Klantenservice Mobiel

Tele2 Mobiel Facturen bekijken en uitleg


Op deze pagina kun je de verschillende facturen van Tele2 mobiel bekijken en vind je er uitgebreide uitleg over terug. Kies hieronder over welke factuur je uitleg wil.

Je eerste factuur van je mobiele abonnement


Welkom bij Tele2! Heb je net voor het eerst een factuur ontvangen voor je nieuwe mobiele abonnement? Dan kan het zijn dat je hier wat vragen over hebt. Op deze pagina vind je informatie en uitleg over je eerste factuur van Tele2: de kosten, de bundelperiode en de incassoperiode. Je eerste factuur vind je in MijnTele2 en de app.
Kosten op je factuur

Je eerste factuur bestaat uit:

  • Abonnementskosten
  • Eénmalige kosten
  • Eventueel gebruikskosten
  • Eventueel kosten voor je telefoon
  • Eventueel kosten voor Extra diensten
Voorbeeldfactuur

Bekijk via onderstaande button een voorbeeldfactuur.

Bekijk een voorbeeldfactuur

Abonnementskosten
Dit zijn kosten voor:

  • Je internet bundel
  • Je bel/sms bundel
  • Eventuele korting
  • De maandelijkse prijs van je toestel

Heb je Sim Only? Dan betaal je natuurlijk niet voor je toestel. Op de eerste factuur betaal je je abonnementskosten naar rato, het kan dus zijn dat de totaalkosten afwijken. Lees verderop meer daarover.

Eénmalige kosten
Naast je abonnementskosten staan er ook éénmalige kosten op je eerste factuur. Deze worden automatisch verrekend op je eerste factuur. Onderaan deze pagina zie je een voorbeeld van de eerste factuur. De éénmalige kosten kunnen bestaan uit:

  • de bijbetaling van je toestel
  • aansluitkosten
  • wettelijke thuiskopieheffing

Gebruikskosten
Dit zijn de kosten die buiten je normale bundel vallen zoals:

  • Internetverbruik in het buitenland
  • Extra internetbundels
  • Bellen/Sms’en in of naar een land buiten de EU
  • MMS berichten
  • Dataverbruik zonder databundel
  • Servicenummers, zoals 090x-nummers.
  • ContentSMS / sms-diensten

Meer informatie daarover vind je hier.

Kosten voor je toestel
Op je factuur zie je de éénmalige en maandelijkse kosten voor je telefoon uitgesplitst. Er staat wat je per maand betaalt voor je telefoon en wat de éénmalige kosten zijn voor je telefoon (de bijbetaling). De bijbetaling wordt éénmalig in rekening gebracht. De maandelijkse kosten voor je telefoon zie je maandelijks terug op je factuur. Wanneer je een abonnement met toestel afsluit, ontvang je ook een apart overzicht van de kosten voor je telefoon.

Hier vind je meer informatie over je toestelfactuur.

Bundelperiode

Er zijn bij Tele2 drie verschillende bundelperiodes. Wil je weten van wanneer tot wanneer jouw periode is? Kijk dan op je factuur. Hier zie je rechts bovenin de factuurperiode.

Incassomoment

Je ontvangt je factuur rond de 20e van elke maand. Zodra je factuur klaar staat, ontvang je een email en een sms en kun je je factuur bekijken in MijnTele2. Rond de 25e worden je abonnementskosten geïncasseerd.

Betalen

Mocht de incasso zijn mislukt, ga dan naar onze pagina over betalen om te zien hoe je toch optijd kunt betalen.

Wil je weten hoe je factuur er uit ziet na een wijziging? Kijk dan hier.

Veelgestelde vragen:
Waar kan ik mijn factuur bekijken?

Je facturen zijn zichtbaar in MijnTele2 web en in de MijnTele2 app. Als je je factuur opent, zie je ook meteen de factuurspecificatie.

Kan ik mijn factuur downloaden?

Ja dat is zeker mogelijk. Als je inlogt via MijnTele2 web dan heb je de optie om de factuur als PDF te downloaden. Via de MijnTele2 app is dit niet mogelijk.

Wat is het rekeningnummer van Tele2?

Voor Mobiel hebben we twee verschillende rekeningnummers. Weet je niet welk van de twee rekeningnummers voor jou geldt? Bekijk dan je afschriften om te zien met welk bankrekeningnummer er bij jou wordt afgeschreven.

De rekeningnummers voor mobiel zijn:
NL50 COBA 0637 0537 37
NL03 COBA 0637 0537 10

Lees hier meer over de rekeningnummers die Tele2 heeft.

De automatische incasso is mislukt. Hoe lang heb ik nu om de factuur handmatig te betalen?

Bekijk hier hoe je je openstaande factuur kunt betalen, zodat je voorkomt dat je afgesloten wordt.

Waarom staat er geen BTW op de factuur?

Als klant wil je natuurlijk graag een helder overzicht van je maandelijkse abonnementskosten. Om je factuur zo overzichtelijk mogelijk te maken hebben we er voor gekozen alle bedragen inclusief BTW op je factuur te tonen. Niet alleen Tele2 specificeert de factuur op deze manier, ook andere providers in Nederland hebben hiervoor gekozen.

Wil je je BTW-bedrag toch gespecificeerd zien? Dan kun je overwegen een zakelijk abonnement te nemen.
Let er wel op dat je daarbij een geheel nieuw zakelijk abonnement zou moeten aanvragen met een nieuw nummer.

Kan ik mijn factuur in termijnen betalen?

Nee je moet je factuur altijd in een keer betalen. Tele2 doet niet aan individuele betalingsregelingen.