Klantenservice Mobiel

Automatische incasso is mislukt


We doen er natuurlijk alles aan om ervoor te zorgen dat de betaling goed verloopt. Toch komt het weleens voor dat het misgaat. Kijk hieronder wat de vervolgstappen zijn indien de incasso mislukt.
Wat kan ik doen als de automatische incasso is mislukt?

Indien de eenmalige incasso niet is gelukt, ontvang je een herinnering van Tele2. Je hebt nu ook de mogelijkheid om via IDEAL in MijnTele2 en via de link in de sms de openstaande factuur te betalen. Indien je bent afgesloten, word je na de IDEAL betaling via MijnTele2 binnen 24 uur weer automatisch aangesloten.

Wat is belangrijk om te weten

  • IDEAL is alleen beschikbaar nadat de automatische incasso datum is verstreken en de betaling is mislukt.
  • Zodra je achterstand van betaling naar het incassobureau is gegaan, kun je niet meer via IDEAL je openstaande factuur betalen.

Hoe kan ik betalen via IDEAL?
Om te betalen via IDEAL log je in via de online omgeving van MijnTele2 en doe je als volgt:

  1. Ga naar “Je facturen”
  2. Klik op “Alle facturen”
  3. De openstaande factuur kun je herkennen aan het rode bolletje. Klik nu op “Betalen”
  4. Nu verschijnt daaronder een keuzemenu van alle banken. Selecteer je bank en klik vervolgens op “Betalen”.
Toch zelf overmaken?

Lukt het niet om via IDEAL te betalen? Maak dan zelf het bedrag over naar het juiste rekeningnummer onder vermelding van je factuurnummer. Het is belangrijk dat je dat doet, zodat we je betaling aan jouw account kunnen koppelen. Je kunt je factuur vinden via MijnTele2 en de app. Een handmatige betaling kan tot 5 dagen in beslag nemen om te verwerken.