Klantenservice Mobiel

Abonnement aanpassen

Kom je elke maand MB’s of belminuten tekort? Of heb je vaak tijdelijk meer MB’s nodig? Je kunt dan extra bundels kopen of juist gemakkelijk je abonnement aanpassen in MijnTele2 web en de Mijntele2 app. De einddatum van je contract verandert niet. Bevalt de verhoging naar een grotere bundel of je verlaging niet? Dan kun je altijd wanneer je wilt weer terug naar je huidige bundel.

Pas je abonnement aan in MijnTele2
  • Login in MijnTele2
  • Kies hier de bundel die bij jou past
  • In het overzicht je nieuwe maandelijkse kosten
  • Klik dan op de paarse button ‘Abonnement wijzigen’.

Je ontvangt een e-mail ter bevestiging van je wijziging van je bundel. Daarnaast zie je dit terug in MijnTele2.

Ga naar MijnTele2

Lukt dit niet of kun je niet inloggen? Neem dan even contact met ons op.

Je abonnement aanpassen

We maken onderscheid tussen je bundel verhogen en verlagen.

Bundel verhogen
Je kunt op elk moment je bundel verhogen. Dit gaat direct in.

Let op: door je bundels te verhogen, veranderen de maandelijkse abonnementskosten.

Bundel verlagen
Heb je een maandelijks opzegbaar abonnement of ben je al buiten je contractperiode? Dan kun je je bundels verlagen. Dit gaat de eerstvolgende maand in.

Heb je een abonnement van 12 of 24 maanden en zit je nog binnen de contractperiode? Dan kan je geen lagere bundel kiezen dan je originele bundel.
Voorbeeld: Je hebt een abonnement afgesloten met 5G data. Dan kun je binnen je contract niet overstappen naar de 1GB of 2GB bundel.
Ben je van de 5GB bundel overgestapt naar 10GB en blijkt dit toch teveel te zijn? Dan kun je wel weer terug naar de 5GB.

Wijzigen naar Sim Only of Abonnement met telefoon

Heb je nu een Sim Only en wil je dit graag aanpassen naar een abonnement met telefoon of juist andersom? Dit zien wij als een verlenging. Een verlenging kan:

  • Vanaf vier maanden voor het einde van je huidige abonnement
  • Wanneer je minimaal 4 maanden klant bent bij ons
  • Wanneer je 2 facturen betaald hebt, zonder stornering
Veelgestelde vragen:
Ik ga naar het buitenland. Kan ik mijn abonnement tijdelijk uitzetten, bevriezen of pauzeren tijdens mijn contract?

Nee, dat kan niet.

Kan ik het contract laten overzetten op een andere naam?

Ja dat is mogelijk. Dit noemen wij een contractovername. Vul het aanvraagformulier in en wij beoordelen of we dit voor jullie in gang kunnen zetten.

Kan ik mijn persoonlijke gegevens aanpassen?

Er zijn een aantal dingen die je kunt veranderen. Je kunt het e-mailadres, rekeningnummer en adres aanpassen in de MijnTele2 omgeving. De naam van de contractant kan niet veranderd worden.

Kan ik mijn abonnement verlengen?

Je kunt je abonnement verlengen vanaf 4 maanden voor de einddatum van je contract. Dit kun je online doen of door gratis te bellen naar 0800-2180.

Ik wil mijn abonnement opzeggen. Hoe doe ik dat?

Wat jammer dat je je abonnement wilt opzeggen. Kijk hier op welke manieren je dit kunt regelen.

Kan ik mijn bundels aanpassen in de MijnTele2 app?

Jazeker dat kan!

Verandert mijn telefoonnummer als ik mijn bundel aanpas?

Nee je behoudt je telefoonnummer als je je abonnement aanpast.

Mijn databundel is op. Hoe kan ik een extra bundel aanvragen?

Je kunt heel gemakkelijk een extra databundel aanvragen. Hier staat precies uitgelegd hoe je dat kunt doen.

Wanneer gaat de wijziging van mijn bundel in?

Wanneer je je bundel verhoogt (meer belminuten of meer data) dan gaat deze wijziging direct in, Je kunt meteen gebruik maken van je nieuwe tegoed. Je ziet de verhoging met de bijbehorende prijs terug op je volgende factuur.

Wanneer je je bundel verlaagt, gaat dit in zodra je een nieuwe bundelperiode ingaat. Dit is dus een keer per maand.

Is onbeperkt bellen/sms’en ook echt onbeperkt?

Ja, dat is echt onbeperkt mits je gebruik redelijk is. Check hiervoor onze Fair Use Policy.
Er kunnen extra gebruikskosten in rekening worden gebracht voor:

  • Bellen/sms’en naar landen buiten Nederland
  • Bellen/sms’en in of vanuit het buitenland
  • Het servicetarief van betaalde servicenummers (bv. 090x-nummers)

Wat bellen naar een servicenummer kost, verschilt per nummer: deze servicekosten hoor je aan het begin van het gesprek. De kosten voor bellen vanuit en naar het buitenland vind je op onze website.

Bekijk alle kosten die buiten je bundel vallen hier.

Direct hulp nodig?

Heb je een vraag? Stel hem aan onze virtuele assistent.
Tele2 schrijft een bericht...

MijnTele2 app
Vraag het de chatbot

Heb je een vraag? Stel deze dan aan onze superslimme, zelflerende chat-robot. Dit is jouw virtuele redder in nood.
Heb je de app nog niet? Download hem dan meteen!