Klantenservice Mobiel

Tele2 Mobiel Facturen bekijken en uitleg


Op deze pagina kun je de verschillende facturen van Tele2 mobiel bekijken en vind je er uitgebreide uitleg over terug. Kies hieronder over welke factuur je uitleg wil.

Je eerste factuur van je mobiele abonnement


Welkom bij Tele2! Heb je net voor het eerst een factuur ontvangen voor je nieuwe mobiele abonnement? Dan kan het zijn dat je hier wat vragen over hebt. Op deze pagina vind je informatie en uitleg over je eerste factuur van Tele2: de kosten, de bundelperiode en de incassoperiode. Je eerste factuur vind je in MijnTele2 en de app.
Kosten op je factuur

Je eerste factuur bestaat uit:

  • Abonnementskosten
  • Eénmalige kosten
  • Eventueel gebruikskosten
  • Eventueel kosten voor je telefoon
Voorbeeld Factuur

Bekijk via onderstaande button een voorbeeld factuur.

Bekijk een voorbeeldfactuur

Abonnementskosten
Dit zijn kosten voor:

  • Je internet bundel
  • Je bel/sms bundel
  • Eventuele korting
  • De maandelijkse prijs van je toestel

Heb je sim only? Dan betaal je natuurlijk niet voor je toestel. Op de eerste factuur betaal je je abonnementskosten naar rato, het kan dus zijn dat de totaalkosten afwijken. Lees verderop meer daarover.

Eénmalige kosten
Naast je abonnementskosten staan er ook éénmalige kosten op je eerste factuur. Deze worden automatisch verrekend op je eerste factuur. Onderaan deze pagina zie je een voorbeeld van de eerste factuur. De éénmalige kosten kunnen bestaan uit:

  • de bijbetaling van je toestel
  • verzendkosten
  • aansluitkosten

Gebruikskosten
Dit zijn de kosten die buiten je normale bundel vallen zoals:

  • Internetverbruik in het buitenland
  • Extra internetbundels in Nederland of het buitenland
  • Bellen/Sms’en naar of in het buitenland
  • MMS berichten
  • Dataverbruik zonder databundel
  • Servicenummers, zoals 0900 nummers.
  • ContentSMS / sms-diensten
  • Activatie voor Apple iMessage of Facetime

Meer informatie daarover vind je hier.

Kosten voor je toestel
Op je factuur zie je de éénmalige en maandelijkse kosten voor je telefoon uitgesplitst. Er staat wat je per maand betaalt voor je telefoon en wat de éénmalige kosten zijn voor je telefoon (de bijbetaling). De bijbetaling wordt éénmalig in rekening gebracht. De maandelijkse kosten voor je telefoon zie je maandelijks terug op je factuur. Wanneer je een abonnement met toestel afsluit, ontvang je ook een apart overzicht van de kosten voor je telefoon.

Hier vind je meer informatie over je toestelfactuur.

Bundelperiode

De abonnementsperiode lopen van de 1ste tot de laatste van de maand. Gaat jouw abonnement ergens halverwege de maand in, dan worden de kosten van je eerste periode naar rato berekend. De abonnementskosten kunnen daardoor lager uitvallen de eerste maand.

De volgende onderdelen op je factuur worden in dat geval naar rato berekend:

  • je mobiele internet bundel
  • je bel/sms bundel
  • de eventuele kosten voor je toestel

Gaat je abonnement bijvoorbeeld op de helft van de maand in, dan betaal je de helft van die kosten. De éénmalige kosten zoals aansluitkosten en verzendkosten betaal je wel volledig.

Een voorbeeld van de naar rato berekening:

Je hebt een abonnement besteld met een 24GB databundel voor €25,00 per maand. Omdat je abonnement op de 4e van de maand in gaat, in plaats van de 1ste, betaal je de eerste maand niet voor een volledige maand. Er wordt in zo’n geval voor de 24 GB bundel €22,50 gerekend in plaats van het volle bedrag. Dat is dus extra voordelig omdat je niet voor de hele maand hoeft te betalen. Je volgende factuur zal weer normaal zijn.

Incassomoment

Je ontvangt je factuur rond de 20e van elke maand. Zodra je factuur klaar staat, ontvang je een email en een sms en kun je je factuur bekijken in MijnTele2. Rond de 25e worden je abonnementskosten geïncasseerd.

Betalen

Mocht de incasso zijn mislukt, ga dan naar onze pagina over betalen om te zien hoe je toch optijd kunt betalen.

Wil je weten hoe je factuur er uit ziet na een wijziging? Kijk dan hier.

envelop