Contractovername

Contractovername samen makkelijk online regelen

Op deze pagina vind je de benodigde informatie en het formulier dat je nodig hebt om een contractovername te regelen. Lees deze informatie zorgvuldig voordat je aan het formulier begint.

Zo gaat contractovername

Met dit digitale formulier kan je jouw contract op naam van een nieuwe eigenaar zetten. In het proces wordt er naar het mobiele telefoonnummer gevraagd van het contract wat overgenomen wordt. Ter controle sturen we een sms met een verificatiecode naar dat nummer. Na deze code zijn er nog een aantal dingen die je moet weten voordat je je contract over kan zetten.

Benodigdheden

Tijdens het invullen van het formulier vragen wij je om een aantal documenten te uploaden. Zorg ervoor dat je deze bij de hand hebt. Indien je op een later moment verder wilt met het formulier, vervallen je gegevens en moet je het formulier opnieuw invullen. Het gaat om de volgende documenten.

  • Een kopie van de legitimatie van de huidige eigenaar
  • Een kopie van de bankpas van de nieuwe eigenaar
  • Een kopie van de legitimatie van de nieuwe eigenaar

Daarnaast moeten zowel de huidige als de nieuwe contractant een handtekening zetten. Het is daarom nodig dat beide partijen aanwezig zijn tijdens het invullen van het formulier.

Belangrijk

De maandelijkse betaling voor het toestel valt buiten de contractovername. Voordat we de contractovername uitvoeren, moet het resterende bedrag van het toestelcontract afbetaald worden. Indien dit zo is, word je tijdens de aanvraag doorgelinkt naar MijnTele2, waar het toestelkrediet direct via iDeal kan worden afgekocht. Ook kan je hier klikken om het contract nu direct af te kopen.

Toestellening afbetalen

Belangrijk

Het is momenteel niet mogelijk om een contractovername uit te voeren. Heb je vragen, neem contact op met de Klantenservice.

Contractovername starten

Bovenstaande gelezen? De benodigde documenten bij de hand? Dan kan je beginnen met de contractovername.

Veelgestelde vragen

  • Wat kost contractovername?

    Om het contract over te zetten berekenen we geen kosten!

  • Ik betaal een apart bedrag voor een toestel. Kan ik deze overnemen?

    Bij contractovername neem je alleen een abonnement over. Betaal je nu ook voor een toestel? Dan neem je deze betaling niet over. Kijk op je factuur hoe je voor een toestel betaalt.

    'Maandelijkse betaling toestelkrediet' of 'toestelbetaling' op je factuur
    Je kunt het abonnement wel overnemen, maar niet de afbetaling van het toestel. We kunnen de contractovername alleen uitvoeren als de rest van de toestelkosten in één keer wordt afbetaald. Je betaalt een toestelkrediet/toestelbetaling eenvoudig via iDeal:

    1. Log in op het MijnTele2 account van de huidige eigenaar en ga naar 'Mijn abonnement'.
    2. Klik vervolgens op 'Toestelkredieten'.
    3. Daar kun je direct via iDeal de betaling doen.
    4. Na de betaling krijgt de huidige eigenaar een bevestiging per e-mail. Nu het toestel is afbetaald kun je contractovername aanvragen.

    'Toestelservice' op je factuur
    Staat op de factuur 'toestelservice', dan kun je de toestelkosten niet via iDeal betalen. In dat geval mag je direct Contractovername aanvragen. We doen je vervolgens een voorstel voor het betalen van de toestelkosten.

  • Vervallen kortingen op het abonnement na contractovername?

    Wanneer hetzelfde tariefplan overgenomen wordt, blijven ook de kortingen behouden. Soms kan dit niet, en bieden we je een ander tariefplan aan. In dat geval krijg je ook andere kortingen.

  • Volgens het online formulier is contractovername niet mogelijk, wat nu?

    Er kunnen meerdere redenen zijn voor een afwijzing van je aanvraag voor contractovername. We leggen hieronder kort uit wat je dan kunt doen.

    Houd er ook rekening mee dat je binnen één maand sowieso maar één aanvraag voor contractovername kunt doen.

     

    • Is het mobiele nummer niet meer actief? Als het contract is stopgezet, kan het mobiele nummer ook niet meer worden overgenomen.
    • Is de vaste contracttermijn van het mobiele nummer al afgelopen? Dan kan degene die het abonnement wil overnemen, beter gewoon een nieuw Tele2 abonnement afsluiten. Vervolgens kun je zelf nummerbehoud aanvragen, om jouw 06-nummer over te zetten op het nieuwe abonnement. Het oude Tele2 abonnement wordt dan automatisch stopgezet als het mobiele nummer wordt overgezet op het nieuwe abonnement.
    • Is er een verlenging aangevraagd die nog moet ingaan? Dan kan het contract pas worden overgenomen nádat de nieuwe contractperiode is ingegaan. Check de contractdatum in MijnTele2
      Oh, en is er bij de verlenging ook gekozen voor een nieuw toestel op afbetaling? Dan moet het toestelkrediet eerst worden afgekocht, voordat het contract kan worden overgenomen.
    • Is er een goedgekeurd nummerbehoudverzoek naar een andere provider? Dan kunnen wij het 06-nummer niet meer overzetten op naam van iemand anders. Als je je telefoonnummer toch bij Tele2 wilt houden, kun je je aanvraag voor nummerbehoud annuleren bij de nieuwe provider. Degene die het abonnement wil overnemen, kan een nieuw Tele2 abonnement afsluiten. Vervolgens kun je zelf nummerbehoud aanvragen, om jouw 06-nummer over te zetten op het nieuwe abonnement. Het oude Tele2 abonnement wordt dan automatisch stopgezet als het mobiele nummer wordt overgezet op het nieuwe abonnement.
    • Is er een betalingsachterstand? Dan moet die eerst betaald worden. Bekijk het bedrag in MijnTele2 en betaal direct via iDeal.
    • Is het mobiele nummer een PrePaid-nummer? Dan is contractovername helemaal niet nodig. Je kunt dan bijvoorbeeld gewoon de registratie in MijnTele2 aanpassen.
  • Kan ik het abonnement van een overledene overnemen?

    In geval van overlijden is het mogelijk om het contract van de overledene over te nemen.
    Op deze pagina leggen we uit wat Tele2 nog meer kan betekenen in geval van overlijden.

  • Ik heb geen Nederlandse legitimatie. Hoe kan ik me legitimeren?

    Stuur dan een kopie van je buitenlands paspoort, of Nederlandse rijbewijs mee. Een buitenlands rijbewijs wordt niet geaccepteerd. 

    • Voor legitimatiebewijzen binnen de EU moet een kopie van de bankpas worden meegestuurd. 
    • Voor legitimatiebewijzen buiten de EU moet een kopie verblijfsvergunning type 1-5, of een geprivilegieerdendocument meegestuurd worden. Kopieer de voor- en achterkant van het legimitatiebewijs.
  • Hoe lang duurt het om mijn aanvraag te verwerken?

    Als je je aanvraag hebt ingediend, krijg je meteen de actuele verwerkingstijd te zien. We nemen contact met je op als we meer informatie nodig hebben.