Klantenservice Mobiel

Buitenland


Op deze pagina vind je informatie over bellen en sms’en, mobiel internet en Prepaid in het buitenland. Kies hieronder over welk onderwerp je meer wilt weten.
p
n
Bellen en sms’en naar een buitenlands telefoonnummer

Vanuit Nederland kun je bellen en sms’en naar telefoonnummers van landen binnen en buiten de EU voor het internationale tarief. Let op: Dit gaat dus niet vanuit je standaard belbundel. Hiervoor worden extra kosten in rekening gebracht. Voorbeeld: Bel je vanuit Nederland naar een Duits telefoonnummer? Dan betaal je hier extra kosten voor.

Word jij gebeld door iemand met een Nederlands telefoonnummer die zich in het buitenland bevindt? Dan kost het jou geen geld.

Tarieven naar buitenland
Hoe bel/sms je iemand vanuit het buitenland?

Wil je vanuit het buitenland naar een Nederlands telefoonnummer bellen? Pas dan het netnummer aan. Dat doe je door de eerste 0 van het telefoonnummer te vervangen met +31 of  met 0031. Bijvoorbeeld: 06-12345 678 wordt dan +316 12345 678 of 00316 12345 678.

Netwerk selecteren in het buitenland

Om te kunnen bellen in het buitenland heb je uiteraard een netwerkverbinding nodig. Je mobiele telefoon kiest automatisch het netwerk met de beste verbinding (automatische sim-selectie). Stel dit in met Toestelhulp; selecteer je telefoon en kies in het menu voor ‘Bellen’ en vervolgens voor ‘In het buitenland’.

Kosten voor bellen en sms’en in het buitenland

Binnen de EU
Je Bel/sms-bundel is geldig in de hele EU en in IJsland, Liechtenstein, Noorwegen en Zwitserland. Je kunt dus bellen en sms’en in de EU met de bundels die je gewend bent te gebruiken in Nederland. Dit geldt niet voor de betaalde informatie- en servicenummers. Hier maak je extra kosten buiten je bundel voor. Verder geldt:

Let op: Nederland is een uitzondering. Vanuit Nederland naar een buitenlands telefoonnummer bellen en sms’en kost wel extra geld.

Buiten de EU
Voor alle Tele2 abonnementen geldt dat je extra betaalt om te internetten, bellen en sms’en. Bij aankomst in een land buiten de EU krijg je hierover een sms van ons. Bel je naar een land in of buiten de EU, dan gelden de Tarieven buiten-de-bundel in het buitenland.

wereld

Voicemail afluisteren in het buitenland
Luister je voicemail af via het nummer +31-640192939. Let op! Je hebt je voicemailcode nodig. Deze code heb je gekozen tijdens het instellen van je voicemail. Ben je de code kwijt? De code kun je alleen in Nederland instellen of aanpassen met je mobiele telefoon. Bel hiervoor naar 1233 en volg de aanwijzingen op. De kosten voor het afluisteren van je voicemail zijn hetzelfde als bellen en sms’en binnen of buiten de EU.

Bellen en sms’en niet mogelijk

Als het niet lukt om te sms’en vanuit het buitenland, controleer je de instellingen van je telefoon. Die moet staan op +31 640 19 19 19.

Bij een nieuw abonnement en mobiel telefoonnummer, zonder nummerbehoud, kun je tijdens de eerste twee maanden van je abonnement:

  • In Nederland geen internationale nummers bellen
  • In het buitenland geen internationale nummers bellen behalve naar Nederland
  • Pas gebruik maken van premium sms en 0906/0909-nummers als er 2 facturen zijn betaald

Daarentegen kan je wel:

  • In Nederland internationale nummers sms’en
  • In het buitenland lokaal bellen (bijvoorbeeld in België een Belgisch nummer bellen)
  • In het buitenland naar alle landen sms’en
  • In Nederland en in het buitenland data gebruiken en ook een bundel bestellen

Na twee succesvol betaalde facturen, kun je volledig bellen en sms’en in het buitenland. Bovenstaande geldt dus alleen als je geen gebruik maakt van nummerbehoud. Op deze manier voorkomen we misbruik van het netwerk.

Veelgestelde vragen:
Ik ben nieuw bij Tele2. Kan ik meteen in het buitenland bellen, sms'en en internetten?

Internet

Ja. Voor nieuwe klanten, of klanten met een nieuwe telefoonnummer, zijn er geen beperkingen voor het gebruik van internet in het buitenland.

Bellen en sms’en

Niet direct. Bij nieuwe telefoonnummers is het niet mogelijk om de eerste 2 maanden te bellen naar internationale nummers vanuit het buitenland. Je kunt wel in het buitenland:

  • Naar Nederland bellen
  • Bellen naar lokale nummers (bijvoorbeeld in België een Belgisch nummer bellen)
  • Naar alle landen sms’en
  • Data gebruiken
  • Buitenlandbundels bestellen

Na 2 betaalde facturen, zonder stornering, kun je in het buitenland bellen en sms’en zonder beperking. Voor internetten in de EU geldt een Fair Use Policy, zoals omschreven in onze voorwaarden.

Tele2 vraagt mij om mijn stabiele link met Nederland aan te tonen. Waarom is dat en hoe doe ik dat?

Onze diensten zijn bedoeld voor klanten met een woon- of verblijfplaats in Nederland, ofwel een stabiele link met Nederland. Je hebt een stabiele link met Nederland wanneer jij je gedurende langere tijd (voornamelijk) in Nederland bevindt, bijvoorbeeld omdat je meerdere dagen per week in Nederland werkt of studeert.

Wanneer je minimaal 4 maanden meer gebruik maakt van onze diensten vanuit het buitenland dan vanuit Nederland, dan kan het zijn dat je geen stabiele link met Nederland hebt. In dat geval kunnen wij je vragen om je stabiele link met Nederland aan te tonen. Ook kunnen wij je hierom vragen als je een abonnement bij ons afsluit.

Een stabiele link met Nederland toon je aan met 1 van de volgende documenten:

  • Een rechtsgeldig document waaruit blijkt dat je in Nederland studeert of werkt. Denk aan een arbeidscontract of inschrijving bij een onderwijsinstelling
  • Een document met daarin je Nederlandse woon- of verblijfadres tijdens de betreffende periode. Denk aan een energierekening of een uittreksel uit de gemeentelijke basisadministratie
  • Een schriftelijke verklaring van je school of werkgever dat je in Nederland woont, studeert of werkt
  • Iedere ander document waarmee je redelijkerwijs kunt aantonen dat je een woon- of verblijfplaats in Nederland, of een stabiele link met Nederland, hebt. Denk aan de overeenkomst voor je huurwoning
  • Een eigen schriftelijke verklaring die je naar waarheid hebt ingevuld en hebt ondertekend

Het kan zijn dat de stabiele link onvoldoende wordt aangetoond door de toegestuurde documenten. Daar informeren we je over. Neem contact met ons op als je vragen hebt.

Welke landen vallen er onder de Europese Unie (EU)?

Voor alle Tele2 abonnementen geldt dat je Bel/SMS-bundel én internetbundel/databundel geldig zijn in de hele EU en in IJsland, Liechtenstein, Noorwegen en Zwitserland. Met uitzondering van betaalde informatie- en servicenummers. Je kunt dus internetten, bellen en sms’en in de EU met de bundels die je gewend bent te gebruiken in Nederland.  Hierbij alle landen op een rij:

België, Bulgarije, Cyprus (Griekse deel), Denemarken, Duitsland, Estland, Finland (incl. Aland), Frankrijk (incl. Réunion, Mayotte, Saint Martin), Frans-Guyana, Gibraltar (Verenigd Koninkrijk), Griekenland, Guadeloupe, Hongarije, Ierland, IJsland, Italië, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Martinique, Melilla (Spanje), Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal (incl. Azoren, Madeira), Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje (incl. Canarische Eilanden, Melilla en Ceuta), Tsjechië, Verenigd Koninkrijk (Engeland, Schotland, Wales en Noord-Ierland), Zweden, Zwitserland.

In deze landen zijn je Bel/SMS-bundel én internetbundel/Data niet geldig:

Andorra, Guernsey (Verenigd Koninkrijk), Jersey (Verenigd Koninkrijk), Man (Verenigd Koninkrijk), Monaco (Frankrijk), Saint-Bartélémy, San Marino, Vaticaanstad.

Direct hulp nodig?

Heb je een vraag? Stel hem aan onze virtuele assistent.
Tele2 schrijft een bericht...

MijnTele2 app
Vraag het de chatbot

Heb je een vraag? Stel deze dan aan onze superslimme, zelflerende chat-robot. Dit is jouw virtuele redder in nood.
Heb je de app nog niet? Download hem dan meteen!