Klantenservice Mobiel

Buitenland


Op deze pagina vind je informatie over bellen en sms’en, mobiel internet en Prepaid in het buitenland. Kies hieronder over welk onderwerp je meer wilt weten.
p
n

Bellen en sms’en in het buitenland


We maken onderscheid tussen binnen en buiten de EU. Voor alle Tele2 abonnementen geldt dat je kunt bellen en sms’en in de EU met de bundel die je gewend bent te gebruiken in Nederland. Betaalde informatie- en servicenummers zijn uitgesloten. Als je belt vanuit Nederland naar het buitenland, kan dat niet met je bundel. Er worden dan kosten buiten de bundel gerekend.
Bellen en sms’en naar het buitenland

Wanneer je belt vanuit Nederland naar een land binnen of buiten de EU, kan dat niet met de bundel die je gewend bent te gebruiken. Er worden dan kosten buiten de bundel gerekend. Bekijk de tarieven voor het bellen naar het buitenland.

Bellen en sms’en vanuit het buitenland

We maken onderscheid tussen binnen en buiten de EU:

Binnen de EU
Voor alle Tele2 abonnementen geldt dat je Bel/sms-bundel én internetbundel/databundel geldig zijn in de hele EU en in IJsland, Liechtenstein, Noorwegen en Zwitserland. Met uitzondering van betaalde informatie- en servicenummers. Je kunt dus bellen en sms’en in de EU met de bundels die je gewend bent te gebruiken in Nederland. Verder geldt:

Buiten de EU
Voor alle Tele2 abonnementen geldt dat je extra betaalt om te internetten, bellen en sms’en. Bij aankomst in een land buiten de EU krijg je hierover een sms van ons. Bel je naar een land in of buiten de EU, dan gelden de Tarieven buiten-de-bundel in het buitenland

Nederlandse nummers bellen en sms’en vanuit het buitenland
Om te bellen vanuit het buitenland naar een Nederlands telefoonnummer, moet je het netnummer aanpassen. Dat doe je door de eerste 0 van het telefoonnummer te vervangen met +31 of  met 0031. Bijvoorbeeld:
06-12345 678 wordt dan +316 12345 678 of 00316 12345 678.

Sms-berichten versturen of ontvangen in het buitenland
Als het niet lukt om te sms’en vanuit het buitenland, controleer je de instellingen van je telefoon. Die moet staan op +31 640 19 19 19.

Voicemail afluisteren in het buitenland
Luister je voicemail af via het nummer +31-640192939. Let op! Je hebt je voicemailcode nodig. Deze code heb je gekozen tijdens het instellen van je voicemail. Ben je de code kwijt? De code kun je alleen in Nederland instellen of aanpassen met je mobiele telefoon. Bel hiervoor naar 1233 en volg de aanwijzingen op. De kosten voor het afluisteren van je voicemail zijn hetzelfde als bellen en sms’en binnen of buiten de EU.

Let op! Word jij gebeld door iemand met een Nederlands telefoonnummer die zich in het buitenland bevindt? Dan kost het jou geen geld.

Gebeld worden vanuit het buitenland

Word jij gebeld door iemand met een Nederlands telefoonnummer die zich in het buitenland bevindt? Dan kost het jou geen geld.

Netwerk selecteren in het buitenland

Je mobiele telefoon kiest automatisch het netwerk met de beste verbinding (automatische sim-selectie). Stel dit in met Toestelhulp; selecteer je telefoon en kies in het menu voor ‘Bellen’ en vervolgens voor ‘In het buitenland’.

Bellen en sms’en niet mogelijk

Bij een nieuw abonnement en mobiel telefoonnummer, zonder nummerbehoud, kun je tijdens de eerste twee maanden van je abonnement:

  • In Nederland geen internationale nummers bellen
  • In het buitenland geen internationale nummers bellen behalve naar Nederland
  • Pas gebruik maken van premium sms en 0906/0909-nummers als er 2 facturen zijn betaald

Daarentegen kan je wel:

  • In Nederland internationale nummers sms’en
  • In het buitenland lokaal bellen (bijvoorbeeld in België een Belgisch nummer bellen)
  • In het buitenland naar alle landen sms’en
  • In Nederland en in het buitenland data gebruiken en ook een bundel bestellen

Na twee succesvol betaalde facturen, kun je volledig bellen en sms’en in het buitenland. Bovenstaande geldt dus alleen als je geen gebruik maakt van nummerbehoud. Op deze manier voorkomen we misbruik van het netwerk.

Veelgestelde vragen:
Kan ik mijn bundel ook in het buitenland gebruiken?

We maken onderscheid tussen binnen en buiten de EU:

Binnen de EU
Voor alle Tele2 abonnementen geldt dat je Bel/SMS-bundel én internetbundel/databundel geldig zijn in de hele EU en in IJsland, Liechtenstein, Noorwegen en Zwitserland. Met uitzondering van betaalde informatie- en servicenummers. Je kunt dus internetten, bellen en sms’en in de EU met de bundels die je gewend bent te gebruiken in Nederland.

Internet
Voor het gebruik van internet in de EU geldt:

  • Unlimited Data: Je kunt maximaal 9GB per maand gebruiken. Wanneer je dit limiet bereikt kun je blijven internetten. Je betaalt dan € 0,007 per MB.
  • 10GB / 20GB Data: Je kunt maximaal 9GB per maand gebruiken. Wanneer je dit limiet bereikt kun je blijven internetten. Je betaalt dan € 0,007 per MB voor de resterende GB van je bundel. Wanneer je bundel op is, ga je automatisch offline. Kies dan voor een Extra internetbundel om te blijven internetten.
  • 8GB Data of minder: Je kunt je volledige internetbundel gebruiken. Wanneer je bundel op is, ga je automatisch offline. Kies dan voor een Extra internetbundel om te blijven internetten.

Bellen en sms’en
Voor het bellen en sms’en in de EU geldt:

Buiten de EU
Zodra je in een land bent buiten de EU schakelen we je internet automatisch uit. Zo voorkom je onverwachte kosten buiten je bundel. Zoals je gewend bent, ontvang je een SMS van ons als je in een ander land bent. In deze SMS benoemen we wat opties, namelijk:

  • Je laat je internet uitstaan
  • Je activeert een voordelige bundel die bij die zone hoort
  • Je stelt via een SMS een maximum bedrag in voor de kosten die je buiten je bundel mag maken.

Zodra je een bundel hebt besteld of als je een maximum bedrag hebt ingesteld, krijg je een SMS ter bevestiging. Zo weet je dat je weer zorgeloos kunt internetten.

Bellen en sms’en
Voor het bellen en sms’en buiten de EU geldt:

Wat kost internetten, bellen en sms'en in het buitenland?

Binnen de EU

We maken onderscheid tussen binnen en buiten de EU:

Binnen de EU
Voor alle Tele2 abonnementen geldt dat je Bel/SMS-bundel én internetbundel/databundel geldig zijn in de hele EU en in IJsland, Liechtenstein, Noorwegen en Zwitserland. Met uitzondering van betaalde informatie- en servicenummers. Je kunt dus internetten, bellen en sms’en in de EU met de bundels die je gewend bent te gebruiken in Nederland.

Internet
Voor het gebruik van internet in de EU geldt:

  • Unlimited Data: Je kunt maximaal 9GB per maand gebruiken. Wanneer je dit limiet bereikt kun je blijven internetten. Je betaalt dan € 0,007 per MB.
  • 10GB / 20GB: Je kunt maximaal 9GB per maand gebruiken. Wanneer je dit limiet bereikt kun je blijven internetten. Je betaalt dan € 0,007 per MB voor de resterende GB van je bundel. Wanneer je bundel op is, ga je automatisch offline. Kies dan voor een Extra internetbundel om te blijven internetten.
  • 8GB Data of minder: Je kunt je volledige internetbundel gebruiken. Wanneer je bundel op is, ga je automatisch offline. Kies dan voor een Extra internetbundel om te blijven internetten.

Bellen en sms’en
Voor het bellen en sms’en in de EU geldt:

Buiten de EU
Voor alle Tele2 abonnementen geldt dat je extra betaalt om te internetten, bellen en sms’en. Bij aankomst in een land buiten de EU krijg je hierover een sms van ons.

Internet

Zodra je in een land bent buiten de EU schakelen we je internet automatisch uit. Zo voorkom je onverwachte kosten buiten je bundel. Zoals je gewend bent, ontvang je een SMS van ons als je in een ander land bent. In deze SMS benoemen we wat opties, namelijk:

  • Je laat je internet uitstaan
  • Je activeert een voordelige bundel die bij die zone hoort
  • Je stelt via een SMS een maximum bedrag in voor de kosten die je buiten je bundel mag maken.

Zodra je een bundel hebt besteld of als je een maximum bedrag hebt ingesteld, krijg je een SMS ter bevestiging. Zo weet je dat je weer zorgeloos kunt internetten.

Bellen en sms’en
Voor het bellen en sms’en buiten de EU geldt:

Buiten de EU

Nee, je kunt buiten de EU niet internetten en bellen/sms’en vanuit je gebruikelijke bundel. Als je wel online wilt blijven, dan kun je kiezen voor een Extra Internetbundel. Of je betaalt per verbruikte MB. Als je aankomt in een land buiten de EU krijg je van ons een sms met deze twee opties.

Wat zijn buiten-de-bundel tarieven?

Buiten-de-bundel tarieven zijn de bedragen die je betaalt voor internetten, bellen of sms’en wanneer je bundel op is. We maken onderscheid tussen binnen en buiten de EU:

Binnen de EU
Voor alle Tele2 abonnementen geldt dat je Bel/SMS-bundel én internetbundel/databundel geldig zijn in de hele EU en in IJsland, Liechtenstein, Noorwegen en Zwitserland. Met uitzondering van betaalde informatie- en servicenummers. Je kunt dus internetten, bellen en sms’en in de EU met de bundels die je gewend bent te gebruiken in Nederland.

Internet
Voor het gebruik van internet in de EU geldt:

  • Unlimited Data: Je kunt maximaal 9GB per maand gebruiken. Wanneer je dit limiet bereikt kun je blijven internetten. Je betaalt dan € 0,007 per MB.
  • 10GB / 20GB Data: Je kunt maximaal 9GB per maand gebruiken. Wanneer je dit limiet bereikt kun je blijven internetten. Je betaalt dan € 0,007 per MB voor de resterende GB van je bundel. Wanneer je bundel op is, ga je automatisch offline. Kies dan voor een Extra internetbundel om te blijven internetten.
  • 8GB Data of minder: Je kunt je volledige internetbundel gebruiken. Wanneer je bundel op is, ga je automatisch offline. Kies dan voor een Extra internetbundel om te blijven internetten.

Bellen en sms’en
Voor het bellen en sms’en in de EU geldt:

Buiten de EU
Voor alle Tele2 abonnementen geldt dat je extra betaalt om te internetten, bellen en sms’en. Bij aankomst in een land buiten de EU krijg je hierover een sms van ons.

Internet
Voor het gebruik van internet buiten de EU geldt dat je:

Bellen en sms’en
Voor het bellen en sms’en buiten de EU geldt:

Welke landen vallen er onder de Europese Unie (EU)?

Voor alle Tele2 abonnementen geldt dat je Bel/SMS-bundel én internetbundel/databundel geldig zijn in de hele EU en in IJsland, Liechtenstein, Noorwegen en Zwitserland. Met uitzondering van betaalde informatie- en servicenummers. Je kunt dus internetten, bellen en sms’en in de EU met de bundels die je gewend bent te gebruiken in Nederland.  Hierbij alle landen op een rij:

België, Bulgarije, Cyprus (Griekse deel), Denemarken, Duitsland, Estland, Finland (incl. Aland), Frankrijk (incl. Réunion, Mayotte, Saint Martin), Frans-Guyana, Gibraltar (Verenigd Koninkrijk), Griekenland, Guadeloupe, Hongarije, Ierland, IJsland, Italië, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Martinique, Melilla (Spanje), Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal (incl. Azoren, Madeira), Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje (incl. Canarische Eilanden, Melilla en Ceuta), Tsjechië, Verenigd Koninkrijk (Engeland, Schotland, Wales en Noord-Ierland), Zweden, Zwitserland.

In deze landen zijn je Bel/SMS-bundel én internetbundel/Data niet geldig:

Andorra, Guernsey (Verenigd Koninkrijk), Jersey (Verenigd Koninkrijk), Man (Verenigd Koninkrijk), Monaco (Frankrijk), Saint-Bartélémy, San Marino, Vaticaanstad.

Wat moet ik doen om in het buitenland te kunnen internetten, bellen en sms’en?

Om te internetten is het belangrijk dat roaming aan staat op je telefoon. . Als je hier zelf niet uitkomt, kijk dan even bij Toestelhulp. Verder maken we onderscheid tussen in de EU en buiten de EU:

Binnen de EU
Voor alle Tele2 abonnementen geldt dat je Bel/SMS-bundel én internetbundel/databundel geldig zijn in de hele EU en in IJsland, Liechtenstein, Noorwegen en Zwitserland. Met uitzondering van betaalde informatie- en servicenummers. Je kunt dus internetten, bellen en sms’en in de EU met de bundels die je gewend bent te gebruiken in Nederland.

Internet
Voor het gebruik van internet in de EU geldt:

  • Unlimited Data: Je kunt maximaal 9GB per maand gebruiken. Wanneer je dit limiet bereikt kun je blijven internetten. Je betaalt dan € 0,007 per MB.
  • 10GB / 20GB Data: Je kunt maximaal 9GB per maand gebruiken. Wanneer je dit limiet bereikt kun je blijven internetten. Je betaalt dan € 0,007 per MB voor de resterende GB van je bundel. Wanneer je bundel op is, ga je automatisch offline. Kies dan voor een Extra internetbundel om te blijven internetten.
  • 8GB Data of minder: Je kunt je volledige internetbundel gebruiken. Wanneer je bundel op is, ga je automatisch offline. Kies dan voor een Extra internetbundel om te blijven internetten.

 

Bellen en sms’en
Voor het bellen en sms’en in de EU geldt:

Buiten de EU
Voor alle Tele2 abonnementen geldt dat je extra betaalt om te internetten, bellen en sms’en. Bij aankomst in een land buiten de EU krijg je hierover een sms van ons.

Internet
Voor het gebruik van internet buiten de EU geldt dat je:

Bellen en sms’en
Voor het bellen en sms’en buiten de EU geldt:

Waarom krijg ik in de EU een sms over kosten buiten de EU?

Binnen de EU
Voor alle Tele2 abonnementen geldt dat je Bel/SMS-bundel én internetbundel/databundel geldig zijn in de hele EU en in IJsland, Liechtenstein, Noorwegen en Zwitserland. Met uitzondering van betaalde informatie- en servicenummers. Je kunt dus internetten, bellen en sms’en in de EU met de bundels die je gewend bent te gebruiken in Nederland. Het kan gebeuren dat je overschakelt naar het netwerk van een land buiten de EU als je dichtbij een grensgebied bent. Je krijgt daarom een sms van ons.

Buiten de EU
Internet
Zodra je in een land bent buiten de EU schakelen we je internet automatisch uit. Zo voorkom je onverwachte kosten buiten je bundel. Zoals je gewend bent, ontvang je een SMS van ons als je in een ander land bent. In deze SMS benoemen we wat opties, namelijk:

  • Je laat je internet uitstaan
  • Je activeert een voordelige bundel die bij die zone hoort
  • Je stelt via een SMS een maximum bedrag in voor de kosten die je buiten je bundel mag maken.

Zodra je een bundel hebt besteld of als je een maximum bedrag hebt ingesteld, krijg je een SMS ter bevestiging. Zo weet je dat je weer zorgeloos kunt internetten.

Bellen en sms’en
Voor het bellen en sms’en buiten de EU geldt:

Ik ben nieuw bij Tele2. Kan ik meteen in het buitenland bellen, sms'en en internetten?

Internet

Ja. Voor nieuwe klanten, of klanten met een nieuwe telefoonnummer, zijn er geen beperkingen voor het gebruik van internet in het buitenland.

 

Bellen en sms’en

Niet direct. Bij nieuwe telefoonnummers is het niet mogelijk om de eerste 2 maanden te bellen naar internationale nummers vanuit het buitenland. Je kunt wel in het buitenland:

  • Naar Nederland bellen
  • Bellen naar lokale nummers (bijvoorbeeld in België een Belgisch nummer bellen)
  • Naar alle landen sms’en
  • Data gebruiken
  • Buitenlandbundels bestellen

Na 2 betaalde facturen, zonder stornering, kun je in het buitenland bellen en sms'en zonder beperking. Voor internetten in de EU geldt een Fair Use Policy, zoals omschreven in onze voorwaarden.

Kan ik mijn internet- en Bel/SMS-bundel voor een langere tijd gebruiken in het buitenland?

Onze diensten zijn bedoeld voor klanten met een woon- of verblijfplaats in Nederland, ofwel een stabiele link met Nederland. Je hebt een stabiele link met Nederland wanneer jij je gedurende langere tijd (voornamelijk) in Nederland bevindt, bijvoorbeeld omdat je meerdere dagen per week in Nederland werkt of studeert. Verder geldt:

Binnen de EU
Voor alle Tele2 abonnementen geldt dat je Bel/SMS-bundel én internetbundel/databundel geldig zijn in de hele EU en in IJsland, Liechtenstein, Noorwegen en Zwitserland. Wanneer je minimaal 4 maanden meer gebruik maakt van onze diensten in de EU dan vanuit Nederland, dan kan het zijn dat je geen stabiele link met Nederland hebt. Tele2 neemt dan contact met je op om te vragen naar je stabiele link met Nederland. Of om je te informeren over eventuele extra kosten die vanaf dat moment gaan gelden.

Buiten de EU
Voor alle Tele2 abonnementen geldt dat je extra betaalt om te internetten, bellen en sms’en. Bij aankomst in een land buiten de EU krijg je hierover een sms van ons.

Internet
Voor het gebruik van internet buiten de EU geldt dat je:

Bellen en sms’en
Voor het bellen en sms’en buiten de EU geldt:

Tele2 vraagt mij om mijn stabiele link met Nederland aan te tonen. Waarom is dat en hoe doe ik dat?

Onze diensten zijn bedoeld voor klanten met een woon- of verblijfplaats in Nederland, ofwel een stabiele link met Nederland. Je hebt een stabiele link met Nederland wanneer jij je gedurende langere tijd (voornamelijk) in Nederland bevindt, bijvoorbeeld omdat je meerdere dagen per week in Nederland werkt of studeert.

Wanneer je minimaal 4 maanden meer gebruik maakt van onze diensten vanuit het buitenland dan vanuit Nederland, dan kan het zijn dat je geen stabiele link met Nederland hebt. In dat geval kunnen wij je vragen om je stabiele link met Nederland aan te tonen. Ook kunnen wij je hierom vragen als je een abonnement bij ons afsluit.

Een stabiele link met Nederland toon je aan met 1 van de volgende documenten:

  • Een rechtsgeldig document waaruit blijkt dat je in Nederland studeert of werkt. Denk aan een arbeidscontract of inschrijving bij een onderwijsinstelling
  • Een document met daarin je Nederlandse woon- of verblijfadres tijdens de betreffende periode. Denk aan een energierekening of een uittreksel uit de gemeentelijke basisadministratie
  • Een schriftelijke verklaring van je school of werkgever dat je in Nederland woont, studeert of werkt
  • Iedere ander document waarmee je redelijkerwijs kunt aantonen dat je een woon- of verblijfplaats in Nederland, of een stabiele link met Nederland, hebt. Denk aan de overeenkomst voor je huurwoning
  • Een eigen schriftelijke verklaring die je naar waarheid hebt ingevuld en hebt ondertekend

Het kan zijn dat de stabiele link onvoldoende wordt aangetoond door de toegestuurde documenten. Daar informeren we je over. Neem contact met ons op als je vragen hebt.