Klantenservice Mobiel

Tele2 Mobiel Facturen bekijken en uitleg


Op deze pagina kun je de verschillende facturen van Tele2 mobiel bekijken en vind je er uitgebreide uitleg over terug. Kies hieronder over welke factuur je uitleg wil.

Je eerste factuur van je mobiele abonnement


Welkom bij Tele2! Heb je net voor het eerst een factuur ontvangen voor je nieuwe mobiele abonnement? Dan kan het zijn dat je hier wat vragen over hebt. Op deze pagina vind je informatie en uitleg over je eerste factuur van Tele2: de kosten, de bundelperiode en de incassoperiode. Je eerste factuur vind je in MijnTele2 en de app.
Kosten op je factuur

Je eerste factuur bestaat uit:

  • Abonnementskosten
  • Eénmalige kosten
  • Eventueel gebruikskosten
  • Eventueel kosten voor je telefoon
  • Eventueel kosten voor Extra diensten
Voorbeeldfactuur

Bekijk via onderstaande button een voorbeeldfactuur.

Bekijk een voorbeeldfactuur

Abonnementskosten
Dit zijn kosten voor:

  • Je internetbundel
  • Je bel/sms-bundel
  • Eventuele korting
  • De maandelijkse prijs van je telefoon

Heb je Sim Only? Dan betaal je natuurlijk niet voor een telefoon. Op de eerste factuur betaal jij je abonnementskosten naar rato, het kan dus zijn dat de totaalkosten afwijken. Lees verderop meer daarover.

Gebruikskosten
Dit zijn de kosten die buiten je normale bundel vallen zoals:

  • Internetverbruik in het buitenland
  • Extra internetbundels
  • Bellen of sms’en in of naar een land buiten de EU
  • MMS berichten
  • Dataverbruik zonder databundel
  • Servicenummers, zoals 090x-nummers.
  • ContentSMS / sms-diensten

Lees meer over gebruikskosten.

Eénmalige kosten
Naast je abonnementskosten staan er ook éénmalige kosten op je eerste factuur. Deze worden automatisch verrekend op je eerste factuur. Bovenaan deze pagina zie je een voorbeeld van de eerste factuur. De éénmalige kosten kunnen bestaan uit:

  • De bijbetaling van je telefoon
  • Aansluitkosten
  • Wettelijke thuiskopieheffing

Kosten voor je telefoon
Op je factuur zie je de éénmalige en maandelijkse kosten voor je telefoon uitgesplitst. Er staat wat je per maand betaalt voor je telefoon en wat de éénmalige kosten zijn voor je telefoon (de bijbetaling). De bijbetaling wordt éénmalig in rekening gebracht. De maandelijkse kosten voor je telefoon zie je maandelijks terug op je factuur. Wanneer je een abonnement met telefoon afsluit, ontvang je ook een apart overzicht van de kosten voor je telefoon.

Lees meer over je toestelfactuur.

Incassomoment

Je ontvangt je factuur rond de 20e van elke maand. Zodra je factuur klaar staat, ontvang je een e-mail, een SMS én kun je je factuur bekijken in MijnTele2. Rond de 25e worden je abonnementskosten geïncasseerd.

Betalen

Is je automatische incasso mislukt? Voorkom dat je wordt afgesloten en betaal direct via IDEAL.

Je factuur na een wijziging

Bekijk alle informatie over factuur na wijziging.

Automatische incasso bij Tele2
Veelgestelde vragen:
Waar kan ik mijn factuur bekijken?

Je facturen zijn zichtbaar in MijnTele2 web en in de MijnTele2 app. Als je je factuur opent, zie je ook meteen de factuurspecificatie.

Kan ik mijn factuur downloaden?

Ja dat is zeker mogelijk. Als je inlogt via MijnTele2 web dan heb je de optie om de factuur als PDF te downloaden. Via de MijnTele2 app is dit niet mogelijk.

Wat is het rekeningnummer van Tele2?

Bekijk onze rekeningnummers.

De automatische incasso is mislukt. Hoe lang heb ik nu om de factuur handmatig te betalen?

Bekijk hier hoe je je openstaande factuur kunt betalen, zodat je voorkomt dat je afgesloten wordt.

Waarom staat er geen btw op de factuur?

Als klant wil je natuurlijk graag een helder overzicht van je maandelijkse abonnementskosten. Om je factuur zo overzichtelijk mogelijk te maken hebben we er voor gekozen alle bedragen inclusief btw op je factuur te tonen. Niet alleen Tele2 specificeert de factuur op deze manier, ook andere providers in Nederland hebben hiervoor gekozen.

Wil je je btw-bedrag toch gespecificeerd zien? Dan kun je overwegen een zakelijk abonnement te nemen.
Let er wel op dat je daarbij een geheel nieuw zakelijk abonnement zou moeten aanvragen met een nieuw nummer.

Kan ik mijn factuur in termijnen betalen?

Nee je moet je factuur altijd in een keer betalen. Tele2 doet niet aan individuele betalingsregelingen.

Direct hulp nodig?

Heb je een vraag? Stel hem aan onze virtuele assistent.
Tele2 schrijft een bericht...

MijnTele2 app
Vraag het de chatbot

Heb je een vraag? Stel deze dan aan onze superslimme, zelflerende chat-robot. Dit is jouw virtuele redder in nood.
Heb je de app nog niet? Download hem dan meteen!