Veelgestelde vragen
-
Wat kost contractovername?
Om het contract over te zetten berekenen we geen kosten!
-
Ik betaal een apart bedrag voor een toestel. Kan ik deze overnemen?
Bij contractovername neem je alleen een abonnement over. Betaal je nu ook voor een toestel? Dan neem je deze betaling niet over. Kijk op je factuur hoe je voor een toestel betaalt.
'Maandelijkse betaling toestelkrediet' of 'toestelbetaling' op je factuur
Je kunt het abonnement wel overnemen, maar niet de afbetaling van het toestel. We kunnen de contractovername alleen uitvoeren als de rest van de toestelkosten in één keer wordt afbetaald. Je betaalt een toestelkrediet/toestelbetaling eenvoudig via iDeal:- Log in op het MijnTele2 account van de huidige eigenaar en ga naar 'Mijn abonnement'.
- Klik vervolgens op 'Toestelkredieten'.
- Daar kun je direct via iDeal de betaling doen.
- Na de betaling krijgt de huidige eigenaar een bevestiging per e-mail. Nu het toestel is afbetaald kun je contractovername aanvragen.
'Toestelservice' op je factuur
Staat op de factuur 'toestelservice', dan kun je de toestelkosten niet via iDeal betalen. In dat geval mag je direct Contractovername aanvragen. We doen je vervolgens een voorstel voor het betalen van de toestelkosten. -
Vervallen kortingen op het abonnement na contractovername?
Wanneer hetzelfde tariefplan overgenomen wordt, blijven ook de kortingen behouden. Soms kan dit niet, en bieden we je een ander tariefplan aan. In dat geval krijg je ook andere kortingen.
-
Volgens het online formulier is contractovername niet mogelijk, wat nu?
Er kunnen meerdere redenen zijn voor een afwijzing van je aanvraag voor contractovername. We leggen hieronder kort uit wat je dan kunt doen.
Houd er ook rekening mee dat je binnen één maand sowieso maar één aanvraag voor contractovername kunt doen.
- Is het mobiele nummer niet meer actief? Als het contract is stopgezet, kan het mobiele nummer ook niet meer worden overgenomen.
- Is de vaste contracttermijn van het mobiele nummer al afgelopen? Dan kan degene die het abonnement wil overnemen, beter gewoon een nieuw Tele2 abonnement afsluiten. Vervolgens kun je zelf nummerbehoud aanvragen, om jouw 06-nummer over te zetten op het nieuwe abonnement. Het oude Tele2 abonnement wordt dan automatisch stopgezet als het mobiele nummer wordt overgezet op het nieuwe abonnement.
- Is er een verlenging aangevraagd die nog moet ingaan? Dan kan het contract pas worden overgenomen nádat de nieuwe contractperiode is ingegaan. Check de contractdatum in MijnTele2.
Oh, en is er bij de verlenging ook gekozen voor een nieuw toestel op afbetaling? Dan moet het toestelkrediet eerst worden afgekocht, voordat het contract kan worden overgenomen. - Is er een goedgekeurd nummerbehoudverzoek naar een andere provider? Dan kunnen wij het 06-nummer niet meer overzetten op naam van iemand anders. Als je je telefoonnummer toch bij Tele2 wilt houden, kun je je aanvraag voor nummerbehoud annuleren bij de nieuwe provider. Degene die het abonnement wil overnemen, kan een nieuw Tele2 abonnement afsluiten. Vervolgens kun je zelf nummerbehoud aanvragen, om jouw 06-nummer over te zetten op het nieuwe abonnement. Het oude Tele2 abonnement wordt dan automatisch stopgezet als het mobiele nummer wordt overgezet op het nieuwe abonnement.
- Is er een betalingsachterstand? Dan moet die eerst betaald worden. Bekijk het bedrag in MijnTele2 en betaal direct via iDeal.
- Is het mobiele nummer een PrePaid-nummer? Dan is contractovername helemaal niet nodig. Je kunt dan bijvoorbeeld gewoon de registratie in MijnTele2 aanpassen.
-
Kan ik het abonnement van een overledene overnemen?
In geval van overlijden is het mogelijk om het contract van de overledene over te nemen.
Op deze pagina leggen we uit wat Tele2 nog meer kan betekenen in geval van overlijden. -
Ik heb geen Nederlandse legitimatie. Hoe kan ik me legitimeren?
Stuur dan een kopie van je buitenlands paspoort, of Nederlandse rijbewijs mee. Een buitenlands rijbewijs wordt niet geaccepteerd.
- Voor legitimatiebewijzen binnen de EU moet een kopie van de bankpas worden meegestuurd.
- Voor legitimatiebewijzen buiten de EU moet een kopie verblijfsvergunning type 1-5, of een geprivilegieerdendocument meegestuurd worden. Kopieer de voor- en achterkant van het legimitatiebewijs.
-
Hoe lang duurt het om mijn aanvraag te verwerken?
De verwerkingstijd is ongeveer 5 werkdagen. We nemen contact met je op als we meer informatie nodig hebben.
-
Ik krijg een foutmelding te zien wanneer ik het formulier wil indienen
Probeer eerst nog een keer het formulier in te vullen en in te dienen. Misschien lukt het wel via een andere browser, via je mobiele telefoon of juist via een computer. Lukt dit ook niet? Maak dan een printscreen of foto van de foutmelding, en neem contact met ons op