kies je in het menu van de Google Play Store voor ‘Account’ en vervolgens voor ‘Betaalmethoden’. Kies hier voor ‘Facturen via Tele2’.

Waar kan ik terecht met eventuele vragen?

Voor de meeste vragen over Google Play kun je terecht bij de klantenservice van Google. Daarnaast kun je informatie over de apps die je gekocht hebt, vinden op Google Betalingscentrum.

Wanneer heb ik toegang tot de Google Play betaalservice?

Tele2 stelt de Google Play betaaldienst voorlopig alleen beschikbaar aan consumentenklanten met een abonnement (geen prepaid klanten). Daarnaast is Google Play alleen beschikbaar op Android-toestellen.

Waarom kan ik niet (meer) betalen via Tele2?

Aankopen via Tele2 zijn maximaal 50 euro per kalendermaand. Dit bedrag kunnen niet naar boven of naar beneden worden bijgesteld.

Een andere mogelijkheid is dat je kosten buiten de bundel erg hoog zijn opgelopen en dat Tele2 het abonnement preventief heeft geblokkeerd. In dit geval heb je hier ook een SMS over gehad. Je kunt dan je abonnement via een (iDEAL) aanbetaling weer deblokkeren.

Kan de aankooplimiet voor mij worden verhoogd of verlaagd?

Nee, het limiet van 50 euro per kalendermaand geldt voor alle klanten en is niet aanpasbaar. Voor duurdere aankopen kun je een alternatieve betaalmethode kiezen.

Hoe kan ik een aankoop annuleren?

Google biedt de mogelijkheid om aankopen binnen 2 uur te annuleren en te verwijderen van je telefoon. In dit geval worden ook de door Tele2 gefactureerde kosten automatisch gecrediteerd.

Kan ik onbedoelde (in-app) aankopen voorkomen met wachtwoordbeveiliging?

De standaardinstelling van Google Play is dat een wachtwoord vereist is voordat een aankoop kan worden gedaan. Deze instelling is in de Google Play app aan te passen.